Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)

cypress

Anbefalte innlegg

haha hun er herlig! Bumba er ganske lik der, viljebestemt.....og ofte sånne drømmer. Hun kan ofte skrike sent på kvelden i søvn om noe hun ikke vil eller ikke fikk llov til :ler: men hun sover enda!

Skjønner vi er bortskjemte her også, dagen starter rundt 7:30-8 om vi ikke må noe sted/opp tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er bortskjemt vi også ifht soving.. Den blir gjerne 8 (om ikke mer) på dager vi ikke MÅ opp før :sjenert:

Godt og høre at din mor kanskje slipper stråling - spennende å høre videre hvordan det går med henne :jepp:

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vi har en skikkelig stygg tv-benk i mørk brun som jeg egentlig har lyst til å bytte ut, men jeg tror det er bedre å ha denne som vi ikke er redd for til barna blir litt større. Derfor kom jeg på den smarte idéen å male den! :jepp: Dessverre er jeg helt håpløs til å se hva som er fint, så jeg lurer på om noen kan tipse meg om en fin lys farge!?! Tenker nesten hvit, så den ikke blir så dominerende i rommet, men ikke helt hvit, for vi har hvite vegger, og jeg har skjønt at det er finest hvis det bryter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke farger går interiøret ellers? Jeg er veldig svak for gråtoner. Stikk innom en malerforretning og ta med deg fargeprøver hjem, og finn en farge du virkelig liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har åpen stue-kjøkkenløsning, og skapdørene der er lys grå. Spisestuemøblene er også grå og stål, mens sofaen er gråbrun. Høres vel ut som grå kan være en god tanke da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En form for grå skal jeg se etter! :jepp:

Har ikke skrevet det her før, men celleprøvene av mamma viser at klumpen i brystet hennes er ondartet. Hun har to valg ift hvor og når hun skal operere, enten Ahus om en uke eller Ullevål på ukjent dato, men senere. Jeg vet ikke hva hun velger. Jeg tror hun egentlig helst vil på Ullevål, men tiden spiller også en rolle her, så hvis det blir for lenge til, tar hun heller operasjon på Ahus.

Hun er veldig rolig på dette selv, og det smitter litt over på meg, så jeg ikke heller er så nervøs for det hele. Jeg er glad hun ikke virker redd, selv om hun selvfølgelig tenker mye på dette. Vi håper legen har rett i at dette skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at klumpen var ondartet, men fint at din mor ikke tar det så ille. Det er jo ikke noe hjelp i å tenke mye vonde tanker, selv om det er naturlig at de kommer. Det vil heller virke positivt med en rolig og positiv tilnærming, slik hun har. Og at hun får masse støtte fra sine nærmeste, noe det absolutt virker som hun har i deg :)

Jeg hadde min undervisning om brystkreft på Ahus, og de var kjempedyktige der. Jeg var hvertfall bare borti rutinerte kirurger som virkelig kunne sakene sine. Skjønner godt at din mor vil ha et sykehus i nærheten av hjemmet, men tiden spiller jo noe inn som du sier... så jeg tenkte jeg skulle dele min erfaring :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra at din mor forsøker å være positiv - det hjelper nok både for hennes egen del og for dere som er pårørende. Det gjør det hele lettere å takle for alle :klem:

Forstår godt valgets kvaler ang operasjon, får håpe hun ikke trenger å vente altfor lenge uansett hvilket valg det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, så trist å lese om moren din. Vi er midt i det samme her, men dessverre gikk min mor for sent til legen, så det hadde allerede spredd seg til skjelett, så da er det kun palliativ behandling (livsforlengende) igjen.

Men altså, poenget var ikke å være nedslående, heller tvert i mot! Din mor har oppdaget det tidlig, og det gir jo veldig fine odds. Hele 90 % lever fint etter 5 år, og desto tidligere det oppdages, desto bedre er det. Og det har skjedd veldig mye på brystkreft-fronten i senere år også, så de blir stadig flinkere på behandling. Så følg moren din, som er positiv, for det er det all grunn til å være, selvom det kan bli noen tøffe måneder fremover med behandling osv. Dette går nok bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: til både Cypress og Zia! Det må være veldig tøft for dere, spesielt Zia :(

For en flaks at moren din oppdaget det så tidlig, Cypress! Heldigvis er oddsene veldig gode.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Zia, så leit å lese! Jeg syns det er så alt for mange dette gjelder, når man først begynner å snakke om det!! Ganske unge folk også!

Det er jo bare flaks at mamma oppdaget sin kul så tidlig, på en rutinekontroll via mammografiprogrammet. Mamma mistet selv moren sin da moren var bare 66 år. Mamma er jo ikke 60 en gang, så det vil være ALT for tidlig å miste henne nå. Jeg klarer ikke en gang å se for meg det! (Har ikke så lyst til å prøve så hardt heller.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på den første svangerskapskontrollen! Jeg går til fastlegen min, fordi jeg også må følge opp stoffskiftet. Jordmor kan jo ikke medisinere meg for det, så da syns jeg det er like greit å bare gå til legen. Sist hadde jeg alle kontrollene hos jordmor, og syns det var veldig fint da, med tanke på at hun tok seg litt bedre tid og alt var nytt for meg. Men denne gangen syns jeg ikke det er så farlig med det. Det er viktigere at stoffskiftet holdes i sjakk, og jeg gidder ikke gå begge steder så lenge alt ser så fint ut som nå.

Alle prøver viste at alt var som det skal. Ingen ødemer, blodtrykk 115/65, fosterlyd ca 130, negativ urin, vektoppgang siden starten av svangerskapet ca 5 kg (målt på forskjellige vekter, så ikke helt nøyaktig). Litt morsomt at SF-målene denne gangen ligger godt over den røde streken, faktisk helt i grensen på det grønne feltet (sorry gresk hvis det er noen som leser her som ikke har vært gravide). Sist svangerskap lå jeg jevnt under den røde streken hele tiden. Jeg føler virkelig at magen er større også denne gang!! Jeg må hjem og sammenligne bildene fra sist etterpå!

Jeg får svar i posten på om jeg må øke levaxindosen. Iflg legen stiger som regel behovet for medisin jevnt med økning i kroppsvekten, så det er påregnelig med økt dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Siebaeo og Cypress :klemmer: Ikke meningen å kuppe, men mer å forklare at jeg vet litt om dette pga mamma, og derfor kunne komme med litt positive tall iallfall :)

Morsomt med så stor forskjell i magemål! Mon tro om det bare er fostervann, eller om det er en kjempebaby denne gangen :fnise:

Jeg lå helt jevnt på den grønne sist, men fikk jo en tass som var bittelitt liten. Ble jo fulgt opp med en haug UL'er på slutten og, så de skulle være sikre på at han vokste. Så hva disse målene egentlig indikerer er ikke godt å vite ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med første kontroll :jepp: Det er vel ikkte tull det de sier at man gjerne er større med nr 2 enn med førstemann?!

Forstår godt at du bare går til legen, jeg gjorde det samme under kontrollene med F - fikk det jeg trengte og var happy med det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå kjenner jeg at det begynner å bli slitsomt å sitte så mye på jobb! Jeg blir så stiv i ryggen, og magen presser oppover i ribbena. Jeg har et gavekort på massasje som jeg lurer på om jeg skal benytte meg av for å få knadd litt på ryggen. Ellers er det vel bare variasjon i sittestilling som vil kunne avhjelpe ordentlig kanskje. For jeg tror ikke jeg har noen låsninger eller noe, så en kiropraktor vil vel ikke kunne gjøre noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt.. Du er jo faktisk ganske langt på vei og på den tiden hadde jeg veldig vondt for å sitte lenge av gangen. Har du prøvd å reise deg opp regelmessig og "strekke" på ryggen litt? Det har du sikkert gjort, men var bare en ting som hjalp litt for meg :lillesky:

Evt hør med legen om du kan få delvis sykmelding, for gir ryggen seg så er det utrolig kjedelig..

God bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...