cypress Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #441 Del Skrevet 4. februar 2013 Takk TuttaV, symfysen er selvfølgelig et mye finere ord!! Det må jeg prøve å huske på! Mange av de tekstene i gravid-appene er sikkert skrevet for førstegangsgravide, så det er sikkert en del jeg må ta med en klype salt nå. Typ hvor tidlig man kjenner kynnere og bevegelse. Leste at du allerede har hatt kynnere Siebaeo! Det kan ikke jeg huske at jeg hadde før godt over 30 uker sist. Og bevegelse allerede!?! Så moro! Det gleder jeg meg til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 5. februar 2013 #442 Del Skrevet 5. februar 2013 Jupp de har mye fint på Happymum! Jeg har ikke kjent bevegelse enda, vet ikke når det er normalt å kjenne noe?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #443 Del Skrevet 5. februar 2013 Jupp de har mye fint på Happymum! Jeg har ikke kjent bevegelse enda, vet ikke når det er normalt å kjenne noe?? Å ja, har du bestilt derfra noen gang? Helt normalt at du ikke har kjent noe enda! For førstegangsgravide er det vanlig at det kommer litt senere enn andregangs. Sist kjente jeg ikke noe før ca uke 23 mener jeg å huske. Det er ganske sent da. Jeg hadde morkaken på fremsiden av magen, så den dempet litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 5. februar 2013 #444 Del Skrevet 5. februar 2013 Ja, jeg våknet faktisk av en i natt.. Kynner altså. Hvis jeg klemmer på magen da kan jeg kjenne at livmora har blitt steinhard og liksom trukket seg litt sammen. Ubehagelig synes jeg.. Jeg fikk det tidlig sist og da, men ikke SÅ tidlig (som jeg kunne kjenne). Dere har det sikkert snart dere og, uten å kjenne det. Starter vist i uke 12-13.. Og ja, jeg er ganske sikker på at jeg kjenner fosteret! Spes om buksa klemmer og sånn. En slags myk buktende følelse.. Av og til et slags dult. Men da blir jeg mer usikker på om det er luft.. Som andregangs vet man jo litt mer om hva man kjenner etter Tror jeg har et veldig følsomt indre liv.. Kjente bevegelse veldig tidlig sist og. Bare gled dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 5. februar 2013 #445 Del Skrevet 5. februar 2013 Å ja, har du bestilt derfra noen gang? Helt normalt at du ikke har kjent noe enda! For førstegangsgravide er det vanlig at det kommer litt senere enn andregangs. Sist kjente jeg ikke noe før ca uke 23 mener jeg å huske. Det er ganske sent da. Jeg hadde morkaken på fremsiden av magen, så den dempet litt. nei har ikke bestilt noe fra Happymum enda, syns bare plaggene så fine ut på nettet. Tenker jeg bestiller noe senere ja. Åh, nå ble jeg lettet, har bekymret meg litt siden jeg ikke har kjent bevegelser enda, har fått inntrykk fra diverse terminklubber/forum at mange kjenner bevegelser tidlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #446 Del Skrevet 6. februar 2013 Huff i dag har ikke startet noe bra.. Jeg var kjemprtrøtt i går kveld, så jeg gikk og la meg rundt 18, men sovnet ikke før ca 20. A har våknet en haug med ganger i natt, virker som hun brygger på noe. Da klokka ringte halv 7, følte jeg meg ikke så ille, og sto opp og satte meg på kjøkkenet for å spise en yoghurt. Mens jeg satt der, merket jeg plutselig at jeg fikk en tung, nummen følelse i kroppen, og da det plutselig svartnet helt for øynene mine skjønte jeg at jeg måtte legge meg ned på gulvet. Så kastet jeg opp mens jeg lå der. Heldigvis hørte mannen meg, så han kom og hjalp meg. Jeg følte meg dårlig etterpå, skikkelig "sur" i magen, som om det skulle komme opp mer. Det gjorde ikke der heldigvis. Så nå har jeg holdt sengen et par timer ekstra. Glad jeg har fortalt sjefen om "tilstanden" min nå. Har mye som venter på jobb, så jeg tenker å ta meg en tur nå, og se hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 6. februar 2013 #447 Del Skrevet 6. februar 2013 Huff, det var ingen hyggelig start på dagen! Håper formen kommer seg etter litt ekstra hvile! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. februar 2013 #448 Del Skrevet 6. februar 2013 Det kommer sikkert litt av at du har sovet dårlig og er sliten, tenker jeg.. Jg blir alltid dårligere etter en dårlig natts søvn. Riktig god bedring, håper det går bra på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 6. februar 2013 #449 Del Skrevet 6. februar 2013 Kjedelig start på dagen Håper formen er bedre nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 6. februar 2013 #450 Del Skrevet 6. februar 2013 Oi, det hørtes ut som en skikkelig kjip start på dagen ja! Kan det være blodtrykksfall? Jeg blir sånn når jeg får det - ganske vanlig når man er gravid tror jeg. Det eneste som hjelper meg da er å legge meg å hvile/sove i minst et par timer. Og om man ikke legger seg ned ganske med en gang man merker det svartner, så kaster jeg opp eller svimer av rett og slett. Ikke noe stas, så håper virkelig for din del at det var en engangshendelse. Når jeg ikke er gravid har det som oftest kommet når jeg er veldig trøtt tidlig på morgenen - og siden du hadde sovet dårlig nå med A mye våken og sånn, så kanskje det var noe sånt du fikk nå? Håper uansett du slipper med denne gangen iallfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 7. februar 2013 #451 Del Skrevet 7. februar 2013 Uffa, det hørtes veldig ubehagelig ut, håper du slipper å oppleve det flere ganger. Jeg vil også si at det høres ut som det kan være blodtrykksfall uten at jeg skal si det for sikkert, har ikke opplevd det selv. Håper resten av dagen ble bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 7. februar 2013 #452 Del Skrevet 7. februar 2013 Hvordan er formen din i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #453 Del Skrevet 7. februar 2013 Jeg mistenker også at det var et blodtrykksfall. Jeg var sliten resten av dagen, men det kan også ha sammenheng med at jeg våknet i dag og blitt potte tett forkjøla. Så ingen god dag i dag heller dessverre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. februar 2013 #454 Del Skrevet 7. februar 2013 Det hørtes ikke noe greit ut Jeg fikk også noen blodtrykksfall, da hjalp det å drikke masse vann umiddelbart. Lærte meg å få kontroll over det etterhvert. Fryktelig mens det står på! Jeg fikk mitt verste blodtrykksfall på t-banen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #455 Del Skrevet 7. februar 2013 Det er min frykt også, å få det på buss eller tog! Eller på gata. Vann var et bra tips, jeg får begynne å gå med en flaske i veska. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. februar 2013 #456 Del Skrevet 7. februar 2013 Tenker også det med blodtrykksfall ift at det svartnet for deg, men kvalmen kan fort komme av for lite søvn. I natt har jeg sovet kun 3 timer og da kjenner jeg meg mye verre ift svimmelhet og kvalme med én gang.. Gd bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 7. februar 2013 #457 Del Skrevet 7. februar 2013 Det hørtes ut som et blodtrykksfall Du kan nok kanskje ha nytte av å ha både litt drikke og mat ved sengekanten da. Også prøve å unngå situasjoner som fremkaller blodtrykksfall. Det varierer jo fra person til person hva som utløser det, men det kan være mye gåing/ståing, spist lite (å drikke er viktig!), stress, reise seg opp fort fra liggende/sittende o.l. Håper det bare blir et engangstilfelle dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 8. februar 2013 #458 Del Skrevet 8. februar 2013 Håper formen er bedre og at du får en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #459 Del Skrevet 8. februar 2013 Formen er ikke så mye bedre dessverre, så i dag er jeg hjemme fra jobb. Lurer faktisk på om det er influensa, for jeg syns liksom det er mer enn en forkjølelse. Tett i nese og bihuler, vondt i hodet, sår hals, brennende følelse i brystet etter bare et par minutter ute, tidvis feber, lite energi.. Var det mer da?? Fikk en telefon fra Mannen nå. Han hadde vært på shopping i lunsjen, og funnet seg en parka på salg. Han syns tydeligvis at jeg trenger en ny også, for han hadde kjøpt en til meg og!! Det er jo kjempesnilt, men jeg skjønte at han ventet å få igjen litt penger for den, og jeg har jo shoppestopp!!! Ikke at jeg ikke har pengene, men jeg hadde jo strengt tatt bestemt meg for ikke å bruke dem på klær! Eller er jeg bare dum som tenker sånn?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 8. februar 2013 #460 Del Skrevet 8. februar 2013 Høres ut som samme greiene jeg sliter med om dagen... + hoste, snørr og gørr. En virusinfeksjon kan gjøre deg mer utsatt for å få blodtrykksfall, så ekstra grunn til å ta det med ro og holde seg hjemme Så snilt av mannen din, sånn egentlig... men jeg synes ikke du er dum som tenker sånn. Når en først har bestemt seg for at man skal ha shoppestopp, så er det liksom greiere å bruke de klærne man har en sesong til! Og da blir det bare helt feil å skulle kjøpe nye klær, med mindre man ikke har det fra før! Kan du få han på andre tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå