Gå til innhold

Fengsel...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til informasjon: http://www.kriminalomsorgen.no/elektronisk-kontroll.4497627-77300.html

Dette blir i ditt tilfelle uansett ikke aktuelt med en gang siden denne soningsformen er avgrenset oppover til fire måneder, men du kan nok bli vurdert etter hvert. Hvor bor du i landet?

Jeg bor i Drammen i buskerud, det er vel mulig å få fotlenke for meg selvom jeg bor der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda, ikke bra ;/

Vell, som noen sa over; det er sikkert noen som gladlig tar vare på sønnen din mens du er borte ;) Og når det kommer til jobben, så er det nok arbeidsgiver som avgjør om du beholder den.

Men vær obs på at denne fengselsgreia kan gjøre det litt vanskeligere å finne ny jobb etterpå :/

Jeg er ikke noen jurist, men jeg ser ingen grunn til at du skal miste huset? Med mindre det ikke er ditt og du betaler husleie, selvfølgelig!

Jeg har fått en dom på 9 måneder på bredtveit kvinnefengsel, har noen noe eksempel på hvordan en vanlig dag i fengsel er?

Det er ikke som på film. Eller jo, det er det, men ikke i Norge!

Du får leve som "normalt", med TV, sofa osv. Det du mangler er friheten! Du kan ikke være sosial, gå på butikken (eller ut i det hele tatt ofc.). Det blir nok dårlig med internett og telefon også :P Hehe

Jeg har aldri vært i fengsel, men har lest litt om det. Du gruer deg sikkert masse, og det forstår jeg!! MEN du behøver ikke å grue deg så mye som de utenfor Skandinavia :P

Lykke til! Når skal du inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, ikke bra ;/

Vell, som noen sa over; det er sikkert noen som gladlig tar vare på sønnen din mens du er borte ;) Og når det kommer til jobben, så er det nok arbeidsgiver som avgjør om du beholder den.

Men vær obs på at denne fengselsgreia kan gjøre det litt vanskeligere å finne ny jobb etterpå :/

Jeg er ikke noen jurist, men jeg ser ingen grunn til at du skal miste huset? Med mindre det ikke er ditt og du betaler husleie, selvfølgelig!

Det er ikke som på film. Eller jo, det er det, men ikke i Norge!

Jeg skal inn i starten av juni, og blir på bredtveit kvinnefengsel i 9 måneder:( takk for svar ,letta litt på tankene:)

Du får leve som "normalt", med TV, sofa osv. Det du mangler er friheten! Du kan ikke være sosial, gå på butikken (eller ut i det hele tatt ofc.). Det blir nok dårlig med internett og telefon også :P Hehe

Jeg har aldri vært i fengsel, men har lest litt om det. Du gruer deg sikkert masse, og det forstår jeg!! MEN du behøver ikke å grue deg så mye som de utenfor Skandinavia :P

Lykke til! Når skal du inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, letta litt på tankene:) jeg skal inn på bredtveit kvinnefengsel i 9 måneder i slutten av juni :( angrer bittert på ranet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig at butikkran er en såpass stor forbrytelse at du ikke kvalifiseres til fotlenke. Og om dte var væpnet ran/ vold i bilde også så er det vel egentlig en glemmesak. I tilegg er det en god del andre krav som må innfris. Så jeg tror ikke du skal belage deg på at du får det.

Har du lest DETTE? Der står det en del om tilbud.

Og Denne siden kan være nyttig, både for deg og sønnen din. Du kan gå inn på forumet der og lese litt.

Lykke til, og prøv å ikke fall ned i kjelleren og gjøre det beste ut av situasjonen når du er der. :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at du betaler 1000 kroner og kommer fri, og rykker direkte tilbake til start? Eller har du et sånt kort som sier "De løslates fra fengsel"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan klarte du bli tatt? Må da være verdens enkleste ting å rane en butikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tatt fordi jeg gadd ikke ta på meg bryet å løpe når politiet allerede var der, gikk bort og fikk på meg et par håndjern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du venter på at politiet kom, eller de stod og ventet på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen venta på noen, men de kom i ganske så bra timing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, letta litt på tankene:) jeg skal inn på bredtveit kvinnefengsel i 9 måneder i slutten av juni :( angrer bittert på ranet..

Du angrer nok fordi du ble tatt.

Om alt gikk som det skulle, ville du sikkert vært glad du gjorde det :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann22

Jeg tror egentlig at butikkran er en såpass stor forbrytelse at du ikke kvalifiseres til fotlenke. Og om dte var væpnet ran/ vold i bilde også så er det vel egentlig en glemmesak. I tilegg er det en god del andre krav som må innfris. Så jeg tror ikke du skal belage deg på at du får det.

Har du lest DETTE? Der står det en del om tilbud.

Og Denne siden kan være nyttig, både for deg og sønnen din. Du kan gå inn på forumet der og lese litt.

Lykke til, og prøv å ikke fall ned i kjelleren og gjøre det beste ut av situasjonen når du er der. :klemmer:

En jeg kjenner ble tatt i forbindelse med flere grove pesonran. Han fikk ordning med fotlenke.

Mulig det var grunnet hans lave alder da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Takk for svar, letta litt på tankene:) jeg skal inn på bredtveit kvinnefengsel i 9 måneder i slutten av juni :( angrer bittert på ranet..

Det her går bra, klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eksen min satt i fengsel for vold i slåsskamp. Bare så det ikke skal bli diskusjon om det, visste jeg ikke om at han var dømt og skulle inn før lenge etter at rettsaken hadde vært, og han stod i soningskø.

Uansett, han måtte inn i 11 måneder, men slapp ut etter 2/3 tidsregelen eller noe. Når han hadde sittet 2/3 av straffen, fikk han komme ut. Om du kommer ut etter 2/3regelen, er det 6måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig at butikkran er en såpass stor forbrytelse at du ikke kvalifiseres til fotlenke. Og om dte var væpnet ran/ vold i bilde også så er det vel egentlig en glemmesak. I tilegg er det en god del andre krav som må innfris. Så jeg tror ikke du skal belage deg på at du får det.

Det gjøres en individuell vurdering, og det kan være at du kvalifiserer til tross for domskategori (blant annet med hensyn til familiesituasjon), men som det er sagt her, du bør nok ikke belage deg på det, og voldsbruk etc. som har vært i bildet kan være avgjørende. Det som derimot kanskje vil være det største praktiske problemet for din del er bosted. For nei, du kan ikke få fotlenke hvis du bor i Drammen/Buskerud siden dette fylket foreløpig ikke er under ordningen. Hvis du derimot har en bolig tilgjengelig i Oslo eller Vestfold (f.eks. familie), så vil du kunne sone der. Du kan uansett ikke få lenke før det er maks fire måneder igjen av dommen, så du må til Bredtvedt først i alle fall. Men de ni månedene er vel den totalte ubetingede delen antar jeg? I de fleste tilfeller kan du jo regne 2/3 av de tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...