Majott Skrevet 31. mai 2012 #41 Skrevet 31. mai 2012 Hunden til mamma driter så og si alltid på de merkeligste måtene. Enten så er det i en skråning, i en busk, i fart eller noe annet sært. Han tror også at han er mye mindre enn hva han er, så noen ganger rygger han seg bakover og setter seg i fanget vårt. I det siste har han dessuten begynnt å like katta i huset; Og omvendt, katta har begynt å like han også. Rareste vaner? Jeg har to hunder av samme rase. Den ene liker å utforske, hun er valp selv om hun snart er 4 år. Hun finner ting i huset som hun drar med seg opp på stua for å utforske. Dum som hun er, men heldigvis at hun ikke gjør det i smug, for hun har tatt endel ting som ikke bør bli tygget på. Shampooflasker f.eks. Når hun er på tur i skogen, utforsker hun området når vi går. Når vi snur, må hun finne en pinne hun kan løpe med. Hiver den opp i lufta og fanger den igjen. Han er også veldig barnslig. Og veldig avhengig av meg. Han ligger i senga om natta, og når han blir trøtt, vil han legge seg for natta. Da reier han opp i senga, sengeteppet og dyna må til side. Så ligger han borti gangen med oppfordrende øyne på meg om at jeg må legge meg snart. For han kan ikke legge seg uten meg. Når jeg da omsider legger meg, sukker han tilfreds, og legger seg i det ene hjørnet i fotenden. Mine er avhengig av mye kroppskontakt. Legger jeg meg ned på gulvet, kommer de og legger seg inntil. De er fullstendig hengivne overfor oss, men ettersom rasen er vakthunder, er de skeptiske på fremmede. Den kontrasten er stor, for de finner seg i alt fra oss (men blir behandlet veldig pent), når det gjelder fremmede, tillater de ingenting. De må selvfølgelig innrette seg i forhold til at vi har besøk, men det er ingen selvfølge at fremmede får hilse på. 2
Snøvott Skrevet 31. mai 2012 #42 Skrevet 31. mai 2012 (endret) Hver gang jeg lager mat går lillepus rundt i leiligheten og mjauer høylydt, før hun hopper opp på kjøkkenbordet og strekker hodet mot meg og fortsetter med "mjau, mjau, MJAU" beskjedene sine helt til jeg enten snakker til henne eller går bort til henne. Deretter bruker hun kjøkkenbenken som et springbrett for å komme opp på kjøleskapet, og legger seg til for å holde øye med meg mens jeg lager mat. Endret 31. mai 2012 av Snøvott 1
Irja Skrevet 31. mai 2012 #43 Skrevet 31. mai 2012 Hver gang jeg lager mat går lillepus rundt i leiligheten og mjauer høylydt, før hun hopper opp på kjøkkenbordet og strekker hodet mot meg og fortsetter med "mjau, mjau, MJAU" beskjedene sine helt til jeg enten snakker til henne eller går bort til henne. Deretter bruker hun kjøkkenbenken som et springbrett for å komme opp på kjøleskapet, og legger seg til for å holde øye med meg mens jeg lager mat. Det er vel ikke spesiellt rart.. kalles tigging. Utrolig ekkelt å ha en katt oppå kjøkkenbordet forresten. 2
Snøvott Skrevet 31. mai 2012 #44 Skrevet 31. mai 2012 Det er vel ikke spesiellt rart.. kalles tigging. Utrolig ekkelt å ha en katt oppå kjøkkenbordet forresten. Hun tigger ikke etter mat, hun blir av en eller annen grunn urolig når jeg bruker komfyren. Og ja, katt på kjøkkenbordet er ekkelt om du ikke har hørt om vaskemidler. 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #45 Skrevet 31. mai 2012 Hunden min driter et sted, så går hun ca 5 meter frem før hun sparker masse jord og busker utover for å prøve å skjule bæsjen. Det ender jo med at masse jord og gresstuster flyr ut i veien om hun bæsjer i kanten.
Irja Skrevet 31. mai 2012 #46 Skrevet 31. mai 2012 Hun tigger ikke etter mat, hun blir av en eller annen grunn urolig når jeg bruker komfyren. Og ja, katt på kjøkkenbordet er ekkelt om du ikke har hørt om vaskemidler. Ekkelt uansett. Du vasker jo ikke bordet ditt 50 ganger om dagen. Når du f.eks er i dusjen kan jo katten din ha kommet inn å f.eks tråkket i avføring, for så å hoppe opp på kjøkkenbordet ditt. Synes det er så rart hvordan de fleste ikke dresserer katten sin.
Gjest mari kontrari Skrevet 31. mai 2012 #47 Skrevet 31. mai 2012 Har hatt en katt som på død og liv skulle ligge oppi alt som egentlig var litt for lite for ham. Typ en liten skoeske, brødkurven ol. Lo godt da han trykket seg ned i en bakebolle jeg hadde satt frem og endte med å trille utfor benken (uten andre skader en svært såret kattestolthet). I tillegg måtte vi passe veldig på om vi hadde potetgull eller sjokolade på bordet, for han stakk av med sjokoladen og jafset i seg masse potetgull for bollen, noe han neppe hadde godt av (ikke at vi mennesker har så godt av det heller, men...). Han satte seg forresten konsekvent ned med ryggen til dersom vi kjeftet eller prøvde å rope ham inn når han ikke ville. Savner Luddepusen vår. 7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #48 Skrevet 31. mai 2012 Hunden min driter et sted, så går hun ca 5 meter frem før hun sparker masse jord og busker utover for å prøve å skjule bæsjen. Det ender jo med at masse jord og gresstuster flyr ut i veien om hun bæsjer i kanten. Det er jo instinkt
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #49 Skrevet 31. mai 2012 Ekkelt uansett. Du vasker jo ikke bordet ditt 50 ganger om dagen. Når du f.eks er i dusjen kan jo katten din ha kommet inn å f.eks tråkket i avføring, for så å hoppe opp på kjøkkenbordet ditt. Synes det er så rart hvordan de fleste ikke dresserer katten sin. Hvem vet hva rart unger klasser på uten at man ser det. Syns det er veldig rart at ikke folk dresserer ungene sine. 8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #50 Skrevet 31. mai 2012 Hun tigger ikke etter mat, hun blir av en eller annen grunn urolig når jeg bruker komfyren. Og ja, katt på kjøkkenbordet er ekkelt om du ikke har hørt om vaskemidler. Urolig faktisk.. den venter bare ikke på mat da? Tror at du fikser mat ti den og dermed blir utålmodig.
Irja Skrevet 31. mai 2012 #51 Skrevet 31. mai 2012 Hvem har snakket om unger? Går da uansett ann å dressere begge deler
Snøvott Skrevet 31. mai 2012 #52 Skrevet 31. mai 2012 Ekkelt uansett. Du vasker jo ikke bordet ditt 50 ganger om dagen. Når du f.eks er i dusjen kan jo katten din ha kommet inn å f.eks tråkket i avføring, for så å hoppe opp på kjøkkenbordet ditt. Synes det er så rart hvordan de fleste ikke dresserer katten sin. Jeg spiser ved kjøkkenbordet når jeg har gjester, noe som ikke skjer hver dag, så det bordet er rent når vi spiser ved det, ja. Og dressering? Katteeiere flest har samme holdning til dressering som foreldre; til helvete med det! 7
Snøvott Skrevet 31. mai 2012 #53 Skrevet 31. mai 2012 Urolig faktisk.. den venter bare ikke på mat da? Tror at du fikser mat ti den og dermed blir utålmodig. Hun har alltid både vann, tørrfor og våtfor tilgjengelig, så nei. Dessuten bryr hun seg ikke om jeg lager mat uten å bruke komfyren.
Paw Skrevet 31. mai 2012 #54 Skrevet 31. mai 2012 Katten min: -Venter på meg utenfor dusjen hver gang jeg har dusjet. -Når jeg er ute står hun utenfor husdøren og "tar meg imot". -Hun vil ALLTID drikke fra springen når noen går på do. -Hun pleier noenganger å legge seg rett på ryggen med labbene opp i sånn "positur". Så blir hun liggende en stund. (Jeg pleier å ta en del bilder av hun iblant så virker som det har kommet av dette :gjeiper: ) -Hun ELSKER reker, og kan vite før vi har kommet inn døra at vi har kjøpt det. Hun elsker egentlig mat generelt, men reker er hun helt vill etter. -Jeg har vært vant til å dele all maten min med henne. Som på grandiosa spiser hun paprikaen jeg ikke liker. På andre pizzaer spiser hun soppen som jeg ikke liker. Osv. Litt av et team (Skal sies at siden jeg var liten og var på middagsbesøk til familie og slekt, kastet jeg alltid mat under bordet til dyret de hadde, så vanen med å dele maten min får jeg ikke lagt fra meg :gjeiper: ) -Hun drev også før å åpnet dører, ved å hoppe på dørhåndtaket med potene så det åpnet seg men det har hun sluttet med. Ihvertfall synlig. -Hun tar absolutt alle mus i borettslaget, og har tatt med alt annet det går ann å få tak i i hager. Bortsettfra pinnsvin. De er hun så fascinert av at hun må gå helt bort til de å bare se på de. Mamma sin bebis 3
K.B.E Skrevet 31. mai 2012 #55 Skrevet 31. mai 2012 Katten min: -Går etter meg et lite stykke, om jeg går hjemmefra, mens hun mjauer hysterisk. -Om natten av og til mjauer hun hysterisk en stund før hun omsider kommer på rommet mitt og legger seg på puten min. -når hun har fanget fugler/mus prøver hun alltid ta det med inn, og helst inn på rommet mitt under sengen.
skruf Skrevet 1. juni 2012 #56 Skrevet 1. juni 2012 Berneren vår elsker å snorke! Hun fremprovoserer det ved at hun legger seg ved trappa, dytter snuten så langt inn under trappetrinnet hun får til og etter ei stund kommer det noen saftige snorkedrag som nesten får huset til å riste! Etter ei stund holder jeg på å bli sprø, da jeg ikke takler snorkelyder, og de hun lager er virkelig intens høye. Men det er tydeligvis den optimale sovemåten for henne....... Vanligvis når hun sover i gangen så kommer det ikke en eneste snorkelyd....
Majott Skrevet 1. juni 2012 #57 Skrevet 1. juni 2012 Berneren vår elsker å snorke! Hun fremprovoserer det ved at hun legger seg ved trappa, dytter snuten så langt inn under trappetrinnet hun får til og etter ei stund kommer det noen saftige snorkedrag som nesten får huset til å riste! Etter ei stund holder jeg på å bli sprø, da jeg ikke takler snorkelyder, og de hun lager er virkelig intens høye. Men det er tydeligvis den optimale sovemåten for henne....... Vanligvis når hun sover i gangen så kommer det ikke en eneste snorkelyd.... Jeg synes hundenes snorking er beroligende, jeg blir søvnig av det når jeg selv skal sove. I motsetning til når mannen snorker, og jeg må skynde meg å finne sov-i-ro-propper å ha i ørene:)
Gjest Kaxxy Skrevet 1. juni 2012 #58 Skrevet 1. juni 2012 Sushi skal se at vi gir henne nytt vann fra springen i skåla, og skåle må være på kjøkkenbenken. Også ligger hun ofte på rygg med søteste øyene ever, og når man kommer for å stryke........ reiser hun seg eller er på tur til å bite Når hun vil leke, så hopper hun i ei sånn søt klementineske hun har, og ser på meg :D
skruf Skrevet 1. juni 2012 #59 Skrevet 1. juni 2012 Jeg synes hundenes snorking er beroligende, jeg blir søvnig av det når jeg selv skal sove. I motsetning til når mannen snorker, og jeg må skynde meg å finne sov-i-ro-propper å ha i ørene:) Hvis det er sånn vanlig "godlyder" når hun sover så gjør det ingenting, men akkurat den ultimate dra-sag-opplegget hennes under trappetrinnet er helt ekstremt! Det er så det høres over hele huset! Vanskelig å beskrive, men det er virkelig intenst........ Hun trykker snuten helt inntil, så det nesten er null luftpassasje......
Gjest Applecore Skrevet 1. juni 2012 #60 Skrevet 1. juni 2012 Åh, kom på en annen ting katten min gjør: Hun har for vane å kaste seg ned på gulvet og vri seg og gjøre seg til hvis hun ser oss, men når vi kommer bort og skal klappe, spretter hun opp, går en meter unna og kaster seg ned på gulvet igjen og gjør seg lekker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå