Gå til innhold

Hvitløk skal ned i vekt

Hvitløk

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Danes

Hei Hvitløk :vinke: så utrolig flink du er!

Jeg prøvde også å bli en løper, men ble stoppet av knærne mine. Jeg vet fra før av de er svakheten min, sammen med korsrygg og bekken, så det blir nok ellipse, sykkel og mølle på meg fremover, ikke uteløping. Kjipt, for jeg kom til det punktet hvor løping ikke BARE var vondt, men også litt digg :ler: men men, man må gjøre det man kan. Jeg skal ned mye mer enn deg i vekt da. Jeg kommer nok aldri ned på slike tall igjen, men det er ok, jeg er 174 høy og er litt "bredbygd". Hadde vært happy med 75 :)

Kjenner igjen spisingen - kan også få slike oksehunger-dager hvor jeg støvsuger alt i min nærhet omtrent :forvirret: men det er blitt mindre av det etter at jeg begynte å spise sunnere. Neste gang det kommer motgang eller en nedtur, kanskje du hiver deg rett på løpinga i stedet for spisinga? Løping er en knall ventil for stress og for hodet i hvert fall!

Masse lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Ms. Danes! :smilyblomst: kjedelig å ikke kunne løpe noe mer når du synes det er gøy, men bra at det er andre former som går fint. Ellipse er jo bra trening for hele kroppen :) Har selv kommet til det punktet der det er en liten periode det er godt å løpe, sånn i mellom den forferdelige starten før man kommer i gang og den uutholdelige slutten der man presser seg litt til for å nå målet :fnise:

--------------------------

I dag ble det litt over 2 km. De var forferdelig tunge i dag. Tror ikke kroppen min kom seg etter mandagen, så det blir treningsfri frem til søndag. Jobber lange dager i helgen så får litt trim der også hvis det blir travelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk annemor :hoppe:

---------------------

Det ble ikke noe trening på søndag. Var altfor sliten i beina etter lang jobbehelg med dårlige sko. Så det ble en tur i går kveld på 4 km :hoppendeglad: Riktig nok veldig sakte, men tror det er det lengste jeg har løpt uten å stoppe noen sinne. Selv når jeg trente rs for mange år siden løp jeg ikke så langt uten gåpause. Driver og leker med tanken om å sette mila som mål før jul. Eller hvertfall til våren. Hmm.. :pasha:

Har kjøpt meg nye jobb/fritidssko i dag. Sliter med å finne gode sko (som ikke koster skjorta) siden jeg overpronerer og sålene mine er så digre så de passer kun inn i joggeskoene. Men så ga mine kjære snille foreldre meg et bidrag til sko, siden de vet at jeg får fort vondt i beina. Så jeg kjøpte meg svarte og rosa Nikesko med ekstra støtte i stad. De er så fine :hoppe:

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Ms. Danes

Jeg har også fått beskjed om at jeg overpronerer, kjøpte et par Nike sko med såle som visstnok heller den riktige veien. Overrasket over hvor lite skeivt det kjennes - hadde nesten ventet at det skulle merkes mer med annen type såle :klo: men det skal visst være bra da så...

God helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått trent noe på to uker nå. I forrige uke jobbet jeg, studerte jeg og sov. Denne uken har hosten og nysingen min eskalert (har vært småforkjølet i en måned nå) og legen sier at det enten er allergi eller virus Får svar på blodprøven på tirsdag. Håper det er allergi, for det kan hvertfall behandles. Synes virus er noe leger skylder på når de ikke vet hva som er galt.

Ligger heldigvis stabilt på vekten :) har ikke gjort den største innsatsen for å spise sunt, men har egentlig bare spist normalt. I dag blir det en del kos for jeg og min kjære har vært sammen i fire år i dag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med fire år! Og ang kos: det trenger ikke nødvendigvis være så usunt :)

Jeg er feks veldig tilhenger av grønnsaker med dip. Hjemmelaget smoothie kan være like godt som brus, om ikke bedre! Så det er en VERDEN av muligheter med sunn kos.

(Dog er det lite som slår en skikkelig god oreokake... fillern...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det blir nok en god middag ute med tilhørende vinglass og en sjokoladekake til dessert. Men akkurat i dag skal jeg kose meg med god samvittighet. Det er ikke hver dag man har årsdag med verdens beste :yvonne:

Edit: takk :ler2:

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet ut at forkjølelsen egentlig er allergi mot katter. Da hjelper det ikke at man har to stykk hjemme. Har fått medisin mot det, så det hjelper en del.

Merket at jeg ikke hadde jogget på to uker da jeg var vikar i gym på en skole her om dagen. 2x2 timer med jogging. Som vikar måtte jeg jo passe på de som var langt fremme og de som hang bak, så det ble en del løping på meg. Var dønn sliten etterpå :fnise:

Skal komme meg ut på tur senere i dag (skriver det her, så da må jeg jo bare gjøre det), men aller først står en del ærender og skolearbeid på planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dørstokkmila er så lang til tider når jeg vet hvor deilig det er å jogge i parken.

Kom meg ut tilslutt i dag. Litt fordi jeg skrev det her og litt fordi jeg ville prøve ut det nye treningstøyet og sportsbåndet til mobilen. Ble 2,13 km på tiden 18.05 med snittfart 7.08 km/t. Relativt fornøyd med tanke på at dette var min første ordentlige joggetur på to og en halv uke :)

Nå skal jeg nyte en stor kopp te :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig økt i dag. 2,07 km på 17.02 med snittfart 7,29 km/t. Er ikke sånn superfornøyd, for det føltes ut som om jeg skulle klare dobbelt så langt da jeg gikk ut. Men, kan ikke forvente å være i toppform etter et par ukers opphold, men det gjør meg mer motivert. SKAL ta halvmila snart!

Nå skal jeg spise litt frokost og fordype meg i skolearbeid.

God søndag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en herlig tur i dag! 3,87 km på 33.26 :ler2: wohooo! I'm baaack :hoppe:

Mål i løpet av oktober:

- Løpe 5 km

- Løpe 5 km på under 30 min

:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det skjer ikke så mye spennende her i gården for tiden. Dagene går med til jobb 1, jobb 2 og skole så ofte er jeg borte 12 timer om dagen med bare en halvtime hjemme for å spise og skifte. Kjenner jeg savner å jogge! Må prøve å komme meg ut i morgen, selv om dagen allerede er ganske travel.

Har gått ned nesten et kilo de to siste ukene, men det er rett og slett fordi jeg ikke har hatt tid eller ork til å spise normalt. Jeg har heller ikke hatt lyst på godteri i det siste. Har søtsug, men når jeg spiser sjokolade eller smågodt holder det med et par biter før jeg ikke har lyst på mer (klager virkelig ikke over det, sjokolade var jo min store synd før :fnise: ).

Ha en god helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

På tide med en ny oppdatering her. Har ikke trent noe siden i starten av okt, siden kneet mitt ikke er helt bra. Det gjør ikke vondt til vanlig, men hvis jeg går mye så kjenner jeg det. Og i det siste har det blitt mye jobbing og dermed gåing. Kan ikke skylde bare på kneet, motivasjonen har ikke vært helt på topp heller :sjenert:

Men i dag har jeg fått skikkelig lyst til å trene. Skal grave frem EA sports active 2 og håpe på at det er batterier i sensorene. Det blir nok en god økt på armer og core tenker jeg :trene:

Tok målene mine igjen i dag. Sist gang var vel en gang i august. Her er de med de forrige i parantes:

Midje: 80 (80)

Hofte: 98 (99)

Rumpe: 103 (105)

Lår: 61 (61)

Det har blitt en bitteliten forbedring :fnise: lå vel på litt over 70 kg sist og nå ligger jeg på 69 kg ca.

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe EASA2, to av sensorene hadde ikke batteri og vi hadde ikke nok reservebatterier liggende. Så i stedet tok jeg på meg masse klær og dro en litt uvillig kjæreste med meg ut på tur. Det ble en 40 min tur, ca 3 km. Ikke så mye trening, men det var så godt å komme seg ut! Nå er det tetid og snart Alt for Norge :hoppe: (heia Amy!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Ms. Danes

Mål, det har jeg helt glemt! Jeg har til og med glemt hvor jeg lagret dokumentet hvor jeg noterte det :ler:

Hvordan går det med kneet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Mål, det har jeg helt glemt! Jeg har til og med glemt hvor jeg lagret dokumentet hvor jeg noterte det :ler:

Hvordan går det med kneet ditt?

Hihi, da kan du starte med nytt dokument for 2013 ;)

Det går litt opp og ned med kneet, alt etter som hvor mye aktivitet jeg er i. Har kjøpt meg sånn støtteting jeg drar over kneet når går eller trener styrke for å stabilisere det. Og det funker veldig bra!

Var litt flink og trente før eksamensstyret starta. Men nå er blitt mange lange dager på lesesalen og mye godteri. Nyttårsmål: bli flinkere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det er litt klisje, men nytt år - nye muligheter! Etter en stor dagen derpå frokost og noen timer med netflix måtte jeg bare ut på tur. Gikk forbi parken og der var det måket og strødd. Så da ble det en liten joggetur i tillegg. Deilig! Litt styrke på hele kroppen da jeg kom hjem. God start på det nye treningsåret :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt klisje, men nytt år - nye muligheter! Etter en stor dagen derpå frokost og noen timer med netflix måtte jeg bare ut på tur. Gikk forbi parken og der var det måket og strødd. Så da ble det en liten joggetur i tillegg. Deilig! Litt styrke på hele kroppen da jeg kom hjem. God start på det nye treningsåret :)

Flink!!! Jeg følger med videre. Hatt en fin jul? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger fortsatt med her, men har vært litt dårlig til å skrive! Godt nyttår, og tror nok du skal klare deg bra i det nye året og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...