Gå til innhold

Hva er den rareste vanen ditt dyr har?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenkte det var litt morsomt å høre hva ditt dyr gjør som er spesielt eller morsomt. Har selv en veldig rar og morsom katt :P

Han :

Skal være med meg i dusjen :dusje:

Skal se etter hver gang jeg trekker i do

Drikker fra glass :vin:

Leter i toalettvesken min etter hårstrikker som jeg må kaste, så henter han den, slik holder vi på i timesvis

Drar opp proppen i vasken på kjøkkenet og legger den i dusjen

Må sove på hodepute med litt dyne på bakbeina.

Eeeelsker å bli fønt med hårføner.

Drikker fra rennende vann =)

Må alltid slikke meg på nesen og gi meg en klem før vi legger oss

Kan holde en "samtale"

Kunne forsatt i en evighet.

Din tur :popcorn:

Endret av iselin91
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en katt som åpner dører, hopper på dørhåndtaket frem til han får det til.

Så har jeg en som slenger seg ned foran vannskåla og drikker vann og som alltid dilter etter meg uansett hvor jeg går :)

AnonymBruker
Skrevet

Katten min biter negler! Det gjør jeg og, så av og til sitter man der, det er stille i rommet, så hører man at eier napper og biter i neglene.. Så hører man at katten napper og biter i klørne sine hun og :ler:

• Liker 4
Skrevet

Kattejenta mi har fått for seg at hun skal ha vann fra springen hver morgen. Hun bor pr. nå hos mine foreldre, og blir følgende veldig bortskjemt. Når hun kommer opp i annen etasje på morgenen, stiller hun seg utenfor badedøren og mjauer. Starter med et rolig mjau, men blir hun ikke hørt, tar hun skikkelig i, og raser MJAUU! Da er det bare å åpne badedøra og servere vann :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Herlige puser :rodmer:

Min drar også opp proppen, men legger den bare fra seg i vasken. Han syns også det er greit å sjekke at vi drar ned doen etter oss.

Han liker tilskuere når han skal spise :klo:

Han kan ikke spise over skåla, men rygger heller litt tilbake så han er sikker på at han griser på gulvet :gjeiper:

Drikker helst av vasken, våre glass eller søledammer.

Er livredd for fugler.......

• Liker 2
Skrevet

Ene hunden min elsker pappaen min. Så når vi er på besøk der og han ikke har kommet hjem enda så sitter hun ved siden av stolen hans og venter. Hun kan også få helt panikk om han går ut av rommet uten at hun får det med seg og lete febrilsk! Også må hun ha mest plass, så hun legger seg på tvers i alle hundesenger og bur så de andre hundene ikke får plass. Hun elsker å ligge bur også da, så uansett hvor stort eller lite buret er så legger hun seg inni det.

Den andre hunden elsker å ligge på ryggen eller sitte som et menneske i sofaen og få kos på magen. Ser helt latterlig ut når hun sovner sånn.

Så er den ene livredd trappa og lister seg ned og den andre er kanskje redd den også eller gleder seg til å gå tur så den løper ned trappa. Man kan bli ganske lang i armene om man ikke tviholder på begge og holder den ene igjen og drar den andre litt.

Skrevet

Vi har to :)

Sniker seg inn i biler i nabolaget (skummelt)

Drar ned våre og naboenes klær som henger til tørk

Følger etter oss overalt i huset og ute

Har "møte" utenfor huset vårt hver dag sammen med 5 andre katter

Sniker seg inn i naboens hus og bråker og skremmer barna som tror de har innbruddstyver

Sniker seg i grunnen inn i alle hus i nabolaget, forsyner seg selv med mat etc.

Den ene bjeffer (!) på nabohunden (de pleier å sitte på hver sin side av gjerdet å bjeffe til hverandre)

Utrolig nok ELSKER alle naboene kattene våre :P Naboene er for det meste barnefamilier, og barna snakker visst ikke om annet enn kattene våre for tiden. Ellers er det eldre par som elsker katter men ikke kan ha selv, som setter stor pris på besøk på terassen.

• Liker 1
Skrevet

* Kommer springende til dusjen hver gang etter at vi har dusjet.

* Stikker poten ned i glasset et par ganger før han drikker av det.

* Tar en munnfull med tørrfor og slipper det ut på gulvet, før han fornøyd støvsuger det opp.

* Dier på kosepleddet sitt, og hvis det har gått flere dager siden sist, så virker han glad for å se det igjen. Da koser han med det og vasker det.

* Sitter og venter pent bak en liten stolpe i gangen til han får et "vær-så-god" at våtmaten hans har blitt servert. Det var et forsøk på å lære han å sitte pent før han fikk mat, noe han forsåvidt klarer utmerket og beveger ikke en muskel før han hører klarsignalet, men hva han gjør BAK stolpen, det vet jeg ikke. Selvbeherskelse? Out of sight, out of mind :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Katten min har stukket av så det er ikke sikkert jeg får se hennes rare vaner igjen:(

Men hun vil ikke bli tatt på og kommer av og til og ser på oss. Bare sitter og stirrer. Ellers er hun stille og snill som ett lam. Jeg savner henne!

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Da hunden min (engelsk setter) levde:

- Hun hentet lekene til naboen og gravde de ned hos meg. Hun voktet plassen hun gravde de ned på. Med en gang hun trodde jeg visste hvor de var, så gravde hun dem opp og ned et annet sted.

- hentet spaden til naboen og da den til meg.

- tok sokken min og gravde den ned på høsten. På våren hentet hun den opp igjen og ga den til meg.

- Hun bjeffet på døra når hun var ute og satt veldig pent med ørene så langt opp hun klarte da jeg kom ut. Om jeg tok hånden min mot henne, så løp hun i full fart fornøyd avgårde. Erte meg sånn likte hun godt.

- Når vi var hjemme fra turen, løp hun alltid og kastet seg ned på madrassen sin og lagde en slags snorkelyd. Hun lagde den alltid når jeg koset med henne, så hun ville at jeg skulle kose henne.

- Hun ville ikke spise noe jeg ikke smakte på først bortsett fra tørfòret. Om jeg ga henne kylling uten at hun så jeg spiste det, så ville hun ikke ha. Hun snuste på det i lange tider før hun så bort på meg. Så snøftet hun litt og gikk å la seg, men hvis jeg kom bort å viste henne at det var ok, så jafset hun det i seg :ler:

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Gjest Yellow Taxi
Skrevet (endret)

Det er vel egentlig ikke en vane, men enn merkelig episode.

Jeg fant ut at jeg skulle la han smake på saft. Det var naturlig saft uten tilsatt sukker så ikke kjeft i vei! Uansett, så rommer vannskålen hans 1,5 liter og jeg fylte den opp med normalt blandingsforhold. Han gikk bort og var veldig skeptisk og luktet lenge før han smakte litt. Etter å ha dyppet tungen nedi sleiket han seg intenst rundt munnen i ca et halvt minutt før han gikk bort til skålen og sluttet ikke å drikke før den var tom. Så snudde han seg mot meg å stirret mens han urinerte MYE over hele teppet sitt (han var voksen og har absolutt ikke for vane å tisse inne).

Jeg ble litt... forbauset !

Endret av Yellow Taxi
  • Liker 8
Skrevet

Tullepus har for vane å måtte ha oss til å stå og se på at hun spiser, MINST en gang om dagen. Da maser og maser hun helt til vi blir med ut på kjøkkenet. Hun må sjekke to ganger at vi er der før hun kan spise, men da er det greit. :fnise:

• Liker 2
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Yellow Taxi Ikke gjør det igjen da. Tror ikke det er bra for hunden.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Yellow Taxi Ikke gjør det igjen da. Tror ikke det er bra for hunden.

Haha, det er snart et år siden og med den reaksjonen han hadde så fristet det ikke å gjenta det nei!

En rar vane er forøvrig at han elsker honningmelon! Når vi har spist det gir jeg han halve melonen hvor mesteparten av det myke fyllet er gravd ut med skje og spist av oss. Da ligger han å skraper ut resten med fortennene, med hele snuten nedi melonen, helt til det bare er tynt skall igjen.

• Liker 1
Skrevet

Bæsjedansen! Alltid like herlig å så på bikkja som vrikker på kroppen etter å ha kvittet seg med dagens opphopning :fnise:

• Liker 4
Gjest Surrehodet
Skrevet

Hunden min skal gå i ring minst 20 ganger før han bestemmer seg for å ikke drite.

Så går han videre til han finner en bratt skråning med en busk på, går i ring 30 ganger og driter midt på busken.

Jeg skjønner ikke helt vitsen, dritten ruller jo ned skråningen så hvorfor han stresser med å plassere dritten akkurat der er meget rart. :klo:

• Liker 1
Gjest Frk.Franzen
Skrevet (endret)

Hunden til mamma driter så og si alltid på de merkeligste måtene. Enten så er det i en skråning, i en busk, i fart eller noe annet sært. Han tror også at han er mye mindre enn hva han er, så noen ganger rygger han seg bakover og setter seg i fanget vårt.

I det siste har han dessuten begynnt å like katta i huset;

post-58498-0-98543200-1338377669_thumb.j

Endret av Frk.Franzen
  • Liker 5
Skrevet

Når hunden vår også levde og katten ble med på morgenlufteturen, pleide katten å "grave over" bæsjen til hunden med snø eller jord :fnise: Stod der en stund og dyttet snø/jord over så alt ble skjult :gjeiper:

(plukket det selvfølgelig opp etterpå, med snø/jord og alt) Kule pusen!

• Liker 3
Skrevet

Katten min:

-går "på plass" ved mitt høyre ben

-sitter på kommando

-sover helst i vasken på badet

-drar tørrforet utover gulvet før han kan spise det

-klatrer i stiger, både opp og ned

-ligger i hekken og jakter på alt som går og kjører forbi,

favoritt"byttet" er barnevogner :sjenert:

(Heldigvis skremmer han bare, han er aldri helt innpå noen...)

-elsker vannmelon og paprika

• Liker 1
Skrevet

Da hunden min (engelsk setter) levde:

- Hun hentet lekene til naboen og gravde de ned hos meg. Hun voktet plassen hun gravde de ned på. Med en gang hun trodde jeg visste hvor de var, så gravde hun dem opp og ned et annet sted.

Jeg leste (merkelig nok): Hun lekte med naboen og gravde de ned hos meg :skratte:

Søte dyr dere har! :rodmer:

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...