Gå til innhold

Ser du ned på overvektige?

115 stemmer

1. 1. Ser du ned på overvektige

• Ja
      17
    • Nei
      54
    • Tenker de kanskje bør gjøre noe med kroppen sin
      44

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv overvektig med ca 20 kilo. Jeg føler meg ikke vel med meg selv, og er i gang med endringer. Men jeg føler at det er så mange som ser ned på meg fordi at jeg er overvektig. Jeg føler meg mindre verdt fordi at jeg har flere kilo for mye og jeg føler at folk syns jeg er en taper pga dette. Jeg føler meg som en dass i alle klær og syns alle andre er så mye finere enn meg.

Hva syns dere om overvektige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser på ingen måte ned på folk som er overvektig! De er nøyaktig like mye verdt som alle andre, virkelig.

Du er helt sikker nydelig, og burde på ingen måte føle at du er mindre verdt, for det er du ikke" :klemmer:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ned på de som spør slike spm.

• Liker 2
Gjest gåsa
Skrevet

nei ser ikke ned på dem, med mindre jeg ser dem trykke i seg macdonals mat og annet fastfood å klager på at de er store. jeg har selv familie med overvektige og når jeg har vert på besøk ser jeg hvorfor.. men så har de "anlegg" for det også fordi jeg ser de har arvet det av faren sin, jeg synes heller synd på dem fordi de ikke tar vare på helsen sin. å være stor kan være fint å så lenge man spiser sunt og får mosjon ser jeg ikke hvorfor man skal se ned på dem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på ingen måte ned på folk som er overvektig! De er nøyaktig like mye verdt som alle andre, virkelig.

Du er helt sikker nydelig, og burde på ingen måte føle at du er mindre verdt, for det er du ikke" :klemmer:

Tusen takk :klemmer:

Jeg ser ned på de som spør slike spm.

Hvorfor det? Fordi man blir veldig usikker på seg selv når man er overvektig og føler alle andre er tynne som bare det?

Gjest Guilty
Skrevet

Nei, jeg ser ikke ned på de som er overvektige :) Tenker sjelden over at de er det heller. Og kjære deg, det er da ingen grunn til at du skal være mindre verdt enn "normalvektige" så du burde ikke tenke sånn om deg selv :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som har svar ja. Hvorfor ser dere ned på slike som meg?

Gjest kittycat
Skrevet

Nei, ser ikkje ned på de. Kan tenke at: oi, det såg ikke bra ut eller vedkommende burde virkelig gå ned. Men samtidig vet jeg ikke grunnen til at vedkommende er overvektig. Kan være overspiser eller syk på en annen måte. Uansett ikke lett for vedkommende å finne seg klær og i det hele tatt, derfor har jeg ingen rett og grunn til å se ned på de :)

• Liker 3
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Jeg ser ikke ned på overvektige, men jeg irriterer meg over overvektige som klager på sin egen størrelse uten å gjøre noe med den. Dette er på samme måte som jeg irriterer meg over de som klager over dårlige karakterer men ikke gidder å lese, klager over dårlig råd men ikke tar tilgjengelige deltidsjobber og de som klager over at det er rotete uten å gidde å rydde. Hvordan folk ser ut eller tenker har jeg ingen interesse av, men ikke klag på noe som kan endres med egen innsats!

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

nei ser ikke ned på overvektige og de som er overvektige pga sykdom.

men jeg ser ned på de som er sykelig overvektige, heregud eier de ikke selvkontroll!!!

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg ser ned på de som via stemmeseddelen har bestemt at jeg skal betale sykehusregninga deres når årene må skrapes for fett.

• Liker 1
Gjest Meridius
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg ser ned på de som via stemmeseddelen har bestemt at jeg skal betale sykehusregninga deres når årene må skrapes for fett.

Dette samme ville du har gjort om du hadde betalt forsikring istedenfor skatt.

• Liker 3
Skrevet

Dette samme ville du har gjort om du hadde betalt forsikring istedenfor skatt.

For det første, nei. Ville selvsagt ikke betalt samme premie som en dundre på 150kg med adresse McDonalds.

For det andre er det valgfritt.

• Liker 2
Gjest Meridius
Skrevet (endret)

Jeg må ærlig innrømme at jeg stusser litt over overvektige som kjøper godteri, is og junkfood i hverdagene. Nå er riktig nok over halve befolkningen overvektige, så det mange jeg ser stygt på lol.gif

Ellers, nei.

Endret av Meridius
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke ned på overvektige. Men jeg blir imponert når jeg ser på The biggest looser og folk går ned sånn 50-70kg liksom. Det er bra gjort, det sliter de steike hardt for.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser ikke ned på overvektige. Hvorfor skulle jeg det? :)

Hvis noen er sykelig overvektig, type biggest loser, kanskje jeg tenker at det må være en grunn til at de har begynt å misbruke mat, at de har hatt depresjoner eller lignende, eller at foreldrene deres ikke lærte dem om sunt kosthold da de var barn og at de kanskje ikke lærte nok om hva som er bra for kroppen. Eller at de kanskje har en eller annen sykdom som gjør at de ikke går ned.

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg ser ikke ned på overvektige fordi jeg er i den kategorien selv. Mange kan godt si at det er selvforskyldt, men dårlige rammer rundt oppvekst og hvilket forhold til mat som er dannet har hatt mye å si for min del, så jeg vil heller ikke dømme andre som kan ha hatt en situasjon som har gjort at de er blitt som de er. Og jeg skulle også ønske at andre kunne se dette, for det er mange fordommer ute og går rundt overvekt, og at "det er jo bare å spise riktig, og trene litt i tillegg". Dette gjelder ikke alle, så vær så snill dere som ser ned på overvektige, tenk dere litt om før dere gjør dere opp en mening!

• Liker 3
Gjest Meridius
Skrevet (endret)

For det første, nei. Ville selvsagt ikke betalt samme premie som en dundre på 150kg med adresse McDonalds.

For det andre er det valgfritt.

150kg er et skrekkeksempel. Det finnes overvektige på 70kg også, og de ville nok ha betalt samme premie som deg.

For det andre må man være greit tilbakestående om du ikke betaler forsikring.

Så jo, du ville nok ha betalt for de overvektige også.

Endret av Meridius
  • Liker 1
Skrevet (endret)

150kg er et skrekkeksempel. Det finnes overvektige på 70kg også, og de ville nok ha betalt samme premie som deg.

For det andre må man være greit tilbakestående om du ikke betaler forsikring.

Så jo, du ville nok ha betalt for de overvektige også.

Helt opp til forsikringsselskapene, men at samtlige forsikringsselskap ville tatt samme premie for alle uansett det ser jeg på som svært lite sannsynlig. De har risikovurderinger på alt annet.

Da hadde bare noen laget et nytt forsikringsselskap og gitt lavere premie til de med god helse og stukket av med alle de beste kundene.

Hurra for fritt marked.

Endret av kråkefjas
Skrevet

Jeg ser ikke ned på overvektige, vet at det kan ligge veldig mye bak. Synes de burde få hjelp, og da tenker jeg på først og fremst psykolog eller lignende. Så god hjelp av ernæringsfysiolog.

Kjenner flere som har fått slankeopperasjon, men den har jo ikke tatt bort problemet som ligger bak, så de alle har blitt overvektige igjen. Der har staten kasta bort mye penger.

Men de som irriterer meg er de som ikke kan forstå hvorfor de er overvektige, for de spiser jo så sunnt, og spiser aldri godteri. Så skal man plutselig leve med de i 2 uker, og har aldri sett noen putte så mye usunnt i kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...