Gå til innhold

Rasisme mot hvite


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

I sør afrika er jo mange hvite da...

Jo, men det er en oppblomstring av svarte der nede som ønsker å drepe de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem føler det? De, usj, brune mennneskene?

Hvorfor syns du brune mennesker er "usj"? Er du misunnelig på den kronisk solbrune fargen dems, bleiking?

Jeg skal ikke motsi deg her, vet egentlig lite om dette emnet, så det blir mest spekulering fra min side. Men jeg lurer jo litt på hva det er som gjør at de føler det er "helt greit å være sånn", da?

Si det... Jeg gjetter at det er fordi det ikke er like mye innvandring til de landene, og at de dermed har trangsynte og snevre tanker om hvordan hvite mennesker er... Og muligens fordi disse hvite menneskene presser seg inn i landene dems, og bygger industri på steder hvor innlendingene ikke vil ha industri.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvorfor syns du brune mennesker er "usj"? Er du misunnelig på den kronisk solbrune fargen dems, bleiking?

Det er jeg misunnelig på faktisk..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg misunnelig på faktisk..

Huden din er flinkere til å ta imot vitaminer fra sola, så det er ikke så dumt å være hvit :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Jo, men det er en oppblomstring av svarte der nede som ønsker å drepe de.

Og gjør de det så vil økonomien deres gå samme veien som gamle Rhodesia. Rett til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Huden din er flinkere til å ta imot vitaminer fra sola, så det er ikke så dumt å være hvit :nigo:

joa men samtidig blir jeg lettere solbrent og har lettere for å få hudkreft som følge av soling. Og så vil jeg ha en taaaaan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

joa men samtidig blir jeg lettere solbrent og har lettere for å få hudkreft som følge av soling. Og så vil jeg ha en taaaaan

Smør deg med solfaktor 80, så slipper du å bli brent... Hudkreft er det bare dverger som er immun mot, så da får du ønske å bli en av dem isteden hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Smør deg med solfaktor 80, så slipper du å bli brent... Hudkreft er det bare dverger som er immun mot, så da får du ønske å bli en av dem isteden hehehe

80? fins det. Høyeste jeg har sett er 50, men men. Er dverger immune mot hudkreft pga sola? Hvorfor det? Så rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det sosiale klimaet i Sør Afrika er ikke helt som det burde være. De som ble undertrykt er nå de som undertrykker.

Er det de hvite som blir undertrykt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare i den vestlige verden at det er mest normalt med rasisme mot brune mennesker... I resten av verden, der folk stort sett ikke er hvite, er det masse rasisme mot oss, og mye drøyere enn den du ser i vår del av verden, fordi de føler at det er helt greit å være sånn.

Det er vel mest rasisme rettet mot andre asiatere, andre afrikanere ol.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hvit i Sør-Afrika, og går på feil områder, er du ille ute ...

En venninne av meg var i Afrika(husker ikke hvor) og de ble stoppet av noen afrikanere som spurte "Are you americans?"

Og de svarte "No, we are norwegians"

Da svarte afrikanerene "Good, 'cause if you were, we'd kill you!"

Og hadde de vært mørke i huden og kommet fra Zimbabwe, så hadde de også blitt drept.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Er det de hvite som blir undertrykt?

De (svarte) undertrykte /(verbet er satt i fortid)) har blitt undertrykkerne (((de undertrykker de som undertrykkt dem, dvs de hvite))) . Så svaret på spørsmålet ditt blir ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor syns du brune mennesker er "usj"? Er du misunnelig på den kronisk solbrune fargen dems, bleiking?

Si det... Jeg gjetter at det er fordi det ikke er like mye innvandring til de landene, og at de dermed har trangsynte og snevre tanker om hvordan hvite mennesker er... Og muligens fordi disse hvite menneskene presser seg inn i landene dems, og bygger industri på steder hvor innlendingene ikke vil ha industri.

Noen av innbyggerne ønsker vel industri der?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det irriterer meg litt hver gang jeg er på ferie. Får alltid høre om hvor hvit jeg er, kom deg ut i sola, "lov meg at dette forandrer seg" (at huden min ikke er brun) av totalt fremmede mennesker. Det er min hudfarge ffs. Jeg går aldri opp til andre og klager på hvor brune de er, og at de må starte å bleke seg O.o (ja - bleking av hud er en mye vanskeligere og farligere prosess, men likevel).

Jeg skjønner det har noe med de hvites tidligere innbilte overlegenhet å gjøre, men det er likevel noe med det å se at nå er vi i 2012 hvor rasisme er forhatt av store deler av befolkningen. Samt det å forstå at vi alle er individer, ikke talsmenn og kvinner for vår rase/farge/etnisitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare i den vestlige verden at det er mest normalt med rasisme mot brune mennesker... I resten av verden, der folk stort sett ikke er hvite, er det masse rasisme mot oss, og mye drøyere enn den du ser i vår del av verden, fordi de føler at det er helt greit å være sånn.

Hvorfor syns du brune mennesker er "usj"? Er du misunnelig på den kronisk solbrune fargen dems, bleiking?

Er du et troll? Jeg latterliggjør deg og dine uttalelser fordi du ikke skjønner at du fremstår som en trangsynt person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Er du et troll? Jeg latterliggjør deg og dine uttalelser fordi du ikke skjønner at du fremstår som en trangsynt person.

han gjør jo ikke det bare fordi han brukte ordet brun. Du henger deg oppi at han brukte ordet brun du og ingenting mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De (svarte) undertrykte /(verbet er satt i fortid)) har blitt undertrykkerne (((de undertrykker de som undertrykkt dem, dvs de hvite))) . Så svaret på spørsmålet ditt blir ja.

Men svarte undertrykker svarte også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg litt hver gang jeg er på ferie. Får alltid høre om hvor hvit jeg er, kom deg ut i sola, "lov meg at dette forandrer seg" (at huden min ikke er brun) av totalt fremmede mennesker. Det er min hudfarge ffs. Jeg går aldri opp til andre og klager på hvor brune de er, og at de må starte å bleke seg O.o (ja - bleking av hud er en mye vanskeligere og farligere prosess, men likevel).

Jeg skjønner det har noe med de hvites tidligere innbilte overlegenhet å gjøre, men det er likevel noe med det å se at nå er vi i 2012 hvor rasisme er forhatt av store deler av befolkningen. Samt det å forstå at vi alle er individer, ikke talsmenn og kvinner for vår rase/farge/etnisitet.

Er det kun voldelig imperialisme/kolonialisme/u-hjelp ol. som er årsaken til at det stort sett er hvite europeere som bygger/utvikler datateknologi, romskip, fly osv?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Men svarte undertrykker svarte også.

men da blir det jo ikke rasisme lenger. hvite har undertrykka hvite og, hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det finnes slik rasisme mot hvite, og at noen mener man ikke kan være rasister mot hvite, men når artikkelen er skrevet av Hanne Stine Nabintu Herland så er det synd. Hun er ikke god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...