Gå til innhold

Kina eller Japan ?

Emy

Anbefalte innlegg

Planlegger å resie en tur til enten Kina eller Japan.

Jeg har ikke vært noen av disse stedene men sambo har vært i Kina noen ganger.

Hvilke av disse to stedene ville du reist? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lyst til å oppleve BÅDE Kina og Japan, jeg. Det er fordi disse kulturene er så vidt forskjellige.

Dessuten må disse reisene nok planlegges på helt ulike måter.

Det går an å få veldig rimlige turer til Kina, både pakketurer og ved eget opplegg. Deriomt er Japan et høykostland - faktisk mye dyrere enn Norge å oppholde seg i - slik at man også må ta høyde for dette når man planlegger lengde på reisen og hva man skal oppleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kina :)

Har vært der to ganger, og stortrives!

Som Bertha sier er Japan og Kina to vidt forskjellige kulturer, men det er de forskjellige områdene i Kina også! Har vært i Beijing og Xian som er store og kjente steder, og i en knøttliten landsby i Jiangsi provins som heter Xinyu. Vidt forskjellige sterder alle tre, og enda finnes det tusenvis av andre kulturer i landet også.

Uansett hvor du reiser så les masse på forhånd! Både reiselitteratur og romaner fra landet/området. Skal du til Kina så les feks. "Ville svaner" og bøker av Amy Tan. "Beindoktoren", "Kina" av Færøvik og alt mulig annet som finnes... Ikke reis med et slik fiks ferdig pakkeprogram med mindre du er uvant med å reise, da kan det være en super start. Har du reist noe før så reis på egenhånd nå, du får oppleve så utrolig mye mer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har du reist noe før så reis på egenhånd nå' date=' du får oppleve så utrolig mye mer da![/quote']

det er mulig at det stemmer for noen..

men både jeg og min samboer er svært glade i å reise.. og har mye erfaring.. men foretrekker absolutt begge å reise sammen med noen..

etter min mening oppveies absoutt bakdelene ved å ha reisefølge av fordelene.. mange ganger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...