Belima Skrevet 2. juni 2012 #21 Skrevet 2. juni 2012 Tenker å lage en stoor bolledeig i morgen og lage mange kanelboller og vanlig boller. Er det noen annet fantastisk godt man kan lage med bolledeig? Ellers: På kanelbollene smører jeg ut smør og strør kanel og sukker på, tips til en bedre/annen måte å gjøre det på slik at de blir enda bedre? De på bakeri smaker jo så utrolig mye bedre enn de hjemme, det er så tjukt godt lag med fyll.. Hvordan får de det til? Så da lurer jeg og sikkert andre på hva du bakte til slutt. Godt å få noen inputs.
Tropic Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #22 Skrevet 2. juni 2012 Så da lurer jeg og sikkert andre på hva du bakte til slutt. Godt å få noen inputs. Det ble kanelboller, kanelstang, marsipanboller! I kanelbollene prøvde jeg for første gang å blande smør, sukker og kanel FØR jeg smører det på, MYE bedre enn når man smører på smør og strør resten oppå. MYE bedre Marsipanboller: Vanlig bolledeig, skjevle ut slik som når man lager kanelboller, strø over marsipan (raspe) og sukker. Nam nam!! Neste gang blir det boller med sjokolade inni
Belima Skrevet 3. juni 2012 #23 Skrevet 3. juni 2012 Takk for at du tok deg tid til å svare. Da skal jeg prøve med marsipan, for det har jeg aldri prøvd. Ikke har jeg blandet smør,sukker og kanel på forhånd heller, så takk for tipsene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå