Gå til innhold

Skravletråd for januar/februar 2013

victorindia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi mangler seng, vi. Kjenner jeg begynner å stresse litt med det nå, selv om vi jo egentlig har god tid. Ikke har jeg gått gjennom klærne til A heller. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ikea i går å fiksa alt med seng å stellebord :) digg å kunne ts juleferie å vite at det er i boks, om ungen brått får det travelt med å komme ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, vogna må vi også fikse. :bond: Merker jeg har veldig liten tro på at denne ungen kommer veldig mye før tiden altså. :fnise: Fødebagen har jeg ikke tenkt på å begynne å tenke på før etter nyttår. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mye snakk om poser og greier... jeg har arvet en voksipose som er helt grei, trenger jeg flere poser da? Ser at "alle" har kjøpt vognpose...?

Jeg har polarutgaven av CityCross og den er ekstra isolert, men trenger jeg noe mer oppi på vinteren liksom..? Kanskje ikke voksiposen går oppi bagen... hm det har jeg ikke tenkt på...

Har termin 22 februar så kan jo være kaldt lenge ennå da... Ser mange skal ha lammeskinn, men blir det smør på flesk liksom? Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvor du bor da, Amber, men en voksipose skal være mer enn nok. :jepp: De er jo varme og gode.

Jeg bor på sør-vestlandet hvor det sjelden er under 0 (i dag var det 7-8 grader og jeg holdt på å dø av varme, men det er vel en annen historie :fnise: ) hele vinteren, så vi har kjøpt fleecepose til Bolla. Kommer til å bruke lammeskinn oppi posen om det mot formodning skulle bli skikkelig kaldt, men en voksipose er uansett mye varmere enn en fleecepose. :Nikke:

Det er jo en del vind her da, så pose vil vi ha. Føler dyne (og teppe) blir for luftig på dette forblåste stedet, men vet at det er mange som bruker bare det på vinteren også, bare med litt mer bekledning på babyen da.

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare Voksi Move, den lille posen som passer i bilstolen også. Legger lammeskinn under og dundyne over, så skal det nok bli varmt nok i vogna, selv her nord :)

Fødebag ja... Hm. Det må man vel ha. Tar det over nyttår jeg og, i jula blir det full avslapping. Skal jo flytte i januar, så jeg kan stresse da :ler:

Endret av Gaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Trøndelag, og her varierer det VELDIG på været :laugh: Vi har hatt flere uker nå med opp til -15 så det kan fort bli veldig kaldt... Men når mars kommer så skal det vel godt gjøres at det blir så mange minus da tenker jeg... Tror jeg ønsker meg lammeskinn for det kan jo være kjekt uansett til våren ..? Og neste vinter for den saks skyld...

Sykehusbag har jeg ikke tenkt på ennå jeg, får jo liksom ikke pakket den unasett; trenger jo mye av klærne frem til fødselen... Tror kanskje jeg må kjøpe meg en bag, de jeg har er enten for små, eller for stor... hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter... jeg er victorindia som startet tråden her først, men har mistet passordet mitt og tilgangen til e-posten som jeg administrerte den brukeren fra. Så da har jeg tatt opp en gammel bruker, Bintou, som jeg hadde:) Så beklager at jeg har vært borte!

Nå er jeg 34 uker og da er det bare 6 uker til termin :O Dette har gått vanvittig fort, dere!! Den siste måneden har jeg vært 50% sykmeldt fra kontorjobben min og gått til fysioterapeut 2-3 ganger i uka for bekkenløsning - det har vært kjempegodt - stivnet så innmari til av å sitte rett opp og ned på rumpa hele dagen!!

Nå har jeg bare 8 arbeidsdager igjen før jeg går ut i perm - ser for meg å gjøre ting litt mer klart her hjemme, da, føler alle tingene bare er stablet og ikke ordnet. Har vasket de minste klærne og brettet, da - det var superkos! Alt er bra med lillemor i magen, jeg har vært mye engstelig, men alt tyder på at absolutt alt er i den skjønneste orden med henne... begynner å skjønne at vi skal møte henne snart og gleder oss noe helt vanvittig! Dette blir spennende :) Skal fortsatt på ABC og er superfornøyd med all oppfølgingen jeg har fått der så langt. Vi har meldt oss på fødselsforberedende kurs 18. januar og termin er 3. februar, så vi er jo litt spent på om vi rekker å få det med oss før fødsel, men som førstegangs bør jeg kanskje regne med å gå over termin!

Når går dere ut i perm, da, damer? Skjønner noen er ute allerede nå til jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut 1. februar - termin 22. Det er virkelig ikke lenge igjen, og jeg føler tiden går altfor fort :icon_lol: Har handlet en del og mangler ikke så mye da men... må si jeg er virkelig spent på hvordan dette skal bli - fødsel, tiden etterpå... ja alt. Nervepirrende! Jeg har jo gjort det en gang før men allikevel føles alt helt nytt. Har planer om å jobbe helt frem, minimum 80%. Tror det skal gå! Er nettopp ferdig med en influensarunde her så har vært litt sliten i det siste. Men nå skal det bli godt med jul :biggrin: Jeg tipper frøkna mi kommer et par dager før jeg... men det kan godt hende jeg tar feil! :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatt min siste arbeidsdag i går om jeg ikke var sykemeldt. Permen starter vel offisielt fra 28.desember, men vi har ferie på jobben i romjulen så... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Nå er det ikke mange ukene igjen... skal jobbe ut januar jeg, så har ca 6-7 uker igjen til termin :laugh:

Begynner å få litt fødeangst! Gruer meg! Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Lenge siden jeg har vært aktiv her inne. Vi måtte igjennom en del tester i sommer for å finne ut om barnet var friskt, noe som det heldigvis viste seg at det er - og svangerskapet siden har bare vært fint. Har termin i slutten av januar og går ut i permisjon neste uke. Dette er vårt andre barn, og selv om jeg hadde en ukomplisert fødsel sist kjenner jeg at jeg begynner å engste meg litt ;) Sist var jeg mest spent og forventningsfull, men denne gangen føles det en smule mer skremmende når jeg vet hva jeg går til ;) Samtidig er jo belønningen for strevet den beste i verden. Godt nytt år til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Håper dere har hatt en fin juletid, selv tilbrakte jeg den på sykehuset :rolleyes: Men sitter til gjengjeld her med et lite fantastisk nurk :rodmer:

Endret av Snøfnugg88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! Håper dere har hatt en fin juletid, selv tilbrakte jeg den på sykehuset :rolleyes: Men sitter til gjengjeld her med et lite fantastisk nurk :rodmer:

Åååå, gratulerer så mye! :blomst: alt bra med dere?

Jeg har hatt en fin jul. Merker at det i disse dager tærer på energien å feire sammen med tre svææært aktive tanteunger, men ville ikke byttet bort familiejul mot noe annet!

Nå sitter jeg og hører på de som har tjuvstartet med fyrverkeriet og strikker djevellue tli den lile - er fryktelig spent på når han melder sin ankomst! Er helt greit om han ikke kommer riktig enda, har ikke alt av ting og tang på plass enda..burde jeg begynne å bli stresset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :) Alt er bra med oss, selvom han ville ut litt tidligere enn forventet var han stor (3365 g og 50cm) og sterk.

Du har ingenting å stresse med :) Tror aldri man blir helt klar, uansett hvor mye man forbereder seg. Vi hadde absolutt ikke alt på plass da vi kom hjem. Stellebordet var fremdeles flatpakket og klærna hans var nyvasket i poser. Litt småkaos i grunn. Men det eneste han trenger er pupp, rene bleier og kjærlighet <3 Og til det trenger man ikke mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulerer så mye Snøfnugg! :hjerte: Hvor mye for tidlig kom han? Stor og fin var han ihvertfall. :)

Vi har jo det meste klart siden disse to blir så tette. Klart i teorien ihvertfall. :daane: Men det er så mye småting som ikke er blitt gjort enda at jeg blir helt stresset. Føler alle føder rundt meg nå for tiden. :fnise: I all hovedsak er det sortering av klær og vasking av disse samt dyne, bilstol, lammeskinn osvosv. som vi ikke har klart. Og seng da, men den får vi på fredag. :nigo:

I morgen er jeg 38 uker på vei og kan i teorien føde når som helst. :overrasket: Har hele tiden forberedt meg mentalt på at jeg kommer til å gå over tiden denne gangen også, så om hun velger å komme før termindatoen blir jeg mildt sagt sjokka. :ler:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg skal føde når som helst, men er bare i uke 33 :laugh:

Magen begynner å bli stor og litt plagsom iblandt, men formen er grei. Sitter mye i sofaen for tida, og det er litt uvant.. men trenger mye søvn og hvile kjenner jeg. Fra å ha komplett fødselsangst og være livredd merker jeg at jeg også begynner å glede meg litt og ser frem til å møte den lille beibisen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...