Gå til innhold

Hva er den rareste vanen ditt dyr har?

Fremhevede innlegg

Gjest Applecore
Skrevet

Hvis det er sånn vanlig "godlyder" når hun sover så gjør det ingenting, men akkurat den ultimate dra-sag-opplegget hennes under trappetrinnet er helt ekstremt! Det er så det høres over hele huset! Vanskelig å beskrive, men det er virkelig intenst........ Hun trykker snuten helt inntil, så det nesten er null luftpassasje......

Kanskje hun liker at det kiler i nesa :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Når "Frøken Fryd" vil kose så stiller hun seg opp i døråpningen inn til soverommet mitt... venter til jeg ser henne, og sier 'mrrr'.

Om jeg ikke da kommer så går hun ett (kun ett) skritt inn over dørstokke, gir en kraftiger 'mRRR' beskjed... ser på meg og venter....

Kommer jeg ikke da så er beskjeden veldig klar; 'MRRRRR !' (betyr: "Nå kommer du hit altså ! Jeg VIL kose med deg."

Er jeg 'lydig' og kommer tuslende så hopper hun lynraskt opp i sengen mens hun med innsmigrende stemme sier 'mrrrRRRR' :fnise:

Mennesket er et dyr det er relativt enkelt 'å temme' :fnise:

• Liker 10
Skrevet

Katten min har en utrolig irriterende vane. Hvis jeg legger fra meg en hårstrikk framme tar hun den. Bærer den i munnen og legger den i vannskåla si!

Syns jo det er ekkelt og kaster de da, men det skjer ganske ofte og hender jeg fisker 3-4 hårstrikker fra vannskåla hennes. Skjønner ikke hvorfor hun gjør det :overrasket:

• Liker 2
Skrevet

Katten som vi er så heldige å få bo hos pleier å kjøre følgende mer eller mindre festlige opplegg:

*Legger seg inne i treskapet som står i gangen, der alle veskene våre ligger. Der ligger han og skuler utover kongedømmet sitt (gangen, badet, stuen) og passer på. Om noen går forbi, stikker han labben ut som for å si "her får ingen passere!" og går du likevel, kan han gjerne komme ut og sette noen saftige klør i hælene på deg. Da bør du ha lært!

*Når han er lei av å ligge i skapet og følge med, og aller helst når husets undersåtter har falt til ro for kvelden, ønsker han å glede disse ved å vise hvor majestetisk og vill han er. Han fester gjerne klørne på undersiden av sengen; opp ned (!) slik at han har kroppen og hodet mot gulvet. Han fortsetter så å dra seg ved hjelp av klørne, hele sengens lengde under, i en vill fart - opp og ned flere ganger. Når han kommer ut, setter han seg i vinduskarmen og skuler på sine udugelige undersåtter som ikke har støvsugd under sengen på en stund, noe som gjøres tydelig på at han er dekket fra topp til tå i hybelkaniner og støv. Lekkert!

• Liker 6
Skrevet

Katten min har en utrolig irriterende vane. Hvis jeg legger fra meg en hårstrikk framme tar hun den. Bærer den i munnen og legger den i vannskåla si!

Syns jo det er ekkelt og kaster de da, men det skjer ganske ofte og hender jeg fisker 3-4 hårstrikker fra vannskåla hennes. Skjønner ikke hvorfor hun gjør det :overrasket:

Det gjør min katt også!! Legger mine hårstrikker i vannskålen, trodde jeg var den eneste med en sånn katt :P

• Liker 1
Skrevet

Katten min elsker å krype inn i buksebein om jeg har lagt en bukse på gulvet. Om det er noen andre klær der skal han ligge under de.

Ellers nekter han å spise noe annet enn kattemat og kikerter. Vil ikke smake på fisk, reker eller leverpostei :)

Skrevet

Ellers nekter han å spise noe annet enn kattemat og kikerter. Vil ikke smake på fisk, reker eller leverpostei :)

Skrevet

Kom på en ting til. Min kaster fjernkontroller og mobiler i gulvet hvis han ikke får viljen sin.

Må si til gjester at de må legge vekk mobilen hvis de ikke vil ha den i gulvet :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Kanskje hun liker at det kiler i nesa :fnise:

Ja, et eller annet er det som gjør akkurat dette uimotståelig deilig :fnise: Hun er generelt en meget "snakkende" hund med et utrolig tydelig kroppsspråk:-) Kan lese henne som ei åpen bok:-)

Når vi går tur så går hun med snuten plassert i baken og grynter som en gris når hun snuser opp alle disse deilige duftene..... Og er hun skikkelig giret så holder hun på å gjespe seg ihjel mens hun kommer med skikkelige gjespelyder:-)

For ikke å snakke om når vi holder på å lage til mat til henne, da ligger hun pent på gulvet med haka nedi gulvet og mellom forlabbene og spiller totalt uanfektet........bortsett fra at halen går som ei trommestikke og hun kommer med rautelignende lyder :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Haha, ja, det blir sånn

*velt*

*ser rundt seg på en svææært nonchalant måte*

"Jeg hadde tenkt å gjøre det på den måten altså"

Haha, det værste er at han ikke eier den skammen der i det hele tatt. Han går rett frem til neste katastrofe, rett og slett. Han er en mons full av kaos!

Heldigvis er han elsket av alle naboer, kunne vært ille :):P

Skrevet

vår eldste katt: spiser salat, spiser pizza, kan snakke i timer, bestevenn med en kanin

var andre katt: vil bli med meg på badet, når jeg kommer hjem hopper han på meg, veldig nysgjerrig på toalettet.

Vår kanin: liker å jage kattene. Lager ett bakholds angrep, omm nettene vil han ut av buret om dagen vil han bli i buret.

• Liker 1
Skrevet

Han fester gjerne klørne på undersiden av sengen; opp ned (!) slik at han har kroppen og hodet mot gulvet. Han fortsetter så å dra seg ved hjelp av klørne, hele sengens lengde under, i en vill fart - opp og ned flere ganger.

Haha! :Hehe: Dette gjør Pusina mi og! Det skjer når jeg sitter på stua foran tv eller er opptatt med et eller annet. Gjerne rett før leggetid. Først stiller hun seg opp ved hjørnet av stuebordet og stirrer intenst på meg. Hvis hun ikke oppnår kontakt, kryper hun under hjørnesofaen og begynner å dra seg bortetter fra ene enden til den andre akkurat på den måten du beskriver. Etter et par runder sånn fram og tilbake kommer hun bustete fram og setter seg ved hjørnet igjen og ser anklagende på meg: "Ser du nå hva du får meg til å nedlate meg til å gjøre!" :ler:

• Liker 3
Skrevet

Hu følger etter meg ned i vaskekjelleren, og mjauer og skal på død og liv inn i verkstedboden. Når hu får komme inn, mjauer hun enda mer og ser på oss. Lukker vi døra ligger/sitter hu bare der midt på gulvet. Skjønner ikke hva det er med det rommet...

Skrevet

Pus 1: Skrapte på soveromsdøren min midt på natten for å komme inn og sove sammen med meg. Da la han seg på brystet mitt under dyna og malte. Hvis han ville kose mens jeg sov så beit han meg i armen eller tærne mine, ikke sånn at jeg fikk vondt men sånn at jeg akkurat kjente det så jeg våknet <3

Pus 2: Ei lita pus som ikke var redd for noen ting! Ingen fikk prøve seg på henne og hun kunne gjerne jage en hund som var dobbelt så stor som henne selv, haha. Ellers så elsket hun å løpe etter fotballer og "slå" dem med potene sine.

Pus 3: Elsker å ligge i pappesker, MÅ ha kos hvis jeg ser han og eeelsker senga mi og varme.

Elsker katter :D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere katter og en hund. Katt nr 1 fisker etter q-tips i søpla på badet, ergo døra må alltid være lukket. En gang jeg kom hjem løp katten rundt med lokket til søpla på hodet, hun satt sånn fast (sånn mini bøtte med vippelokk) :ler: Katt nr 2 samler hårstrikk i matskåla, hun banker også på når hun vil inn.

Alle kattene eeeelsker hundemat, hannkatten er verst og setter gjerne hodet ned i målebegeret for å få tak i de tre knertene som er igjen. At han sitter fast der er visst bare praktisk for da kan han løfte snuten mot taket og knertene ramler rett i munnen.

• Liker 1
Gjest tommeltott
Skrevet

Kom på noen ting til pusa vår gjør! :fnise:

Hun stiller seg oppå kjøkkenbenken, og jeg bruker å legge fra meg noen små ting oppå der som for eksempel lightere og lipsyl/lypsyl (samma det...) og småting. Så hopper pusa vår opp, og ser lurt på småtingene, åså tar hun poten og puffer forsiktig borti den til den ramler ned (som regel rett nedi vannskåla... :klaske: ) Og deretter ser hun på meg som om hun sier at; den lå i veien, eller, hva gjør den her, liksom?... :glare:

Hun ELSKER MAIS! Skal vedde på om hun hadde fått kjangs, så hadde hun spist en hel boks alene!

Og paprika!

Og potet-skrell!

Og potetgull!

Og brokkoli og blomkål!

Men hun hater leverpostei.... :klo:

Gjest November
Skrevet

Hunden min digger grønnsaker, helst rå gulrøtter og kålrabi.

Når han hører sirener (utrykningskjøretøy) så begynner han å ule som besatt.. litt flaut å gå tur i byn når han går å uler så høyt og sårt!

Han er dessverre litt rasistisk, og knurrer når han ser mørkhudede.. den er også litt flau! :(

Samler på brukte sokker og boksere/truser, han gjemmer de under pleddet sitt.

Han er redd matskåla si, liker ikke at den rører seg om han kommer borti, og stirrer skeptisk på den i flere minutter før han fortsetter å spise.. ett måltid kan ta lang tid. (Jeg har byttet til tunge keramikkskåler nå, så har løst problemet!)

Skrevet

Katten min har begynt å knurre (!) hver gang noen går i porten vår/kommer på besøk!? :klo:

Skrevet

Katten her skal absolutt drikke av bideet (er det det det heter slik rumpevask?)

Leonbergeren koser ved å gi klem, hun legger hodet på skulderen og gir ordentlig menneskeklem (fagfolk sier det er en stilling hunder misliker men min liker det) Slikker gjerne litt på halsen samtidig.

Har trent henne opp fra valpestadiet med tanke på unger som plutselig kan komme hoppende rundt halsen på henne så det kan vel ha noe å si men nå har det blitt slik vi koser.

Skrevet

Haha! :Hehe: Dette gjør Pusina mi og! Det skjer når jeg sitter på stua foran tv eller er opptatt med et eller annet. Gjerne rett før leggetid. Først stiller hun seg opp ved hjørnet av stuebordet og stirrer intenst på meg. Hvis hun ikke oppnår kontakt, kryper hun under hjørnesofaen og begynner å dra seg bortetter fra ene enden til den andre akkurat på den måten du beskriver. Etter et par runder sånn fram og tilbake kommer hun bustete fram og setter seg ved hjørnet igjen og ser anklagende på meg: "Ser du nå hva du får meg til å nedlate meg til å gjøre!" :ler:

Haha så herlig!

Det er jo veldig morsomt, egentlig. Det er som du sier, som om de ser anklagende på deg og føler seg nedverdiget :fnise:

I det siste har pus og jeg snakket en del sammen, og vi er ganske ofte enige virker det som. Han kommer inn utpå kvelden for å spise, og sier "miau". Jeg sier hei tilbake, og iblant begynner vi så en samtale der han veksler litt mellom å murre og mjaue. Så spiser han, og kommer for å hilse på matfar. Matfar er ikke like flink til å prate, så han får bare et "mrr" istedet :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...