AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #1 Del Skrevet 26. mai 2012 Har ikke hatt særlig inntekt før i fjor, så skattebetaling er ikke noe jeg er vant med. Oppdaget at kodebrikken min er helt borte for et par dager siden, har endevendt huset, men fant den ikke. Fikk ringt inn til banken og spurt etter ny, og hun sa det ville ta en uke før den var fremme. Vet det er skikkelig dumt av meg å ikke har tenkt på dette før, men gjort er gjort.. Går det an å betale i banken? Har et lite spørsmål til. Jeg opprettet BSU-konto i 2011, noe som ikke er beregnet i restskatten. Faren min fikk ringt banken og fikset det, men hvordan vet jeg om jeg skal betale de fire tusen eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
G_25 Skrevet 26. mai 2012 #2 Del Skrevet 26. mai 2012 Ta kontakt med skattetaten. De hjelper deg vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marwel Skrevet 26. mai 2012 #3 Del Skrevet 26. mai 2012 Det eneste som skjer er at rentene begynner å løpe på restskatten. Det er snakk om så lite penger at det er ikke noe vits i å stresse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 26. mai 2012 #4 Del Skrevet 26. mai 2012 Har ikke hatt særlig inntekt før i fjor, så skattebetaling er ikke noe jeg er vant med. Oppdaget at kodebrikken min er helt borte for et par dager siden, har endevendt huset, men fant den ikke. Fikk ringt inn til banken og spurt etter ny, og hun sa det ville ta en uke før den var fremme. Vet det er skikkelig dumt av meg å ikke har tenkt på dette før, men gjort er gjort.. Går det an å betale i banken? Har et lite spørsmål til. Jeg opprettet BSU-konto i 2011, noe som ikke er beregnet i restskatten. Faren min fikk ringt banken og fikset det, men hvordan vet jeg om jeg skal betale de fire tusen eller ikke? Rentene på restskatten løper noen dager, og det utgjør nesten ingenting. Så det er ikke noe å stresse med. Om jeg forstår deg riktig har du satt inn 20 000 på BSU i 2011? Når du leverte ligningspapirene 30.april, sjekket du da at det var kommet med her, som 4000 i direkte fradrag i skatt å betale? Vanligvis er det automatikk i det. Var det ikke med når du leverte ligningspapirene er pengene tapt. Den restskatten du har fått utlignet er den du nå må betale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 26. mai 2012 #5 Del Skrevet 26. mai 2012 Tapt er de nok ikke. Man kan alltid få levert inn en endret selvangivelse og få en korrigert skatteberegning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 26. mai 2012 #6 Del Skrevet 26. mai 2012 Tapt er de nok ikke. Man kan alltid få levert inn en endret selvangivelse og få en korrigert skatteberegning. Står man fritt til å gjøre dette som man vil som personlig skatteyter? Skriv gjerne litt mer om hvordan dette gjøres, og hva forsinkelsgebyr eventuelt blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 26. mai 2012 #7 Del Skrevet 26. mai 2012 Man tar kontakt med skatteetaten, forklarer situasjonen, sender inn en endret ligning og legger gjerne ved et brev der man igjen forklarer situasjonen. Da løser det seg som regel. Har bistått flere med det de siste årene. Ang. renter/gebyrer så har jeg ikke satt meg nok inn i det, men det finner du nok på skatteetaten.no om du oppriktig er interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andy capp Skrevet 26. mai 2012 #8 Del Skrevet 26. mai 2012 Du får nok endret ligningen ja. Skatteetaten jobber faktisk først og fremst etter et mål om riktigst mulig ligning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 29. mai 2012 #9 Del Skrevet 29. mai 2012 Renten er på 1,26 prosent per år fra 1. juli 2011 til forfall første termin restskatt. Etter frofall ligger renten på 8.75% ca. Du kan alltid ringe din bank og få betalt når du har kidnummer. Gjør det samtidig som du ber om ny kode. Innkreving er det Kemnerkontoret/Futen hahahaha som driver med. Det er dem som kan renter, innkreving osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå