Gå til innhold

Hvor mange steder bodde du som barn?

Fremhevede innlegg

Gjest ms_kwang
Skrevet (endret)

Jeg og familien min har flyttet MYE, noe som gjør slik at jeg føler at jeg ikke har noe hjem.

Fram til idag:

16 plasser >.<

Endret av ms_kwang
Videoannonse
Annonse
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde på ni forskjellige adresser frem til jeg ble 18. Følte meg ikke hjemme noe sted, og hadde alltid "hjemlengsel", og nå som jeg er voksen har jeg på en måte ikke klart å stoppe "trenden" jeg vokste opp med, så de fire siste årene har jeg helt frivillig flyttet 6 ganger til.

Skrevet

Fram til jeg var 4 år bodde jeg i rekkehus, etter jeg fylte 4 flyttet vi rett over gata til et toetasjes hus, og der bodde jeg fram til jeg flyttet ut på hybel som 17-åring. Flyttet altså omtrent ikke i barndommen, og huset hjemme er virkelig hjemme!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde på 3-4 steder til jeg var 3 - 4 år. Dette har ikke preget meg i det hele tatt. Så flyttet jeg en gang til da jeg hadde gått et halvt år i 1. klasse. Slet litt på nytt bodsted fordi jeg kom i en klasse hvor alle andre bodde et stykke fra meg. De som bodde i nærområdet gikk i en annen klasse. Etter hvert så ble jeg mer mobil og da gikk det lettere. Der bodde jeg til jeg flyttet ut. Jeg har stor tilknytning til stedet, men valgte selv å bosette meg i en annen bydel da jeg flyttet tilbake til byen.

Jeg har vært veldig bevisst på det med flytting da jeg selv fikk barn. Bodde på et sted inntil yngste var 11 år. Da sørget jeg for å flytte mens barnet hadde ett år igjen på barneskolen slik at nye vennskap kunne knyttes før overgangen til ungdomsskolen. Eldste var så stor at flyttingen ikke betydde all verden.

Det jeg ser er at eldste ikke har så stor tilhørighet til der vi flyttet. Ingen venner i nabolaget, men knytter vennskap uavhengig av bosted. Blir sånn når man går på videregående. Yngste har størst tilhørighet til der vi nå bor. Det henger nok mye på at barnet ble mobbet der vi bodde tidligere.

AnonymBruker
Skrevet

Før jeg ble 18 bodde jeg i 9 forskjellige hus. Dette var i både inn- og utland. Her har jeg telt de ulike husene i internatperioden på vgs. som 1 hus siden det var innenfor et så begrenset geografisk område.

Vi er ikke en del av det folket som flytter på seg hele tida (husker ikke benevnelsen på det), jeg har aldri vært knyttet til barnevern eller fosterfamilie på noe vis.

All flyttingen har gjort at jeg faktisk er noe usikker på hvor jeg er fra. Det er ikke en god følelse når mange samtaler starer med det spørsmålet. Det har også gjort at jeg gjør alt jeg kan selv nå når jeg er voksen for å forhindre at mitt barn må flytte så mye.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Før jeg ble 18 bodde jeg i 9 forskjellige hus. Dette var i både inn- og utland. Her har jeg telt de ulike husene i internatperioden på vgs. som 1 hus siden det var innenfor et så begrenset geografisk område.

Vi er ikke en del av det folket som flytter på seg hele tida (husker ikke benevnelsen på det), jeg har aldri vært knyttet til barnevern eller fosterfamilie på noe vis.

All flyttingen har gjort at jeg faktisk er noe usikker på hvor jeg er fra. Det er ikke en god følelse når mange samtaler starer med det spørsmålet. Det har også gjort at jeg gjør alt jeg kan selv nå når jeg er voksen for å forhindre at mitt barn må flytte så mye.

Gjest Bobler
Skrevet (endret)

Har flyttet 3 ganger. Alta-Tønsberg-Tønsberg.

(Gubben forøvrig flyttet til 24 forskjellige steder på 17år.

Endret av Bobler
AnonymBruker
Skrevet

Flyttet først som ung voksen og har siden flyttet på meg mange ganger - for kortere og lengre perioder. Har ingen tilknytning til hjembygda bortsett fra at det er der familien min kommer fra og det er hyggelig å komme på besøk.

Er ganske preget av at jeg har bodd de siste ti årene i utlandet. Føler derfor ikke noe behov for å bli boende i Norge og vurderer å bosette meg permanent i utlandet etterhvert. Kunne godt tenke meg å flytte rundt i forskjellige land, men har et behov for å slå meg ned på hvert sted 2-4 år i slengen for at det ikke skal bli slitsomt.

Skrevet

Bare en adresse til jeg flyttet ut fra hjemme. Etter det har jeg mistet tellingen på hvor mye jeg har flyttet, men har nok passert 20. Håper jeg snart kan slå meg til ro.

Gjest kittycat
Skrevet

Jeg bodde med min kjære familie til jeg var 15,5.

Flyttet i midlertidig fosterhjem sommeren 2011 i 3 mnd.

Fosterhjem høsten 2011. Skal bo her til jeg er 18 hvis jeg holder ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skiftet adresse 8 ganger fram til jeg var 18, og 27 adresser totalt da jeg ble 29.

Det har ført til at jeg var veldig rotløs som barn/ungdom, og at jeg har veldig stort behov for en stabil base nå, som voksen.

Skrevet

Bodde først i et stort hus med mamma og pappa til jeg var 4.

(husker ingenting fra det, men har sett bilder)

Flyttet med mamma til en leilighet.

Pappa flyttet inn med ny samboer i hus, hvor jeg var 1 fast dag i uken

og annenhver helg.

Så har vel flyttet 1 gang og bodd av og til et annet sted :)

Gjest sjoko
Skrevet

Flyttet da jeg var 2 år, 8 år og 18 år sammen med foreldrene mine. Siden det har jeg flyttet så mange ganger at jeg har mistet tellingen litt, sikkert 12 ganger, men av de er innen samme by.

Jeg har nok blitt rastløs etterhvert, ja. Får ofte trang til å flytte etter et års tid på samme sted. Mister kanskje også litt langtidsperspektiv på endel ting når man flytter så mye?

Når det gjelder flytting i barndommen, var nok helt klart flyttingen da jeg var 8 år den verste. Mistet mange som kunne ha blitt venner senere også, og trivdes ikke kjempebra dit jeg kom. Har nå i voksen alder ingen barndomsvenner igjen, kun noen fra videregående. Kommer nok til å prøve å unngå å flytte etter at barna har begynt på skolen.

AnonymBruker
Skrevet

Bodde i samme hus fra jeg var født til jeg ble myndig. Foreldre, søsken og besteforeldre var rundt meg hele tiden. Gikk i samme klasse hele grunnskolen. veldig trygt og stabilt.

Etter at jeg ble myndig hadde jeg veldig behov for å komme meg bort og utforske verden. I løpet av 10-12 år bodde jeg i 4 ulike byer rundt om i Norge hvor jeg studerte og jobbet. Har ikke tall på alle ulike hyblene jeg leide. Reiste også mye rundt om i verden. Det var deilig å være fri og komme seg bort.

Etter disse årene følte jeg at jeg var klar for å slå meg til ro og stifte famile. Dro tilbake til hjembyen min og kjøpte meg et eldre hus i samme område som jeg vokste opp. Har nå bodd her i 13 år med mann og unger og trives godt. Jeg kan av og til bli litt rastløs, men det er også veldig godt å føle at man er hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

jeg har ikke telling. menne jeg føler meg hjemme overalt;P

Skrevet

Hadde samme hjem fra jeg ble født til jeg flyttet hjemmefra som 19-åring.

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Jeg flytta tre ganger før jeg var fire, så skilte foreldrene mine seg, og de har bodd på et par steder hver. Heldigvis har mamma bodd på samme sted siden jeg var seks, så jeg hadde litt stabilitet der. Har flyttet to ganger etter jeg flyttet hjemmefra. Så totalt ni adresser på 18 år.

Skrevet

Flyttet 8 ganger og jeg er 18år. Jeg sliter ikke med å få meg venner, men jeg sliter med å få meg en ordentlig god venn som jeg føler jeg kunne fortelle alt til og mimre om "husker du den gangen vi...", det er noe jeg savner veldig. Jeg tror jeg også har blitt litt utrygg på meg selv.

Når jeg får meg barn skal jeg ikke gjøre den samme feilen min mor gjorde og drive å flytte rundt. Skal nok bo på samme stedet eller i området.

Skrevet (endret)

Jeg bodde på samme stedet fra jeg ble født til jeg ble 16 år. Da flyttet jeg på hybel.

Det var også i en bygd, så vi som vokste opp der hadde et veldig tett bånd oss imellom, helt til folk flyttet på hybel og lignende, da mistet de fleste av oss kontakten. Men jeg har fremdeles noen nære venninner som jeg har jevnlig kontakt med fra den tiden.

Det har vel preget meg slik at jeg på grunn av rastløshet reiste en del og likevel fikk meg mye venner andre steder.

Endret av Strange Doll
AnonymBruker
Skrevet

Ett. Jeg flyttet ut av barndomshjemmet som 19-åring, mens foreldrene mine bor der fremdeles.

Jeg har ikke spesiell tett tilknytning til stedet, da barndommen min ikke var av de beste, med mye mobbing og utfrysing.

Nesten akkurat det samme her, bare at foreldrene mine flyttet to ganger da jeg var baby/smårolling(som jeg ikke husker).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...