Gå til innhold

Ser du ned på overvektige?

115 stemmer

1. 1. Ser du ned på overvektige

• Ja
      17
    • Nei
      54
    • Tenker de kanskje bør gjøre noe med kroppen sin
      44

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan ikke se ned på overvektige når jeg er sykelig overvektig sjøl (har påvist lav forbrenning), for bak kiloene er d et menneske med tanker og følelser akkurat som hos spikertynne mennesker. Alle fortjener like stor respekt. Nå får jeg hjelp, har gått ned mange kg, og spiser vanlig mat UTEN sukker, bær og søte frukter. Potetgull er bannlyst i mitt hjem. Jeg har få men gode venner, de ser hvem jeg er BAK kiloene :ler:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg ser ikke ned på overvektige.

Er overvektig selv og vet at det finnes mange årsaker til overvekt og at det ikke alltid er så enkelt å gjøre noe med det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke ned på overvektige, men syns ikke synd på dem heller . Beklager men så lenge du ikke har et problem som medfører at man blir overvektig er det ikke synd på deg . Jeg vil også sitte å spise godt hveeeer dag men jeg gjør det jo ikke . Så syns de kan ta et ansvar å bestemme seg for å gå ned i vekt. Misliker veldig at overvektige klager på vekta si men aldri gjør noe med det .

AnonymBruker
Skrevet

Og bare for å si det så har jeg selv nylig gått ned 10 kilo, så ja det er jo mulig og det er ikke lett det forstår jeg, men igjen man kan gjøre noe med det hvis man virkelig vil . Anonym som skrev innlegget overfor

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv overvektig med ca 20 kilo. Jeg føler meg ikke vel med meg selv, og er i gang med endringer. Men jeg føler at det er så mange som ser ned på meg fordi at jeg er overvektig. Jeg føler meg mindre verdt fordi at jeg har flere kilo for mye og jeg føler at folk syns jeg er en taper pga dette. Jeg føler meg som en dass i alle klær og syns alle andre er så mye finere enn meg.

Hva syns dere om overvektige?

Det er jo kjempe bra at du har startet å endre livsstilen din! Det er en start! Ikke bry deg om andre du kommer til å gå ned i vekt å se forandringer hver dag som går og du kommer til å like å gå ned i vekt . Du er kanskje overvektig nå, men du blir det ikke lenge om du jobber med det . Du er ingen taper og ikke føl deg som en dass for en dag skal du gå inn i butikkene å føle alt passer :D Men ikke gi opp så lenge du har en plan :D

Jeg ser ikke ned på overvektige, men syns ikke synd på dem heller. Men syns er flott at man innser problemet og jobber med det :D

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Nei jeg ser ikke ned på overvektige. Man ser ikke ned på noen av sine beste venner fordi de har noen kilo mer og bære på. De er forstatt helt fantastiske mennesker.

Men jeg blir veldig glad på deres vegne, og støtter de hele veien, om de vil gå ned noen kilo. Da vil jeg gjerne hjelpe de videre på veien. Ikke fordi at JEG vil at de skal gå ned i vekt, men fordi jeg vet de vil trives med noen kilo mindre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke ned på overvektige i det hele tatt. Folk må få lov til å veie akuratt det de vil så lenge de trives med det selv. Om de ikke trives med vekten, og vil gå ned, så syns jeg de skal få hjelp til det og vil gledelig gi dem mine tips.. Gikk selv ned 15 kg i fjor, så vet jo hva som funket for meg.

• Liker 1
Gjest Thessie!
Skrevet

Jeg ser ikke ned på overvektige, men syns ikke synd på dem heller . Beklager men så lenge du ikke har et problem som medfører at man blir overvektig er det ikke synd på deg . Jeg vil også sitte å spise godt hveeeer dag men jeg gjør det jo ikke . Så syns de kan ta et ansvar å bestemme seg for å gå ned i vekt. Misliker veldig at overvektige klager på vekta si men aldri gjør noe med det .

Det er da ingen overvektige som ønsker at du skal synes synd på dem? Det finnes ikke synd på meg for at jeg har noen kilo ekstra på kroppen, selv om jeg ifølge legen har diverse grunner til hvorfor det er ekstra vanskelig for meg å gå ned. Jeg har gått ned 15 kilo, og trives faktisk med vekten min nå, selv om jeg kanskje burde gå ned noen kilo til grunnet helsen. Jeg ønsker ikke at noen skal se ned på meg for det, selv om jeg vet at en del gjør det. Men å synes synd på meg? Nei, vettu hva. Og forresten, man trenger ikke å spise godt hver dag selv om man er overvektig :) Jeg synes også det er irriterende når man klager uten å prøve å gjøre noe med det, men sånn som du framstiller det så virker det som om alle overvektige gjør det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser delvis ned på overvektige personer. Tenker at det ikke ser fint ut med så mye fett og at det burde gjøre noe med det, men samtidig så forstår jeg at det som oftes er en grunn bak at personen er overvektig -ikke kun latskap liksom.

En ting som er litt rart er at jeg ser ikke på en tjukk jente som en "trussel" i forhold til en jente som har en smashing kropp. Det er liksom mye "lettere" for meg å snakke med en ukjent jente som er overvektig enn en ukjent tynn pen jente. Eller det er mye lettere å forholde seg til en person som er mindre pen enn en jente som er dritfin. Rart med det. Er det bare jeg som har det sånn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv overvektig med ca 20 kilo. Jeg føler meg ikke vel med meg selv, og er i gang med endringer. Men jeg føler at det er så mange som ser ned på meg fordi at jeg er overvektig. Jeg føler meg mindre verdt fordi at jeg har flere kilo for mye og jeg føler at folk syns jeg er en taper pga dette. Jeg føler meg som en dass i alle klær og syns alle andre er så mye finere enn meg.

Hva syns dere om overvektige?

Nei, det gjør jeg ikke. Undrer meg mange ganger hvorfor de gidder å gå slik. Se bort ifra de som er syke.

Når man vet at det er matintaket og lite bevegelse, feil mat,så kan du gjøre noe

Ser når jeg er på butikken, se krgen til de feite. Hva de putter i korgen...litervis med brus,pølser,ferdigmat,pizza,hermetikk. Ingen frukt og grønt. Så ser en hvem som triller på korgen.....jaja, ikke rart de ser ut som de gjør.

Så handlekorgen avslører disse. De største har de mest vulgære handlevognene

Skrevet

Ikke døm overvektige utifra handlekurven er du snill...

Jeg er overvektig og kan gå rundt med en vogn med en kasse med brus, iskrem, ferdigmat osv, men det betyr ikke at det er jeg som spiser/drikker det ;)

Jeg har en mann som spiser ferdigmat når jeg ikke er hjemme, som drikker brus hele dagen og som elsker is om sommeren (han er forsåvidt tynn og sprek)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det var litt vanskelig å svare på avstemningen. Nei, jeg ser ikke ned på overvektige, men om overvekten er stor og går utover helsa så bør de prøve å spise sunnere og bevege seg mer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig. Men jeg vil ikke sitte å spise godteri hver dag. Men det jeg skulle ønske jeg kunne spist hver dag er kornprodukter, egg, og meiriprodukter, men det kan jeg ikke hvis jeg skal klare å gå ned i vekt :sukk:

Så det at folk tror at overvekt=dårlig kodthold er veldig lite opplyste.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke ned på overvektige i den forstand at jeg syns de er late eller dumme. Men hvis kjæresten min hadde vært nær venn med en overvektig jente hadde jeg ikke akkurat følt meg truet.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg ser ikke direkte ned på overvektige mennesker,me jeg tenker at når du ikke kan kontrollere kroppen din,og ikke har viljestyrke til å holde deg sunn( sunn er ikke det samme som slank bare så 14åringene som tror de veier 15kg for mye ikke får angst)så er du et menneske som jeg ikke tar så seriøst.

mange overvektige dasser rundt og ligger som en potet foran TVen, er lite i aktivitet,kan ha dårligere hygiene osv,men jeg er ikke et ovenfra og ned menneske,så jeg ser ikke ned på dem nei.

Endret av Fortuna Xania
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er overvektig. Men jeg vil ikke sitte å spise godteri hver dag. Men det jeg skulle ønske jeg kunne spist hver dag er kornprodukter, egg, og meiriprodukter, men det kan jeg ikke hvis jeg skal klare å gå ned i vekt :sukk:

Så det at folk tror at overvekt=dårlig kodthold er veldig lite opplyste.

ehhh....epic fail.

overvekt kommer SOM REGEL av dårlig kosthold og lite trening men det finnes unntak som div sykdommer og allergier,og noe som enkelte overvektige kaller "kraftig benbygning"ikke fortell meg at de 25kg med flesk rundt magen din er bein...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ehhh....epic fail.

overvekt kommer SOM REGEL av dårlig kosthold og lite trening men det finnes unntak som div sykdommer og allergier,og noe som enkelte overvektige kaller "kraftig benbygning"ikke fortell meg at de 25kg med flesk rundt magen din er bein...

Jeg blir også overrasket av alle her som er overvektige og skylder på alt mulig rart..Kan da ikke være så mange med allergier og sykdommer? (Selv om det sikkert er NOEN)

Hørte også her på KG at forskjellen på de som har høy og lav forbrenning er 50 kalorier om dagen, er dette sant?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

ehhh....epic fail.

Men du aner jo ikke hvem av de overvektige som er syke eller bare late?

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke ned på overvektige i den forstand at jeg syns de er late eller dumme. Men hvis kjæresten min hadde vært nær venn med en overvektig jente hadde jeg ikke akkurat følt meg truet.

Morsomt det der. En utro mann kan være utro med hva som helst. Min normale og vakre venninnes ex var utro med et ganske så overvektig kvennemenneske.

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ingen overvektige som ønsker at du skal synes synd på dem? Det finnes ikke synd på meg for at jeg har noen kilo ekstra på kroppen, selv om jeg ifølge legen har diverse grunner til hvorfor det er ekstra vanskelig for meg å gå ned. Jeg har gått ned 15 kilo, og trives faktisk med vekten min nå, selv om jeg kanskje burde gå ned noen kilo til grunnet helsen. Jeg ønsker ikke at noen skal se ned på meg for det, selv om jeg vet at en del gjør det. Men å synes synd på meg? Nei, vettu hva. Og forresten, man trenger ikke å spise godt hver dag selv om man er overvektig :) Jeg synes også det er irriterende når man klager uten å prøve å gjøre noe med det, men sånn som du framstiller det så virker det som om alle overvektige gjør det.

Det er fakta at overvektige godter seg med mye usund mat og dårlig kosthold - Og ja er du overvektig så er det grunnen - Du sier jeg fremstiller det som om alle gjør det men ja er du overvektig er jo grunnen dårlig kosthold som gjelder så å si alle .

Og for all del jeg vet er mange som sliter med visse problemer men det gjelder ikke alle så jo føler at de som er overvektige spiser store mengder mat for å bli det om du ikke har en sykdom .

Og forresten kjempe flott 15 kilo er jo veldig bra ! :D

Men kan jeg spørre hva som gjorde at du ble et par kilo ekstra??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...