Gå til innhold

Jenter som nyter Valium - attraktive?

Gjest Valiumsjunkie

Anbefalte innlegg

Folk som lyver til legen for å skaffe seg piller er svært lite attraktive i mine øyne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og kråkefjas, det er noe som heter kulturelt bruk av rusmidler, alkohol kommer innunder det begrepet. Å bruke alkohol er gjerne i en slik setting at det kan kalles "samvær", "hygge" osv.. En stor del av befolkningen er ikke 18-åringer på fylla men vanlig oppegående voksne folk som drikker alkohol fordi de liker smaken og i en begrenset mengde en gang i blant. Å likestille dette med å ta en pille fordi man liker rusen er ikke logisk.

Man kan da hygge seg i koselig samvær med andre stoffer også. Et fryktelig dårlig argument.

Jeg syns det er feil å bestemme over hva voksne frie mennesker skal putte i kroppen sin, men sånn er det nå. Det er og blir hyklersk å kritisere brukere av mindre farlige substanser mens man samtidig sitter med flaska i hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kråkefjas: men er valium og de andre stoffene du tenker på lovlige for festbruk da?

hvis nei, kan ikke du komme tilbake med samme forklaring når de faktisk er lovlige så kan vi heller diskutere hva som er kjekkest å bruke vs alkohol da?

inntil videre er ikke narkotiske stoffer på godkjent bruk listen for fest og da får du forholde deg til alkohol :perebrus:

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kråkefjas: men er valium og de andre stoffene du tenker på lovlige for festbruk da?

hvis nei, kan ikke du komme tilbake med samme forklaring når de faktisk er lovlige så kan vi heller diskutere hva som er kjekkest å bruke vs alkohol?

Å trekke fram lovligheten i en debatt om legalisering er vel en ganske meningsløst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi debatterer ikke legalisering, vi debatterer om det er sjarmerende med jenter som popper valium. Og jeg ser hva du skriver, valium regnes vel neppe som "mindre farlige stoffer" og jeg har aldri opplev at noen har tatt en valium til biffen ,så å likestille de to er meningsløst. Å ta en debatt på om det bør være lov å ta hva som helst er en annen ting. Her er jeg enig, hva folk putter i seg er meg rivende likegyldig, men attraktivt er det ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heller stikk imot. At hun nyter valium vil bety at hun er avhengig av stoffet, noe som er direkte uattraktivt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, heller stikk imot. At hun nyter valium vil bety at hun er avhengig av stoffet, noe som er direkte uattraktivt.

Hvilken definisjon på avhengighet er det du her bruker? Er man automatisk avhengig dersom man bruker et stoff som ikke er allment akseptert som rekreasjonsrusmiddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Kontraindikasjoner betyr det motsatte av indikasjoner, altså "hvis du har noe av dette, bør du ikke ta legemiddelet". Ikke bivirkninger.

Misforsto ordet.

Bivirkninger: Bivirkningene er doseavhengige, og eldre pasienter er mest følsomme. Vanligste bivirkning er døsighet som rapporteres i en frekvens på 4-11%. Døsigheten avtar vanligvis ved fortsatt bruk eller ved dosereduksjon. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Nevrologiske: Døsighet, tretthet. Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Muskel-skjelettsystemet: Muskelsvakhet, ataksi. Nevrologiske: Konsentrasjonsvansker. Øvrige: Hodepine, svimmelhet. Sjeldne (≥1/10 000 til <1/1000): Gastrointestinale: Kvalme, munntørrhet, obstipasjon. Hjerte/kar: Hypotensjon, sirkulatorisk depresjon. Hjertesvikt, inkl. hjertestans. Hud: Hudreaksjoner. Lever/galle: Gulsott. Luftveier: Respirasjonshemming inkl. respiratorisk svikt. Nevrologiske: Paradoksale reaksjoner (eksitasjon, aggressivitet, mareritt, hallusinasjoner; mest vanlig hos barn og eldre). Nyre/urinveier: Inkontinens, urinretensjon. Øvrige: Anterograd amnesi. Økt risiko for fall og frakturer er sett hos eldre benzodiazepinbrukere. Kronisk bruk (selv i terapeutiske doser) kan medføre fysisk avhengighet, seponering kan medføre abstinenssymptomer.

There you go :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når det snakkes om å nyte valium. I dag fikk jeg premedisinering føre en operasjon, en type valium, og jeg kan ikke si at det var noen nytelse.

Men, igjen, det var her ikke snakk om å nyte det ene eller det andre men om det var attraktivt. Jeg synes fremdeles at det ikke er attraktivt å ruse seg på piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella90

Når jeg ser nicket ditt (valiumsjunkie), signaturen din (en pille mot alt som er ille) og denne tråden synes du høres mest ut som en umoden og uviten liten fjortis. Synes du virker ganske latterlig, og det er ganske uattraktivt i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...