Gå til innhold

Et lettere liv


encore

Anbefalte innlegg

Hvis min kropp er mitt tempel, ble jeg nettopp troende! :briller:

Har ikke vært fornøyd med kroppen min på over 6 år, så nå er det på tide å endre på det :takke: Ikke det at jeg ikke har prøvd før- men har latt meg stoppe på grunn av at jeg vet nada om trening, kosthold, you name it.

Håper at denne dagboken kan gjøre at jeg forplikter meg litt mer og strekker meg litt lenger hver dag!

Som sagt vet jeg ikke hvor jeg skal begynne, så jeg begynner bare.

15 min med den vonde, tunge rockeringen til høy musikk som gjør meg glad skal jeg klare :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble 30 min + litt dansing etterpå :danse:

Nå må jeg kjøpe meg vekt og målebånd... :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk greid en halvtime med rockeringen hver dag siden første innlegg, pluss litt body tone- øvelser.

I dag får det holde med husarbeid og en lang kveldstur :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ennå ikke kjøpt meg vekt, men kjøpte målebånd siden jeg trengte å måle vinduene uansett liksom :fnise:

Skal vi seeee.. Vet ikke helt hva som er vanlig å måle, men prøver der jeg føler jeg kan få oppmuntrende resultater om et par uker/ måneder ;)

Brystmål: 103,5 cm

Magemål: 107 cm :sjokkbla::bond: (Skulle vel skrevet midje, men den eksisterer ikke!!)

Rumpe: 104,5 cm

Overarmer: 26 cm

Legger: 34 cm

Alt målt på det tjukkeste :ler2:

Har ikke trent noe sånn sett siden sist, siden jeg ikke har gardiner og tok naboen i å titte på meg sist :daane: Får dra greiene mine med meg inn på badet heretter, har heldigvis stort bad!!

MEN; har kjøpt meg sykkel, og i helga syklet jeg 3 mil, pluss litt hver dag etter det, og velger alltid den lengste ruten hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!! Jeg har også en slik rockering, men jeg får ikke til å bruke den... helt håpløst :P har hatt den i flere år, og prøvd flere ganger, men det nytter altså ikke :)

Stå på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :tongue: I dag spiste jeg en halv plate sjokolade til middag, så føler meg ikke så veldig flink nå :sjenert: Men skal gå en lang tur etterpå og lete etter geocacher.

Rockeringen brukte jeg faktisk flere uker på å lære meg å håndtere, og det var vondt altså!! Men går bra nå, man må bare prøve til man får til rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

På tide å oppdatere her gitt oO

Brystmål: 100 cm

Magemål: 103 cm

Rumpe: 100, 5 cm

Lår: 53 cm

Legger: 35 cm

Overarmer: 25 cm

Så, her har det skjedd noen merkelige forandringer, uten at jeg egentlig har gjort så mye for det. Er aktiv på jobb, men ellers trener jeg ikke. Går tur med bikkja, da. Skal aktivisere meg mer sammen med ham, har sluttet å spille dataspill, så nå har jeg så mye TID at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med den :danse: Lei tidstyv det der fant jeg ut..

Onsdag er det lønningsdag, da skal vekt kjøpes inn. Er ganske spent på hva jeg veier nå. Sist gang jeg veide meg var rundt februar og da veide jeg 74 kg. 14 kg unna målet.

Må bli flinkere å spise frokost, dro av gårde på et møte uten å ha fått i meg noe mat, sulten gnagde i tarmene..ikke bra. Blir druer og litt sunn müslimiks i denne omgang, etter at jeg har skrevet ferdig innlegget. Kommer ikke til å kutte ut brød, men skal få i meg mindre melkeprodukter, og prøve å unngå hvetebakst, som jeg er akk så glad i :wow:

Rockeringen er ellers pakket trygt vekk. Har overhodet ikke sjans til å bruke den i stua i nyleiligheten, kommer til å deise ned alle pyntetingene mine om jeg bruker den. Jaja..

Ellers skal jeg prøve å begynne med SQUATZZZZZZ! Må finne meg en grei youtubevideo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvordan går det? :D

Har ikke sett dette før nå jeg :rodme: Men takk som spør, jeg har heldigvis vært flinkere til å legge om livsstilen enn jeg er til å oppdatere ^^

I dag skulle jeg på joggetur og fant frem den gamle nanoen min, så at den hadde noe innebygde nike-greier der jeg kunne legge inn vekt og høyde, og forskjellige økter som målte tid, fart, etc.. I min akk så ivrige og optimistiske tilstand la jeg inn en distanse på 5 km..

Jadda!! :lol: Hele 2, 3 km klarte jeg og det kjennes fortsatt ut som om lungene skal eksplodere :krangle: Lå strakt ut da jeg kom inn og slapp ut både åndenøden og magen, prustet som en hval og lurer nå på hvorfor jeg frivillig utsatter meg for denne kilometerbaserte torturen! Ja, det stemmer det..jeg skal løpe mila (!!!!!) i slutten av juni, og vil ikke tape ansikt på jobb (selv om de på en utspekulert måte spurte så inkluderende om jeg ville joine)- halvparten av de ansatte skal også løpe, så jeg nekter å trekke meg, selv om min dvaske kropp vil noe annet og maner frem søte minner om sjokolade og kvelder i sofaen med høy beinføring og knipsing med tærne. Vrææl.

Så til det positive, da. Har faktisk sluttet å spille dataspill, som jeg lovte meg selv. Prøver å lære meg fransk istedet. Sacre bleu!

Har blitt flinkere å spise frokost, selv om begrepet har blitt litt utvidet..er klokka ikke slagen tolv, så kalles det frokost i mitt hode!

Å kutte ut melk går vel så som så. Jeg drikker overhodet ikke melk lenger, men får nok i meg det via mat jeg spiser. Pluss de to cappucinoene jeg drikker på jobb hver dag. Pytt, pytt.

Gikk jo en times tur med bikkja i dag, også, med hyggelig selskap av mannen også :hjertesmil: Så litt flink er jeg da.

I morgen skal jeg prøve å jogge 4 km. Lover meg selv å ikke starte for hardt slik jeg gjorde i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får heldigvis ganske raskt god jogge-kondis hvis du er flink til å komme deg ut å jogge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig det :grine: Flaut å være i så elendig form.

Så på din dagbok også, du er flink til å lage mat! :enig: Her går det mest i havregrøt utav det jeg lager selv!

Skal gjøre noe nå som jeg har tenkt på lenge, nemlig å laste opp bilder av kroppen min i forfra/profil, for å motivere meg selv (og kanskje andre!) mtp synlige fremskritt. Legger dem i spoiler, for det er ikke noe vakkert syn akkurat :icon_lol:

Skal også kjøpe vekt i morgen :plystre: Glemte det jammen av ved forrige lønning!

post-45102-0-65980500-1368134946_thumb.jpost-45102-0-76241700-1368134967_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Mistet masse vann og vært mye mindre oppblåst etter jeg startet å spise rent, så det gir motivasjon til å lage masse mat :) heldigvis blir matlaging bare mer og mer morsomt også!

You go girl! Skal mye mot til for å legge ut sånne bilder! Blir morsomt å se fremgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Mistet masse vann og vært mye mindre oppblåst etter jeg startet å spise rent, så det gir motivasjon til å lage masse mat :) heldigvis blir matlaging bare mer og mer morsomt også!

Så på det du skrev om mel og oppblåst mage. Lurer på om det er samme greia her, hadde "stor" mage selv da jeg var tynn som en spiker, noe som begynner å bli en del år siden nå.

Men egentlig tror jeg at det bare er fettet som har lagt seg der :plystre:

You go girl! Skal mye mot til for å legge ut sånne bilder! Blir morsomt å se fremgang :)

Takk :blomst: ja, litt skummelt er det jo, men greit å få frem at ikke alle har sixpack her i verden :P

Endret av encore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte å jogge 3,7 km nå! :skya: Ikke like mye som planlagt, men jeg er fornøyd. Det er jo nesten dobbelt så mye som i går! :nigo:

Sliter med lungene i dag også. Virker nesten som om de ikke tåler kald luft.. Også er det jo det at jeg ikke er vant med å måtte trekke pusten så dypt.

Tett hals og nese får jeg også. Nuvel. Det er overkommelig.

Drakk en kopp kaffe og litt vann før turen, og har spist en skål med halvt om halvt havregrøt og bær etter. Bruker glutenfrie havregryn, siden jeg innbiller meg at de ikke gir meg mageknip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tett hals og nese er helt vanlig. Nesa mi renner som om jeg har en kanne med vann inni der når jeg løper. :P hehe. Men det er bra da! Du løper lenger enn det jeg klarer (men så prøver jeg meg på en joggetur en gang i måneden kanskje, burde bli flinkere til det! Jeg jogget jo ekstremt mye før når jeg spilte fotball, og da var jeg i særdeles god form).

Du vil nok slite litt med lungene i starten, det går over når kondisjonen forbedrer seg. :jepp:

Hehe, jeg bruker enten økologiske eller glutenfrie selv. Gluten er jo tungt å fordøye så kan jo like gjerne spise så lite gluten som mulig for å slippe å tynge fordøyelsen. Bare sunt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har nå kjøpt vekt og veid meg- jeg veier 73 kg per nå. Litt mindre enn forventet.

Målet er ca 60 kg, men det er et langsiktig et altså :laugh: Det kortsiktige målet er å komme i form! Ble ikke

noe jogging forrige uke av div. årsaker, men har fortsatt vært aktiv på jobb og med bikkja.

MEN: Klarte i dag å jogge 5,5 km!! Er litt stolt :fnise: Skal belønne meg selv med å kjøpe en ny treningsbh og løpetrøye, så jeg slipper å måtte bruke samme treningstøy to dager på rad. Liker å fylle vaskemaskinen opp, nemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oioi! Ikke værst!! Så langt klarer ikke jeg å jogge. :) Ikke sammenhengende hvertfall!

Er nok lurt det, jeg har treningsklær nok til 5 dager så jeg slipper å vaske masse hver dag når jeg trener. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant meg faktisk en fin treningsshorts også. Har lett en stund, for ville ikke ha noe som minner om fotballshorts, og heller ikke noe superstramme slimsegreier. Endte opp med en fin slim-fit shorts fra Nike, de hadde kun en igjen OG i min størrelse!! :bolledeig:

Må vente med ny treningsbh til neste lønning da..sukk. Må ha god kvalitet for å ikke få vondt i puppene. Mulig jeg har noen "gamle" i boden da..kjenner jeg meg selv rett blir det vel en storstilt rydd-og-kast-aksjon ut av det hvis jeg tar turen ned i kjelleren og ser, så skal tenke litt på det :ler:

I dag jogget jeg 5 km. Det var det jeg rakk, skal snart på jobb. Er SÅ mye lettere å puste når det er varmt, så håper været holder seg fint leeeenge :enig:

Ellers har jeg installert ShapeUp Club etter tips ifra en annen tråd, det er en app der du kan legge inn hva du spiser, aktivitetsnivå, vekt etc, så beregner den kalorier du kan spise hver dag for deg.. Dårlig forklart, men men. Ser ihvertfall en HIMMELVID forskjell på i går og i dag, i går spiste jeg ca 1000 kalorier for mye :plystre: I dag har jeg vært sunnere :icon_lol:

Skal prøve å ikke bli for opphengt i den da, men tror den kan bli veldig nyttig for at jeg skal kunne holde oversikt over hva jeg faktisk putter i meg av mat.

Forresten setter jeg stor pris på oppmuntringene fra deg, KaDust :takke: Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Jeg vil også ha treningsshorts, men finner ingen som det du fant. :( hehe.

ShapeUp høres ut som det samme som MyFitnessPal. Liker den veldig godt! Trengte bare å bruke den en periode da til jeg lærte meg sånn ca hva og hvor mye jeg kan spise på øyemål. :)

Så bra da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det under en måned til jeg skal løpe mila :sjokkert:

Panikken tar meg! :bond:

Og jeg som ikke rekke å jogge før jobb!! Får ta det igjen i kveld da.. Har jo to timer tilgjengelig fra jeg er ferdig til jeg må legge meg.

Skal ta nye mål og veie meg igjen på søndag. Krysser fingrene for litt fremgang!

Blir en rask gåtur med bikkja nå. I finværet! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...