Gå til innhold

Mafalda peiser på


Mafalda

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola

Neei, er nok et stykke unna 2,10 meter jeg også :ler:

Etter å ha jobbet på Clas Ohlson AKA Gubbdagis/Gubbgodis det siste halvåret så vet jeg at det er sånt mannfolka liker å få lov til å fikse, i hvert fall! (Så lenge de ikke må innse at den 22 år gamle jenta som står foran dem kan laaaaangt mer enn det de kan om slikt, da, da blir de ikke like happy lenger :ler: )

Åh, jeg ser så frem til sommeren nå. Skal etter planen ha hele juli sørpå med nurket, late sommerdager ved sjøen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søt, liten mage du har :). Alle babymager er fine, uansett størrelse og form, fordi de rommer et helt nytt menneske. Det har egentlig ikke gått opp for meg. På ordentlig. Jeg vet fødselen nærmer seg, men egentlig så har jeg en indre stemme som sier at det kun er en illusjon, ingen føder, man er gravid for alltid :fnise:

Men, når jeg tidvis klarer å sno tankene rundt det faktum at joda - jeg skal bli mamma, så gleder jeg meg veldig til den mammalykkerusen venninne mine snakker om, og alt det koselige den lille, nyetablerte familien min skal finne på.

Hehe, jeg husker vagt den følelsen av å gå rundt og vente på at "noe" skal skje, men ikke helt klare å forstå hva det innebærer. Det å bli mamma, at det faktisk kommer et barn ut av graviditeten, og ikke bare en kjempemage.

Nå har jeg jo vært mamma så lenge jeg kan huske... omtrent hele mitt voksne liv, så for meg har det blitt normalen for lengst. Jeg har blitt helt mamma i hodet, med alt det positive (og negative...) det innebærer :ler: Sånn sett er jeg bare spent på hvem denne Smula er- hvilken liten person som har bodd der inne, hvordan den ser ut, hvordan den kommer til å oppføre seg og sånt. Blir nesten litt misunnelig på dere som skal oppleve det for første gang, hehe. For det er baby nummer 1 som virkelig forandrer verden. De andre føyer seg liksom bare pent inn i rekken.

Du har i alle fall ekstremt spennende tider i vente! Mye slit og bekymringer, det skal sies, men allikevel helt fantastisk! Bare å glede seg! :hjerte:

Etter en så trasig vår må det bare bli en fin sommer. Syns vi har vært snytt for godt vær her på Østlandet de siste 3 somrene, så jeg føler det i lillefingeren - det blir sol og varmt fra juni til september :laugh:

Agreed!

Og det er ikke tull med de tre dårlige somrene. I hvert fall de siste to er jeg HELT sikker på har vært elendige, for vi fikk ikke dratt sydover, og var stuck med 14 grader og regn nesten hele sommeren. Når ungene husker hver enkelt tur vi fikk på stranda ("Det var da vi var på Ingierstrand og spiste reker etterpå", "Den gangen vi dro på Kadettangen"), da har det virkelig stått dårlig til med sommerværet.

Åh, jeg ser så frem til sommeren nå. Skal etter planen ha hele juli sørpå med nurket, late sommerdager ved sjøen :rodmer:

Håper du får ønsket innfridd! Og jeg tenker som så: de siste årene har det vært kjempefint vårvær etterfulgt av dårlig sommer. I år har våren latt vente på seg- så kanskje SuperSommeren står for døra? Tipper det er mange i mai/juniklubben som liker den teorien!

Clas Ohlson AKA Gubbdagis/Gubbgodis

:skratte:

Du sier noe. Og jeg kan levende se for meg at det sitter langt inne hos en del eldre mannfolk å få råd av en ungjente bak disken. Men hey, fagkunnskap er fagkunnskap! Det kan man ikke argumentere mot.

Det må være kjekt for mannen å ha deg i hus da. Ser ikke for meg at det går an å jobbe på Gubbdagis uten å erverve seg en god del handykunnskap, så da har han vel god ekspertise tilgjengelig når noe skal fikses.

**************************

Ja, så sitter jeg her, da. Og venter. :fnise:

Det er rare dager. Smule kan i prinsippet komme når som helst, men jeg har ikke trua på at det blir på denne siden av helgen, i alle fall. Etter å ha gått til eller over termin fire ganger, så heiser jeg ikke flagget så høyt. Samtidig er det såpass nært termin nå at det meste annet blir satt litt på vent, det frister ikke å gå i gang med nye prosjekter eller tenke langt fram i tid. Vi vet jo at det kommer til å skje noe i løpet av den aller nærmeste fremtiden.

Men jeg er glad vi kom hit uten Smule, i hvert fall! Nå er Susains dansehelg unnagjort, vi fikk vært på NaniRonaldos klassetilstelning på mandag, og Susains store konsert i går, og nå er det faktisk noen "rolige" dager (altså, bare det vanlige stresset :fnise:) fram til midten av neste uke, omtrent. I grunnen hadde det passet fint om den kom i løpet av denne tiden, men jeg vet at det er noe jeg har absolutt null kontroll over. Det skjer når det skjer, og siden jeg har født fire barn uten verken stripping, akupunktur eller andre greier, så setter jeg ikke i gang med noe spesielt nå heller. Smule kommer når det passer den- så enkelt, og så vanskelig :ler:

Men det er pussig. En del av skepsisen min kommer selvsagt av erfaring, men det er nesten like mye at det faktisk er helt annerledes å være gravid nå enn det var da Susain ble født for ikke så grusomt mange år siden. Nå er det liksom et kjempeprosjekt å være gravid. Man skal helst ha tidlig UL, bare for å sjekke, og man har hjemmedoppler og Matportalen og tre hundre internett-teorier om hva som kan være farlig og hva man må gjøre. Sånn var det ikke den gangen, og jeg har nok lagt meg på en litt sløv linje i forhold til dagens førstegangsgravide ("Heisann, det var visst salami på den brødskiva. Jaja, det går sikkert fint."). Finregne på koffein-nivået i kaffe latten kontra vanlig kaffe? Skjer ikke her i huset, i alle fall, jeg har kuttet ned på antallet kaffekopper til et moderat nivå, og det får holde.

Men noen ting har jo definitivt forandret seg til det bedre. Dette med alkohol, for eksempel, og bilsikring (selv om jeg ser tendenser til hysteri der også. Bilstoler til niåringer? Kaste fullt brukelige seter, fordi de er tre år gamle?). Særlig alkoholen er et kapittel for seg. Leste nettopp Dea Trier Mørchs "Vinterbarn" om igjen, for å komme i den rette stemningen (:ler:), og gud bedre så mye vin og sigaretter som var i omløp på den fødeavdelingen! Merker det faktisk litt på de som var gravide i den generasjonen- moren min har jo tilbudt meg vin hele veien, når vi har vært der på middag. Hun respekterer selvsagt at jeg takker nei, men det faller henne ikke inn at det er rart å spørre. Og jeg husker et gravidblad jeg leste da jeg ventet på Susain, der en profilert norsk musiker fortalte at hun gjerne tok seg både ett og to glass rødvin, hun mente at man får rolige barn av det... I dag ville hun vel blitt offentlig halshugd for en slik uttalelse.

Selv synes jeg at totalavholdslinjen er grei, fordi den er enkel å forholde seg til, og ikke minst fordi den antagelig er lettere å følge for de som ellers måtte ha problemer med å se hva som ligger i begrepene "lite" og "sjelden". For slike begreper åpner jo også for tolkning. Som det står i en av mine gamle gravid-bøker: "Det finnes ingen sikker grense. Et par glass eller drinker daglig kan være for mye." Say what?! :overrasket: Min forståelse av "lite" innebærer et halvt glass champagne til nyttårsaften eller i et bryllup- og det tror jeg går helt fint-, men andre kan være fristet til å tøye begrepene lengst mulig, noe som kan få store konsekvenser. Så fra et samfunnsperspektiv synes jeg absolutt det er fornuftig å fronte totalavhold. Det er jo tross alt ikke snakk om mer enn ni måneder av et helt liv.

Så slik sitter en snart fembarnsmor og filosoferer når hun ikke har noe bedre å ta seg til :ler:

Merker at lampefeberen begynner å komme i forhold til fødselen, da. Nå skal jeg snart i ilden, og fysjom som jeg gruer meg til akkurat den biten! Herremin, jeg kommer til å stryke med- om ikke fysisk, så i alle fall mentalt, og muligens begge deler. Men sannheten er jo like enkel som den er brutal: har du fått den inn, så må du også få den ut. Operativ fjerning av treåring er ikke et alternativ, så her gjelder det å skrape sammen de siste rester av mot og optimisme og håpe at det i alle fall går sånn tålelig bra. Selv om det- helt ærlig- er altfor tøft for meg... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det har vært flere furtne mannfolk som har kommet ruslende tilbake til meg på jobb etter å ha forsøkt å spørre en mannlig kollega om hjelp med noe i dataavdelingen og så fått beskjed om at jeg er den som har aller best peiling av alle :nigo:

Vi er like nerdete begge to, men han har fortsatt litt mer verktøypeiling enn meg, og det jeg evt. kan mer om enn han er sånt han da lærer første gangen jeg retter på'n. Men det er helt grei fordeling for meg det, altså :ler:

Jeg har kjørt totalavhold siden juni i fjor, jeg. Men da hadde jeg virus på balansenerven (eller hva det nå enn er jeg sliter med :P ) og så ble jeg gravid. Ja, litt skader nok ikke, og jeg bryr meg ikke med andre gravide som tar et halvt glass vin osv. Og det har blitt et par ostesmørbrød med salami (men da har de jo vært varmet opp?). Neste gang skal jeg høre om jeg kan bli testet for toxoplasmoseimmunitet, for jeg har jo tross alt vokst opp med dyr rundt meg!

Men alt annet jeg leser om her inne? Jeg blir helt sliten på deres vegne, jeg. Stakkars folk! Mulig jeg har vært heldig, for jeg har ikke hatt lyst på f.eks blåmuggost og sånt, helt siden jeg ble gravid. Kanskje bare tilfeldig, kanskje kroppens måte å si "hei, dette bør du ikke spise". Jeg finleste kanskje matportalen og sånt de første ukene, men så kom jeg frem til at jeg tror det er verre for både meg og vesla å gå rundt og stresse med det enn det er om jeg evt. får i meg litt som jeg ikke burde. Men det hadde jeg vel blitt slaktet for å ytre noe sted, spesielt siden jeg er førstegangs. Jeg tror det viktigste er å finne det som funker for en selv. Om man legger seg på en middelvei eller heller mot en av sidene.

Jeg fikk en kommentar (husker ikke fra hvem eller hvor) på at jeg var uansvarlig som ikke tok meg råd til tidlig UL i høst. Men, altså, det var jo ingen tegn på at noe var galt? :vetikke:

Plutselig har litt frykt satt seg i meg også. På den ene siden er jeg lei og vil bare ha henne ut (det merkes vel ikke det med tanke på de siste dagers prosjekter? :plystre: ) og andre ganger, når det stikker skikkelig, så er jeg helt "Neineineinei, jeg er ikke klaaaaaaar for dette!" :ler:

Men, i hodet mitt er det et skippertak som varer i maks 48 timer. Det kommer til å gjøre vondt. Jeg kommer til å lure på hvorfor i helvete jeg bega meg ut på det. Og så har kroppen visstnok en egen måte å gjøre meg høy på etterpå som visstnok skal gjøre at jeg glatt ville gjort det igjen. Så, jeg er fryktelig spent, på godt og vondt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brer seg stadig mer en kultur som handler om barns beste som jeg ikke liker.

Misforstå meg rett, barns beste er vel de aller fleste foreldre opptatt av. Men nå synes jeg man kan bruke "barns beste" som et trumfkort for å komme unna med all slags usaklig oppførsel eller overdrevne sikkerhetsforanstaltninger.

Mat og alkohol: Følg reglene på matportalen, men skjer det en og annen glipp er neppe noen skade skjedd. Jeg fikk pes i en tråd fordi jeg flere ganger har smakt på mannens vin (én slurk!), for det er ikke totalavhold. Øh, ok. Men verre synes jeg det er med disse trådene som sier "Det er greit å nekte barnet kontakt med besteforeldrene hvis de røyker" osv.

Er det barns beste å vokse opp slik? Jeg tror faktisk at det ikke er barns beste at foreldrene setter "barns beste" først i absolutt alle tilfeller.

Skjønner at dere gruer dere til fødsel, damer. Meeeen, det kan hende det blir greiere enn dere frykter! Og disse små nurkene dere får! Jeg krysser nå fingre og tær for at det går strålende med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Her har dere forresten verdens morsomste artikkel om å være gravid:

http://jezebel.com/5...-pregnancy-ever

:hoho:

Helt fantastisk! Tatt på kornet! Fy søren!

Jeg ble sett rart på fordi jeg luktet på det hjemmebryggede ølet mannen min fikk smake på for ikke så lenge siden. Folk har mye rare meninger om ting, men et sted går virkelig grensa :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nikki09

Nå, er det noe føding? ;)

What she said!

Er da bare rett og rimelig at du oppdaterer oss fortløpende! Rier er ingen god grunn til å ikke skrive på kg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe. Mafalda klarer sikkert noen treffende skildringer fra fødestua også, hun.

Men sannsynligheten er vel større for at hun sitter i (eller eventuelt bak) syvseteren sin et sted :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser deg i tråden her Mafalda på hvem som leser emnet, så du har bare å komme med oppdateringer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke::ler:

Hehe, her skjer det ingenting spennende!

Og jeg lover å gi et pip fra meg dersom det hender noe, enten her eller i hastetilfelle i en sms til Ciara. Kors på halsen! :Nikke:

Kvelden ble tilbragt i kjørende tilstand for det meste, ja. Og grunnen til at jeg ikke oppdaterte noe på dagtid, var at jeg var totalt strømløs. 100% mørklagt! Det var en ganske sær opplevelse, faktisk, jeg har aldri tenkt på hvor avhengig vi er av strømmen for å gjøre de mest banale ting. Men de måtte skifte en sånn diger boks (er det en transformator, mon tro?) som er gravd ned i veien her borte, og da slo de av strømmen klokka åtte om morgenen, og den kom ikke tilbake før klokka fem. Jeg fant jo en pc som hadde kapasitet på batteriet, og tenkte å skrive en linje, men heisann- routeren krever jo også strøm, så jeg var stuck offline.

Uten pc, uten radio eller tv, uten kaffe, uten vaskemaskin og uten lys på do... det var en interessant opplevelse. Fikk lest mer enn jeg har gjort på evigheter, da, og er godt i gang med Mikael Niemis "Fallvann" (enda en bokklubb-forglemmelse som kanskje viser seg å ikke være så ille som først forventet). Men jeg er glad for at de holdt tidsskjemaet og slipper å skru av i dag. Spesielt med tanke på kjøleskap og fryser!

Men alt annet jeg leser om her inne? Jeg blir helt sliten på deres vegne, jeg. Stakkars folk! Mulig jeg har vært heldig, for jeg har ikke hatt lyst på f.eks blåmuggost og sånt, helt siden jeg ble gravid. Kanskje bare tilfeldig, kanskje kroppens måte å si "hei, dette bør du ikke spise". Jeg finleste kanskje matportalen og sånt de første ukene, men så kom jeg frem til at jeg tror det er verre for både meg og vesla å gå rundt og stresse med det enn det er om jeg evt. får i meg litt som jeg ikke burde. Men det hadde jeg vel blitt slaktet for å ytre noe sted, spesielt siden jeg er førstegangs. Jeg tror det viktigste er å finne det som funker for en selv. Om man legger seg på en middelvei eller heller mot en av sidene.

Jeg fikk en kommentar (husker ikke fra hvem eller hvor) på at jeg var uansvarlig som ikke tok meg råd til tidlig UL i høst. Men, altså, det var jo ingen tegn på at noe var galt? :vetikke:

Uansvarlig? Ja, da har vi hørt det også... :riste:

Lurer på hvordan de greide seg før i tiden, gitt, hvis det ikke er ansvarlig nok å gjennomføre et vanlig svangerskap uten å måtte sjekkes opp og ned og i mente, i tilfelle-rottefelle...

Det brer seg stadig mer en kultur som handler om barns beste som jeg ikke liker.

Misforstå meg rett, barns beste er vel de aller fleste foreldre opptatt av. Men nå synes jeg man kan bruke "barns beste" som et trumfkort for å komme unna med all slags usaklig oppførsel eller overdrevne sikkerhetsforanstaltninger.

Mat og alkohol: Følg reglene på matportalen, men skjer det en og annen glipp er neppe noen skade skjedd. Jeg fikk pes i en tråd fordi jeg flere ganger har smakt på mannens vin (én slurk!), for det er ikke totalavhold. Øh, ok. Men verre synes jeg det er med disse trådene som sier "Det er greit å nekte barnet kontakt med besteforeldrene hvis de røyker" osv.

Er det barns beste å vokse opp slik? Jeg tror faktisk at det ikke er barns beste at foreldrene setter "barns beste" først i absolutt alle tilfeller.

Enig.

Disse røyketrådene er en sak for seg... *sukk*

Jeg er selv vokst opp i innerøykingens tid, og er sjeleglad for at den tiden er forbi. En pappa som røyket ved frokostbordet, og ikke minst besteforeldre som dampet i vei i bilen hver gang vi skulle på hytta tilhører ikke de beste (eller mest velduftende) barndomsminnene mine. Men holder det ikke at folk røyker ute? Det bikker over i hysteri hvis man faktisk tror barn tar skade på sin sjel av å se en røykende person. Hvis barnet er så sart og så påvirkelig, ligger problemet helt andre steder enn i røykingen... ;)

Kanskje jeg er for dum til å se farene som lurer, men jeg synes at alt med røyking, sukker, barnesikring osv er latterlig enkelt: sunn fornuft og moderasjon. Kan det være så mye å lage styr om, da?

Spesielt når man kjører ideen om "barnas beste" langt ut i hysterisonen, tar jeg meg i å lure på hvor mødrene tenker at barna skal vokse opp videre i livet. I Joke Fantasy Land? Klart man skal beskytte små babyer, men det står ofte i grell kontrast til hvor slappe man blir med barna etter hvert som de vokser. I klassen til NaniRonaldo er det en guttegjeng som flere ganger i uka (!) går rett fra skolen til nærmeste kebabsjappe. Og da snakker vi ikke ren kylling-shawarma, nei, men billig tilbuds-dritt bestående av 100% MUK og grønnsaker fra i forigårs druknet i feit saus. Lurer på hvor mange av foreldrene deres som innbitt diskuterte forskjellen på Sprett og Safari-yoghurt da de var små, og vurderte å gi kusine Maren besøksforbud fordi hun lot dem smake på en is da de var tre.

Barnas beste er viktig, men å la småbarn vokse opp i et fullstendig sterilt, bakteriefritt, ufarlig og tilrettelagt miljø blir litt sånn "juksemaker pipelort". Omstendighetene kommer aldri til å bli perfekte, det skjønner man første gang man plasserer ettåringen i en sandkasse og bestyrtet blir tilskuer til at han/hun stapper i seg mengder med katteinfisert sand, eller står neglebitende ved vinduet og speider etter sjuåringen som tar bussen alene første gang. Vår jobb (slik jeg ser det da, og jeg skal på ingen måte påstå at jeg har noen fasit!) er å beskytte dem mot det som er farlig, og ellers gjøre dem sånn noenlunde i stand til å takle nettopp det at verden ikke er perfekt. I tillegg tror jeg man kan bekymre seg til nervevrak dersom man lar det gå for langt...

Fantastisk morsom artikkel, forresten! Lo så jeg grein der et øyeblikk! :hoho:

Ellers venter vi på Smule... og venter! HK-jenta overfaller alle småsøsken hun ser i barnehagen (håper ingen av foreldrene synes det er grusomt at hun er borti babyen, forresten, apropos temaet over!), nå synes hun snart det skal være hennes tur ;) Både natt til i går, og natt til i dag har jeg våknet flere ganger av voldsomme kynnere og murring, men det er visst bare erting. Kan likevel ikke huske at det var så mye av det sist jeg gikk og ventet, så kanskje det betyr at det i alle fall skjer en viss modning? At det ikke blir som sist, hvor det tok time på time på time og allikevel bare hadde åpnet seg to usle centimeter ved første sjekk? Jeg kan i det minste håpe!

Og igjen: dersom det skjer noe, så gir jeg beskjed! Veldig hyggelig at dere tenkte på meg, så jeg lover å si fra hvis noe er på gang. Helga blir jo ikke fullt så rolig som planlagt- hadde glemt en konsert på søndag, og så er det dobbel seriekamp på NaniRonaldo siden de snart reiser på cup, så det er ikke sikkert jeg får sittet så mye foran pc'en (men kanskje litt...? :lur:)

Men nå skal jeg i gang med dagens prosjekt: ringe frisøren og høre om de har en ledig drop in-time i dag! Jeg er sååå lei flisete tupper og utvokst sveis, det hadde vært deilig å få av 10 centimeter før Smule kommer og gjør det praktiske enda litt mer vanskelig :fnise:

Ha en super dag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg tror vi bare må anse oss og alle mennesker som har levd før oss som ekte mirakler altså, som har overlevd passiv røyking, varierende bilbeltebruk og jeg vet ikke hva! :ler:

Håper du får frisørtime! Selv skal jeg ringe min bestevenninnes gamle utleier og høre om hun har mottatt bursdagsgaven jeg sendte feil forrige uke. Gravidhjerne deluxe! Jeg stusset litt på adressen jeg hadde lagret på telefonen, men skrev den på og sendte. Tok noen dager uten at den ankom bestiss før jeg kom på å sjekke hvilken adresse som var riktig. Typisk at sånt skjer den ene gangen jeg ikke skriver avsender bakpå! :daane:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snasen mage du har Mafalda! Flott er du!

Og du har jo kommet opp i 39 uker nå, ikke lenge til smule er her. Våren kommer (endelig!), og da ser man fremover...eller noe sånt...Du er jo i hvert fall snart ved målstreken, og tenk at du snart har en lien bylt i armene. En liten, deilig baby. (nesten så jeg blir sjalu...)

Jeg må bare juble litt i dag, lå brev fra NAV i postkassa i dag, jeg har fått overta pappapermen! Trodde aldri vi skulle få igjennom den søknaden. Mannen min har to prolapser i ryggen, og sliter med plutselige kramper i isjias-nerven, samt mye vondt i ryggen. Så nå skal jeg ikke jobbe før gutten er 13 mnd!

Jeg støtter deg når det gjelder hysteri. Har fått mye brukt fra tanta mi, blant annet et bakovervendt Britax-sete som jeg sa at svigerinna mi kunne låne (før jeg fikk barn selv.), men det var jo 3 år gammelt, det måtte jeg jo kaste må skjønne!

Selv spiste jeg spekemat ved et par anledninger, men jeg har hatt toxoplasmose da.

Masse lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurte du oss godt, Mafalda! ;)

Når det kommer til hysteri, visste jeg ikke at det var så mye styr å få barn før jeg havnet på KG. Ikke kunne jeg vite at man skulle holde seg unna spekemat og alskens, eller at barneseter må byttes ut så ofte... Tror vi hadde de samme barnesetene ganske lenge da jeg var lita! Dessuten var vi mye ute på tunet og sprang alene med de andre barna da vi var små, uten at foreldrene våre fulgte med oss konstant. Jeg har til og med (hold dere fast) arvet masse klær fra eldre søsken!

Ha en fin helg, og god tur til frisøren! :) Så satser vi på at Smule har ankommet innen mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg sikker på at det var noe på gang, altså! Tenk at det skal finnes forklaringer som ikke har med fødsel å gjøre! Men uansett er det jo ikke lenge igjen. Å våkne av kynnere er jo ganske heftig i min bok, er laangt unna det selv. Får satse på det gjøres grundige forberedelser inni der, med eller uten vondter.

Godt å lese en motvekt til alt det strikse. Man begynner vel med førstemann med de beste intensjoner, og lærer etterhvert at det ikke er gjennomførbart i det hele tatt. Det er jo det som er så irriterende med andres erfaringer, så lenge man ikke har opplevd dem selv, så gjelds de ikke! ;)

Magebilde har du postet og greier, du ser jo kjempeflott ut! Må være en veldig praktisk mage å ha med seg når du er så mye på farten. God helg og god frisørtur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjer noe nei!? Her skjer det null og niks. Smule koser seg tydeligvis inni magen, selv om den må ha det fryktelig trangt nå?! Det er skikkelig ubehagelig, har konstante murringer både i rygg og mage og kynnere i et sett. Men det blir med det. Skal se jeg ender opp med å gå sånn i to uker til, haha!

Men jeg er i alle fall fin på håret! :hoho:

Jaja. Søndag. Fotball og konsert, og så må vi ikke glemme og hente SnillVimsen som kommer hjem fra speidertur (og sikkert er grundig møkkete).

Susa- så bra at du fikk overta permisjonen! Skulle i grunnen bare mangle også, når det ligger medisinske forhold til grunn.

Og du har jo fullstendig rett, Øydis, andres erfaringer gjelder bare litt... i beste fall :ler: Men et par smeller med Susain har i alle fall lært meg å ikke være altfor skråsikker om fremtidige problemstillinger (selv om jeg fremdeles håper, innerst inne, at jeg kan bestikke mine eldste barn til å utsette førerkortet til de er 25- naivt eller hva?!).

God søndag! Vi i mirakelgenerasjonen som overlevde gamle (eller i mitt tilfelle: ingen) barneseter får nyte nok en dag i sprell levende live :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Akkurat nå føles det som om jeg skal være gravid for alltid. Og dette har du altså gjort snart fem ganger. Jeg blir stadig mer imponert :ler:

Med alt av nye regler og så videre så står dere jo foran nærmere 100 000 kroner i sertifikater. Det er jo lov til å håpe at i hvert fall et par av dem er urbanister, bare vil bo i storby og dermed ikke ser poenget med å ha lappen? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikki09

Innom for å ønske dere en god uke og håper dere har hatt en fin helg! :)

Her har 4 av 5 vært forkjølet i helgen! Jeg har heldigvis sluppet unna forkjølelsen, men jeg har betennelse i ryggen så jeg klarer nesten ikke å gå. En finfin helg mao :fnise:

Når jeg var liten så var bilsetene laget av kun isopor faktisk! Og jeg var ikke mer enn tre år når mamma og pappa sluttet med bilsete! Og tenk, jeg overlevde faktisk! Hvem skulle trodd det?! Jeg satt faktisk på fanget til pappa mens han kjørte til og fra butikken (oppvokst på bygda ja :ler:)!

Merker at ting har forandret seg en del når jeg ser at min samboers eks fortsatt bruker bilsete på sønnen deres og han blir 7år i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at Smule ligger og kalkulerer ankomsten sin, og har bestemt seg for å slå til på verst tenkelige, og minst passende, tidspunkt. Så, Mafalda, det er bare å smøre seg med tålmodighet, for jeg er helt sikker på at du kommer til å havne på sykehus på ettermiddagen 16. mai og føder natt til 17. mai. :plystre: (Og hvis jeg ikke husker helt feil så passer dette veldig dårlig inn i kalenderen deres... ;))

Her skjer ting i rasende fart for tiden. Tidligere i uken lærte knerten seg å komme seg opp i knestående i senga si, og å henge over kanten på sprinkensenga og å kikke på oss. I dag så tok han det et steg videre, han tok like greit å reiste seg rett opp i sprinkelsenga og sto og kikka på meg når jeg kom inn på soverommet fordi jeg hørte at han ikke hadde sovna (slik som han egentlig skulle). Jeg trodde liksom at dette ikke var noe han skulle lære før om en måned, jeg... :bond:

Jaja... Den gutten skjønner ihvertfall at han har grunn til å være stolt av seg selv, for når jeg kom inn så strålte han som en sol, satte opp et digert glis og var helt tydelig veeeldig stolt over hva han hadde klart. Er det rart man blir glad i disse småtassene? :hjerter_rundt:

Forøvrig så må jeg si at dersom Smule skulle finne på å komme før 17. mai, så har Smule å komme innen 7. mai. Den 8. mai reiser vi til Gran Canaria, og jeg har ikke tenkt til å gå glipp av Smules ankomst. :jolie:

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...