Gå til innhold

Gutt (4) funnet under vann i Oslo.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Her er saken

Dette skjer dessverre hvert år. Og hver gang stiller jeg meg det samme spørsmålet: Hvor er de voksne som skal passe på barna? Nå vet jeg riktignok ikke alle detaljene rundt saken, men noen må uansett ha forsømt seg når det gjelder påpasselighet her. Alle burde vite at badende barn må voktes HELE TIDEN. Og når det er så mye mennesker samlet på ett sted som i dette tilfellet, må man være ekstra på vakt. Har de voksne blind tillit til at barna klarer seg selv i vann? Gidder de ikke å ta seg bryet med å passe på? Jeg bare lurer. Drukningsulykker der småbarn er involvert skjer jo gang på gang om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ofte med barn og bader. men jeg pleier og være med i vannet. eller evt så er vi ved en strand som det er lite folk og vi er helt nede ved vannkanten så jeg/vi har full oversikt. jeg hadde aldri latt ungene bade helt alene uten at jeg kunne se dem HELE tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Franzen

linken virker ikke

Det er jo bare å ta vekk det fremste i linken.

Sånn.

Endret av Frk.Franzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle AKKURAT inn og skrive samme tråd.. Var med barnet mitt på stranda i dag, og jeg fotfølger han. Ikke er det mye folk på stranda heller, men jeg ser ikke vekk fra han et sekund. Nå er min bare 2 enda, men likevel.

Skjønner ikke hvordan et barn på 4 år kan ligge livløst i vannet i 2 minutter uten at foreldrene følger med..

Håper VIRKELIG det går bra med gutten..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Koala Lompa

Tragisk sak.

Må bare bemerke en ting som ikke har helt med selve saken å gjøre; Hva er det som gjør at folk får seg til å flokke seg rundt det som skjer? Står der og glaner som om det var underholdning..blir kvalm.

Endret av Koala Lompa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tragisk sak.

Må bare bemerke en ting som ikke har helt med selve saken å gjøre; Hva er det som gjør at folk får seg til å flokke seg rundt det som skjer? Står der og glaner som om det var underholdning..blir kvalm.

Det er også et godt spørsmål...

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk sak.

Må bare bemerke en ting som ikke har helt med selve saken å gjøre; Hva er det som gjør at folk får seg til å flokke seg rundt det som skjer? Står der og glaner som om det var underholdning..blir kvalm.

Jeg er helt 100% enig! Men sånn er vi mennesker. Nysgjerrige folk som absolutt skal få med oss hva som skjer og hvordan det går. Samtidig er det altfor få som TØR å iverksette livreddende tiltak, eller bare tenker at de som jobber med saken ikke trenger hjelp.

Kjempebra at de fikk liv i gutten igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle burde vite at badende barn må voktes HELE TIDEN. Og når det er så mye mennesker samlet på ett sted som i dette tilfellet, må man være ekstra på vakt. Har de voksne blind tillit til at barna klarer seg selv i vann? Gidder de ikke å ta seg bryet med å passe på? Jeg bare lurer. Drukningsulykker der småbarn er involvert skjer jo gang på gang om sommeren.

Du har vel antagelig ett barn, du da, siden du klarer å fotfølge det hele tiden.

Vel, jeg har fire. Og vi går av og til på stranda, vi fem. Eldste er tretten, yngste er fire, og med mindre du lever i La-La-Land så kan du faktisk glemme å ha oversikten til enhver tid.

Men det er lurt å unngå helgene, og mer enn alt annet: barna må lære seg å svømme. Og de må gå to og to.

De fleste barneulykkene i Oslo har involvert ganske store barn, som ikke kan svømme. Ikke de aller minste.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

TS sin observasjon: En gutt funnet under vann.

TS sin hypotese: Ingen passer på barna?!

Min observasjon: Titusenvis av barn har badet så langt i sommer, en mulig drukning så langt i år.

Min hypotese: TS er dum?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tragisk sak.

Må bare bemerke en ting som ikke har helt med selve saken å gjøre; Hva er det som gjør at folk får seg til å flokke seg rundt det som skjer? Står der og glaner som om det var underholdning..blir kvalm.

Bystander effect + morbid nyskrerrighet.

De færreste klarer gjøre det de skal, men de fleste føler de bør gjøre NOE. Dermed går hjernen i lås, og vi blir stående.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Koala Lompa

TS sin observasjon: En gutt funnet under vann.

TS sin hypotese: Ingen passer på barna?!

Min observasjon: Titusenvis av barn har badet så langt i sommer, en mulig drukning så langt i år.

Min hypotese: TS er dum?

Fordi? Edit; Du trenger ikke å svare. Ikke meningen å spore av.

Synes det er så ufint og unødvendig med slike kommentarer.

Endret av Koala Lompa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Fordi?

Fordi informasjonsgrunnlaget peker heller i retning av at folk flest er kjempe flinke til å passe på ungene sine. TS evner ikke å se dette.

Synes det er så ufint og unødvendig med slike kommentarer.

Kjempe ufint, men litt nødvendig.

Endret av Yellow Taxi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel antagelig ett barn, du da, siden du klarer å fotfølge det hele tiden.

Vel, jeg har fire. Og vi går av og til på stranda, vi fem. Eldste er tretten, yngste er fire, og med mindre du lever i La-La-Land så kan du faktisk glemme å ha oversikten til enhver tid.

Men det er lurt å unngå helgene, og mer enn alt annet: barna må lære seg å svømme. Og de må gå to og to.

De fleste barneulykkene i Oslo har involvert ganske store barn, som ikke kan svømme. Ikke de aller minste.

nå ja, jeg har 3 og klarer å følge med på alle 3 på samme tid. alder 3,5 og 8.

men nå drar vi på steder hvor det er lite folk så jeg klarer å passe på dem alle tre uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

TS sin observasjon: En gutt funnet under vann.

TS sin hypotese: Ingen passer på barna?!

Min observasjon: Titusenvis av barn har badet så langt i sommer, en mulig drukning så langt i år.

Min hypotese: TS er dum?

Saklig den. :roll:

Og det er langtfra den eneste drukningen i år.

Jeg vet godt at de fleste passer godt på barna, men jeg har faktisk sett mange foreldre sitte og skravle på stranda, mens ungene bader alene. Når jeg skriver "ingen", så regner jeg med at de fleste skjønner at det er å sette det litt på spissen. Men det skjønte tydeligvis ikke du. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Når jeg skriver "ingen", så regner jeg med at de fleste skjønner at det er å sette det litt på spissen. Men det skjønte tydeligvis ikke du. ts

Jeg skjønner såpass at du formulerer deg som massemedia, ukorrekt og dramatisk. Da dette er et diskusjonsforum (hvor man har muligheten for slik tilbakemelding) så påpeker jeg det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trettenåring druknet på klassetur her om dagen.

I dag så kom det helikopter og søkte i vannet der vi var. Politi og brannmenn kom for å søke.

Tviler på de er de eneste.

Forøvrig så er det omtrent umulig å passe på 100 % hele tiden. Hva med folk med flere barn? Vi har regler. Jeg må bare håpe at ungene følger de, selv om jeg følger med. Det er snakk om sekunder ting kan skje på, det er faktisk klin umulig å være vaktbikjje 24/7.

Og hva med eldre barn? Når er det greit at de bader alene?

Bare tull at drukning kun er fordi småunger ikke blir passet på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke til å komme fra at det er mange utlendinger som drukner pga av at de ikke kan svømme. Var det i fjor en gutt druknet og foreldrene sto og så på, for de kunne ikke svømme heller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...