Mafalda Skrevet 25. mai 2013 Forfatter #741 Del Skrevet 25. mai 2013 Bare superkort innpå for å konstatere at det er visse fordeler ved å ha baby hengende i puppen... Gubben og SnillVimsen er de lykkelige vinnere av innsats på speiderhyttedugnad langt inni skogen i hutiheita, mens vi andre koser oss hjemme i strålende sol! Har tenkt å overraske med nyvasket gulv og NaniRonaldos egenbakte Brownies med krem og jordbær når de kommer hjem, da så det er ikke så fryktelig synd på dem Var en tur på butikken for å kjøpe inn til bakingen, og Smule måtte kaste alle klærne bortsett fra bodyen og solhatten, og HK-jenta fikk gå i flip-flop'er og kose seg med pæreis. Sommerbaby og sommerlykke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 25. mai 2013 #742 Del Skrevet 25. mai 2013 Kos dere i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 25. mai 2013 #743 Del Skrevet 25. mai 2013 Jeg kan jo dele litt av mitt hverdagskaos her og da... På torsdag skulle jeg ha barseltreff hos meg, og jeg hadde forberedt meg godt (trodde jeg...) Hadde kokt en hamburgerrygg fra den über-over-fulle fryseren min, (driver støtt og stadig med sånn tømme-fryseren opplegg!) som jeg skulle ha i salaten. Men tror du ikke salathodet mitt var brunt inni! KRISE! Time til gjestene kommer, og babyen skal sove, men vil ikke. Så jeg ber desperat gubben om å dra på butikken for meg, litt kjapt... jada, skulle gjøre det han, måtte bare ha med seg søpla, tomflaskene, søpla i kjellern osv...treiging....imens prøver jeg å få babyen til å sove.. Babyen har nesten akkurat sovna, da gubben kommer hjem, vekker selvsagt babyen idet han braser inn på soverommet! Og tror du ikke han har kjøpt et KÅLHODE isteden for salat!!!! Skal gi deg kålhode jeg...Ikke mitt stolteste øyeblikk akkurat, men kålhodet gikk i gulvet, så det sprakk i to Sammen med noen velvalgte gloser! (At jeg aldri lærer...har sendt han på butikken da jeg fikk for lite epler til ei eplekake, og da kom han hjem med appelsiner...) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 25. mai 2013 #744 Del Skrevet 25. mai 2013 Høres ut som dere koser dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikki09 Skrevet 25. mai 2013 #745 Del Skrevet 25. mai 2013 Jeg kan jo dele litt av mitt hverdagskaos her og da... Har vi samme mann?! Min kommer gjerne hjem fra butikken med alt annet enn hva jeg har bedt om. Gjerne typ "jeg huska ikke hva jeg skulle kjøpe jeg... Men jeg kjøpte lyspærer da! For det trenger vi!" Den delen med at vi har en skuff full av lyspærer og det faktisk var brød og melk han skulle kjøpe er visstnok ikke så viktig! Mannfolk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. mai 2013 #746 Del Skrevet 26. mai 2013 Stakkars deg som ikke fikk være med på den dugnaden og måtte lide deg gjennom det der i stedet! ... Så deilig med sånne dager! Herlig å lese om andres hverdagskaos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 26. mai 2013 #747 Del Skrevet 26. mai 2013 Min samboer kommer ofte hjem med feil merke, når jeg f.eks har bedt om et bestemt brød så kjøper han noe annet og trudde at det var rett. Så nå skriver jeg det ned for han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 26. mai 2013 #748 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Hva er det med syke/skadde mannfolk og det å sutre verre enn ei kjerring?!? Her har det vært helgekaos deluxe, og jeg begynner å nærme meg små (stor) sprø! Samboeren har klart å pådra seg en kombinasjon av strekk og kink i nakken ved å vri på hodet, og nå er han jo mer sytete og handikappet enn hva jeg var med et neste blodferskt keisersnittsår og dårlig form... Ikke kan ha løfte Knerten, for det gjør vondt. Ikke kan han sove i senga, for det er vondt. Ikke kan han gi knerten mat, for da må han bevege armen. Ikke kan han passe knerten, for da må han aktivisere han og det kan komme til å gjøre vondt. Hva kan han gjøre? Sitte på PC'n innendørs hele dagen, for det førte ihvertfall ikke til vondt i viljen... Men skal han ta smertestillende? Åh, neeei! Såååååå vondt har han da ikke. Og nå ser det ut til at det går mot "hjemme med syk mann"-dag i morgen, med mindre han skjønner at trusselen om at han SKAL til legen dersom jeg er hjemme er helt reell. Da mistenker jeg at han ikke kommer til å være så ille allikevel... Bare en liten utblåsning fra en særdeles frustrert SmallTalk som begynner å bli lei mann og barn etter et par netter med dårlig søvn og et par dager med manglende pause... Endret 26. mai 2013 av SmallTalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 26. mai 2013 #749 Del Skrevet 26. mai 2013 Håper han tar til fornuft SmallTalk. Slitsomt med sånne sutremenn. Min kan også sutre litt, for så å hevde at det ikke er så ille likevel. Nei, men hva er det du sutrer for da????? Ang å få med feil mat hjem, mannen er ikke så ille men noen ganger blir man jo litt oppgitt. Jeg skriver opp mørk (70% kakao) sjokolade og kokesjokolade, han kommer hjem med kokesjokolade og lys kokesjokolade. Jeg skriver opp sorte bønner, han kommer hjem med chilibeans. Ender med at jeg må ned på butikken for å kjøpe riktig. Jaja, han er stort sett veldig flink altså, men noen ganger går det litt fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 26. mai 2013 #750 Del Skrevet 26. mai 2013 Håper han tar til fornuft SmallTalk. Slitsomt med sånne sutremenn. Min kan også sutre litt, for så å hevde at det ikke er så ille likevel. Nei, men hva er det du sutrer for da????? Ikke sant! Jeg skjønner at kombinasjonen av strekk og kink ikke er god, og jeg ser at han har vondt (fyren er jo rammeskjev for øyeblikket!), men det er kombinasjonen av syting og det å ikke skulle ta smertestillende som er irriterende. For hadde han bare tatt smertestillende så hadde han ikke sytet så fælt og vært litt mer behjelpelig, og han hadde ikke hatt så innmari vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 27. mai 2013 #751 Del Skrevet 27. mai 2013 Er litt som svigermora til mamma. Hun har benskjørhet og brekker stadig ryggen eller andre kroppsdeler, syter og klager, men smertestillende? Nei, det kan man jo bli avhengig av. Du er nesten 90 år damen, det gjør ikke noe om du blir avhengig! Haha, mamma er litt oppgitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #752 Del Skrevet 27. mai 2013 Det er jo helt utrolig, Doh... Når (hvis) jeg en gang blir 90 har jeg tenkt å selvmedisinere meg selv med akkurat hva jeg ønsker. Tross alt er det ikke så lange tiden igjen å tilbringe som medisinavhengig, dersom det skulle gå sånn! Pysepuse, Yesterday og Tekola: gjett om vi koste oss, ja! En virkelig, virkelig smak av sommer! Ofte er det jo sånn i Norge at selv om det er varmt, så er det alltid et lite forbehold. Det er varmt hvis det ikke er skygge. Det er varmt hvis det ikke blåser. Det er varmt helt til sola går ned. Sånne ting. Men på lørdag var det rett og slett bare varmt, hurra! Satser på at det blir mange, mange slike dager utover sommeren! (og Gubben kom hjem med stiv rygg etter å ha malt et helt kjøkken. Sender en tanke til alle dere med hypokonder-menn der ute ) Babyen har nesten akkurat sovna, da gubben kommer hjem, vekker selvsagt babyen idet han braser inn på soverommet! Og tror du ikke han har kjøpt et KÅLHODE isteden for salat!!!! Skal gi deg kålhode jeg...Ikke mitt stolteste øyeblikk akkurat, men kålhodet gikk i gulvet, så det sprakk i to Sammen med noen velvalgte gloser! Jammen, han ville sikkert bare være litt kreativ og foreslå... kålsalat?! Nei huff, det hørtes ikke moro ut. Og så er det typisk hverdagskaos: det skjer jo selvsagt når det passer som dårligst! Godt man kan fnise litt i etterkant, for det er ikke noe gøy akkurat der og da... Har vi samme mann?! Min kommer gjerne hjem fra butikken med alt annet enn hva jeg har bedt om. Gjerne typ "jeg huska ikke hva jeg skulle kjøpe jeg... Men jeg kjøpte lyspærer da! For det trenger vi!" Den delen med at vi har en skuff full av lyspærer og det faktisk var brød og melk han skulle kjøpe er visstnok ikke så viktig! Mannfolk! Her er det hundeposer Gubben rasker alltid med seg hundeposer, og særlig hvis han egentlig har glemt hva det var vi skulle ha. Lyspærer er det derimot så som så med... og brød og melk, kan det være noe å mase om da? Min samboer kommer ofte hjem med feil merke, når jeg f.eks har bedt om et bestemt brød så kjøper han noe annet og trudde at det var rett. Så nå skriver jeg det ned for han Skulle jo tro det var den fornuftige løsningen på problemet, men det er tydeligvis ikke alltid det hjelper: Ang å få med feil mat hjem, mannen er ikke så ille men noen ganger blir man jo litt oppgitt. Jeg skriver opp mørk (70% kakao) sjokolade og kokesjokolade, han kommer hjem med kokesjokolade og lys kokesjokolade. Jeg skriver opp sorte bønner, han kommer hjem med chilibeans. Ender med at jeg må ned på butikken for å kjøpe riktig. Jaja, han er stort sett veldig flink altså, men noen ganger går det litt fort Hva er det med syke/skadde mannfolk og det å sutre verre enn ei kjerring?!? Bare en liten utblåsning fra en særdeles frustrert SmallTalk som begynner å bli lei mann og barn etter et par netter med dårlig søvn og et par dager med manglende pause... Uff. Skjønner godt at du blir frustrert, det er jo så utrolig unødvendig. Og lite omtenksomt, faktisk. Selv om det er han som har vondt og hadde fått det bedre med litt smertestillende, så går det jo i høyeste grad utover dere andre to også. Merker jeg er litt spent på om han ble med på å rote seg til legen, eller om det ikke var så farlig å ta en tablett eller to allikevel, når trusselen om lege kom på bordet...? Gubben har heldigvis ingen sånne tendenser (ingen pille-redsel å spore i alle fall. Sutringen er han like god på som de fleste mannfolk...), derimot har jeg en sønn som i fullt alvor dropper allergipillene sine fordi det står med liten skrift i pakningsvedlegget at det har forekommet tre tilfeller av schizofreni og selvmord ved bruk av preparatet. Og ja, jeg HAR forklart at disse pillene har vært brukt av noen millioner mennesker i 30 år, men neida- han skipper dem likevel, og går rundt og lager en slags vanvittig irriterende hvese-lyd fordi det klør sånn i halsen... Sukk. Så sånn kan det også gå, SmallTalk: ikke bare har du en mann i hus, men snart har du en mini-mann også! Morsomt å lese om andres hverdagskaos og frustrasjoner i en tid hvor ting går nesten urovekkende på skinner. Jeg har ikke mye morsomt å berette: vi har hatt en strålende helg, og Smule har vært på sin første fotballkamp for å heie på storebror (sent ute, faktisk. HK-jenta var bare seks dager, men da var det innendørssesong). Hun lå litt i vogna, og satt på armen min og kikket rundt seg og sjarmerte alle. Det lover godt for en supporter-to-come! I dag blir det avslutning for Susains celloensemble. Og da er vi ved poenget- nå er det nemlig slutt på de rolige dagene. Heretter blir det bånn gass i alle retninger, og da kommer jeg til å ha min andel av kaos å fortelle, jeg også. Et kjapt blikk på månedsplanen avslører store muligheter for å møte opp på feil sted, eller til feil tid, eller med feil unge (jada...). Her kan jeg glemme bollene jeg skulle ha med, eller notene eller utstyret eller grillmaten eller penskoa til SnillVimsen, for løpet som leder opp til sommerferien er nesten like ille som det til jul. Du har helt rett, Susa: grunnen til at man trenger juleferie, er at man er utslitt av alle juleavslutningene i forkant. Og med fare for å være sur, gammal megge: er det virkelig nødvendig å lage foreldreavslutninger til absolutt alt? Jeg skjønner jo dette med konserter. De vil vise fram hva de har øvd på. Men for eksempel klasseavslutning for Susain og NaniRonaldo? Hallo folkens, det er ganske lenge siden de var små, sjenerte førsteklassinger. Gi ungdommen en kosetime med brus, de er jo mest opptatt av at det snart er ferie likevel... Men neida. Her skal det orges og lages leker og felles buffet, og vips så er tre ettermiddager til opptatt. Det ligger allerede an til minst tre store kræsjer som jeg ikke aner hvordan vi løser (besteforeldre? Filletante? Julenissen?), så jeg må si jeg kan styre min begeistring over at foreldre skal dras med på absolutt alt... Men for å se det positive: Smule ligger an til å bli en tålmodig type. Hun må jo det, stakkars. Og de gangene jeg har litt dårlig samvittighet over at hun ligger der i sofaen for seg selv (sånn som nå ) tenker jeg at det er de eneste timene hun har fri, hun også, disse timene på dagtid hvor det er ro i heimen og hun ikke blir kastet hit og dit mellom søsken eller sitter i bilstolen på vei til ett eller annet sted. Kanskje hun bare trenger å slappe av i fred innimellom, hun også? "Smule" begynner for øvrig å ikke være et dekkende kallenavn lenger. Det er ingenting i veien med appetitten til jenta, det er allerede antydning til hengekjaker og dobbelthake nummer to, så et riktigere kosenavn ville antagelig være "Bolla"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 27. mai 2013 #753 Del Skrevet 27. mai 2013 Jeg lurer veldig på hvem alt av avslutninger er for. For jeg har aldri skjønt greia, selv ikke da jeg gikk på skolen/i kor/korps osv Dere burde egentlig hatt et par kloner hver som dere kunne sendt rundt Bolla Var på Meny og handlet i stad, og puttet vesla i et sånt sete de har på noen av vognene. Kinn og dobbelthake disset lekkert da vi trillet over asfalten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 27. mai 2013 #754 Del Skrevet 27. mai 2013 Uff. Skjønner godt at du blir frustrert, det er jo så utrolig unødvendig. Og lite omtenksomt, faktisk. Selv om det er han som har vondt og hadde fått det bedre med litt smertestillende, så går det jo i høyeste grad utover dere andre to også. Merker jeg er litt spent på om han ble med på å rote seg til legen, eller om det ikke var så farlig å ta en tablett eller to allikevel, når trusselen om lege kom på bordet...? Gubben har heldigvis ingen sånne tendenser (ingen pille-redsel å spore i alle fall. Sutringen er han like god på som de fleste mannfolk...), derimot har jeg en sønn som i fullt alvor dropper allergipillene sine fordi det står med liten skrift i pakningsvedlegget at det har forekommet tre tilfeller av schizofreni og selvmord ved bruk av preparatet. Og ja, jeg HAR forklart at disse pillene har vært brukt av noen millioner mennesker i 30 år, men neida- han skipper dem likevel, og går rundt og lager en slags vanvittig irriterende hvese-lyd fordi det klør sånn i halsen... Sukk. Så sånn kan det også gå, SmallTalk: ikke bare har du en mann i hus, men snart har du en mini-mann også! Ikke sant? Hadde han hatt vondt med smertestillende så hadde jeg hatt sympati med han, men når han har vondt og samtidig nekter å ta smertestillende, da kan han ha det så godt! Det ble ingen "hjemme med syk mann"-dag på meg. Han kom frem til at nakken var bittelitt bedre i går kveld, og med litt massasje med tigerbalsam og en runde i høyet (beklager detaljene, men det orket han faktisk!) så var visst ikke nakken så ille allikevel. Jeg skal ihvertfall prøve å oppdra Knerten til å bli mindre pinglete enn faren sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikki09 Skrevet 27. mai 2013 #755 Del Skrevet 27. mai 2013 Her har jentungen hatt bolla som kallenavn siden hun var 3 mnd! Hun er straks 8 mnd, 12 kg og 73 cm lang! Hun er god og rund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikki09 Skrevet 27. mai 2013 #756 Del Skrevet 27. mai 2013 Det ble ingen "hjemme med syk mann"-dag på meg. Han kom frem til at nakken var bittelitt bedre i går kveld, og med litt massasje med tigerbalsam og en runde i høyet (beklager detaljene, men det orket han faktisk!) så var visst ikke nakken så ille allikevel. Min kjære prøvde seg med dobbeltsidig lungebetennelse og 40 i feber! Når jeg spurte om det var så lurt når han var så syk, så tittet han dumt på meg og sa "ærlig talt jenta mi... Man er aldri for syk for pulings!" Så da vet dere det, jenter! ...man er aldri for syk for pulings... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 28. mai 2013 Forfatter #757 Del Skrevet 28. mai 2013 Det ble ingen "hjemme med syk mann"-dag på meg. Han kom frem til at nakken var bittelitt bedre i går kveld, og med litt massasje med tigerbalsam og en runde i høyet (beklager detaljene, men det orket han faktisk!) så var visst ikke nakken så ille allikevel. Min kjære prøvde seg med dobbeltsidig lungebetennelse og 40 i feber! Når jeg spurte om det var så lurt når han var så syk, så tittet han dumt på meg og sa "ærlig talt jenta mi... Man er aldri for syk for pulings!" Så da vet dere det, jenter! ...man er aldri for syk for pulings... Mannfolk og sex er et kapittel for seg! *le-litt-oppgitt-smiley* (og jeg liker virkelig ikke denne typen kjønns-stereotyper, men det er sånn en gjenganger blant så godt som alle kvinner jeg har snakket med der temaet har poppet opp...) Når de får det blikket i øya, spiller småtterier som kink i nakken, dårlig rygg eller 40 i feber plutselig ikke noen stor rolle. Som du sier, Nikke, man er aldri for syk for pulings... Kjenner det godt igjen her hjemmefra, for å si det sånn! Og en ting er når han ikke er i form, det får han ta på sin egen kappe. Men jeg sitter i skrivende stund og er småirritert på både han og ikke minst meg selv, som ga etter for bønnen om "bare littegrann" på søndag- med påfølgende giga-blødning- og nå kjenner UVI'en blomstre. Og nei, det var ikke godt heller! Stakkars Gubben har selvsagt dårlig samvittighet nå, men akkurat der og da tok sextrollet overhånd. Så dette med det store og det lille hodet, og at de aldri funker samtidig, er jaggu ikke bare en myte! Å komme seg til legen er heller ikke barebare i dag, siden jeg ikke har bilen og legekontoret ligger ganske trøblete plassert. Dessuten får jeg storinnrykk i ettermiddag av mor og bestemor, og vi vet jo hva det betyr... fram med støvsuger og vaskefille Skjønt, det bør være ganske kjapt unnagjort. Det er lenge siden det har vært så ryddig og rent her hjemme, hjemmebakte brød og middag på bordet til gjengen hver dag. Hmm. Dette sier noe om vår vanlige livssituasjon som jeg ikke helt liker... Godt å høre at andre også har små Boller, Nikki! Og det er jo bare deilig sjarmerende med små, blubbete babyer. Mine har vært glade i pupp alle sammen, og etter hvert blitt små Michelin-menn fram til de lærte å krabbe og gå og fikk brukt noe av overskuddsenergien. Særlig NaniRonaldo var rett og slett smellfeit, han hadde pærefjes og alt Nå er han en lang, tynn bønnestengel som kun består av skjelett og muskler, eier ikke et gram underhudsfett, så det er nok bare et babyfenomen og ikke noe jeg bekymrer meg nevneverdig om. Dessuten er det så deilig å kose med sånne små, runde babyer... Smule- eller Bolla- oppfører seg fremdeles eksemplarisk. Hun er en herlig liten unge, sover og spiser og gjør ellers ikke stort av seg annet enn å ligge der og være pen I går ble jeg overfalt med en bamseklem av Gubben, som hadde ligget og stirret henført på Smule i et kvarters tid. "Kjæresten min! DU er veldig veldig flink til å lage barn, vet du det?" Øh, ja. Velkommen etter, det er det jeg har prøvd å fortelle deg i et par år. Godt det endelig sank inn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. mai 2013 #758 Del Skrevet 28. mai 2013 Menn og sex, ja... Mannen min hadde ryggprolaps en periode. Vi snakker måneder hvor han ikke kunne sitte, bare ligge på godt underlag eller gå. Og siden jeg skriver dette rett etter ordet "sex", så vet dere jo allerede hvordan historien fortsetter. Prolapsen hadde nemlig ikke betydning for sexlivet. Tvert i mot hevdet min mann at sex var bra for ryggen. Så sånn er det! Som dere har fått med dere har vi jo fått oss rekkehus. (Ja, det handler om sex, dette også).Forrige gang vi flyttet bestemte vi at vi måtte ha oss i alle rommene i leiligheten. Som sagt, så gjort. Vi mente vi ikke kunne være dårligere denne gangen heller. Det var bare det at med alle store og små rom inkludert var det faktisk 18 rom i dette huset, inkludert boder. Jeg: Sa vi virkelig alle rom i hele huset? Han: Ja! Det er jo hele poenget! Jeg: Ja, men herregud, denne kjellerboden er jo på to kvadratmeter. Han: Og så? Jeg: Og var det ikke via denne ventilen musene kom seg inn? Han: Og så? Jeg: Det er jo ekkelt. Sikkert edderkopper her også. Han: Sagt er sagt. De edderkoppene skal jeg sørge for at du ikke merker noe til. Javel, så er menn litt enkle sånn. Men det er nå i grunnen ganske deilig også (pun intended). For mannen er interessert i sex uansett og synes jeg er fin uansett. Og det er jo ganske befriende! Jeg: Nå? Men jeg har jo ikke barbert leggene på evigheter! Han: Hæ? Har vi virkelig vært sammen i 13 år? Du VET da at jeg gir blanke i det! --- I dag har jeg vært på Plantasjen. Vi trengte nye potter til frøprosjektet eldstemann og jeg har gående, og jeg potter om planter vi har kjøpt i påvente av ferdig terrasse. For selvfølgelig, jeg skal ha kjempestore fine planter å plante ned i kassene da. Alle sier at det tar tid å bygge opp en hage, men jeg er som vanlig veldig utålmodig med slike prosjekter. Da jeg hadde kommet fram fant jeg ut at vi i grunnen trenger ganske mye jord også. Så jeg fant meg likesågodt enn sekk på 50 kg som jeg skviste inn under barnevogna. Jeg fikk noen rare blikk da, ja. Men det gikk! Ikke kollapset vogna på hjemveien heller. Vogna er snart klar for skraphaugen, men gud så mye den har tålt! Fire unger, åtte år, utallige bæreposer og nå også jordsekker. Jeg kjøpte også en høstanemone - fikk så lyst på noe som blomstrer sent. Blir fint å sitte på kjøkkenet i september og se ut på den Ellers har jeg flere klematis, pelargonia, grønnsaker og urter. Og alt venter altså på den terrassen. --- Det er så koselig å lese om mannen din, Mafalda, og at han er så betatt av babyen. Sånn skulle jeg ønske min også var. Det gjelder å nyte dem mens de er små, det går så fort over. Nå er mannen særdeles forelsket i minstemann også, men det har tatt sin tid. Det er ikke vanskelig å bli forelsket i minstemann nå da (sa hun objektivt...), for dette er skikkelig sjarmørfase. Han elsker å krabbe rundt langs sofaen og dra seg opp og titte opp på oss over sofakanten. Da ler han så de små tannstubbene hans synes, dukker ned og dukker opp igjen som verdens søteste lille troll i eske. Men du? Det høres ut som du får gjort masse hjemme, men husk at det er lov til å være helt ego i blant også, da Må ikke bake brød og vaske hus hver dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. mai 2013 #759 Del Skrevet 28. mai 2013 Forøvrig mener jeg du burde ha blitt statsminister! Dét hadde det blitt skikkelig familiepolitikk av ...og så lurer jeg på hvordan det hadde påvirket tidsklemma hjemme hos Mafalda Hansen. Statsministerbolig, egen sjåfør og alskens hjelp i huset... Men så var det all jobbingen og reisingen, da. (Minnes at du et sted skrev at du lurte på hvor Susain har fått evnene sine fra. Slår ikke det åpenbare deg? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #760 Del Skrevet 30. mai 2013 Hehe, kanskje jeg skulle oppfylle min mattelærers gamle drøm og stille som kandidat allikevel? Nå vet jeg jo at jeg i alle fall får to stemmer, ikke dårlig det! Og jeg vet ikke om tidsklemma hadde blitt så mye bedre, det aner meg at Jens & co løper rimelig fort mellom møter og kongresser og plikt-middager. Men statsministerbolig, sjåfør og slikt høres jo forlokkende ut. For ikke å snakke om en sekretær, nå som det virkelig baller på seg og jeg bruker halve dagen på å sjekke og dobbeltsjekke kalenderen, maile rundt, svare på sms'er, og prøve å lage tidsplaner som holder slik NaniRonaldo både kan få deltatt på pianokonserten OG fløytekonserten, samme dag som SnillVimsen skal på kamp som han må møte på siden han prioriterte speideren ved siste kollisjon og... *rive seg i håret* Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: ja til avslutninger i mars og oktober! Det hadde vært et slagord å gå til valgkamp på, det (om enn kanskje med et relativt smalt velgersjikt, men det er det jammen flere partier som har!). Som dere har fått med dere har vi jo fått oss rekkehus. (Ja, det handler om sex, dette også).Forrige gang vi flyttet bestemte vi at vi måtte ha oss i alle rommene i leiligheten. Som sagt, så gjort. Vi mente vi ikke kunne være dårligere denne gangen heller. Det var bare det at med alle store og små rom inkludert var det faktisk 18 rom i dette huset, inkludert boder. Jeg: Sa vi virkelig alle rom i hele huset? Han: Ja! Det er jo hele poenget! Jeg: Ja, men herregud, denne kjellerboden er jo på to kvadratmeter. Han: Og så? Jeg: Og var det ikke via denne ventilen musene kom seg inn? Han: Og så? Jeg: Det er jo ekkelt. Sikkert edderkopper her også. Han: Sagt er sagt. De edderkoppene skal jeg sørge for at du ikke merker noe til. Javel, så er menn litt enkle sånn. Men det er nå i grunnen ganske deilig også (pun intended). For mannen er interessert i sex uansett og synes jeg er fin uansett. Og det er jo ganske befriende! Jeg: Nå? Men jeg har jo ikke barbert leggene på evigheter! Han: Hæ? Har vi virkelig vært sammen i 13 år? Du VET da at jeg gir blanke i det! Haha, jeg lo godt av den første setningen der, og lurte på hva rekkehus hadde med sex å gjøre! Men du. 18 rom? Seriøst!? Det er bare å bøye seg i støvet. For selv om det er en, eh, artig tradisjon å ligge seg igjennom alle husets rom, så er 18.... et rent maraton. Fantastisk at dere klarte å fullføre før en eller annen våknet, falt og slo seg, var sulten eller på en eller annen måte krevde deres oppmerksomhet Det er også en side ved kombinasjonen sexliv og småbarn- alle de gangene som går i vasken pga ufrivillig morsomme episoder med barn involvert. Det er liksom ingenting sexy ved at et bustete barnehode plutselig stikker inn i døråpningen og sier "Pappa, hva gjør duuuu?" I dag har jeg vært på Plantasjen. Vi trengte nye potter til frøprosjektet eldstemann og jeg har gående, og jeg potter om planter vi har kjøpt i påvente av ferdig terrasse. For selvfølgelig, jeg skal ha kjempestore fine planter å plante ned i kassene da. Alle sier at det tar tid å bygge opp en hage, men jeg er som vanlig veldig utålmodig med slike prosjekter. Da jeg hadde kommet fram fant jeg ut at vi i grunnen trenger ganske mye jord også. Så jeg fant meg likesågodt enn sekk på 50 kg som jeg skviste inn under barnevogna. Jeg fikk noen rare blikk da, ja. Men det gikk! Ikke kollapset vogna på hjemveien heller. Vogna er snart klar for skraphaugen, men gud så mye den har tålt! Fire unger, åtte år, utallige bæreposer og nå også jordsekker. Jeg kjøpte også en høstanemone - fikk så lyst på noe som blomstrer sent. Blir fint å sitte på kjøkkenet i september og se ut på den Ellers har jeg flere klematis, pelargonia, grønnsaker og urter. Og alt venter altså på den terrassen. Høstanemone! *notere* Det vil jeg også ha! Men så flink du har vært, da. Utålmodighet har sine gode sider, man får ting unna! Her er hagen et sørgelig prosjekt. Og det er ikke bare tidspress det står på, det er like mye det at jeg ikke har noen anelse om hvordan man... hager, hvis det finnes noe slikt ord. Jeg er veldig, veldig leilighetsjente og vant med at fine blomster gror i hver sin potte, ferdig med den saken. Så overtok vi et hus med en litt overgrodd hage. Naturbed med både planteblomster, ville blomster, og ugress, og hvordan skal liksom jeg se forskjellen? Synes vi er flinke når vi klipper gresset og beskjærer greiner, jeg! Men vi får ta det på samme måten som vi tar alt annet- litt og litt. Nå skal vi kjøpe krypeblomster til det bedet der hunden kan tråkke når den står ute. Det var opprinnelig noen pinglete roser der (ja- skilsmissehus, så til de grader! Ingenting var gjort de par siste årene ), nå står det nesten tomt, så vi tar det bedet først i alle fall. Og luker bort bregner og brennesler i det andre, for det er til og meg jeg sikker på at ikke skal være der. Så i hagemesterskapet anser jeg meg slått allerede før konkurransen. Men det aner meg at dere har en flott hage i løpet av forbausende kort tid. Jeg har full forståelse for at dere har hatt et superstressende år, men du må da være stolt over alt dere har fått til, både inne og ute? Og honnør til vogna som tålte 50 kilo jord! Nå kan den snart hvile på de evige vogn-jaktmarker, med god samvittighet den også. Det er så koselig å lese om mannen din, Mafalda, og at han er så betatt av babyen. Sånn skulle jeg ønske min også var. Det gjelder å nyte dem mens de er små, det går så fort over. Nå er mannen særdeles forelsket i minstemann også, men det har tatt sin tid. Det er ikke vanskelig å bli forelsket i minstemann nå da (sa hun objektivt...), for dette er skikkelig sjarmørfase. Han elsker å krabbe rundt langs sofaen og dra seg opp og titte opp på oss over sofakanten. Da ler han så de små tannstubbene hans synes, dukker ned og dukker opp igjen som verdens søteste lille troll i eske. Men du? Det høres ut som du får gjort masse hjemme, men husk at det er lov til å være helt ego i blant også, da Må ikke bake brød og vaske hus hver dag! Lillebror høres herlig ut! Og ja, Gubben min er nok litt mer forelsket i Smule enn jeg husket fra sist, men jeg må bare innrømme at det går mer på beundring og kos enn på... jobb hvis du skjønner. Det er flaut å si det, men babyperioden er veldig "min" jobb, fordi det går både enklere og raskere med mamma. Lurer på hva Gerd Kristiansen hadde sagt om den saken, med tanke på dagens overskrift i Aftenposten (jeg har forresten gjennomskuet mediestrategien hennes. Første uke i ny jobb: erte på seg alt og alle og lage mest mulig rabalder, så folk blir vant til at hun heter Gerd og ikke Gerd-Liv). Men pappas tid kommer, og den kommer fort! Så at jeg tar meg av de første månedene, og pappa kan skumme fløten, jevner seg jo ut på sikt. Det bare føles veldig reaksjonært, i jungelen av pappagrupper og kompiser som deler permisjonen likt Og neida, det er ikke bare husarbeid og stress. Vi purker og sover en del også, Smule og jeg I går var faktisk en travel dag. Først helsestasjon, der det viste seg at hun har smelt på seg nesten 600 gram på to uker. Ikke rart hun begynner å bli en liten bolle! Deretter hjem til middagslaging for Susains cafe, og så faglærerkonferanse på skolen. Det var jo... grei skuring, kan man si. Eldstejenta mi høstet superlativer og komplimenter fra alt og alle, og rakte inn toppkarakterer i alle fag bortsett fra Kunst og håndverk (hun er en skikkelig kløne, akkurat som sin mor). Smule høstet en del komplimenter hun også, og med tanke på at det er fjerde gang hun er innom skolen på like mange uker, så kan hun vel snart bare skrives inn hun også Men akkurat det at det skjer så veldig mye på ettermiddag og kveld kan være litt dumt. I går sov hun seg igjennom faglærerkonferansen (ville vært dumt å vekke henne akkurat da), med det resultat at hun var fryktelig våken resten av kvelden. Så vi har en utfordring i resten av juni, med tanke på alle avslutninger og konserter og kamper og dill og dall. Det blir lite rom for å tilpasse ting etter Smules behov, og ikke alle andres... Men det ble jo folk av HK-jenta også, og hun var igjennom mye av det samme. Så det er nok håp for Smula- men nok en gang kjenner jeg at jeg gleder meg utrolig til vi sitter på flyet i retning Sol, Sjø, Fred og Ro... Ha en super dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå