Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)

cypress

Anbefalte innlegg

Skjønner at du synes dette er skummelt :klem: Jeg kjente melkekjertlene godt da jeg ammet husker jeg. Husker ikke hvordan det var da jeg var gravid. Fint at du har fått time, bare for å holde det under oppsyn. Og bra at du klarer å tro på det legen sier om at dette statistisk sett mest sannsynlig er ufarlig.

Så gøy med en sparkende baby :jepp:

:klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, ja jeg er jo klar over at det ikke er så greit å kjenne noe man kan stole helt på når jeg er gravid. Det er nok derfor jeg ikke er helt fra meg av frykt tror jeg. Jeg fikk beskjed om ikke å kjenne så mye på den, egentlig max en gang i uka, fordi trykking i seg selv kan irritere den så den blir større. så det skal jeg prøve nå. Forhåpentligvis medfører det at jeg ikke tenker så mye på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner godt engstelsen! Jeg var til mammografi i fjor fordi jeg var veldig øm på samme sted hver gang, men det viste seg å ikke være noen ting heldigvis. Og som flere andre skriver her, så skjer det utrolig mye i brystene under svangerskap, så håper det er falsk alarm og at du får roet ned nervene raskt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: godt at du får den sjekket, uansett om det er pga graviditeten så er der jo viktig å forsikre seg om det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å kjenne litt regelmessig og husker jeg kjente er par nye kuler i graviditeten, men vet at det er utrolig vanskelig å si noe sikkert pga alle hormonforandringene. Prøvde å ikke tenke noe mer på det, og neste gang jeg kjente var de borte... Så jeg tror du gjør riktig i å ikke bli helt tatt av frykten. Det er selvsagt rimelig at du passes litt ekstra på mtp din mor, så du får bare se hvordan det går frem til du har timen... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ekkelt da... Mest sannsynlig er det jo ingenting, men greit å sjekke det iallfall.

Jeg hadde time hos gyn for å ta celleprøve tidligere i vår, men ble gravid før jeg kom så langt. Googlet litt før timen om det var greit å ta celleprøve under graviditet, og da fant jeg flere steder noe om at man var tilbakeholdne, bl.a. fordi mange ting forandre seg ved en graviditet, slik at man ikke for et reelt bilde på en måte. Så kanskje det er noe slikt med deg og? At det rett og slett er en naturlig graviditets-endring?

Har mange venninner på vår alder som har hatt kuler, og alt viste seg å være normalt på mammografi. Så du får prøve å fokusere på at det er vanlig, og veldig sjelden farlig i vår alder :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på 3D ultralyd! Det var veldig gøy! Mini ser veldig søt ut! Litt bredere nese enn storesøster, men ellers tror jeg de er veldig like.

Og medisinsk sett ser alt bra ut! Hun ligger helt på tvers, med ryggraden ned i bekkenet, og det merker jeg i grunn, med så mye aktivitet ut i begge retninger. Hodet hennes ligger og stanger oppunder ribbena der jeg får så vondt utover dagen... Håper hun snur seg snart!! Men da kommer det vel bare en rumpe der i stedet.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rumpa i ribbeina, ganske slitsomt det også :fnise: Av og til må jeg "dytte" den ned, for det er så "vondt" etterhvert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med 3D! Morsomt å kunne se at nesen er annerledes enn hos storesøster, det har jeg ikke helt lagt merke til her.. Men så fikk vi dessverre ikke særlig bra bilder av baby nr.2, så får heller vente og se til hun kommer ut :)

Godt at alt medisinsk også var bra selvfølgelig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bare tenkte på det med nesen fordi As nese er så bitteliten, mye mindre enn de fleste andre barn jeg ser. Så det er nok ikke sånn at lillesøster får et stort nesegrev heller. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så stas med 3D-ultralyd! :jepp: Får håpe hun snur seg i en stilling som ikke gjør så vondt for deg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med 3D ultralyd :) Tenkt den teknoligien vi har i dag?! Å kunne "se" barnet nesten slik det er i virkeligheten - blir helt forundret jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med 3D! Vi gjorde det sist, men denne gangen har jeg ikke tenkt på det en gang og nå er det vel snart for sent.. :)

Håper lillesnuppa snur seg snart så du får det litt mer behagelig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg brev med innkalling til undersøkelse på Rikshospitalet. Timen er selvfølgelig mandag om en uke og norn dager når vi er på ferie i Italia.... Vi reiser neste lørdag. Jeg må ringe og høre om det er noen mulighet for å få flyttet den til førstkommende uke en gang. Ellers blir det fryktelig lenge til syns jeg!! Håper virkelig de har mulighet til det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du får flyttet på timen..! Det regnes jo som en hastesak etter min mening (selv om det trolig ikke er noe), så krysser fingrene for at alt ordner seg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg bryte shoppestoppen min. Jeg innså plutselig at jeg virkelig ikke har sommerklær som passer magen. Så jeg tok en tur på HM og kjøpte to bukser, to shortser og flere topper. Alt til 1400 kr. Det syns jeg var ganske bra! Og heeeelt nødvendig!! Og da er det lov, selv med shoppestopp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...