Amber Skrevet 8. oktober 2012 #301 Del Skrevet 8. oktober 2012 Da har vi bestilt oss vogn... Emaljunga City Cross Polarutgaven :D Har lest så mye positivt om den vogna, håper vi har gjort riktig valg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 13. oktober 2012 #302 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hvordan går det med alle sammen? Vi dro for å bestille vogn i dag, og det var det jaggu bra vi gjorde! Viste seg at TFK (som vi skal ha) har leveringsproblemer, så det er uvisst hvor lang tid det vil ta å få den inn. Hun vi snakket med i butikken kunne fortelle at de ikke hadde hatt TFK-vogner på lager siden i sommer, og alt som kommer inn går ut igjen med en gang.. satser likevel på at vi var ute i god nok tid til å få vognen før termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 13. oktober 2012 #303 Del Skrevet 13. oktober 2012 Oi, det var bra at dere fikk bestilt nå da! Har ikke bestemt meg 100% for vogn enda, må dra på Barnas Hus og kikke en gang til tror jeg. Her går det fint, men det merkes at magen vokser. Det kjennes ut som om hele høyresiden av magen er helt forstrekt! Musklene er stramme og støle på en måte, spesielt når jeg går eller sitter. Og noen ryggmuskler bak på høyresiden er blitt veldig ømme. Merkelig... Noen andre som har kjent noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 14. oktober 2012 #304 Del Skrevet 14. oktober 2012 Ja, tenkte jo i utgangspunktet at det ikke var nødvendig å bestille vogn så tidlig, men siden vi uansett hadde bestemt oss for hvilken vi vil ha kunne vi like gjerne bestille den først som sist. ..og godt var det Har ikke kjent noe til den stølheten du beskriver nei, Gaby, men musuklaturen din står kanskje mer i spenn nå enn tidligere? Jeg har lett for å få kramper for tiden.. hvis jeg strekker meg litt for hardt knyter det seg i leggene og lårene.. noen som vet om det er noe som kan gjøres for å forebygge slike kramper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 14. oktober 2012 #305 Del Skrevet 14. oktober 2012 Jeg får også lett krampe i beina nå, det skal visst hjelpe med magnesium har jeg lest på jordmorsiri.no. Etter et par uker skal man kjenne forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. oktober 2012 #306 Del Skrevet 15. oktober 2012 Så gøy med vognkjøp (bestilling) da Sprellefant! Det er alltid stas å ha sånne store ting i orden. Det er veldig vanlig med støle muskler, Gaby. (nesten) Hele min bekkenløsning er muskler som står i høyspenn, omtrent fra kne til pupp. Forklaringen er vel at kroppen bruker muskler på en helt annen måte enn den er vant til, spesielt for å prøve å stabilisere bekkenet som blir løsere. Også for å prøve å ''bøte på'' den ekstra vekten som kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 15. oktober 2012 #307 Del Skrevet 15. oktober 2012 Vi også har kjøpt vogn! Fann den vi ville ha brukt på finn, og betalte 2000 kroner for den! Har ikkje fått den enda, men trur vi blir fornøgd! http://www.babyland.as/butterfly Ellers har eg fått bekkenlåsning, eller løsning, veldig smertefullt og kjipt! Håper det ikkje blir verre i allefall Foressten 4 månadar til terminen min i dag, tida går fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshower Skrevet 15. oktober 2012 #308 Del Skrevet 15. oktober 2012 Så gøy at dere har kjøpt dere vogn! Vi klarer ikke bestemme oss for hvilken vi skal kjøpe. Foreløpig holder jeg en knapp på Emmaljunga eller Simo, da jeg ønsker en vogn med 4 hjul (vet ikke hvorfor jeg har fått for meg det men ) I tillegg ønsker vi en kjønnsnøytral vogn, gjerne i gråtoner. Skjønner ikke hvorfor det skal finnes så utrolig mange..... Noen som har noen tips de vil dele? Hvorfor valgte dere den vognen dere gjorde? Har dere noen erfaringer med andre vogner? Vi bor på landet, så vi trenger en vogn som fungerer i litt ulendt terreng, da det er mest skog og grusveier her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. oktober 2012 #309 Del Skrevet 15. oktober 2012 Den vognen så utrolig god ut Emas! Deilig med store, svingbare fremhjul. Vi har også kjøpt vogn, nærmere bestemt søskenvogn! Ramlet over et superkupp på finn og fikk 2011-modell carena double swing med hardbag til bare 1300 kroner! Den selges glatt for 3000 brukt, uten hardbagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 15. oktober 2012 #310 Del Skrevet 15. oktober 2012 I dag har jeg bestemt meg for både vogn og bilstol! Vogna blir Brio Go (overraskelse, hehe) med sort understell og brun bag+sittedel. Kjøper vinterhjul til den i samme slengen. Skal trille mest på asfalt, og jeg er ikke en stor og sterk person, så da passer det utmerket at den er lett å manøvrere, og det er kjempelett å bytte mellom bag/bilstol/sittedel. Pluss at den ser superkul og "stram" ut Bilstol blir MaxiCosi Cabriofix med Easyfix base. Basen kan festes både med isofix og belte, noe som passer oss perfekt. Stolen er lettere enn IziGo som jeg også vurderte, og flere venner sier at det er bedre liggestilling (ikke så oppreist) på MaxiCosien. Og så kan stolen brukes på understellet til vogna! For en vinglepetter som meg er jeg svært fornøyd med mine beslutningsevner, hehehe Bestiller alt fra kjopbarnevogn.no til fine priser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 15. oktober 2012 #311 Del Skrevet 15. oktober 2012 Så gøy at dere har kjøpt dere vogn! Vi klarer ikke bestemme oss for hvilken vi skal kjøpe. Foreløpig holder jeg en knapp på Emmaljunga eller Simo, da jeg ønsker en vogn med 4 hjul (vet ikke hvorfor jeg har fått for meg det men ) I tillegg ønsker vi en kjønnsnøytral vogn, gjerne i gråtoner. Skjønner ikke hvorfor det skal finnes så utrolig mange..... Noen som har noen tips de vil dele? Hvorfor valgte dere den vognen dere gjorde? Har dere noen erfaringer med andre vogner? Vi bor på landet, så vi trenger en vogn som fungerer i litt ulendt terreng, da det er mest skog og grusveier her Vi syns også det var en jungel av vogner å skulle velge mellom - jeg ble tipset om barnevognguiden.no (av Belle?), og den siden var veldig nyttig. Der får man lest om hvilke erfaringer folk har gjort seg med de ulike vognene. Jeg var i utgangspunktet bestemt på at jeg ville ha en 4hjuling (tror det var pga at de virket stødigere enn 3hjulinger), men vi endte opp med 3hjuling likevel. Vi har bestilt TFK joggster III. Vi bestemte oss for den fordi: - den har en av de største bagene (både jeg og samboer var lange som nyfødt og er lange nå, så tenker at sjansen for at pjokken blir lang er relativt stor i tillegg til at vi skal ha plass til vognpose oppi der) - Vi kommer til å bruke den mye i marka og kupert terreng, og denne har god støtdemping i tillegg til håndbrems - den er godt egnet som joggevogn når ungen blir stor nok til det - den har fast forhjul (kan kjøpe til svingbart forhjul hvis man ønsker det), noe som kommer godt med i marka, snøen og når den skal jogges med (fikk beskjed om at svingbart forhjul som kan låses vil slingre selv om det er i låst posisjon) - den er lett og tar liten plass når den er slått sammen (vogna må dele bagasjerom med et relativt stort hundebur) Det var vel hovedårsakene til at vi endte opp med den vi endte opp med.. med nå har vi jo ikke fått testet den i "real life" enda, så får tro at den lever opp til forventningene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 15. oktober 2012 #312 Del Skrevet 15. oktober 2012 Snakk om å være mett. Innimellom er jeg bare så himla god på å lage mat I dag har det vært hjemmelaga kjøttkaker i brunsaus med masse godt tilbehør. Eller masse og masse Makaroni, mosa erter og poteter. Men fy det er bare såååå godt. N er ikke så veldig middagstype, men dette spiser han masse av. Men kjenner og det straffer ser, nå er det bare så jævlig vondt at jeg ikke har ord for det. Så nå har jeg sagt at gutta får klare seg resten av kvelden. Satser på at det går bra for det er tannpuss og legging av N som gjenstår. Mannen er nemlig syk....vannkopper, og han er heeelt utslått med feber og alt. Kjempekult! Så i morra tidlig skal jeg til legen for å sjekke om jeg har hatt vannkopper. For hverken jeg eller mamma var sikker på om jeg hadde hatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lura Lotta Skrevet 15. oktober 2012 #313 Del Skrevet 15. oktober 2012 Må bare dele min lettelse nå! Jeg har hatt katt og hund hele livet og har aldri reagert allergisk på dem. Men nå , når jeg er hjemme (med katr og hund) så klør øynene og nesa og bare alt rennet! Var sikker på at jeg nå har blitt allergisk og fikk panikk, må jeg gi fra meg dyrene mine?? Må jeg bruke medisiner? Men fant ut at dette er ganske normalt at skjer når man er gravid og at det går over etter svangerskapet! Takk gud! Vet ikke hva jeg gjør om jeg faktisk har blitt allergisk !? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 15. oktober 2012 #314 Del Skrevet 15. oktober 2012 Må bare dele min lettelse nå! Jeg har hatt katt og hund hele livet og har aldri reagert allergisk på dem. Men nå , når jeg er hjemme (med katr og hund) så klør øynene og nesa og bare alt rennet! Var sikker på at jeg nå har blitt allergisk og fikk panikk, må jeg gi fra meg dyrene mine?? Må jeg bruke medisiner? Men fant ut at dette er ganske normalt at skjer når man er gravid og at det går over etter svangerskapet! Takk gud! Vet ikke hva jeg gjør om jeg faktisk har blitt allergisk !? Snodig det der, opplevde med N i magen at allergien ble MYE bedre. Reagerte ikke på dyr, våren kom og hadde aldri vært bedre. Mannen var ikke enig Men nå virker bare alt som normalt. Reagerer på dyr som vanlig, vil jo ikke være gravid neste pollensesong, så vet jo ikke hvordan den blir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 15. oktober 2012 #315 Del Skrevet 15. oktober 2012 Jeg merker ingen forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lura Lotta Skrevet 15. oktober 2012 #316 Del Skrevet 15. oktober 2012 Snodig det der, opplevde med N i magen at allergien ble MYE bedre. Reagerte ikke på dyr, våren kom og hadde aldri vært bedre. Mannen var ikke enig Men nå virker bare alt som normalt. Reagerer på dyr som vanlig, vil jo ikke være gravid neste pollensesong, så vet jo ikke hvordan den blir Der jeg leste om det sto det at det kunne slå begge veier, det har noe med hormonendringene å gjøre . Håper det bare går over så fort som mulig jeg, utrolig slitsomt med øyne og nese som bare renner og renner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 17. oktober 2012 #317 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hei dere, I går hadde jeg en veldig kiip da... hadde sovet dårlig hele natta pga magesmerter. Ikke kramper; men en konstant "klo" og dette gikk ikke over. Var dårlig hele dagen og vondt å bevege seg. Var hos jordmor, men alt så fint ut. Fikk beskjed om å ringe føden hvis det ikke ga seg. På kvelden hadde smertene endret seg litt; hadde et ekstemt ømt punkt på venstre side og hele veien "rundt" magen, nedest over skambeinet. Hadde i tillegg små sammentrekninger i livmora, som egentlig ikke var smertefulle. Føltes nesten litt som om en har fått juling? Så da ringte jeg føden på kvelden, men ble avvist og fikk beskjed om å ringe legevakta da det var for tidlig i svangerskapet Jeg var å lei meg i går, og bekymret... følte vel at ingen tok meg på alvor og jeg aner ikke om sånt er normalt. Nå i dag er det litt bedre, men fortsatt ikke helt bra. Noen som har liknende erfaringer? Tips...? Det var bedre i natt; er fortsatt øm og nå er jeg også øm i korsryggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 17. oktober 2012 #318 Del Skrevet 17. oktober 2012 Har ingen tips dessverre.. Jeg håper at det blir bedre, ikke godt å gå rundt å bekymre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 19. oktober 2012 #319 Del Skrevet 19. oktober 2012 Hvordan går det, Amber? Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med, men håper det har gåt over! Jeg var på kontroll hos jordmor på onsdag, og da viste det seg at urinprøven hadde spor av sukker i seg (+1).. jeg har en del diabetes i familien, så har en forhøyet risiko for å utvikle svangerskapsdiabetes, men da jeg leverte ny prøve igjen i dag var den fin.. jordmor mente at det jeg hadde spist kvelden før kunne være årsaken til utslaget... note to self: ikke la den ene gangen i året jeg spiser gele med vaniljesaus være kvelden før jeg skal levere urinprøve.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 20. oktober 2012 #320 Del Skrevet 20. oktober 2012 Håper det går bra, Amber! i dag har vi kjøpt stellebord, brio vegghengt, til 500 kr! Litt av et kupp, er så fornøyd! har dere komt langt i innkjøp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå