Gå til innhold

Skyteepisoden i Finland


Gjest brutal mann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes kvinnelige skyttere også. Mener å huske at den første som utførte en skoleskyting var en amerikansk jentunge.

Et kjapt googlesøk viser en sak fra februar 2010

Shooting at University of Alabama at Huntsville Kills 3, Injures Several

Finnes sikkert flere eksempler om man har lyst til å sette i gang å lete.

Jeg har aldri hørt teorien om at det er kvinnefrigjøringen som forårsaker slikt, det er sikkert en individuell årsak for skytterne i så fall. Det kan godt hende noen av skytterne var misogynister som var lei, men ikke alle er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kvinnelige skyttere også. Mener å huske at den første som utførte en skoleskyting var en amerikansk jentunge.

Et kjapt googlesøk viser en sak fra februar 2010

Shooting at University of Alabama at Huntsville Kills 3, Injures Several

Finnes sikkert flere eksempler om man har lyst til å sette i gang å lete.

Jeg har aldri hørt teorien om at det er kvinnefrigjøringen som forårsaker slikt, det er sikkert en individuell årsak for skytterne i så fall. Det kan godt hende noen av skytterne var misogynister som var lei, men ikke alle er det.

I don't like mondays...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Da har Finland fått enda en skyteepisode der uskyldige mennesker blir drept og motivet er tilsynelatende ukjent. Så har vi sktingen i Malmø for noen år tilbake, Utøya, skoleskytingen i finland osv. Hva har alle disse til felles? Jo, de er utført av menn som har havnet på utsiden av samfunnet. Såkalte ensomme ulver.

Spørsmålet ingen tydeligvis er villige til å stille seg er hvorfor disse personene oppstår. Muligens fordi det belyser sider ved vårt velferdssamfunn som ingen har lyst å vedkjenne seg? At med materielt høyt nivå så er det empatiske nivået lavt? At en konsekvens av kvinnefrigjøringen er en stor gruppe kvinner som behandler menn som søppel? Jeg vil sågar påstå at det finnes biologiske forskjeller på menn og kvinner som gjør at menn ikke er like godt rustet til å leve alene som kvinner er. Men disse tingene er det ingen som vil snakke om, forske på elelr ta konsekvensen av. Jeg kan bare love en enseste ting, at dette er langt fra den siste hendelsen av sitt slag i Norden. Jeg vil tippe at før to år er gått så vil vi atter en gang ha slike overskrifter å lese.

Jeg hører allerede kvinnene bli indignerte og be menn skjerpe seg, det er bare skyteren sitt ansvar og at menn må klare seg selv. Joda, en kan fint argumentere for dette og tilsynelatende vinne kampen om moralen. Men, nå er det nettopp slike uforsonelige holdninger som skaper disse ensome ulvene til å begynne med. Så lykke til!

forøvrigl, mitt svar er bedre psykisk helsevern allerede fra barnehagen og kampanjer for holdningsendringer for et mer empatisk samfunn.

Du må virkelig være den bitreste mannen jeg noen sinne har vært borti!!

Er det ikke snart på tide å ta ansvar for dine egne feil og problemer, og slutte å skylde på damene for alt vondt i livet ditt?!?!

Men du gir jo oss damene veldig mye makt da, det er jo hyggelig :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at en skal kvinnefrigjøringen til livs. Men noe skjedde på veien. En endte opp med en stor gruppe kvinner som behandler menn på en fullstendig uakseptabel måte. Det er en ukultur der det er lov for kvinner å trakkasere, le av og latterliggjøre menn.

Nå antar jeg at en lang rekke kvinner kommer til å skrike ut om at nei slik er det ikke fordi de og deres venninner ikke er sånn og bla bla bla. Det er fullstendig uinteressant. Det som er poenget er at disse kyniske mobberne finnes. Det er en merkbart stor gruppe kvinner som nyter å trakkasere menn og som får applaus når de gjør det. Den gruppen kvinner må identifiserers og jobbes målrettet mot.

Nå sier jeg ikke at det er denne gruppen alene som er ansvarlig for alt. Men de finnes og må settes søkelyset på. Det går noen røde tråder gjennom livet til disse ensomme ulvene. En av disse trådene er gjentatte ubehagelige møter med kvinner. Da kan en ikke bare trekke på skuldrene og kreve at mannen skulle stått opp mot disse alene. Vi må som et samfunn påpeke at denne oppførselen som disse har møtt hos kvinner opp gjennom årene er fullsendig uakseptable.

I det komplekse bildet som skaper ensome ulver så er det denne siden jeg øsnker å belyse og å få gjort noe med. Så håper jeg andre vil fokusere på andre sider ved dette kynsike materialistiske søppelsamfunnet alle higer etter.

Menn har da behandlet kvinner på en veldig nedlatende måte i mye større grad enn det motsatte! ...uten at vi så disse kvinnene drive å massakre folk av den grunn. dette her er bare ansvarsfraskrivelse! Det gir meg veldig store vansker med å ta deg alvorlig på noen som helst måte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo:

Finnes ikke kvinnehatende :klo: Men jeg krever like mye av kvinner som jeg krever av menn. Gir ikke kvinner spesialbehandling bare fordi de har fitte og pupper å vifte med.

Helt enig med deg her. Vi må alle ta ansvar for våre egne handlinger og egne holdninger. Det inkluderer dermed også de som gjør slike ekstreme handlinger. Menn skal vel da heller ikke ha spesialbehandling?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner har et ansvar for hvordan de oppfører seg mot andre mennesker. Det finnes en merkbart stor gruppe kvinner som mener seg berettiget å mentalt misshandle menn. En kultur en finner eksepmpler på i reklamer f.eks. Det er lov å fremstille menn som dumme, men si at noe er så enkelt at til og med mor kan klare det så har du likestillingsombudet på nakken.

Gruppen menn som ikke opplever annet en avvisning og latterliggjøring fra kvinner er stadig økende. Med denne følger menn som ikke har noe å tape og som gjør hva som helst for oppmerksomhet. Og vet du hva, den 18-åringen (som jeg er 90% sikker på er et utskudd i kvinners verden) vil nå få utallige frierbrev og tilgang på mer fitte en hva han noen gang kunne drømt om. Fint, ikke sant?

Han mannen som mishandlet meg mentalt gjennom hele oppveksten min, når skal han ta ansvar? Er det greit at jeg går utveg skyter noen ukjente, jeg har tross alt blitt mentalt misbrukt av en mann!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er med skolen i Finland, er at de er utrolig gode når det gjelder selve skolen, undervisning/lekser/jobbing osv.

Er jo en grunn til at de scorer høyt i de PISA undersøkelsene og er blant de aller beste..

Men, det er nok ikke alle skoler som er like gode på å jobbe med det sosiale, og inkludering, og det derfor ofte kan være noen som faller utenfor.

Og som da ikke har det bra i løpet av oppveksten og av en eller annen grunn vil ta hevn for eksempel, og gjør noe så grusomt som å skyte uskyldige mennesker.

Det har jo skjedd før i Finland, så "noe må det jo være".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann, lever i denne frigjorte delen av verden og har observert utviklingen siden 70-tallet.

Det er ingen som forsker på dette. Er du gal? Det betyr jo å sette spørsmålstegn ved kvinnefrigjøring og å kreve noe av kvinner. Det skal en ikke ha noe av.

Det du vil finne er veldig mange menn som har nøyaktig samme erfaring som disse ensomme ulvene. Og det er her frustrasjonen ofte slår til. Kvinner blir indignerte og vil har "seriøse vitenskapelige bevis" når alt de trenger er å ta to steg tilbake og se seg rundt i verden. Slik knebles effektivt all debatt og vi ender opp med flere ensomme ulver og uskyldige drepte.

Så svaret på spørsmålet "Hvordan vet du dette?", er altså "Jeg bare vet det, fordi jeg er mann."? Lovlig tynt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må virkelig være den bitreste mannen jeg noen sinne har vært borti!!

Er det ikke snart på tide å ta ansvar for dine egne feil og problemer, og slutte å skylde på damene for alt vondt i livet ditt?!?!

Men du gir jo oss damene veldig mye makt da, det er jo hyggelig :)

Ja, damer har mye makt, når skal damer ta ansvar for makten de har fått?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har da behandlet kvinner på en veldig nedlatende måte i mye større grad enn det motsatte! ...uten at vi så disse kvinnene drive å massakre folk av den grunn. dette her er bare ansvarsfraskrivelse! Det gir meg veldig store vansker med å ta deg alvorlig på noen som helst måte.

Din lettbeinte avfeiing er grunnen til at jeg påstår at vi vil se mange flere slike peisoder i årene som kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg her. Vi må alle ta ansvar for våre egne handlinger og egne holdninger. Det inkluderer dermed også de som gjør slike ekstreme handlinger. Menn skal vel da heller ikke ha spesialbehandling?

Ndei, men likebehandling hadde vert fint. I dag er menn en pariakaste i den vestlige verden. Menns verdi ligger langt under kvinnens og verdien er synkende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndei, men likebehandling hadde vert fint. I dag er menn en pariakaste i den vestlige verden. Menns verdi ligger langt under kvinnens og verdien er synkende.

Jaha? Hvem sitter i flest lederstillinger? Er det kvinne- eller mannsdominerte yrker som er høyest lønnet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han mannen som mishandlet meg mentalt gjennom hele oppveksten min, når skal han ta ansvar? Er det greit at jeg går utveg skyter noen ukjente, jeg har tross alt blitt mentalt misbrukt av en mann!!

Nei, det er ikke greit. Men det hadde vært en viktig forklaring på hvorfor om så hadde skjedd. Utover det snakker jeg om menn som utstøtes av hele samfunnet, menn som opplever krasse, sårende og direkte ufine avvisninger fra kvinner. Merk, ikke bare én kvinne, men mange, ja mer eller mindre alle kvinner de møter. At det ikke gjør noe med en skal en være særdeles empatiløs for å ikke forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så svaret på spørsmålet "Hvordan vet du dette?", er altså "Jeg bare vet det, fordi jeg er mann."? Lovlig tynt.

Mh... Noterer meg at det å påpeke opplagte skjevheter ikke er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Hvem sitter i flest lederstillinger? Er det kvinne- eller mannsdominerte yrker som er høyest lønnet?

Du snakker materielle verdier, jeg snakker mellommenneskelige. Forøvrig er det ikke menn sin feil at kvinner ikke gidder å yte det som kreves for å komme seg til topps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det er ikke greit. Men det hadde vært en viktig forklaring på hvorfor om så hadde skjedd. Utover det snakker jeg om menn som utstøtes av hele samfunnet, menn som opplever krasse, sårende og direkte ufine avvisninger fra kvinner. Merk, ikke bare én kvinne, men mange, ja mer eller mindre alle kvinner de møter. At det ikke gjør noe med en skal en være særdeles empatiløs for å ikke forstå.

Det er fullt forståelig at man blir lei seg og frustrert om man til stadighet blir avvist på sårende måter, men jeg kan likevel ikke se at menn er mindre verdt enn damer eller at damer har ansvar for menns handlinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er menn en pariakaste i den vestlige verden. Menns verdi ligger langt under kvinnens og verdien er synkende.

Og slike latterlige utsagn er grunnen til at mange menns forsøk på å diskutere kjønnsproblematikk og likestilling ikke blir tatt alvorlig her på KG.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU mener vi har en kultur hvor kvinner undertrykker menn.

JEG har fremdeles til gode å treffe en mann som ikke viser seg som en mannsjåvinist når vi blir godt nok kjent.

Jeg har høyere utdanning, ledelsesjobb, har tjent mer enn alle mine ekser, og jobber som regel 70 + timers uker. Alikevel har jeg til gode å treffe en mann som går med på å gjøre 50% av husarbeidet, en mann som ser på meg som likeverdig og som respekterer meg. I hverdagen kan vi fungere sammen, men om vi er uenige har jeg alltid fått beskjed om å "kjenne min plass", jeg har til gode å bli tatt seriøst av min partner hvis jeg ønsker å diskutere akutelle saker eller politikk, for jeg skal bare være en pen liten dame. Dette er ikke basert på EN mann, men på flere lange forhold og samboerskap. Nå vil du kanskje si at jeg har vært uheldig med mine ekser, men de har alle svært forskjellige bakgrunner, og det har alltid tatt et par år for mannsjåvinismen å skinne frem.

Så når du baserer din synsing på egne erfaringer, kan jeg basere min synsing på mine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt forståelig at man blir lei seg og frustrert om man til stadighet blir avvist på sårende måter, men jeg kan likevel ikke se at menn er mindre verdt enn damer eller at damer har ansvar for menns handlinger.

Damer har ikke ansvar for menn sine handlinger, men det er ikke å feie under en barkrakk at damer sine handlinger former mannen. Av flere komponenter som leder frem til ensomme ulver er kvinners iboende evne til å tråkke på menn som ligger nede en viktig bidragsyter til skapelsen av disse utstøtte.

Når en sler hvor lov det er å latterliggjøre menn på alle mulige nivåer så er det jo ingen tvil om at menn sin verdi er langt lavere en kvinnens. Det er så mange områder der kvinner siter med bukta og begge endene at det halve kunne vært nok. Merkelig nok dreier alle disse seg om mellommenneskelige relasjoner. Ikke en helt ubetydelig faktor for et flokkdyr som mmennesket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...