Gå til innhold

Jenter som nyter Valium - attraktive?

Gjest Valiumsjunkie

Anbefalte innlegg

Gjest Valiumsjunkie

Jeg liker å tygge og å knaske på Valium. Etter min oppfattelse er dette et bedre og tryggere valg enn feks alkohol. Jeg drikker sjeldent alkohol, og aldri for å bli full eller brisen, kun for å nyte det, akkurat som med Valium. Hvorfor er Valium så stigmatisert? En annen fordel er at det ikke er noen kalorier i Valium i forhold til øl osv. Jeg nyter pillene et par ganger i året ev. 8 ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke så veldig attraktive. Men du finner nok noen som liker det i det rette miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ei, atraktivt er det aldri me folk som bruker kjemikalier som er avhengighetsskapende.

Men det er bedre enn snøvlende helgefyllejenter. Og ikke minst bedre enn typen rådeilig partybabe som fyller nesa med pulver for å dekke over. Dårlig selvbilde, selvrespekt som ble pult ut av dem før VGS og verdighet lik bunnen av en dunk.

Mann 30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valium er sterkt avhengighetsdannende. Er du avhengig? Så vidt jeg vet blir man ruset på piller omtrent som man blir ruset på heroin og andre opiater. Mer trist enn uatraktivt i mine øyne. Sammenligningen med alkohol er forøvrig helt på trynet da det er få som ruser seg på alkohol hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg liker å tygge og å knaske på Valium. Etter min oppfattelse er dette et bedre og tryggere valg enn feks alkohol. Jeg drikker sjeldent alkohol, og aldri for å bli full eller brisen, kun for å nyte det, akkurat som med Valium. Hvorfor er Valium så stigmatisert? En annen fordel er at det ikke er noen kalorier i Valium i forhold til øl osv. Jeg nyter pillene et par ganger i året ev. 8 ganger i året.

Nei, du kan jo bare lese hva som står i Felleskatalogen:

Forsiktighetsregler: Fare for tilvenning og avhengighet. Risiko for fysisk og psykisk avhengighet øker med dose og behandlingsvarighet, og er større ved tidligere alkohol- og/eller medikamentmisbruk. Bør derfor brukes i et begrenset tidsrom og fortrinnsvis i lave doser. Forskrives med stor forsiktighet til alkohol- og medikamentmisbrukere, ved kroniske eller langvarige nevrotiske forstyrrelser og ved mistanke om psykose. Samtidig bruk av alkohol og/eller legemidler med CNS-depressive egenskaper bør unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligningen med alkohol er forøvrig helt på trynet da det er få som ruser seg på alkohol hver dag.

Det er mange som nyter alkohol hver dag. Helt vanlige mennesker, med jobb, kone og barn. Men det er blitt svært vanlig med alkoholiserte hverdager i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Freakingawesome

Var det ikke du som kritiserte på meg for at jeg tar meg en joint i ny og ne? Anyway pilleknasking er for meg uattraktivt. Legemidler eller ei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eluveitie

Alkohol kan du stikke og kjøpe på butikken, jeg har enda ikke sett Valium i hylla på Rema 1000 for å si det sånn. Om jeg hadde møtt en mann som spiste Valium for kosens skyld, så hadde jeg løpt min vei det forteste jeg kunne. En ting er å måtte ta det fordi det er forskrevet av en lege som mener man trenger det for å fungere noe lunde, men å sitte der og spise det fordi det er hyggelig og koselig.. Vel, nei takk, ikke attraktivt for min del.

Ps, nicket ditt og sitatet ditt, "en pille mot alt som er ille", får deg til å virke rimelig avhengig av det, jeg synes du burde snakke med legen din om dette.

Endret av Eluveitie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NerdMedSverd

Hadde ikke gjort meg noe om du har kontroll over bruket ditt. Å bruke valium en gang i måneden for kosen sin skyld gjør deg ikke mindre attraktiv i mine øyne, hyppigere bruk hadde jeg stilt meg skeptisk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loverdose

Valium er for å si det slik ikke med på å bedømme om en person er attraktiv eller ikke, valium har ikke akkurat den effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kaller du deg valiumsjunkie når du kun nyter det ett par ganger i året? Da er du vel ingen junkie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valium er sterkt avhengighetsdannende. Er du avhengig? Så vidt jeg vet blir man ruset på piller omtrent som man blir ruset på heroin og andre opiater. Mer trist enn uatraktivt i mine øyne. Sammenligningen med alkohol er forøvrig helt på trynet da det er få som ruser seg på alkohol hver dag.

Det er veldig mange som ruser seg på alkohol hver dag. Ikke få som du sier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Valium er kategorisert som et narkotisk middel.Dvs. NARKOTIKA.

Kanskje ikke så rart det er stigmatiserende da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valium er kategorisert som et narkotisk middel.Dvs. NARKOTIKA.

Kanskje ikke så rart det er stigmatiserende da?

Men hvorfor stigmatiserer du narkotikabrukere?

Det er så jævla hyklersk når man samtidig mener alkohol er OK.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvorfor stigmatiserer du narkotikabrukere?

Det er så jævla hyklersk når man samtidig mener alkohol er OK.

Hyklersk? Alkohol er ikke narkotika!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Vel, det handler vel om at man ser på valium som et narkotikastoff for de som bruker det utenom medisinske grunner. Se hva jeg fant:

"Indikasjoner: Nevroser og psykosomatiske tilstander preget av angst, fobier, uro, spenning, aggresjon. Søvnvansker. I kombinasjon med trisykliske antidepressiver de første 2-3 uker ved depresjoner med angst og agitasjon. Forsøksvis ved cerebralt og perifert betingede muskelspasmer." Slik jeg forsto det, så er det folk som opplever dette, som burde ta valium.

"Kontraindikasjoner: Overfølsomhet for noen av innholdsstoffene. Alvorlig nedsatt respirasjonsfunksjon, alvorlig leversvikt, søvnapné, myasthenia gravis". Bi-effektene ser ikke så bra ut for å si det sån?

Forsiktighetsregler: "Fare for tilvenning og avhengighet. Risiko for fysisk og psykisk avhengighet øker med dose og behandlingsvarighet, og er større ved tidligere alkohol- og/eller medikamentmisbruk. Bør derfor brukes i et begrenset tidsrom og fortrinnsvis i lave doser"

Så ja, kan ikke si jeg synes det er så attrakivt å ruse seg på valium.

Da tror jeg faktisk det er smartere med alkohol, som i så fall har en størst effekt på leveren.

Kilde: http://www.felleskatalogen.no/medisin/valium-roche-564977

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyklersk? Alkohol er ikke narkotika!

Narkotika er bare et navn på det som står på narkotikalisten. Det betyr ikke at det er noe verre enn alkohol.

Alkoholholdig drikk over 60% er f.eks narkotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi valium er reseptbelagt, og gis kun ut av en fagperson til mennesker som virkelig ha behov for det. Kanskje alkohol burde være det ulovlig eller reseptbelagt, men nå er det en gang slik at det ikke er det - valium er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...