AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Del Skrevet 28. mai 2012 Jeg er student, og nå holder min kjære toyota fra '91 på å ta sitt siste sukk, så jeg har begynt å se meg om etter ny bruktbil. Har dessverre ganske begrenset med midler, men bil er jeg avhengig av pga. avstander og dårlig kollektivtransport. Tenkte prisklasse 15 000,-, og ser det er mye rart på markedet. Noen modeller som er kjent for å være greiere enn andre i denne prisklassen? Har vært veldig fornøyd med toyotaen min, men det legges ikke ut gode eksemplarer for ofte dessverre. KIA sportage ser jeg selges rimelig, er det biler som er mye trøbbel med? Peugot har jeg hørt er vanskelige å fikse på, så det er kanskje ikke noe å gå etter. Har ikke så veldig lyst på en ny '91 modell, kjenner de føles mer utrygge når jeg kjører langt på vinteren, så jeg tenkte å prøve å finne noe fra 94-95 og oppover. Blir veldig glad for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iselin91 Skrevet 28. mai 2012 #2 Del Skrevet 28. mai 2012 Jeg hadde holdt meg til toyota hadde jeg vært deg. Selv om din gamle holder på å ta farvel, må du ikke endre syn på toyota! Ikke de fineste bilene, men utrolig billige og de sviver lenge. Om det er nie du må fikse på de er det ikke spesielt dyrt. Har selv en corolla 94 mod. Kjempe fornøyd. Ellers er Toyota Yaris veeeeldig billig i drivstoffbruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iselin91 Skrevet 28. mai 2012 #3 Del Skrevet 28. mai 2012 Ja glemte, min mor har Yaris, hun sier hun ikke har hatt bedre bil en det på glatta Kommer seg opp over alt. Men det er jo ikke rååånebil =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 28. mai 2012 #4 Del Skrevet 28. mai 2012 Kia Sportage er forferdelig. Toyota Corolla og Carina, Honda Civic, Mazda 323 og 626. Kjedelig som fy, men går til rusten tar dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #5 Del Skrevet 29. mai 2012 Enig med fuerstein Mazda og toyota er vertfall driftsikre biler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #6 Del Skrevet 29. mai 2012 Takk for svar! Greit å få bekreftet at toyota er trygt valg, da skal jeg holde litt ekstra utkikk etter en corolla eller carina Min gamle toyota har gått og gått og gått, og den går enda, men det er rustet hull i potta og noe oppheng som er rustet i stykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ladamafia Skrevet 30. mai 2012 #7 Del Skrevet 30. mai 2012 Opel Astra F har slik en selv(C18XEL), den har gått omtrent 340.000, den bruker nesten ikke olje og har omtrent ikke rust. deler er billige, bilen er lettskrudd(og for min del har det vært lite problemer). det er lett å skaffe deler til bilen, biltema og carparts.no har det meste som man måtte trenge til bilen. ut fra mine erfaringer med bilen så vil jeg absolutt anbefale den, men som med alle biler som er så gamle, så er det alltid noen som også har negative erfaringer med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan Skrevet 30. mai 2012 #8 Del Skrevet 30. mai 2012 Dærsken, noen som er fornøyd med Opel Jeg er selv eier av en 96' Vectra, og er forsåvidt fornøyd (bortsett fra bensinforbruket som er skyyyyhøyt), men det er ikke så mange av oss. Jeg sier som flere over her, er du ute etter driftsikker bil som er relativt rimelig å holde i stand, så gå for Mazda eller Toyota. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ladamafia Skrevet 30. mai 2012 #9 Del Skrevet 30. mai 2012 Dærsken, noen som er fornøyd med Opel Jeg er selv eier av en 96' Vectra, og er forsåvidt fornøyd (bortsett fra bensinforbruket som er skyyyyhøyt), men det er ikke så mange av oss. Jeg sier som flere over her, er du ute etter driftsikker bil som er relativt rimelig å holde i stand, så gå for Mazda eller Toyota. har du sjekka om innsugslangene er morkene? når de blir morkene og sprekker, så drar motoren falsk luft, og bensin forbruket går opp. forsåvidt enig om at toyota er et godt valg, men syntes ofte de ligger høyere i pris i forhold til en astra som er i tilnærmet samme stand 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan Skrevet 31. mai 2012 #10 Del Skrevet 31. mai 2012 Hmmm, den skal være sjekket i alle bauger og kanter, men skal jammen nevne dette for bilfikser'n min. Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå