Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)

cypress

Anbefalte innlegg

Heldigvis kan man bruke canesten selv om man er gravid altså, ellers hadde jeg blitt gal! :ler: Andre gang jeg har det nå ila dette svangerskapet. Jeg tar med ekstra medisiner på ferie - vet ikke helt hvordan jeg skulle forklart dette på italiensk.. ;)

Utrolig deilig med ferie nå altså!! Og når jeg kommer tilbake på jobb, er det bare 4 uker, og så er det permisjon!! Yey! De ukene går nok fort. Jeg har behagelig mye å gjøre, vikaren er på plass og tar alt nytt, så jeg bare avslutter og overfører det jeg ikke rekker å gjøre ferdig.

Og så kommer lillesøster!!! Gleder meg mer og mer til det!! Vi snakker masse med A om det, og hun virker som hun gleder seg! Uten at jeg tror hun heeelt skjønner hva det innebærer da.... Hun er litt mammadaltete om dagen, og vil jeg skal bære henne en del. Det må hun nesten bare legge av seg etter hvert stakkar.

Hun er så søt, hun er helt opphengt i neglelakk, eller nølakk som hun kaller det, og vil bytte farge hele tiden. Hun åpner kjøleskapet det jeg oppbevarer dem og peker opp og sier "annen nølakk!!". Og så vil hun velge farge, og står musestille mens jeg legger den. Og viser den stolt frem til de som måtte bry seg etterpå. Søt ass!!

Må bare notere et par ting til hun uttaler feil, som jeg syns er søte, så jeg husker det siden:

Tut tut: yoghurt

Fister fast: sitter fast

Leppe meg: hjelpe meg

Heve: tv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helldussen, så søt hun er da <3 Høres ut som en koselig alder, og artig at hun skjønner litt av søster-tingen, selvom hun selvsagt er for liten til å helt forstå, som du skriver.

Blir nok ikke så mye nølakk her i huset - i går var mini og pappan ute på tur, og kjøpte lekebiler med hjem. Da jeg kom hjem fra jobb satt mini bare og lekte mens hans sa "brrrrrrrrr"....

Er nok stor forskjell på et hus med to små jenter, som dere får, og et med to små gutter, som jeg får :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen sier flere av de samme ordene på lik måte, lurt å skrive de opp ;)

Godt med ferie, dere må kose dere masse masse og bare nyte tiden nå (for det blir slitsomt, hehe).

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for gode nyheter :hoppe: gøy med uttalefeil. Det er nesten kjedelig når de lærer seg å si det riktig. Vi synes f.eks det er veldig kjedelig at M ikke lenger kaller sjiraff for diffedaff :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

gøy med uttalefeil. Det er nesten kjedelig når de lærer seg å si det riktig. Vi synes f.eks det er veldig kjedelig at M ikke lenger kaller sjiraff for diffedaff :fnise:

Ja. Murmel sa lenge "torntorn" om traktor, det var trist da han sluttet med det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler. så skjønn A er!

Her er det utrolig mye som uttales DO.. Feks så kan do være både Stol, Ost, og selve doen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra solens land! Vi har det varmt og deilig, nesten litt for varmt for en gravid stakkar innimellom. Føttene mine har hovnet opp ganske bra, så jeg sover med bena høyt og prøver å slappe av så mye jeg kan. A koser seg veldig, men nekter å bade i havet. Skumle greier tydeligvis. Så vi har kjøp et lite plaskebasseng som vi har satt opp på takterrassen her vi bor, og der har hun det supert. Det er deilig for mor å kjøle tærne i også det! :)

Jeg merker at jeg ikke orker så mye som normalt nå. For to dager siden hadde vi ekspedisjonsdag, og reiste til et par byer i nærheten. Det ble en del gåing og kjøring uten ideell avslappingsposisjon. Det fikk jeg kjenne på i går, da vi skulle prøve å gå til et marked i nærheten. Da stakk det som bare det i symfysen, så jeg måtte bare gå hjem igjen. Skikkelig vondt altså! Mannen måtte ta med A ut en tur så jeg fikk sove en runde midt på dagen også.

I dag skal vi fortsette avslappingen! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste setningen der er noe av det fornuftigste jeg har lest på lenge! :jepp: Pass på deg selv nå! :fy_fy::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Mazilla :fnise: Høres ut som dere koser dere og det er viktig! Vær glad for at det ikke ble Florida, det hadde nok blitt utrolig slitsomt. Fornuftig at dere koser dere i bella Italia! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut!! :nigo: Og litt slitsomt.. ;) Her gjelder det å slenge beina høyt så ofte som du kan! Vift med tærne og strekk og bøy knær og ankler så du får sirkulasjonen i gang. Og drikk masse vann! Det drenerer kroppen på en måte. Dropp farrisen (salt), den binder bare vannet i kroppen.

Og avslapping høres ut som bra medisin! :jepp::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter ikke så mye med vann lenger faktisk. Tempen har sunket noen grader her, så enten gjør det forskjellen, eller så har kroppen min vent seg til varmen. Uansett - veldig deilig. Kjenner bare at det stikker (veldig!) i symfysen hvis jeg beveger meg for mye nå.

Til gjengjeld har A blitt dårlig nå da, stakkars. I går hadde hun lite matlyst hele dagen, noe jeg bare tenkte var pga varmen og at hun ikke hadde bæsjet på to dager. Men så kom plutselig en kjempebæsj, og jeg tenkte det ville løse seg. Det gjorde det dessverre ikke, i stedet fikk hun feber (målte 39,7!) og kastet opp en gang. Vi fikk gitt henne en paracet så hun fikk sove gjennom natta. I dag er hun fortsatt pjusk, spiser lite, sover masse og sutrer en del. Stakkars liten... Håper det går fort over! Hun spør innimellom om å få gå på lekeplassen, men så lenge hun har feber vil jeg ikke ta henne dit. Hun sover nå, så jeg får se når hun våkner igjen. Det er jo kjedelig for henne å bare være inne og, selv om vi har Timmy-tid på ipaden og jeg har kjøpt klistremerkebok og fargestifter og ting som vanligvis vil aktivisere ganske lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at hun bruker litt tid med tegning, det holder stort sett bare 10-15 min her. Har en hel skuff til Tassen med tegnesaker, malesaker, plastelina etc. Funker fint innimellom, men stort sett er det biler det går i :rolleyes: Håper hun blir fort bra igjen!

Så bra du ikke er plaget med vann lenger! Det hjelper mye det. Husker jeg måtte "pumpe" opp fingrene på morningene fordi jeg hadde så mye vann. Nå har jeg gifteringen på igjen :rodmer:

Det at det stikker er jo bra forsåvidt, for da skjer det jo noe der ;) Gleder meg masse til både du og Siebaeo føder, er så spent på hvordan dere opplever det hele :) Og ikke minst hvordan A og Bolla tar rollene som storesøster/storebror. Koselig at vi er i permisjon nogenlunde samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere koser dere på ferie :jepp: og fortsett for all del avslapningen selvom hovenheten har gitt seg!

Kjedelig å høre at A har blitt syk stakar liten :kose: Håper hun kommer seg raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er A i fin form igjen. Lurer faktisk på om hun har hatt den såkalte fjerde barnesykdommen. Symptomene passer i hvert fall veldig bra; feber i kombinasjon med snørr og halsvondt, etterfulgt av et småprikkete utslett på mage/bryst. Utslettet kom i dag, og iflg o store Internett er sykdommen da på hell. Hun er fin i farta nå, spiser litt mat igjen og sover bedre.

Vi har innført italiensk døgnrytme, med soving midt på dagen, slik at A skal holde ut lenger på kvelden så vi kan gå ut og spise. Det fungerer kjempefint, og er veldig koselig. Egentlig kunne vi jo hatt det sånn hjemme og, men jeg må vel innrømme at det er ganske deilig å ha kvelden fri. :) Det virker i hvert fall ikke på A som at det har noe å si om hun sover 12 t sammenhengende eller 10+2.

I morgen er det faktisk meldt regn her, så da skal vi på ekskursjon til Lucca, som ligger ca en time herfra. Der er det bra shopping, og jeg tror jeg skal se om jeg finner nye solbriller til meg selv. Klær funker jo ikke å kjøpe nå, så jeg må jo finne på noe annet. Jeg har kjøpt to par sandaler også, de var veldig enkle og fine!! Mannen i butikken monterte dem der og da, så stroppene er helt tilpasset min fot. (Shoppestopp gjelder ikke i utlandet....)

Ellers har jeg handlet et par antrekk til lillesøster, et kjempefint teppe hun skal få ligge og pludre på, toalettmapper til begge jentene (salg), og en del veldig søte bamser som jeg tenkte å spare til barselgaver til div venninner som skal ha baby fremover. Bamser er utrolig mye billigere her enn hjemme!! En ganske stor, forseggjort sjiraff jeg fant på en interiørbutikk kostet 15 euro. Jeg kan tenke meg den ville kostet minst 300 kr hjemme. Nå gjenstår det bare å holde A unna... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:shoppe: Elsk! Kjenner jeg er litt småmisunnelig på dere altså, litt kjipt er det jo å sitte i regntunge Norge når andre er på ferie :ler:

Lykke til med å hode A unna kosebamsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag på jobben fant beina mine det plutselig for godt å bli dobbelt størrelse. Føltes i hvert fall sånn. Utrolig ubehagelig! Jeg hadde stroppesandaler på meg, og stroppene boret seg inn i huden og laget dype hakk. Riktig så lekkert!! :ironi:

3 uker igjen på jobb nå, og jeg kjenner at jeg trenger å trappe ned litt. De dagene jeg har vært på jobb nå har tæret bra på kreftene. Å sitte så mye er ikke bra for bekkenet, det har begynt å lage en ekkel klikkelyd når jeg går på ettermiddagen. Det blir bra igjen om natten, men jeg liker ikke helt utviklingen.

Jeg skal til legen på mandag, og har tenkt å be om å få en delvis sykemelding. Jeg tror jeg uansett skal rekke å få gjort det jeg trenger å få ferdig før perm, selv om det ikke burde være styrende for om jeg kan jobbe 100% eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos legen nå og fått 50% sykemelding til permisjon starter om 3 uker. Kjenner at det er litt deilig! Ikke at jobb er så forferdelig, men jeg blir jo sliten, og har ikke mye energi igjen etter endt arbeidsdag.

Objektivt sett er alt som det skal; fint blodtrykk, ikke noe tøys med urin eller jernlager (har tatt kosttilskudd de siste ukene med jern), og totalt gått opp ca 7 kg så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fått sykemelding:) Det er så viktig å kjenne på kroppen har jeg lært.. Og du er heldig med kun 7 kg synes jeg, jeg har fortsatt 15 kg igjen etter fødsel jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...