Gå til innhold

Mafalda peiser på

Mafalda

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola

Masse lykke til i dag! Håper fotballprat gjør susen!

Angående smerte, så er jeg så glad for at det er meg som har høyest smerteterskel her hjemme. Jeg har blant annet gått i flere måneder med betennelser i føttene som ortopeden mente at det ikke skulle være mulig å stå oppreist med. Så får vi se om det hjelper meg gjennom fødsel også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Mus-Katt og dere andre! Fint å ha med noen lykkeønskninger på veien :)

Den Vanskelige Samtalen ble i all hovedsak avblåst, da, siden jeg gikk til en annen jordmor enn den vanlige. Så alle spørsmål om forrige mislykkede forsøk og andre kjipe ting får ligge til neste gang (grøss), i dag ble det bare en standardsjekk. Litt lettet, egentlig, selv om det bare er en utsettelse :fnise:

Og alt ser helt fint ut. Smule fortsetter sitt optiske synsbedrag og er godt over gjennomsnittet stor til tross for pinglemagen min, fin hjertelyd og alt er bra. Eneste er at jeg ligger litt lavt på jern, så må ta noen tabletter framover for ikke å miste siste rest av piffen og bygge opp et lager til fødselen. Og så må jeg ta det med ro. Hehe, vanskelig å etterleve den siste der, men jeg har lagt meg til vanen med å ta en times cowboystrekk midt på dagen, og planen er å fortsette med det. Så får det bare være at det nødvendigvis blir litt løping på ettermiddager og i helgene.

Og jeg, trassig som en unge, full av hormoner, svarer i fullt alvor "hvis du skal være så forbaska vanskelig så ringer jeg pappa altså! Og han blir sint på deg han!" ...ikke mitt stolteste øyeblikk... Idag så kan jeg ikke helt skjønne hva i allverden pappa skulle gjøre :fnise: men babyklær ble det da :)

Haha, det må ha vært kriiise der og da, men ganske morsomt å se tilbake på. Kanskje like greit at faren din slapp å opptre som babyklærmegler :ler:

Men det er jo absolutt greit å ha i hvert fall noen klær som passer helt i starten. Litt kjedelig å ha en baby som kun går med oppbrett og opprullede ermer, og drukner i størrelse 6 mnd...

Forøvrig så er jeg sikker på at Smule kommer til å ha alt det han/hun trenger og mere til! Jeg regner med at du har litt mer kontroll på dette enn du egentlig har lyst til å innrømme, og med barn nr 5 på vei, så har du vel sånn ca rimelig god peiling på hva dere trenger og ikke. :)

Ja, det er klart. Men jeg MÅ faktisk ordne opp i dette med klærne. Har vært forferdelig dårlig på å sortere og ordne, og nok beholdt en hel haug med klær av sentimentale hensyn. På toppen av det har vi hatt en panikk-flytting der alt skulle ut og inn i løpet av tre dager, og bokser og esker er bare kastet sammen. Så det er ikke godt å si hvor mye av det som lar seg lokalisere, og som fremdeles er brukbart. Har lovet meg selv at når vi nå går igjennom det skal jeg være litt streng, og ikke ta vare på noe annet enn det som faktisk kan brukes, eller har en helt spesiell affeksjonsverdi. Resten (type Cubuskjole med gulpeflekker som jeg ikke klarte å kaste fordi det var den Susain brukte første gangen da hun... og så videre og så videre, selv om ingen vil bruke den igjen noen sinne) åker ut. Det blir litt av en jobb, men vi får bedre plass på loftet etterpå ;)

Og som du sier, jeg vet jo godt hva vi trenger- og ikke minst hva vi ikke trenger. Mye av det man liksom "må" ha til en baby er jo strengt tatt tilvalgsutstyr som er stas for mor og far, og pengeforbruket vi har på de fire storesøsknene legger definitivt et visst lokk på shoppegleden. Dessuten har jeg med vilje ikke registrert meg noe som helst sted for å få gratisting, i frykt for årevis med spam og mas :ler:

Altså, det vi MÅ ha, er vogn (check), bilstol, vippestol, bæresele/bæreanordning og klær. Og mye av dette må bare lokaliseres, sjekkes og vaskes. Det vi skal kjøpe bare for kos, er helseteppe og en egen kosebamse. Selvsagt har vi ørti-fjørti kosedyr fra før, men alle ungene har hatt sin egen favoritt som de har brukt fra starten av (Susain hadde en gul plysj-and som het Gakse, NaniRonaldo hadde en tøydukken Albert, SnillVimsen hadde bamsen Bam-Bam, og HK-jenta sover fremdeles sammen med Snafen sin...), skulle bare mangle at Smule får sin egen! Gleder meg også til å kjøpe den første pakken med bleier i frimerkestørrelse. Det er lenge siden sist! :ler:

Snikleser

Så koselig, Fru Edderkopp! :vinke:

Passert det store 30-tallet du også, nå går det raskt framover for oss begge to!

Samboeren min tør ikke erte med meg angående ting som innebærer medisinske ting... :sjenert:

Det er nemlig ikke jeg som svimer av ved synet av sprøyter, og det var ikke jeg som gikk rett i bakken når jeg fikk satt en fingerblokkade for å fikse en knekt finger og en ødelagt negl. Samboeren gikk derimot rett i bakken ved synet av dette, og den ene sykepleieren i rommet konstanterte ganske så tørt at jeg ikke burde finne på å dra med han inn på en fødestue. Det er liksom litt pinlig for en som var i saniteten i militæret, og dermed har grundig opplæring i det å sy sammen folk og å sette venefloner på ymse kinkige steder, at han svimer av ved synet av noen små bedøvelsesprøyter som settes i noen nerver i hånden. :fnise:

Huff, stakkars- skjønner godt at det er litt pinlig!

Apropros dette med småtterier, så er det rart hvordan de etter en fødsel diller sånn med den sprøyta vi får. Hva er det det er igjen? Noe som stopper blødningen, tror jeg, en helt vanlig sprøyte i alle fall. "Huff, nå må vi stikke deg litt igjen. Er det greit at vi setter den her? Nå kommer det et stikk, altså!". Det er jo nesten litt morsomt. Her har de satt veneflon og drypp i fleng, klippet og sydd, man er sprengt i filler og revet i to og de har halt og dratt i navlestrengen- og så er de sååå bemymret for dette lille stikket?! Jeg kunne i alle fall ikke brydd meg mindre på det punktet, bare å stikke i vei... :ler:

Lykke til på kontroll i dag Mafalda. Jeg ser på overskriftene på VG Nett at dere har masse fotball å snakke om i dag :)

Hah, du sier ikke det...! :sur:

Det gikk troll i ord, gitt, i mitt ønske om noen saftige dommeravgjørelser. Maken til skandale! Her kommer den største kampen på ti år, sånn mer eller mindre. Halvveis ut i kampen er ingenting avgjort og spenningen står i taket- og så presterer den tyrkiske hobbydommeren å ødelegge hele greia. Nei, det var bare trist. Nani står der med hodet i hendene, selv Real-spillerne ser sjokkerte ut, Sir Alex holder på å rase på seg et hjerteinfarkt, og Stokke og Bergdølmo leker papegøyer i studio "Hva i all verden? Hva i all verden??"

Stemningen i heimen ble ganske laber på det tidspunktet, selv om ingen her kaster seg på konspirasjonsteorier, drapstrusler og korrupsjonsbeskyldninger. Jeg tror rett og slett det var en overilet og ganske amatørmessig avgjørelse, som dessverre slo helt beina under kampen. Det er neppe morsomt å våkne opp til dagens overskrifter for dommeren, men gjort er gjort, dømt er dømt, United ble sendt ut av CL med æren i behold, og da er det bare å krysse fingrene for at Real i det minste tar rotta på de gjenværende lagene ;)

Hmmm. Fotballsnakk i en graviditetsdagbok? Nåja, sparkene til Smule tatt i betraktning er det kanskje en link der likevel. Men jeg innrømmer glatt at jeg er på grensen til nerdete når det gjelder fotball. Annen sport kan jeg betakke meg for, og jeg er enormt lettet over at VM på ski endelig er over (hvor lenge har de egentlig drevet på med VM-studio i beste sendetid på fredagen? Hæ?). Men når man deler hus med fotballfanatikere gjelder i høyeste grad teorien om at "if you can't beat them, join them", og så fort jeg fant ut at det går an å kombinere sesongkort i Operaen med sesongkort på Ullevål, så lever jeg greit med en litt splittet personlighet. Ja takk begge deler, og det er ikke få psykologtimer som er spart på at voksne mennesker ler, jubler, gråter og kjefter fra seg på en fotballtribune. Det er jo direkte samfunnsnyttig :ler:

Men nuh får jeg sette i gang her. Det er den fryktede onsdagen igjen, så det er bare å peise på...

Håper alle har en flott dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magestørrelse er fascinerende greier. Heldig du som har pinglemage. Jeg så ut som en hval begge gangene. Det vil si, jeg var liten fram til uke 20 eller deromkring, og så tok det fullstendig av. Jeg var så misunnelig på alle nette gravide. Her så jeg ut som Barbapappa, hadde hovne legger og pløsete ansikt, mens andre jeg kjente hadde fine små mager og det var det. Urettferdig! ;) Møtte en jeg kjenner i dag som er høygravid, og hun ser ut som jeg gjorde da jeg var 5 måneder på vei, no kidding.

Men så bra da, at smula vokser som han (hun?) skal selv om matlysten har vært laber og magen er liten. Det er en unge som vet å grabbe til seg av smulene han (hun?) får, dette her. Og sånn er det vel med alle småsøsken, ikke minst i overført betydning. Uten at man helt skjønner hvorfor klarer de seg helt utmerket med det de må ta til takke med...

Dumt at det ikke ble noe av Den Store Samtalen. For all del, jeg forstår lettelsen, men jeg tipper det sitter et lite spøkelse på skulderen din og kverner litt på det, og da hadde det tross alt vært greit å få det overstått.

Sprøyte? Det har aldri jeg fått tror jeg? Eller har jeg vært bevisstløs? ;) Jeg har uansett to helt forskjellige erfaringer med å bli pirket i etter fødsel. Første gangen måtte jeg ha kateter flere ganger (som førte til at jeg måtte være på barselavdeling to dager ekstra). Og der kommer sykepleieren inn og sier: "Jeg må sette et kateter på deg. Går det bra? Det kan hende det er litt ubehagelig, men det er fort gjort." Jeg: "Jeg har akkurat FØDT. Du kan gjøre hva "#$$#"$#!$ du vil for meg, det kan umulig være verre." Andre gangen var jeg faktisk litt motsatt. Da måtte de sy litt og jeg syntes det var helt fryktelig. Det var jo ikke spesielt smertefullt, egentlig, hadde fått bedøvelse, men det var akkurat som om jeg hadde fått overdose og hadde en ekstrem tretthet av å bli herjet med. Husker jeg tryglet jordmor om å bli ferdig så jeg fikk være i fred. Rart hvordan det er forskjellig!

Artig betraktning om psykologi og sport. Jeg tror du har rett! For min del er litteratur det samme utløpet :) Jeg får tenkt over og bearbeidet en hel masse! Man kan jo lese om mennesker som har det både verre og bedre enn seg selv (stort sett det første :ler:), og man kan føle på erfaringer uten å ha måttet gjøre dem selv.

Her har vi hatt en koselig dag. Vi har hatt en forsinket bursdagfeiring på Peppes av alle steder. Nå er ringen sluttet, for sist jeg feiret bursdag der var vel da jeg var ti. Men vi ville spise ute, eldstemann har lenge ytret ønske om å "spise hambugi på restarang" (gudene vet hvor han har plukket det opp), og siden MacDonalds med hele familien føltes ganske uaktuelt, ble Peppes et greit alternativ. Og lekerom og greier! Haha, tenk at jeg har kommet dit hvor jeg ser et lekerom og tenker "Jippi!". Eldstemann satt som et tent lys når han ikke var på lekerommet, slurpet ubegripelige mengder Fanta (Jeg: "Var det godt med Fanta?" Han: "Det er ikke Fanta, mamma, det er brus.") og var lykkelig. Minstemann ble sendt fra fang til fang til han hadde hoppet og kost med alle besteforeldrene sine. På vei ut fikk eldstemann en leke. Sikkert produsert i Kina for to kroner, men ungen var i ekstase. Og da vet dere jo, kjære mødre, at mor er fornøyd med kvelden også.

(....men hun, dvs jeg, gleder seg likevel til neste år hvor jeg faktisk kan ha venninnefeiring på Alex Sushi eller noe slikt! :hoppe:)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Tusen takk for alle hyggelige hilsener!

Vinterferien var fantastisk! Og ja, litt træl å pakke oss sammen i bilen, men så fort vi kom oss av gårde var det nydelig å ha noen uforstyrrede dager til fjells. Ikke noe skole, ikke noe kjøre-og-hente-logistikk, bare ren avslapning. Til og med uten internett! :sjokk: Susain fikk dispensasjon for å logge seg på via mobilen siden One Direction slapp en ny singel på torsdag, men hun ville ikke vært skikkelig tenåring hvis hun ikke hadde mast seg til det (ikke sant, Smilo? :ler:) Ellers levde både hun og de andre greit uten pc, og innimellom skigåing og utelek flatet de ut med hvert sitt strikketøy eller kortspill... tror de trengte å lade batteriene like mye som oss voksne!

Høres ut som Susain er en helt vanlig tenåringsjente ja :)

Foreldrekontakt i barnehagen: Som regel en piece of cake. Veldig lite jobb. Unntaket er hvis det er problemer knyttet til driften av barnehagen, dårlig stemning i forhold til vikarbruk, assistenter som kan lite norsk osv., men som regel er dette en ganske enkelt og takknemlig jobb, ettersom barnehager jevnt over scorer høyest av alle offentlige tilbud på trivselsskalaen.

Klassekontakt: Mye av det samme, men i tillegg gjerne med ansvar for sommeravslutning og julegave til lærere. Vær forberedt på at lappene/mailene dine om at 20 kroner skal legges i en konvolutt på plassen til Frida, kommer til å bli lest av maks halvparten av foreldrene, så du blir nødt til å sponse litt. Dog ingen store summer, og ellers lite ansvar.

Referatskriver: GULLJOBB for deg som vil være engasjert forelder uten å bidra stort. På alle foreldremøter blir det (pussig nok) svært stille når spørsmålet om referat kommer opp. Men noter stikkord på en lapp, gå rett hjem og skriv et kjapt referat, send ut samme kveld, og du fremstår som Superkvinne- med minimal innsats.

FAU-representant: Les mailen din, møt opp på tre-fire møter i året, og meld deg gjerne til festgruppe eller dugnadskomite eller det som måtte komme opp. Krever ikke mye innsats, du kan tilpasse det etter hva du har tid og lyst til, og av og til kommer det opp saker som er viktige for barnehagen/skolen og det er fint å kunne mene noe om.

FAU-leder: Skriv mailene, kall inn til møter, og hvis du ellers er flink til å delegere (eksempel: "Jeg noterer at det er stemning for et ekstra arrangement i tillegg til juletrefesten. Hvem kan ta på seg ansvare for å dra i gang dette?"), så er det ikke så aller verst arbeidsmengde det heller. Men du står jo med det øverste ansvaret. Bonus: du blir involvert i drift og planer, og rektor/styrer/ansatte vet hvem du er.

SU-representant: FAU-leder uten juletrefest, sommerfest og dugnad. Involvering i planarbeid, byggesaker og økonomi. Lite jobb i utgangspunktet, men som de andre funksjonene har det et visst preg av "hvilende vakt"- dersom kommune eller bydel bestemmer seg for å skjære inn til beinet budsjettmessig står du plutselig oppført som kontaktperson for demonstrasjonstog før du vet ordet av det.

Lagleder for breddeklubb: Liker du å sende mail? Er du god til å huske å kreve inn småsummer, lage drakt-oversikter og sette opp dugnadslister? Dette er jobben for deg! Melde på cuper/stevner, holde orden på drakter og lister, og annet forefallende. Ganske hyggelig jobb med lite innsats, og det økonomiske ansvaret er helt til å bære. Vær dog forberedt på en del purringer- foreldre kan være noen skikkelige sløvinger. Og aldri, aldri, aldri påta deg å drive med byttevirksomhet for dugnadslister- det er KUN lov med innbyrdes bytting.

Lagleder for talentlag: Logistikk for viderekomne. Samme som for bredde, bare med større summer, flere arrangementer, og ofte en del reiseplanlegging osv for turer og opplegg. Hvis du jobber mye med reisevirksomhet og logistikk er det en fordel, for her dukker det ofte opp oppgaver som "Hvordan få 15 smågutter fra havna i Hirtshals til baneanlegget før første kamp begynner klokka 08:30 på en søndag morgen- uten at det blir for dyrt?". Se også opp for ambisiøse foreldre som klager på alt, ingenting, og særlig treneren som ikke skjønner at gullgutten er et talent fra oven som ikke passer til å spille back. Nå ble det mye fotballterminologi, men det gjelder for flere idretter og hobbygrupper. Spennende, men krevende.

Styreleder: I grupper/virksomheter uten offentlig rapportering eller støtte: årsmøte, et par styremøter i året, og ellers lite stress. Stresset kommer dersom dere har krav iht regnskap, rapportering eller annet som skal være formelt i orden- da er det en fordel å være strukturert og ikke minst, ute i god tid (hahaha!).

Kasserer: Igjen, dersom intet skal rapporteres inn offentlig, består jobben i å betale fakturaer innen forfall og ikke bruke opp innbetalingene dersom du er blakk før lønningsdag. Dersom du påtar deg kassereransvar der det skal rapporteres i forhold til støtteordninger osv, anbefaler jeg sterkt at du kan litt om regnskap fra før. Ofte finnes det noen i en foreldregruppe som jobber med regnskap eller økonomistyring, frist disse med en flaske god vin og bruk alle overtalelsesevner for å få dem med i styret. De kan hoste opp et formelt riktig regnskap på et par timer, og det er gull verdt!

17.mai (eller annet arrangement) komiteleder: Nei, talen og applausen på selve dagen er bare en bitteliten del av jobben. Her er det ingen rask heder og ære å hente. Derimot mye jobb, planlegging og struktur. Med en god arbeidsgruppe og gode evner til å delegere går det stort sett greit, hvis du besitter en porsjon organisasjonstalent. En veldig viktig jobb som blir satt pris på av mange, men som sagt: det er en god del jobbing.

17.mai (eller annet arrangement)-gruppesjef: Selve Uriasposten, men helt nødvendig for at ting skal gå rundt. Forbered deg på mange mailer, mange purringer, og en flom av dårlige unnskyldninger ("Neimen, jeg kan jo ikke" "Jeg har så dårlig tid" "Tante Olga har bursdag" "Marsvinet er sykt"... og alle mulige andre varianter som stort sett gjelder alle sammen, hele tiden. Jeg har til gode å møte en forelder som ikke har dårlig tid, sånn er det for alle!). Og du bør like Excel. Men du kan feire 17.mai/julefest/avslutning med verdens mest Blendahvite samvittighet, siden du har vært en viktig, men usynlig brikke i det store maskineriet. Lykke til!

Ser ut til at du har fått med det de viktigste postene på foreldremanualen. Muligens revisor i diverse lag og foreninger, samt oppmann i fotball, diverse styremedlemmer i lag og foreninger og ikke minst foreldrekontakt i idretten er tilleggsposter :) Men du skriver så utrolig godt og jeg kjente meg igjen i alle kategoriene her jeg sitter klar til å dra å møte som klassekontakt for 7. klasse :)

Med min fantastiske intuisjon, betyr vel det at det kommer ei lita jente tuslende en uke over :hoho:

Jeg hadde termin 2. mai og fikk en magefølelse på at jeg kom til å føde en gutt før påske. Min intuisjon var nok like dårlig, for jenta kom 8 mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som Susain er en helt vanlig tenåringsjente ja :)

Ja, hun er nok det :ler:

Og selv om hun er aldri så interessert og engasjert i Smule og alt som skjer rundt graviditeten, måtte jeg flire da hun kom hoppende ut av dusjen, tok en piruett på gulvet, og utbasunerte at Nå er det bare TO MÅNEDER IGJEN....

... til One Direction-konserten! :hoppe:

Så høydepunktene kommer tett i starten av mai, og Smule må pent finne seg i å dele oppmerksomheten med andre viktige ting! Men virkelig, til tross for sine tenåringsnykker og rotete rom, så er jenta mi en helt fantastisk storesøster, så jeg er bare glad til at hun har sine sære diller. Noe annet ville jo vært skummelt!

Det minner meg for øvrig på at vi får et lite puslespill rundt Smules ankomst, og ikke bare med HK-jentas danseprøver. En ting er sykehusbag'en, den må jo pakkes, men det er mange andre bager som skal være klare også rundt den tiden. Susain og NaniRonaldo skal på hver sin Danmarkstur et par dager før og et par dager etter. Vi må få ordnet ting godt nok til at de er forberedt på å dra selv om vi ikke er til stede akkurat dagen før eller selve dagen, så her må mor fram med Excel-arket og telefonlista...

Magestørrelse er fascinerende greier. Heldig du som har pinglemage. Jeg så ut som en hval begge gangene. Det vil si, jeg var liten fram til uke 20 eller deromkring, og så tok det fullstendig av. Jeg var så misunnelig på alle nette gravide. Her så jeg ut som Barbapappa, hadde hovne legger og pløsete ansikt, mens andre jeg kjente hadde fine små mager og det var det. Urettferdig! ;) Møtte en jeg kjenner i dag som er høygravid, og hun ser ut som jeg gjorde da jeg var 5 måneder på vei, no kidding.

Er du sikker på at du var så ille som du tror? Du er ikke bare litt streng i vurderingen, da? :kose:

Jeg får nok mega-mage etterhvert jeg også, men antagelig ikke før de siste par ukene. Og da må det nesten være greit :ler: Inntil videre får jeg bare være glad for at den fremdeles er av praktisk størrelse. Og det er godt å vite at selv om alle reagerer på at den er så liten, så vokser Smule helt etter skjema. Var jo litt bekymret en stund, med kvalme og dårlig matlyst, så da er det en stor lettelse å høre at alt er bra!

Artig betraktning om psykologi og sport. Jeg tror du har rett! For min del er litteratur det samme utløpet :) Jeg får tenkt over og bearbeidet en hel masse! Man kan jo lese om mennesker som har det både verre og bedre enn seg selv (stort sett det første :ler:), og man kan føle på erfaringer uten å ha måttet gjøre dem selv.

Sport, litteratur, musikk... mulighetene er mange for å få fylt behovet for følelsesutløp, eller bare et friminutt fra den vanlige tilværelsen. Som salig Strindberg sa: "Det är synd om människan" :ler: Roy Jacobsen dro den vel enda lengre, og hevdet at rødvin har en god del av æren for at det står såpass bra til med folkesjela som det faktisk gjør...

Her har vi hatt en koselig dag. Vi har hatt en forsinket bursdagfeiring på Peppes av alle steder. Nå er ringen sluttet, for sist jeg feiret bursdag der var vel da jeg var ti.

Hehe. Høres ut som en topp dag, med leke og det hele. Men jeg skjønner godt at tanken på Alex sushi til neste år er forlokkende på sin måte, det også ;)

Jeg hadde termin 2. mai og fikk en magefølelse på at jeg kom til å føde en gutt før påske. Min intuisjon var nok like dårlig, for jenta kom 8 mai :)

Nemlig! Godt å høre at flere har intuisjoner som nesten tjener som bevis på det motsatte :ler:

En annen ting jeg er kronisk dårlig på å skjønne, er dette med kroppsdeler i magen. Jeg bøyer meg i støvet for de som kan fortelle om albuer og knær, og at hodet er der og der. For meg blir det aldri noe mer enn en bulkete, alien-aktig masse som beveger seg under mageskinnet, og hva nøyaktig det er som sparker hvor skjønner jeg meg ikke på. Men godt at det sparker og turner livlig der inne, det er betryggende. Så får vi se hva som kommer ut, og ikke minst når!

Herlige fredag...? Jo, det er ikke så verst. Vi går en semi-travel helg i møte, men ikke så ille som sist (da jeg endte opp i tårer på søndag kveld :sjenert: ). Bare en barnebursdag, i tillegg til det vanlige kamp- og treningsopplegget- det er helt levelig. Gubben skal på guttetur til Trysil, noe som er helt greit for meg så lenge han kommer hjem med alle lemmer intakt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

...Prøver du å si at det ikke er en alien som er inni der også, nå? Du kommer med så mange sjokkerende påstander her inne at det nesten må tas som spekulasjoner! Både lege og jordmor har problemer med å finne ut om hun ligger opp eller ned, og jeg bare "Jess, rumpehode på babyen min, da er'e en alien da!" :fnise:

Tror mamma og pappa var veldig glade for å ha farmor og farfar tvers over hagen da lillebror kom. For de kunne bare geleide meg i pysj over plena og i seng der. Ingen bagpakking eller noe. Så da de ringte morgenen etter og var superbegeistret så var jeg helt "Åja, er det Lillebror som har kommet? Så fint." og la meg igjen. Dermed slapp de å bestemme seg mellom de tre forslagene de hadde, for fire år gamle meg hadde visst bestemt meg jeg :ler:

Håper du rekker å puste litt mer i helgen! Du må jo lade opp til... var det One Direction som var det store om to måneder? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hun er nok det :ler:

Og selv om hun er aldri så interessert og engasjert i Smule og alt som skjer rundt graviditeten, måtte jeg flire da hun kom hoppende ut av dusjen, tok en piruett på gulvet, og utbasunerte at Nå er det bare TO MÅNEDER IGJEN....

... til One Direction-konserten! :hoppe:

Nemlig! Godt å høre at flere har intuisjoner som nesten tjener som bevis på det motsatte :ler:

Har hun nedtelling til konserten også? Min snart 13-åring er fortsatt dødelig skuffet for at mor satte ned foten for konsertopplevelsen.. Spesielt siden mor skal på konsert ikke lenge etter :fnise:

Intuisjon var på rett plass med eldstemann, for om noen hadde sagt at han var jente når han ble født, så hadde jeg blånektet. Men den intuisjonen svikter visst gradvis... Med nr 2 hadde jeg ingen anelse, og med den sist var jeg helt på bærtur ..:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Godt å høre at det ikke bare er meg som bommer og ikke er proff, selv etter å ha gjort dette noen ganger. Menmen, så lenge det ikke blir en alien med "rumpehode" (:hoho:) så er jeg i grunnen fornøyd!

Håper du rekker å puste litt mer i helgen! Du må jo lade opp til... var det One Direction som var det store om to måneder? :fnise:

Ja, var det ikke det da? :klo:

Det er i alle fall noe av det mest omtalte her i huset... og sikkert over det ganske land, blant de som er i riktig alder.

Har hun nedtelling til konserten også? Min snart 13-åring er fortsatt dødelig skuffet for at mor satte ned foten for konsertopplevelsen.. Spesielt siden mor skal på konsert ikke lenge etter :fnise:

Huffda :fnise:

Jeg var også litt i tvil. Men Susain er hakket eldre, skal dra med en venninne, og det som gjorde utslaget for min del: det er sitteplasser i Telenor arena. Dermed turte mor å la henne dra. Hadde det vært ståplassmølje a la Spektrum eller Valle Hovin, med tjue tusen hysteriske småjenter, hadde jeg nok vært mer skeptisk.

Men det er rart. Enda en av de tingene som betyr at hun blir litt større, litt mer selvstendig, og litt mer på vei mot å bli sin egen person... :sukk: Dette skulle de fortalt oss da vi stresset med den første tanna! Det er jo godt å se, på en måte, men det er ikke fritt for at det er en smule vemodig også. Om noen år er moroa slutt, da reiser hun ut i verden og er klar for store eventyr. Og jeg står tomhendt og snufsende tilbake- et overflødig mamma-vesen som hun forhåpentligvis ikke har bruk for lenger... :grine:

Tror mamma og pappa var veldig glade for å ha farmor og farfar tvers over hagen da lillebror kom. For de kunne bare geleide meg i pysj over plena og i seng der. Ingen bagpakking eller noe. Så da de ringte morgenen etter og var superbegeistret så var jeg helt "Åja, er det Lillebror som har kommet? Så fint." og la meg igjen. Dermed slapp de å bestemme seg mellom de tre forslagene de hadde, for fire år gamle meg hadde visst bestemt meg jeg :ler:

Det høres veldig fint ut for alle! :) Skulle ønske det gikk like enkelt og greit for seg når Smule kommer, men jeg har mine tvil- først og fremst på grunn av all reisingen til ungene rett før og etter. Det kan jo gå helt fint: jeg kjører NaniRonaldo ned til Danskebåten, vi bærer bagasjen ut, overleverer passet til treneren, og så går vannet. Men hva hvis det skjer midt i en eller annen forberedelse? Skal liksom Gubben og Susain klare å pakke en fornuftig koffert til korturen hennes? :klaske: Da har jeg mer trua på ungene enn på mannen, for å si det sånn.

Apropos det, tikket det akkurat inn en melding fra min (antageligvis grundig rødvinsmarinerte) bedre halvdel her nettopp:

"Morsom, du mor!"

Så da antar jeg han har oppdaget at min lille hevn for å bli ringt opp midt i cowboystrekken min med beskjed om å pakke ned sengetøy, var at jeg valgte det som lå øverst i den rene bunken: Minstejentas knallrosa Hello Kitty-sengetøy. Perfekt til hyttetur med gutta boys, ikke sant? :sjarmor:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da antar jeg han har oppdaget at min lille hevn for å bli ringt opp midt i cowboystrekken min med beskjed om å pakke ned sengetøy, var at jeg valgte det som lå øverst i den rene bunken: Minstejentas knallrosa Hello Kitty-sengetøy. Perfekt til hyttetur med gutta boys, ikke sant? :sjarmor:

Selvfølgelig! :sjarmor:

Jeg ble visst bare geleidet over til naboen når broder'n kom til verden. For min del så tror jeg ikke det å få en bror var verdens største begivenhet, for jeg la meg visst bare godt til rette i midt i sofaen og sov videre.

Jeg skjønner jeg begynner å bli gammel (selv om jeg faktisk ikke har nådd kvartveis til 100 enda), for jeg har faktisk ikke peiling på hva One Direction er... :sjenert: Jeg skjønner at det er et band, og at det må være noe slags boyband, men hvem de er, det aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, mannen din fortjente å få rosa sengetøy da. Tenkt å vekke kona si midt i cowboystrekken, er ikke lov det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis min datter skulle dratt på OD så ville jeg vært nødt til å bli med. I tillegg til billettene ville vi trengt fly *2 + hotellovernatting, og dette syntes jeg ble i meste laget.

Og bare for å si det så synes jeg hevnen din var på sin plass. Tenker han sov godt sammen med HK i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Especially for you, Small Talk:

Det er jo søte gutter, da, selv jeg kan se det. Og som alle andre Simon Cowell-prosjekter kan de jo synge til en viss grad i alle fall :ler:

Men jeg tror ikke jeg ville bladd opp flerfoldige tusen jeg heller, smilo. Det blir litt i overkant av hva det er verdt, tross alt...

Jeg er jo så gammel at jeg faktisk husker New Kids On The Block... :sjokk: Nå ble jeg aldri noen blodfan, selv om jeg prøvde hardt. Alle jentene i klassen min elsket jo Jordan, det var bare jeg og en til som aldri klarte å bla opp den store entusiasmen for La-la-la-la-la-la- Tonight! Og sett i retrospekt er det vel egentlig bare et kompliment til den 12-årige Mafalda, for de VAR jo virkelig ræva!

Så disse gutta er altså konkurrenten til Bieber. Nå er min datter heldigvis ikke av blodfan-typen. En kollega av meg har en datter som puster, lever og tenker Justin Bieber 24 timer i døgnet, og allerede har daglige hysteriske anfall i forkant av konserten (hun har fått tak i Meet and Greet-billett og holder på å døøøøøøø!). Tror jeg ville hatt problemer med å beholde tålmodigheten hvis Susain hadde vært like ille. Ikke innbiller hun seg at hun blir kjæreste med noen av dem heller- selv om hun sikkert drømmer om det-, så jeg synes hun har bra gangsyn til å være fortis! ;)

Gubben sov for øvrig godt i Hello Kitty-sengetøyet sitt, men ble litt flau da jeg fortalte at damene på KG syntes det var på sin plass.... :fnise:

Åh hjelpes, er klokka så mye? Må løpe og hente i bursdag, før det bærer rett til utendørskamp... :fryse:

Ha en strålende lørdag, damer!

Tillegg: Smule hoppet foruroligende entusiastisk i magen mens What makes you beautiful ble avspilt på Youtube. Kanskje det er jente likevel?? :sjarmor:

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den sangen har jeg hørt før, tror jeg... På radioen på vei til jobb eller noe sånn. Ikke helt min sjanger for å si det sånn, men heller de her enn Bieber ihvertfall, så sånn sett så har ihvertfall Susain bedre smak enn de ihugga Bieber-fanatikerne. :)

Jeg har vel aldri hatt særlig sansen for boyband i det hele tatt, og selv om A1, Westlife og Backstreet Boys var noe av det kuleste man kunne høre på når jeg var i fjortisalderen og "alle" jentene digga dem, så var vel jeg det man kan kalle en outsider musikkmessig. Jeg likte bedre musikken til fatter'n, jeg... Eagles, Zepplin, Deep Purple osv, samt punkband som Greenday og Blink182. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Prøv deg som norsklærer i 8./9. klasse så omhandler 50% av stilene enten Justin Bieber eller One Direction :klaske: Rart jeg må ha sjokolade mens jeg retter? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Mafalda, jeg var en av disse som var blodfan av ikke NKOTB, men Backstreet Boys. Grunnen til at jeg nevner det er akkurat besrkivelsen av hun du pratet om der alt dreier seg om JB 24/7.

Vi planla å leie hybel i Florida, for da hadde vi jo størst sjangse for å treffe Brian, og A.J. Hver eneste gang en av musikkvideoene var på MTV, spratt tårene og vi sang av full hals og hulket. Vi satt oppe til langt på natt bare sånn i tilfelle det kom en musikkvideo senere, selv om vi hadde sett de alle sammen hundre ganger før. VHS. Hver uke. Når jeg tenker tilbake så lurer jeg på hva våre stakkars mødre tenkte. Vi var virkelig helt på tur. Når jeg tenker etter tror jeg faktisk hun venninna mi endte opp hos helsesøster eller psykolog på grunn av denne drømmen.

Ha en fortsatt fin helg! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha...Kjenner meg godt igjen der Mus-Katt. Bare at jeg var jo såååå forelske i Nick Carter. Tapetserte rommet mitt med plakater, taket også!!!

Seinere gikk det over i Metallica, Guns'n roses, Bon Jovi osv...

Men...jeg må nesten si at jeg føler meg litt gammel (selv om jeg "bare" er 28), følger jo ikke med i musikkverden lengre! Hadde aldri hørt om One Direction før idag jeg...Har nok slumpa borti sangen på radioen da. Må nok vente til mini blir større før jeg blir oppdatert igjen :fnise:

Endret av Susa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah Susa, faktisk så skal jeg innrømme at jeg tror det var her inne hos Mafalda at jeg hørte om One Direction for første gang. Hun er visst veldig oppdatert... Jeg husker også nå at jeg hadde gedigen plakat av Brian hengende på veggen (hadde selvfølgelig flere, men denne var han i positur) som jeg hadde kjøpt etter en konsert i Spektrum, hver kveld så kysset jeg plakaten der hvor munnen hans var. Herregud. Dette er flaut, hvorfor forteller jeg det egentlig? Det føles vel som om det har skjedd i et annet liv eller med en annen person ;)

Hvis jeg ikke tar feil så er vel One DIrection de som har den "live while we're young" låta...Det er nesten så jeg blir provosert :fnise:

Endret av Mus-Katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar feil så er vel One DIrection de som har den "live while we're young" låta...Det er nesten så jeg blir provosert :fnise:

Selv ble jeg enda litt mer provosert da den offisielle Justin Bieber-biografien kom ut. Hallo jens, hvor mye spennende og dramatisk har du å fortelle når du knapt har fått pubusbart? :klaske: D'ække akkurat rock and roll a la Keith Richards, dette her!

Kyssing av Backstreet boys-plakater og leiligheter i Florida... :ler: Jo, boyband og jenter er et klassisk fenomen. Dere kommer nok til å bli ufrivillig oppdaterte på musikkfronten om noen år dere også, og da vil dere faktisk være lykkelige hvis det er One Direction-aktige saker det går i, for det finnes så mye verre! NaniRonaldo er fæl- ungene bruker jo iTunes-kontoen min, og i mailboksen min popper det stadig opp kvitteringer for sanger som "Øl, øl, øl på afterski", "Everybody fucks" og annet drit. Gangnam style fikk jeg langt opp i halsen for flere måneder siden. Det er såvisst ikke kvalitet som gjelder i musikkbransjen... :sprettoy:

Arrrgh. Søndag morgen, og jeg mangler ord for å beskrive hvor utrolig lite lyst jeg har til å dra en småsur SnillVims (som burde ha ryddet rommet, øvd på obo og gjort lekser) ut i kulda på speidernes vintersportsdag. Jeg vil ikke! Jeg vil være hjemme, lese hele Aftenposten for en gangs skyld, og så ha tid til å ta et tak i det aldeles nedgrodde huset vårt! Men nei. Vintersportsdag it it, og NaniRonaldo skal på trening, og så må vi en tur innom en slektning på høflighetsvisitt... Og jeg er desperat etter å være hjemme mer enn en halvtime i strekk, bare for å skifte gir, hente nye ting, og dra ut igjen. Det er ikke rart det ser ut som det gjør her, vi har jo %&##!?% aldri tid til å gjøre noe med det! En vakker dag går jeg bananas og hiver alt jeg finner i nærmeste søppelcontainer. Knausgård go home, vi har det minst like ille som deg!

Dagens hjertesukk :ler:

Men hjelper det? Nei. Så jeg får gå og sparke min sønn bak, gjøre meg klar, og henge i stroppen en dag til. Med litt flaks rekker vi en felles, kjapp opprydning før kampen mot Chelsea i kveld, så jeg slipper å sitte og gremme meg like mye over støvdottene på gulvet som over Chicharitos stadige offside-løping. Ett irritasjonsmoment er mer enn nok! ;)

Håper dere andre er mer fornøyd med søndagene deres enn jeg er med min... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv deg som norsklærer i 8./9. klasse så omhandler 50% av stilene enten Justin Bieber eller One Direction :klaske: Rart jeg må ha sjokolade mens jeg retter? :ler:

:daane: Du trenger et tonn sjokolade :ler:

Selv ble jeg enda litt mer provosert da den offisielle Justin Bieber-biografien kom ut. Hallo jens, hvor mye spennende og dramatisk har du å fortelle når du knapt har fått pubusbart? :klaske: D'ække akkurat rock and roll a la Keith Richards, dette her!

Kyssing av Backstreet boys-plakater og leiligheter i Florida... :ler: Jo, boyband og jenter er et klassisk fenomen. Dere kommer nok til å bli ufrivillig oppdaterte på musikkfronten om noen år dere også, og da vil dere faktisk være lykkelige hvis det er One Direction-aktige saker det går i, for det finnes så mye verre! NaniRonaldo er fæl- ungene bruker jo iTunes-kontoen min, og i mailboksen min popper det stadig opp kvitteringer for sanger som "Øl, øl, øl på afterski", "Everybody fucks" og annet drit. Gangnam style fikk jeg langt opp i halsen for flere måneder siden. Det er såvisst ikke kvalitet som gjelder i musikkbransjen... :sprettoy:

Arrrgh. Søndag morgen, og jeg mangler ord for å beskrive hvor utrolig lite lyst jeg har til å dra en småsur SnillVims (som burde ha ryddet rommet, øvd på obo og gjort lekser) ut i kulda på speidernes vintersportsdag. Jeg vil ikke! Jeg vil være hjemme, lese hele Aftenposten for en gangs skyld, og så ha tid til å ta et tak i det aldeles nedgrodde huset vårt! Men nei. Vintersportsdag it it, og NaniRonaldo skal på trening, og så må vi en tur innom en slektning på høflighetsvisitt... Og jeg er desperat etter å være hjemme mer enn en halvtime i strekk, bare for å skifte gir, hente nye ting, og dra ut igjen. Det er ikke rart det ser ut som det gjør her, vi har jo %&##!?% aldri tid til å gjøre noe med det! En vakker dag går jeg bananas og hiver alt jeg finner i nærmeste søppelcontainer. Knausgård go home, vi har det minst like ille som deg!

Dagens hjertesukk :ler:

Men hjelper det? Nei. Så jeg får gå og sparke min sønn bak, gjøre meg klar, og henge i stroppen en dag til. Med litt flaks rekker vi en felles, kjapp opprydning før kampen mot Chelsea i kveld, så jeg slipper å sitte og gremme meg like mye over støvdottene på gulvet som over Chicharitos stadige offside-løping. Ett irritasjonsmoment er mer enn nok! ;)

Håper dere andre er mer fornøyd med søndagene deres enn jeg er med min... ;)

Du skulle nok hatt en like lang natt som meg.. 12 timers søv gjorde underverker :)

Lykke til med vintersportsdag, treninger og fotballkamp i kveld. En minirazzia før kampen vil roe stressnivået betraktelig. Min erfaring er at når man har et liv hvor ting går i 200 så er kravene til innsats hjemme senket til lavnivå. Og meg bekjent har ingen har dødd av støvdotter under sofaen og oppvask på benken så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...