Gå til innhold

Skravletråd for januar/februar 2013

victorindia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har jeg vært en tur på føden - de ville jeg skulle komme for å få bekreftet at alt var i orden, og det var det heldigvis :) tok ultralyd samtidig, i og med at de så i papirene at jordmor var usikker på leie, og fikk da bekreftet at han ligger med hodet ned - hodet lå langt ned i bekkenet, og de sa at det nok er grunnen til at det har blitt mindre bevegelser i det siste. Fikk også bekreftet at det er en guttepjokk der inne :babygutt:

Ble veldig godt mottatt på føden, de viste stor forståelse og oppfordret meg til å ta kontakt hvis jeg skulle bli usikker igjen ved en senere anledning. Selv om fornuften min sa at alt mest sannsynlig var i orden var det godt å ikke bli avvist som en hysterisk førstegangsgravid :gjeiper: og skulle det bli rolig i magen fremover har jeg jo disse siste dagene å sammenligne med, så da blir det nok enklere å gjøre en vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg hører at det ikke gjøres stort med det enn at man må smøre seg... men fytti rakkern det er vondt og ubehagelig :/

Har blitt en smule bedre nå har smurt siden fredag kveld... det går så sakte, og jeg som må på jobb i morra... huff. Synes synd på meg selv altså. Skal drikke både biola od Dufolac eller hva det heter nå fremover... det hjelper litt på magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det der er noe dritt altså! :troest:

I dag har jeg vært helt i mine egne tanker. Skulle helle ut vann fra beholderen til kaffemaskinen, og klarte å helle det ved siden av vasken så det rant utover alt. Mannen holdt på å le seg i hjel :ler:

Jeg har tenkt veldig på den absurde situasjonen at JEG er gravid, det er et ekte lite menneske inne i magen, og det skal komme ut! Plutselig skal JEG føde, og plutselig ligger det en liten baby på brystet mitt, med armer og bein og det hele, og den er MIN! :overrasket: Jeg skal ta den med hjem og den skal være der hele tiden! :fnise:

Ikke at det har kommet som et sjokk altså, men dette er jo en av de tingene som vanligvis bare skjer med alle andre. Ikke med meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere fått svar på søknaden om foreldrepenger? Jeg sendte inn min søknad den 14. desember, har ikke hørt noe enda. Det er kanskje for tidlig å bli utålmodig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk svar...skalvise...4 uker etter at jeg sendte søknaden? Tror det var noe sånn. Ble ihvertfall positivt overrasket over hvor raskt det tok i forhold til forrige gang hvor det tok mange måneder. Men det er kanskje litt tidlig å bli utålmodig enda skulle jeg tro, men du bør ihvertfall vente den om ikke så altfor lenge ihvertfall. :)

------------

Nå er jeg ferdig med alle babyting og Bolla kan forsåvidt bare komme. :nigo: Alle klær er vasket og sortert, vogna er montert, senga er inne på rommet vårt, stelleplassen er klar (med verdens miiiinste bleier oppi esken sin :grine: ) og fødebagen er påbegynt. Er ikke utålmodig enda da, og jeg tror forsåvidt ikke hun kommer før tiden heller, men...

Har hatt mye vondter i dag. Om Bolla skrur seg lenger ned nå kommer hun ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, da må jeg vel bare vente en uke eller to til før jeg kan begynne og ringe :ler: At ikke sånt kan sendes elektronisk, slik at man i alle fall vet at de har mottatt den!

Naaw :rodmer: tenk at du bare har 10 dager igjen til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar en gang i forrige uke, og da sendte jeg inn søknaden 30.11. Ringte like før jul for å få bekreftet at søknaden var mottatt og slikt, og da kunne hun jeg snakket med fortelle at søknaden var registrert og at alt så i orden ut, men at brevet mest sannsynlig ville komme først på nyåret pga julen.

Jeg er også så godt som ferdig med alle babyting.. har fått tak i madrass til vugge og seng, men i og med at vi bruker arvet vugge og seng (både vugge og seng er av eldre dato og har dermed ikke standardmål) ble vi nødt til å kjøpe madrasser som kan skjæres til.. har ikke fått ut fingeren og skjært til madrassene enda.. Ser mange bruker saueskinn, ullteppe, ammemadrass og sånt i senga... jeg tenkte egentlig bare å ha madrass med laken på jeg.. er det dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da venter jeg til ut i neste uke og ser om noe dukker opp :)

Jeg har kjøpt lammeskinn som jeg skal bruke både i vogna og i senga, men hovedsaklig i vogna fordi vi ikke har en svær vognpose men bare bilstolpose som er litt tynnere. Ser ikke noe galt i å ikke ha lammeskinn i senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er sikkert deilig for den lille å ha lammeskinn i senga.. vi har et lammeskinn for å ha i vogna, kanskje jeg skal vurdere å bruke det i senga også da...? Fersk som jeg er i dette "gamet", må jeg spørre: når man da har lammeskinn eller ullteppe i senga, ligger babyen rett oppå det, eller legges det under lakenet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke bruke lammeskinn i senga, bare i vogna under vognposen for å gjøre det lunere (og evt. inni vognposen om det blir skikkkelig kaldt). Vi prøvde oss på lammeskinn i senga med A, men hun var så varm av seg og ble bare svett.

Man legger babyen rett oppå skinnet, ja, men bruk gjerne en gulpeklut under hodet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iiiik...og jeg sendte ikke inn søknaden før 3. januar!!!!

Satser på at det går greit likevel :P

----

jeg har ikke ting klart enda, men det går seg vel til :P

tror ikke frøet merker at ting ikke er klart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg søkte berre om engangsstøtte ved fødsel, sidan det er det eg har rett på. Pengane kom ca to veker etter søknaden var sendt. Ganske kjapt med andre ord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker var kjapt.

Satser på at det går greit jeg ;)

Regner med man blir etterbetalt om det skulle være og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjekk kjempefort ja! Pluss at dei hadde feil kontonr, så pengane var en tur innom en stengt konto på veien! Kjempefornøgd med at det gjekk så pass kjapt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fantastiske venninder overraska meg med babyshower i går! Skikklig koselig! :gravid: Vart skikklig overraska over alt dei hadde laga til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...