Gå til innhold

Hvordan drepe sexlysten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen i 7 år, og har to barn sammen. Vi har de siste 3 årene hatt endel problemer ift sex - han har ikke noe særlig sexlyst. Vi har sex 1-2 ganger i måneden, jeg vil helst ha sex 2-3 ganger i uka.

Vi har snakket om det utallige ganger, og det ender som regel med krangling. Det virker ikke som om han er interessert i å gjøre noe for å øke sin sexlyst heller. Vi har som regel alltid sex på lørdager (1-2 ganger i måneden) før vi legger oss, og det er samme rutinen hver gang. Det er alltid han som tar initiativet, jeg orker ikke lenger fordi jeg blir avvist i 90% av tilfellene.

Nå ser jeg egentlig bare en løsning på saken, og det er å redusere min egen sexlyst. Finnes det noe jeg kan gjøre for å redusere sexlysten min? Piller etc? Det største problemet er vel egentlig at sexlysten min er mer psykisk enn fysisk - det er mer nærheten enn selve sexen / at det er godt jeg ønsker. Vil at han skal synes at jeg er sexy og at han har lyst på meg... Hvordan skal jeg klare å kvitte meg med disse tankene?

Å gå fra hverandre er IKKE en løsning, vi fungerer supert på alle plan og har som sagt barn sammen som ville blitt veldig påvirket av et brudd.

Har googlet for harde livet men finner ikke noe konkret...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør som alle andre å ty til hånda. Er ikke det ra nok gå til innkjøp av leketøy.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker dildo eller vibrator. Men kanskje han vil ta seg nær av det? Mulig du kan bruke den når han ikke er hjemme?? Jeg har hørt at "the rabbit" (som også er kjent fra Sex og singelliv) skal være veldig bra. ikke forsøkt selv så jeg aner ikke, men har venninner som skryter den opp i skyene. ;)

Skrevet

Kan du heller ikke få åpning til å ha en elsker?

Gjest Quake
Skrevet

"lyst avler lyst"

Jo mer du onanerer jo mer blir sekslysten opprettholdt.

Slutt helt. Ikke rør, ikke tenk.

• Liker 1
Gjest JosefK78
Skrevet

Min policy er å aldri si nei til sex eller et gratis måltid

Men din mann er fysisk i stand til å ha sex, men vil kun ha 1-2 ganger i måneden, du er ei viril ung dame som ønsker en del mer og blir avist når du prøver, om din mann bare visste hvor heldig han egentlig var. Men har han en veldig stressende jobb hvor han ikke får fred og er derfor utmattet, viss så så ville jeg tatt en uke eller to alene på ferie med mannen (om barna er gamle nok) det kan være godt å komme vekk.

Noen snakker om vibrator/dildo, om du ikke har det kan du jo kjøpe det til deg selv i hvertfall, og om du er tøff i trynet så kan du jo dra den frem foran ham og begynne og tilfredstille deg selv mens han ser på, kansje det kan trigge noe, ellers så har du jo sexy undertøy men alt dette kan jo bli nedtur om det ikke virker for da vil du føle deg dum og det vil ikke hjelpe

Mitt best tips blir å komme seg litt vekk å være alene sammen, ta en prat vekk fra stress.

• Liker 1
Skrevet

Nå ser jeg egentlig bare en løsning på saken, og det er å redusere min egen sexlyst. Finnes det noe jeg kan gjøre for å redusere sexlysten min? Piller etc? Det største problemet er vel egentlig at sexlysten min er mer psykisk enn fysisk - det er mer nærheten enn selve sexen / at det er godt jeg ønsker. Vil at han skal synes at jeg er sexy og at han har lyst på meg... Hvordan skal jeg klare å kvitte meg med disse tankene?

Om du klarer å kvitte deg med sexlysten, vil ikke ditt behov for nærhed og oppmerksomhed forsvinde. Det er nok bedre om du klarer å få i gang en dialog, og får ham til å forstå hva du føler. Jeg tror mange par er veldig opphengt i sex, bare for sexens skyld, og glemmer at nærhed og intimitet er en veldig viktig del av et forhold. Om man kan kose med hverandre uden at sex nødvendigvis er målet, vil det kanskje være enklere at det leder til sex, fordi man ikke har et forventningspress over seg om at man MÅ ha sex. Kanskje er det lettere å "gjenoppdage" hverandre, hvis man har et lidt mere avspendt forhold til om selve akten skal indtreffe? Jeg tror at skikkelig kommunikasjon er viktigere end å forsøke å kvele den fysiske lysten. Behovet for nærhed og kos vil neppe forsvinde uansett, og da er du like langt.

Men din mann er fysisk i stand til å ha sex, men vil kun ha 1-2 ganger i måneden, du er ei viril ung dame som ønsker en del mer og blir avist når du prøver, om din mann bare visste hvor heldig han egentlig var. Men har han en veldig stressende jobb hvor han ikke får fred og er derfor utmattet, viss så så ville jeg tatt en uke eller to alene på ferie med mannen (om barna er gamle nok) det kan være godt å komme vekk.

Mitt best tips blir å komme seg litt vekk å være alene sammen, ta en prat vekk fra stress.

Jeg er ikke noen tilhenger av å hakke på andres sprog - men ordet viril, betyder altså "mandig" (av lat. "vir" = mann). Beklager avsporingen. Det er venlig ment.

Ellers er jeg helt enig i at å finde et skjermet sted, hvor dere kan være alene, og borte fra hverdagens stress, kan være en god arena for å forsøke å løse dette problemet.

• Liker 2
Gjest JosefK78
Skrevet

Jeg er ikke noen tilhenger av å hakke på andres sprog - men ordet viril, betyder altså "mandig" (av lat. "vir" = mann). Beklager avsporingen. Det er venlig ment.

Da kan jeg fortelle deg at det ikke heter sprog men språk og ikke betyder men betyr, det er venlig ment

men viril er jo det ordet som en bruker om en mann skal være full av mandig seksuell lyst og maskulin styrke, kvinner har ikke så mange ord for det om dem selv, en kvinne kan være frigid, og er hun ikke det så er hun nymfoman, ingen av ordene er så spesielt flaterende så jeg brukte min kunstneriske frihet til å kalle henne en viril dame da hun innehar den sunne seksuelle lyst som menn kan ha.

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke går på det allerede kan p-piller/hormonell prevensjon være et meget effektivt middel for å ta bort alt som i det hele tatt kan minne om sexlyst. Min erfaring; etter rundt 4-5 år på hormoner var det null. nix.nada. absolutt ingenting igjen av sexlyst, jeg kunne sikkert vært uten i et år uten å ha brydd meg, og jeg pleide i utgangspunktet i gamledager å ha heller høy lyst. Etter ti måneder uten hormoner samt fokus på kosthold og trening, er det endelig noenlunde på plass igjen. Jeg anbefaler det egentlig ikke (hormoner altså), det kan endre personligheten gradvis på mange finurlige vis, men det er jo også svært individuelt om dette intreffer, samt når og ved hvilket merke.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svarene!

Onanere har jeg aldri i mitt liv gjort, har endel sperrer mot det, og har vel egentlig heller ikke mulighet. Det må jo i så fall gjøres i skjul, og jeg er som regel aldri alene hjemme. Mannen min er her hver kveld, og når han er ute av huset er som regel også jeg det (Jobb).

En elsker er heller ikke aktuelt, jeg hadde ikke vært komfortabel med det.

Vi har vært på reise sammen uten barn før, mer eller mindre vellykket når det kommer til sexen. Noen av gangene har vi hatt sex endel ganger, andre ganger har vi ikke hatt sex i det hele tatt.

Jeg har hormonspiral, men vurderer p-piller. Det jeg er redd for er at sexlysten skal forsvinne for godt, ting kan jo forandre seg i fremtiden. Men kanskje det er en sjanse jeg bare må ta.

Merker at jeg blir veldig grinete og sur av dette her. Føler på en måte at han kontrollerer mitt sexliv - han vil ikke "gi" meg sex, jeg kan ikke ha sex med andre, jeg kan ikke ha sex når jeg har lyst, men må alltid forholde meg til når han vil. I tillegg kan jeg ikke hjelpe meg selv, fordi jeg ikke har tid og sted for det. Jeg har altså ingen mulighet til å få tilfredsstilt mine behov (ikke i det hele tatt egentlig, siden hans lyst sjelden kommer når jeg vil). Vet at det er fælt å tenke sånn, det er nok helt sikkert frustrerende for han også, men man blir jo litt lei når man går i årevis og er seksuelt frustrert, og da er det fort gjort å tenke at partneren "stjeler" dette fra en...

Er bare så redd for at dette skal føre til brudd til slutt, og for at vi om en stund skal slutte helt å ha sex...

Det som nesten sårer meg mest er at han tidligere (før meg) var veldig interessert i sex. Vet at han onanerte MYE, hadde mye sex med eksene sine og har til og med ved et tilfelle (for mange år siden) betalt for sex. Men meg vil han ikke ha sex med gratis engang :P Dette er selvfølgelig ikke ting jeg sier til og klandrer ham for, men tar meg selv i å tenke på dette, og det gjør at jeg føler meg veldig lite attraktiv...

AnonymBruker
Skrevet

Begynn på p-piller, det dreper alt av sexlyst!

Skrevet

Hadde du snakket med karen din om hvordan du føler deg med situasjonen ? Vet han at dette er et problem for deg?

Gjest MikeWaters 2.0
Skrevet (endret)

Finn andre kilder til å føle deg verdsatt i forholdet! "Krev" andre former for nærhet både psykisk og fysisk, så blir kansje ikke sexen like viktig.

Endret av MikeWaters 2.0
Gjest Chloè
Skrevet

Hvordan kan du i det hele tatt leve sånn? Uten sex og nærhet fra den du elsker mest? Hva pokker er vitsen da tenker jeg, men for all del. Folk holder vel ut med verre ting, av en eller annen grunn

Gjest MikeWaters 2.0
Skrevet

Uten sex og nærhet fra den du elsker mest?

Veldig få vil karakterisere 1-2 ganger i måneden som et liv uten sex. Det er viktig å ikke skremme vettet av folk her inne ;)

Gjest Chloè
Skrevet

Veldig få vil karakterisere 1-2 ganger i måneden som et liv uten sex. Det er viktig å ikke skremme vettet av folk her inne ;)

Nærhet og kos trenger da man daglig når man bor med noen (hvertfall jeg) ikke 1 gang i mnd. Nå sa TS her at det var det hu savna mest, ikke nødvendigvis sex

AnonymBruker
Skrevet

Vi er liksom "nyforelska" (vært sammen i litt over fire måneder), og har hatt sex 2 ganger siste måneden. Går to uker mellom hver gang, og har inntrykk av at da er det fordi han føler at han "må" stille opp fordi det er lenge siden sist.

Ingen gode råd til deg dessverre, men forstår desperasjonen. Jeg er også sammen med en som er drømmemannen på alle andre områder, men er livredd for at dette skal knekke oss (les: meg). Kjenner tårene presser på bare av å skrive det her, for selv om sexen i seg selv ikke er det viktige, så er følelsen av å ha en kjæreste som ikke har lyst på meg skikkelig vond. Vanskelig å snakke om er det også :tristbla: Skulle noen ha en vidunderkur mot mannens manglende sexlyst så betaler jeg mye!

• Liker 2
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Det høres utrolig selvutslettende, deprimerende og mildt sagt lite konstruktivt ut å vurdere hvordan du skal minske sexlysten.

På meg virker det som om dere er inne i en negativ loop der alt blir feil uansett hva dere gjør. "Snakke om det" ender i krangel, droppe initiativ ender med frustrasjon, ta initiativ ender med avvisning. Når dere omsider har sex er den standard rutinepreget.

Søk hjelp hos noen utenfor dere selv eller vurdér hele forholdet.

Gjest MikeWaters 2.0
Skrevet

Nærhet og kos trenger da man daglig når man bor med noen (hvertfall jeg) ikke 1 gang i mnd.

Jeg trenger ikke kos og nærhet daglig for å føle meg vel i et forhold, kan fint gå lenge uten både sex og nærhet så lenge det er intimitet på andre plan.

det vil i prinsipp si for meg et felles ønske om å dra i samme retning, aldri slutte å være lekne, nysgjerrige og åpen for nye impulser/muligheter.

Slikt krever dialog, og mye av det. Vegrer partneren seg for å prate, er det etter min mening vanskelig, unngår partneren å prate er det dødfødt!

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du ikke kan onanere? Det er jo flere ganger i døgnet man er alene, på do, i dusjen, på vaskerommet, osv.

Litt uvant situasjon for meg, dog, har bare vært med menn som har lyst støtt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...