Gå til innhold

Mafalda peiser på


Mafalda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror det er en jente!

Og er så absolutt med i fanklubben, om enn noe skjult. Dagboken har gang på gang ført til høytlesning i hjemmet her - og jeg ler støtt og stadig av Mafaldas gode formuleringer rundt sitt travle liv! Hun burde utgitt bok! En foreldremanual eller noe lignende, med tips til foreldre om hvordan takle ulike situasjoner - jeg hadde kjøpt den og flere kopier som jeg skulle gitt til alle jeg kjenner med barn!

Håper fødselen snart er over!:) Og hyppig nattamming er ikke alltid så gale, oppdatert blir man i alle fall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med i fanklubben :) Har sniklest her inne lenge og hatt mye glede av Mafaldas beretninger. Jeg er virkelig nesegrus av beundring over hva den dama får til - og nå en maratonfødsel som trekker ut over flere døgn! Håper hun endelig er i mål nå og at hun i skrivende stund koser seg med lille smule (som jeg tror er en gutt ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding nå. Fremdeles bare 5 cm og ikke noe smertestillende så langt. Hun begynner å bli veldig sliten.

Herregud, nå må hun da snart få hjelp? Håper hun har fått sove litt, men tviler egentlig på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Er det mulig? :overrasket: Det er i hvert fall ikke rart at hun er sliten... Men hun må da snart få noe hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, dette høres helt fryktelig slitsomt ut.. kan da umulig holde på så mye lenger?

Endret av Citrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvis hun har fem cm er det jo ikke sikkert at det er "for lenge" siden det ble fire. Men totalen her høres jo uutholdelig ut likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kan uansett ikke være bra å holde på så lenge og dermed bli så sliten før siste delen av fødselen. Nei, håper de får gjort noe for henne snart så hun blir ferdig med det og får holde premien (om man kan kalle Smule det) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Tanken på Mafalda sine fødslar gir meg frysningar - og ikkje av den gode sorten. Stakkars, så slitsomt det høyrest ut! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg var visst litt tidlig ute med gratulasjonen min. Men jeg håper hun snart er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikki09

En skulle jo tro at de snart valgte å gjøre noe! Hverken hun eller babyen kan ha noe særlig godt av dette?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars Mafalda, hun må da være helt utslitt nå! Skulle ønske jeg kunne ta litt av fødselen for henne jeg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig skulle man jo tro hun er i gode hender. Jeg tror ikke de gambler med babyen, men mødre blir nok presset til det ytterste noen ganger.

Men nå MÅ det jo snart være over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så lenge det drar ut for henne. Hun må jo være helt utslitt. Jeg som har hatt to raske fødsler med latensfase på 4-5 timer og under 2 timer i aktiv fødsel begge ganger hadde blitt veldig desperat og utålmodig om jeg skulle gått igjennom noe slikt. Flinke, sterke Mafalda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Men om hun har hatt mindre enn 4 cm til nå f.eks. så er det jo også "normalt". Husker venninna mi holdt på med rier i over to døgn før hun kom over i den aktive fasen. Og som Ciara sier, de gambler nok ikke med babyen og har nok god kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...