AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #41 Skrevet 26. mai 2012 Da skaffer hu ikke dyr Jesus fucking christ. Du er klar over at økonomien kan forandre seg? Selv om ts hadde god økonomi da hun anskaffet hamstret for, la oss si et år siden, kan jo dette forandre seg. Skal man ta seg råd til en operasjon til mange tusen, som dyret kan dø av, om en er f eks arbeidsledig? Jeg ser ut i fra tickeren til ts at hun snart skal ha barn, så jeg antar hun har en del (uventede?) utgifter der. Selv hadde jeg ikke hatt råd til å ha verken dyr eller barn nå, og hadde jeg mot formodning vært gravid + hadde hatt dyr, hadde jeg ikke hatt råd til både utstyr til barnet og operasjon til dyret. Det går an å tenke lenger enn nesa si da, vet du. 2
kråkefjas Skrevet 26. mai 2012 #42 Skrevet 26. mai 2012 (endret) Skal man ta seg råd til en operasjon til mange tusen, som dyret kan dø av, om en er f eks arbeidsledig? Sier ikke at man skal bruke tusenvis på operasjon med dårlige utsikter på et hamster. Men tramp nå på det å få det ut av dets lidelser hvis ikke. Endret 26. mai 2012 av kråkefjas 3
jie-jie Skrevet 26. mai 2012 #43 Skrevet 26. mai 2012 (endret) Har erfart at om en hamster først blir syk er det liten sjanse for at den blir frisk. Jeg hadde heller ikke betalt for en dyr operasjon når dyret ikke kommer til å overleve uansett, og jeg vil heller ikke utsatt meg selv for en operasjon jeg ikke kom til å overleve. Edit: tror ikke det er vanlig å operere på små dyr fordi det er så liten sjanse for at de overlever. Endret 26. mai 2012 av jie-jie 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #44 Skrevet 26. mai 2012 Gjør det eneste riktig og skyld den stakkaren ned i toalettet først som sist. Den fortjener ikke å lide. Noe lignende skjedde med vår dverghamster da jeg var liten, vi hadde akkvarium også så var vant til å måtte ta farvel med de små. Men tok ikke lett på det altså, hadde en liten sermoni før vi skylte ned. Da håper jeg inderlig at dere tok livet av fiskene før dere skyldte dem ned, for det er da jaggu ikke noe dyrevennlig å skylde levende fisk ned i do. Man bør uansett ikke gjøre det pga smitte til grunnvannet, som lekker ut i elver ol.
Gjest Yellow Taxi Skrevet 26. mai 2012 #45 Skrevet 26. mai 2012 Da håper jeg inderlig at dere tok livet av fiskene før dere skyldte dem ned, for det er da jaggu ikke noe dyrevennlig å skylde levende fisk ned i do. Man bør uansett ikke gjøre det pga smitte til grunnvannet, som lekker ut i elver ol. Ja vi gjorde det med fiskene. Mamma bare holdt de i håven til de slutter å sprelle så det var jo ganske greit. Men dverghamsteren hadde ingen av oss hjerte til å ta livet av før vi skylte ned, det er jo mer ett kjeledyr man knytter seg til enn en fisk....
Gjest Skrevet 26. mai 2012 #46 Skrevet 26. mai 2012 Å operere et hamster synes jeg er unødvendig. Det er veldig risikabelt for dyret i utgangspunktet og går operasjonen bra så må den ha tid til å komme seg etterpå. Hamster har heller ikke så lang levetid, så slik jeg ser det vil dyret da "lide" resten av livet sitt. kall meg gjerne kynisk, men lider hamsteret nå vil jeg si det eneste riktige er å avlive det. Ja, jeg skrev jo: Ellers så betaler du det avlivningen koster 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #47 Skrevet 26. mai 2012 Hva om ts ikke HAR penger da? Hva da? Da får hun knekke nakken på den, slå den ihjel med en hammer eller finne frem hagla. Ikke la dyret lide fordi TS er gjerrig. 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #48 Skrevet 27. mai 2012 Da får hun knekke nakken på den, slå den ihjel med en hammer eller finne frem hagla. Ikke la dyret lide fordi TS er gjerrig. Det er jeg enig ikke. Men nå snakker jeg om hvis man faktisk ikke har penger til operasjon/avliving hos dyrlege, det her ingenting med å være gjerrig å gjøre. Dersom eieren må velge mellom operasjon til dyret og betale husleia og/eller kjøpe mat, har ikke dyret noe utbytte av operasjonen uansett - da vil ikke dyret lenger ha et sted å bo eller mat å spise. Og hva hjelper det dyret da?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #49 Skrevet 27. mai 2012 Det er jeg enig ikke. Men nå snakker jeg om hvis man faktisk ikke har penger til operasjon/avliving hos dyrlege, det her ingenting med å være gjerrig å gjøre. Dersom eieren må velge mellom operasjon til dyret og betale husleia og/eller kjøpe mat, har ikke dyret noe utbytte av operasjonen uansett - da vil ikke dyret lenger ha et sted å bo eller mat å spise. Og hva hjelper det dyret da? TS har ikke sagt at hun ikke har råd, hun har sagt at hun ikke vil bruke så mange penger på en hamster. Det er forsåvidt greit, det er liten sjangse for at den overlever uansett, men man sørger for at stakkaren ikke lider mer. Ut fra TS sine innlegg er det ingenting som tyder på at hun har problemer med å betale husleia, men er bare for gnien til å gidde å løfte en finger mens det stakkars dyret lider. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #50 Skrevet 27. mai 2012 Ja vi gjorde det med fiskene. Mamma bare holdt de i håven til de slutter å sprelle så det var jo ganske greit. Men dverghamsteren hadde ingen av oss hjerte til å ta livet av før vi skylte ned, det er jo mer ett kjeledyr man knytter seg til enn en fisk.... Jeg rekner med at du tuller nå? Eller skylte dere en levende hamster ned i do? 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #51 Skrevet 27. mai 2012 Overrasker meg over at så mange ser på dyrehold på den måten... Har man ikke penger til nødvendig operasjon eller avliving så burde man ikke ha dyr, punktum. Husleie og kommende baby er ingen unnskyldning. Man påtar seg et ansvar når man får seg dyr og kan man ikke ta seg best mulig av det økonomisk så lar man være. Det er ingen menneskerett i å ha dyr. 5
Gjest notetur nomen Skrevet 28. mai 2012 #53 Skrevet 28. mai 2012 Anbefale å trampe på et hamster for å drepe det og fortelle at man fikk den "geniale ideen" med å skylle et levende dyr ned i kloakken. Folk er jammen faen ta meg så stygge inne i hodene sine at det ikke fins ord for det. Og det triste er at disse sadistene mest sannsylig ikke skjønner hvorfor man ikke kan drive på sånn mot et levende vesen. 2
Gjest notetur nomen Skrevet 28. mai 2012 #54 Skrevet 28. mai 2012 For å si det sånn så håper jeg det fins en karma og at disse dyreplagerne får samme utgang på sitt neste liv som det de har gitt disse dyrene... 2
Sugerøret Skrevet 28. mai 2012 #55 Skrevet 28. mai 2012 Har en ikke råd,så får en i alle fall gjøre det en kan : stepp opp hos nærmeste vetrinær, vær dønn ærlig og si at en er blakk . Og la hamsteren være igjen hos vetrinæren. En skyller ikke levende dyr i do. Herrigud som jeg blir kvalm av hvor lite respekt det er for dyreliv. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #56 Skrevet 28. mai 2012 Anbefale å trampe på et hamster for å drepe det Hvem her inne er det som ha anbefalt å trampe på hamsteret for å drepe det???
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå