Hvitløk Skrevet 1. august 2012 Forfatter #41 Del Skrevet 1. august 2012 HedvigR: greit å ha en restitusjonsdag. Er det ikke det de sier, restitusjon er like viktig som treningen for å få god fremgang I dag var min offisiselle veiedag. Er på 70,2 etter å ha stått stille lenge skulle ut på joggetur i dag, men turte ikke da kneet fremdeles gjør vondt. Leste litt på nett, og tror jeg rett og slett har fått en betennelse som resultat av overbelastning. Æsj....! Det stod i artikkelen at man kunne gå og småjogge litt, men tror jeg venter noen dager. Skal jobbe lange vakter både i dag og i morgen, så da blir det mye gåing og ståing. Har hvertfall lært at jeg ikke skal jogge på asfalt igjen... God onsdag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 3. august 2012 Forfatter #42 Del Skrevet 3. august 2012 I går kveld ble det 2 km i parken + powerwalk 1 km til og fra. Kjenner det fremdeles i kneet, men ikke fullt så ille.Tar det med ro i dag og i morgen, så håper jeg det er bra igjen God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 3. august 2012 #43 Del Skrevet 3. august 2012 så flink du er! U go girl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 5. august 2012 Forfatter #44 Del Skrevet 5. august 2012 Har gitt meg selv treningsforbud nå kneet har ikke blitt bedre selv om jeg har tatt det med ro i to dager nå. Er så redd for å ødelegge det helt.. tør ikke trene andre ting heller før det er helt godt igjen. Smører det inn med betennelsesdempende krem og prøver å tøye musklene et par ganger om dagen. Og jeg som var så godt igang med treningen Kostholdet har heller ikke vært det beste. Samboeren lagde brownieskake for noen dager siden og den er sååååååå god! Så har ikke hatt viljestyrke til å motså den kaka skulle egentlig brukes på et arrangement, men ble mislykket utseendemessig slik at den ikke kunne serveres. Så da endte den i kjøleskapet vårt (og senere i magen min ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 5. august 2012 #45 Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Uff, så synd! Kanskje du burde ta en tur til lege eller fysio sånn at noen får sett litt på det? Og da kan det jo hende du kan få forslag til noen aktiviteter du kan drive med som ikke er belastende for kneet. Svømming skal jo være bra! Brownies er jo fantastisk godt, og det skal være lov å ha stunder der man unner seg slikt Det er jo en livsstil man skal leve med, og ikke en streng diett! Jeg tror nok ikke du har ødelagt for deg selv, skal se at det tar seg til :D Håper du merker forbedringer i kneet snart, virker jo ikke noe artig Endret 5. august 2012 av HedvigR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 5. august 2012 Forfatter #46 Del Skrevet 5. august 2012 Er ikke så glad i leger og sånt. Hadde plager med beinet for noen år siden og var kasteball mellom leger, kiropraktor og naprapat før en ortoped fant ut at jeg overpronerte. Tok to år og mange kroner.. så håper at jeg skal slippe å oppsøke lege denne gang. Men, gir det seg ikke må jeg bare. Stresser ikke så mye med browniesen, for det er det lenge siden jeg har spist. Skal starte på nytt i morgen med vanlig kosthold og skal holde meg godterifri til lørdag! (sier jeg i dag ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 7. august 2012 Forfatter #47 Del Skrevet 7. august 2012 Nå har jeg fått ennå mer motivajson for å holde på et godt kosthold og være i aktivitet. Jeg har fått meg en jobb til! Så jeg skal i høst studere og jobbe to jobber har en følelse at det kommer til å bli tungt, men da er det viktig å holde seg i form og spise riktig for å mest mulig overskudd. Jeg må også lære meg at det er bedre å få energi fra kaffe enn sjokolade. Sjokolade har liksom vært min beste venn under stressende perioder Når vi snakker om godteri.. spiste en håndfull biler på jobb i går. Det var så travelt og måtte få i meg litt energi. Og så spiste jeg karamellpudding til dessert for å feire den nye jobben. Jaja, skal holde meg godterifri fra og med i dag og til lørdags kveld :gjeiper: Målte min hofte-midje-ratio i stad. 0.95. Ikke så oppløftende, men et tegn på at jeg virkelig må sette igang med livsstilsendringen. Det har stoppet litt opp i det siste, men forhåpentligvis kommer jeg inn i det igjen snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 7. august 2012 Forfatter #48 Del Skrevet 7. august 2012 Målte min hofte-midje-ratio i stad. 0.95. Ikke så oppløftende, men et tegn på at jeg virkelig må sette igang med livsstilsendringen. Det har stoppet litt opp i det siste, men forhåpentligvis kommer jeg inn i det igjen snart. Målte visst litt feil.. I den artiklen jeg leste først skulle man måle midjen ved navlen, men andre steder står det en cm over navlen eller der man er smalest. Er jo smalere jo lenger opp jeg måler, og når jeg måler en cm over navlen ligger jeg på 0.85 istedet og det er jo et mye bedre tall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 8. august 2012 Forfatter #49 Del Skrevet 8. august 2012 Da var det onsdag og veiedag igjen: 70,3 kg. Altså opp 100 gram siden sist. Forventet en større oppgang siden jeg har vært inaktiv og spist mye godteri, så er i grunn fornøyd Kom meg ut på en tur i dag, orket ikke sitte inne en dag til. Gikk i raskt tempo med innslag av småjogging. Det gikk greit med kneet, men kjente litt på slutten så satte ned tempoet litt. Ha en fin onsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 9. august 2012 #50 Del Skrevet 9. august 2012 Det er jo veldig bra, 100 g synes jeg kan sees på som vedlikeholdning, altså at vekten din egentlig ikke har forandret seg noe særlig, selv om du har hatt en litt dårlig uke Bra at du lytter til kroppen din, og tar det i eget tempo nå! Synes du høres veldig flink ut, selv om det kanskje går litt saktere en stund skal du se det kommer seg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 10. august 2012 Forfatter #51 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Har snikveid meg både i går og i dag, og vekta stod begge dagene på 69.9 Jeg er under 70 kg! Skal aldri over den grensen igjen! Har gått ned siden 2,4 kg siden april. Har ikke hatt det største fokuset på mat i sommer, men nå som høsten kommer blir det andre boller (nå fikk jeg seriøst lyst på boller...). Tok meg en tur på morgenen i dag i parken. Ble litt gåing og litt jogging på 2 km + 2x20 meter med spurt for å få ut litt mer energi. Skulle ta styrke når jeg kom hjem, men storepus var i kosehumør og skulle absolutt ligge på magen når jeg tok situps så det ble kosing istedet Endret 10. august 2012 av Hvitløk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 10. august 2012 #52 Del Skrevet 10. august 2012 Grattis :D Jeg synes det er litt artig at det virker som vi har litt samme utgangspunkt, og er ca. samme sted vektmessig! Jeg ble også superglad da jeg var under 70 kg., HERLIG! Og det ble enda en halvkilo ned i dag, jippi Og kosing med kattene har jo alltid førsteprioritet, i hvert fall i følge dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 10. august 2012 Forfatter #53 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Takk Ja, leste i tråden "Ned 5 kg innen september" at vi ligger ganske likt. Synes vi er flinke jeg Så bra med en halvkilo ned flinka! Edit: etter å ha sett på profilen din så ser jeg at vi utdanner oss til det samme også Endret 10. august 2012 av Hvitløk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 10. august 2012 #54 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Er du min hemmelige tvilling? Vi utdanner oss vel ikke ved samme sted og? Edit: og takk selvfølgelig! Endret 10. august 2012 av HedvigR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 10. august 2012 Forfatter #55 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Utdanner meg et annet sted, det hadde vært litt for freaky dersom det hadde vært likt også Endret 10. august 2012 av Hvitløk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 13. august 2012 Forfatter #56 Del Skrevet 13. august 2012 Ny joggetur i dag. Presset meg litt for mye og kjenner det i kneet igjen får ikke tatt en km i strekk en gang, før jeg må roe ned og gå. Må vurdere joggefri uke igjen. Har hatt en bra helg! Jobb på lørdag og så en tur ut på kvelden. Skulle egentlig bare ta en rolig kveld med noen venner, men ble visst en tur på dansegulvet istedet var flink og kjøpte ikke nattmat ute, men lagde meg brødskiver når jeg kom hjem. Ble riktignok grandiosa, cola og sjokolade i går... og is i parken Nå er det husvasken som står for tur. Hater virkelig å vaske leiligheten, men med to innekatter må det gjøres ofte (aaaltfor ofte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 14. august 2012 Forfatter #57 Del Skrevet 14. august 2012 Ble visst ikke joggefri så lenge. Hadde masse energi når jeg våknet og måtte ut på tur. Gikk for det meste, men jogget litt innimellom. Herlig! God tirsdag folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 14. august 2012 #58 Del Skrevet 14. august 2012 Så bra! Bare pass på at du ikke presser kroppen for hardt Er forresten så utrolig artig å merke at man får så mye mer energi når man faktisk er mer aktiv, og trener. Føles kjempedeilig. Har jogga i dag og, med zombieappen min. Er fortsatt ikke så utholdende som ønskelig, langt der i fra, men det kommer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 16. august 2012 Forfatter #59 Del Skrevet 16. august 2012 Jogger du med zombie-appen ute eller på mølle? Og må du se på skjermen? Tror jeg hadde løpt i grøfta hadde jeg måtte sett på Ble joggings i dag også. Ca 1,7 km uten stans. Har blitt litt satt tilbake på grunn av kneet, men håper det kommer seg snart. Kjente litt i kneet på gåturen hjem i dag, men det gikk over når jeg kom hjem. Får ikke målt nøyaktig lengde og tid, for jeg har kjøpt meg ny mobil og den tør jeg ikke ha med ut på tur før jeg får tak i armbelte til den. Meen, det fins ikke til den modellen ennå... Tok målene mine i dag. Har kun målt midje før, men tenkte det var motiverende å se cm forsvinne og ikke bare kg. Midje: 80 (har vært på 83 i vår) Hofte: 99 Rumpe: 105 Lår: 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 16. august 2012 #60 Del Skrevet 16. august 2012 Ute Man trenger ikke se på skjermen i det hele tatt, du bare starter oppdraget, og etter det trenger du ikke gjøre noe. Alt skjer på øret, du blir fortalt når du trenger å løpe fortere og slikt. Flink du er med jogginga! Jeg klarer fortsatt ikke å løpe særlig lenge uten gåpause. Men jaja. Blir artig å se at målene går nedover fremover!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå