Hvitløk Skrevet 30. mai 2012 #1 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) Starter en motivasjonsdagbok for å nå målet mitt. Jeg skal nemlig ned i vekt! Nå ligger jeg på 71,5 og skal ned til 65. Dette skal oppnås med rett kosthold og trening. Fikk ikke den beste starten på opplegget, jeg skeiet ut med kakerester fra helgens bursdag...rett før jeg skulle spise kyllingsalaten min men da ble det en ekstra runde på joggeturen/gåturen. Det er også et av målene mine til et bedre liv, å klare å løpe en lengre strekning uten pause. Det første målet mitt: klare å jogge i syv minutter i strekk (det er en av sangene på ipoden). Det er ikke mye, men det er en start! Here we go! Endret 30. mai 2012 av Hvitløk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #2 Del Skrevet 30. mai 2012 Mitt første delmål er å komme meg under 70 kg i løpet av juni. Det stod i horoskopet mitt i det britiske Comsopolitan at de trening og diettmålene jeg satte meg nå ville vare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Musekatt Skrevet 30. mai 2012 #3 Del Skrevet 30. mai 2012 Heia heia! Dette klarer du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 31. mai 2012 Takk for støtten Musekatt! Skulle egentlig gå meg en treningstur i dag morges, men har fått gnagsår føttene etter at jeg gikk med nye ballerinasko i går. I morgen skal jeg enten gå/jogge eller bruke treningsspillet til playstation, EA sports active 2. Da får jeg lagt inn litt mer styrke også. Jeg skal prøve å trene to til tre ganger i uken, der det er en-to ganger med jogging og en gang med styrke. I tillegg holder jeg et øye med kaloriene jeg putter i meg. Skal prøve å ligge på 1400-1500 på de treningsfrie dagene og mer de dagene jeg trener. Det eneste som er så kjipt er at jeg får så lite støtte av de rundt meg. Min sambo støtter meg, men har opplevd at et par venninner blir irriterte når jeg bestiller meg te på cafeen istedet for kaffe mocca, og at jeg ikke spiser like mye godteri når vi treffes for å se film. Skulle tro de ville støtte meg i kampen mot kiloene. Det er ikke akkurat som om jeg maser om vekta mi til dem, men jeg sier jo at jeg ikke har lyst til å få i meg flere kalorier enn nødvendig den dagen. Og da får jeg reaksjoner som: "Herregud, du trenger da ikke bli besatt med disse vekttingene, du ser da helt fin ut!" Er det noen som har noen tips til hva man kan si til slike venninner? Har prøvd å forklare at jeg ikke er vel med kroppen min og at jeg savner kroppen min ved 65 kg, men det hjelper ikke så mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Nye uke, nye muligheter! På fredag tok jeg meg en styrkeøkt med EASA2 på nesten en halv time. Valgte en full body workout, og den kjente jeg. Merker at jeg ikke har så mye styrke i ryggen og skuldrene, så de må jeg fokusere enda mer på. I mange år har jeg slitt med kraftig stresshodepine, men etter at jeg begynte med EASA2 i høst har jeg nesten ikke hatt det. Det er hvertfall en stoooor motivator for å trene overkroppen! I dag har jeg vært på joggetur. Jogger i skogen/parken på en sti der, en runde er ca 1 km. Tar meg alltid to runder. Klarer ikke å jogge en hel runde ennå ,så tror det må bli første delmål og 7 minutterssangen det andre! Det tar også ca et kvarter å gå til skogen, og siden det er asfalt går jeg i raskt tempo til og fra. Dagens tur var ingen suksess.. Når jeg startet på turen prøvde jeg å presse meg til å jogge litt lengre enn sist gang før jeg måtte gå. Endte med å jogge kanskje 20 meter lengre, men da var jeg så lei i pusten at jeg brakk meg.. Det skjedde igjen når jeg skulle jogge neste etappe. Har aldri opplevd å bli så sliten så fort Så denne joggeturen ble mer en gåtur. Neste planlagte trening er på onsdag og da skal jeg bli med en venninne. Forhåpentligvis klarer vi å presse hverandre til å klare mer, men da håper jeg ikke at jeg blir som jeg var i dag. Endret 4. juni 2012 av Hvitløk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 22. juli 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 22. juli 2012 Oi, jeg har helt glemt denne her! Ble så opphengt i "Ned 5 kg innen august" tråden. Noe jeg forresten IKKE har klart skal bli flinkere til å oppdatere her, det er så motiverende for meg å ha utviklingen skriftlig. I juni var jeg flink til å trene. Det ble ca 2 ganger i uka, og ofte med treningsbuddy. Vi løper i parken og en runde er ca en km. Vi prøver å komme oss rundt to ganger, der vi veksler mellom løping og gåing. Det er ikke intensjonen å ha intervalltrening, det er bare formen som ikke er bedre.. men merket godt at vi klarte å ta lengre joggebiter og kortere gåbiter. I tillegg til rundene i parken er det en ca 1,5 km gåtur hver vei til parken. Det er ikke mye, men det er en start! I juli har det blitt lite trening. Fikk først omgangssyken, så reiste vi på ferie og så ble jeg forkjølet. Er nesten frisk igjen nå, så i går tok jeg første dag på 30 days shred. Er så støl i baken og lårene i dag at jeg gruer meg til å reise meg opp fra sofaen Skal ta opp igjen joggingen også snart, men bøtteregnet må bare gi seg snart. Parken er jo bare gjørme nå, og jeg får så vondt i beina av å jogge på asfalt. Vekta var den 9 juli 70,0! Nå har jeg gått opp igjen en del, men tror det regulerer seg når jeg kommer igang igjen. Skal oppdatere vekta når jeg kommer meg litt ut i neste uke. Håper det er mye vann som har forårsaket vektoppgangen. Det blir en treningsfri dag i dag. Orker ikke å ha Jillian mase på meg nå med min støle kropp kanskje det blir en gåtur i kveld hvis været tillater det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 22. juli 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 22. juli 2012 Det ble ikke noe gåtur i kveld. Det høljer ned og jeg er så støl at det gjør vondt å gå fra stua til kjøkkenet. Satser på at jeg bedre i morgen, for da er det 30ds uansett. Har ikke loggført maten etter at jeg kom hjem fra ferie på tirsdag, men det skal jeg starte på igjen med i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 23. juli 2012 Da var dagens treningsøkt unnagjort! Det ble dag 2 på 30ds. I dag var det ikke like ille som på lørdagen, men jeg kjente det ganske godt likevel det var på grensen til at jeg ikke klarte å vaske håret etterpå. Konklusjon: jeg eier ikke armmuskler (enn så lenge) Hadde egentlig lyst til å jogge i dag, for det er så godt joggevær nå. Overskyet og 17 grader, akkurat perfekt. Men er ennå ikke helt over forkjølelsen og da tror jeg det var bedre å ta kombinert cardio og styrke hjemme istedet. Etterpå er det vasking som står på planen. Skal prøve å svinge meg med moppen slik at det blir en liten treningsøkt ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gudinna Skrevet 23. juli 2012 #9 Del Skrevet 23. juli 2012 Lykke til med vektnedgangen, dette skal vi begge klare! :D Kjempelurt av deg å bestille te istedet for mocca o.l på kafe. Drit i hva vennene dine mener, de små valgene vi tar hver dag er ofte de som teller mest i den store sammenhengen. Klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 23. juli 2012 Lykke til med vektnedgangen, dette skal vi begge klare! :D Kjempelurt av deg å bestille te istedet for mocca o.l på kafe. Drit i hva vennene dine mener, de små valgene vi tar hver dag er ofte de som teller mest i den store sammenhengen. Klem til deg Takk! Helt sant, man må bare holde fokuset på de små tingene og gjøre dem til en vane Kjenner jeg får mindre søtsug de dagene jeg trener. Både det at jeg har rett og slett ikke lyst på og at jeg skal søren meg ikke kaste bort effekten av treningen når jeg har jobbet hardt på økta. Mye lettere å ha fokus på sunne matvaner da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 23. juli 2012 Jeg må bare fortelle at nå er jeg superspent på joggingen min. Lastet ned en app som registrerer alt ved løpingen. Gleder meg til å følge utviklingen, spesielt med tanke på km/t. Det eneste kjipe er at jeg må jogge med mobilen i hånda.. Har allerede planlagt første økten i morgen formiddag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 24. juli 2012 Nå har jeg kommet hjem fra den første joggeturen på tre uker. Det ble veldig mye gåing, men det var forventet. Brukte 48,39 på 5,23 km. Farten var på 9,18 km/t, men det var bare på grunn av at jeg gikk fort når jeg gikk. Joggefarten min var på mye lavere (den lå på rundt 7 en gang jeg kikket ned på mobilen). Neste økt blir på torsdag. Planen er 30ds, men vi får se om det frister mer med jogging Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 24. juli 2012 #13 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg vil gjerne følge med her, ser vi ligger ganske likt på vekt, og vil ned til ca det samme Driver også med 30day shred, men er ikke så streng på å ta den hver dag og slikt Så flink du er, blir artig å få sett fremgang når det gjelder jogging tenker jeg :D Hva heter appen du har lasta ned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #14 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg vil gjerne følge med her, ser vi ligger ganske likt på vekt, og vil ned til ca det samme Driver også med 30day shred, men er ikke så streng på å ta den hver dag og slikt Så flink du er, blir artig å få sett fremgang når det gjelder jogging tenker jeg :D Hva heter appen du har lasta ned? Så koselig Hvor langt har du kommet på 30ds? Har du merket stor forskjell siden du startet med den? Er på dag to og håper det snart slutter å være veldig tungt Appen heter nike+running. Det er til androidtelefoner, tror kanskje den heter noe annet til iphone. Nike+gps eller noe. Bare pass på hvis du skal bruke den at den har en funksjon som gir deg tilbakemeldinger etter en viss tid. Akkurat når jeg passerte ei dame i stad annonserte mobilen min at jeg hadde løpt 2 km og tiden min. Hun så litt rart på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 24. juli 2012 #15 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg må være ærlig å si jeg ikke husker, haha. Jeg holder ikke helt telling, jeg har bestemt meg for å holde på meg nivå en til jeg føler jeg er klar til å gå over til nivå 2. Men jeg vil tro fem eller seks ganger? Jeg føler fortsatt det er TUNGT, men jeg merker at særlig styrke- og mageøvelsene er lettere nå enn i starten. Noen av mageøvelsene hadde jeg skikkelig problemer med først, men nå klarer jeg i hvert fall å gjennomføre dem! Huff, jeg hater virkelig første runden på 30 day altså Circuti 2 og 3 er så mye greiere, mens 1 er fyllt av pushups og jumpropes, hathat *fnise* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #16 Del Skrevet 24. juli 2012 Greit å føle seg klar for nivå to først, har smugtittet og det virker ganske heftig.. håper det ikke vil ta for lang tid før jeg merker forbedringer, klarer nesten ikke å løfte armene mine etterpå. Åå, circuit 1 er virkelig hat. Er så glad når den er ferdig. Det er ikke akkurat få pushups man skal gjøre heller da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 24. juli 2012 #17 Del Skrevet 24. juli 2012 Hei! Ang. løping med mobil i hånden: gå på G-sport, Intersport, XXL osv, de har sånne ting man fester på armen som mobilen kan ligge i. men er vanntett og jeg kan navigere på mobilen (har iphone) utenfra, altså at jeg slipper å ta den inn og ut av den greia hele tiden. Funker fjell og er en dødsbra investering! Koster toppen 200 spenn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #18 Del Skrevet 24. juli 2012 Takk for tips! Skal sjekke det ut neste gang jeg er i byen, Hadde gjort det mye enklere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 24. juli 2012 #19 Del Skrevet 24. juli 2012 Takk for tips! Skal sjekke det ut neste gang jeg er i byen, Hadde gjort det mye enklere Ja, det blir mye enklere Elsker min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #20 Del Skrevet 26. juli 2012 Jeg klarte kilometeren!! Tok faktisk 1,2 km i samme slengen trikset var å sette ned tempoet til et minimum. Lå på rundt 6 km/t. Så får heller tempoet komme når jeg klarer å jogge en lengre strekning sammenhengende. Hele turen ble på 3,5 km, men det ble mye gåing på slutten fordi jeg klarte å forville meg bort i det nye nabolaget mitt kremt..flyttet bare inn for et halvt år siden altså.. så da ble det litt styrke på mage og armer når jeg kom hjem istedet. Nå skal jeg snart lage meg en stor kopp te og et par brødskiver, slenge beina på bordet og se forrige episode av True Blood Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå