Gå til innhold

Lege med peiling på overvekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg flytter til Oslo nå til sommeren og lurer på om noen har tips til lege/ legesenter der de har god peiling på overvekt? jeg ønsker å bli tatt seriøst istedenfor å få flåsette svar som jeg har fått tidligere av andre leger, jeg ønsker hjelp!

Må være en fastlege og ikke privat praksis da jeg er student og ikke har så god råd =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen med peiling?

AnonymBruker
Skrevet

WHO CARES?

Idiot. Har du ikke noe mer vettugt å si kan du holde kjeft.

TS; Det kommer litt an på hva du er ute etter: overvekt generelt - eller knyttet til konkrete sykdommer?

Er en stor forskjell her :)

Skrevet

Eh? trener nok mer enn deg og spiser sunt, gått 3 år på toppidrett så du kan holde kjeft og gå i en annen tråd å forpeste den, og JEG bryr meg, derfor spørr JEG, siden DU IKKE bryr deg så gidd å kommenter.

Generelt, og ikke noen spesifike sykdommer...Har ikke diabetes eller fare for diabetes, ikke lavt stoffskifte og god muskelmasse... Snakket med tidligere lege om jeg var kandidat for slanke opperasjon men det var jeg ikke pga god helse, og i god form iforhold til vekt. Ikke noe problem med løping eller annen trening, trener med PT.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med prøve Dr Lindberg sin klinikk?

AnonymBruker
Skrevet

Når ble Fedon fastlege?

• Liker 2
Skrevet

Nja... vet ikke helt hvor lysten jeg er på å gå på en klinikk som anbefaler sin egen mat, som er veldig dyr... Finner han heller ikke på oversikten over fastleger på helfo? Jeg ønsker en fastlege med kunnskap, som har noe med å komme med enn "spise mindre og trene mer" for det har jeg gjort uten gode resultater.... fikk beskjed av min nåværende lege at "kvinner nesten ikke trenger mat" så ja... syns det blir for tullette

AnonymBruker
Skrevet

Nja... vet ikke helt hvor lysten jeg er på å gå på en klinikk som anbefaler sin egen mat, som er veldig dyr... Finner han heller ikke på oversikten over fastleger på helfo? Jeg ønsker en fastlege med kunnskap, som har noe med å komme med enn "spise mindre og trene mer" for det har jeg gjort uten gode resultater.... fikk beskjed av min nåværende lege at "kvinner nesten ikke trenger mat" så ja... syns det blir for tullette

Men det er jo det eneste som funker? Hva er det du tror denne legen skal gjøre for deg? Det er fortsatt ingen som har funnet en mirakelkur for å gå ned i vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo det eneste som funker? Hva er det du tror denne legen skal gjøre for deg? Det er fortsatt ingen som har funnet en mirakelkur for å gå ned i vekt.

TS er vel på jakt etter en lege som kan lose hun litt gjennom dette, være støttennde og følge opp. Hjelpe til med kosthold osv.

• Liker 2
Skrevet

Riktig AB # 13, og AB 12, hvorfor gidder du å kommentere? finnes mange måter å tilnærmes seg vektreduksjon på! FOlk har ulike kropper og reagerer forskjellig på mat og trening. Er bare å se på diskusjonen om lavkarbo vs greteroede f.eks.

Man blir ikke automatisk lett og sunn av å spise lite! så fuck off om du ikke har noe fornuftig å komme med. Denne tråden var for å be om hjelp, ikke høre på dritt fra en som må gjemme seg bak å være AB

Skrevet

Jeg har kostholdet på plass, jeg har treningen på plass, og når jeg da ikke har tilfredstillende vektnedgang vil jeg ha hjelp av en lege, det er vel ikke så rart?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kostholdet på plass, jeg har treningen på plass, og når jeg da ikke har tilfredstillende vektnedgang vil jeg ha hjelp av en lege, det er vel ikke så rart?

Åpenbart ikke.

Dersom du mener at han skal fysisk skjære bort overflødig fett så må du ta kontakt med en plastisk kirurg. Ikke fastlege.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med overvektsklinikken på Aker? Du kan kanskje få en henvisning dit? Vet dessverre ikke om noen fastlege som er spesielt god på dette.

Skrevet

Åpenbart ikke.

Dersom du mener at han skal fysisk skjære bort overflødig fett så må du ta kontakt med en plastisk kirurg. Ikke fastlege.

Det er på plass, men det fungerer ikke... alså må jeg endre noe og vil derfor søke hjelp hos lege. Ser ikke hva som er en big deal med dette?

Og nei, fettsuging er ikke en slankemetode.

Skrevet

Hva med overvektsklinikken på Aker? Du kan kanskje få en henvisning dit? Vet dessverre ikke om noen fastlege som er spesielt god på dette.

Er ikke tjukk nok til at jeg blir prioritert....Men fått skriv om at jeg har krav på "hjelp" innen januar 2014... men det hjelper jo heller lite.

AnonymBruker
Skrevet

Det er på plass, men det fungerer ikke...

Går du ikke ned noe når du ligger i kaloriunderskudd?

AnonymBruker
Skrevet

Er en overvektsklinikk på Aker sykehus tror jeg, hvis den nå ikke ble flyttet da div sykehus slo seg sammen. Du må antageligvis gå via fastlegen din.

Skrevet

Jeg ligger på 1500 kalorier og mindre om dagen, og trener 2-3 dager med styrke, 4x4, og går på fjellet. Vanskelig å trene mer når jeg er student og jobber. Kroppen min tåler ikke en treningsøkt til om dagen heller, da den alt er rimelig sliten av kaloriunderskudd og mye trening. Sover mye mer enn før, fordi kroppen er sliten.

Skrevet

kaloriunderskudd

Gratulerer. Hva er det du vil at legen skal gjøre da?

Skrevet

Tråden er ryddet for personhets. Vennligst hold dere til tema.

Kosemose, mod

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...