Gå til innhold

Har en terapaut lov til dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mener du at hvis man har gått inn i et forhold og hatt sex jevnlig i en periode, så er man pliktet til å fortsette å ha sex?

Jeg mener at man skal få bestemme over sitt eget sexliv, og vil man ikke ha sex så er det absolutt ingen plikt. Det er ens egen kropp, og ingen kan "tvinge" en til sex! Men, da må man jo (dessverre) regne med at partner går i fra en, selv om jeg personlig mener at å gå fra noen kun fordi man ikke får ha sex er en helt tåpelig ting å gjøre.

At det er en tåpelig ting å gjøre, er faktisk det dummeste jeg har hørt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og min mann har gått i par-terapi de siste par månedene, mer eller mindre ufrivillig. Etter at vi fikk vårt 2 barn har det blitt en del krangling mellom oss og vår eldste datter hadde visst fortalt om en av disse episodene på skolen. Det resulterte i et møte og en sterk anbefalning om å gå i terapi for at ikke dette skulle bli en barnevernssak.

Jeg syns egentlig dette var flott, da jeg aldri hatt fått med min mann om ikke han fikk et kraftig spark bak. Men nå føler jeg denne terapien utgjør den største trusslen for mitt ekteskap noensinne! Sex har ofte vært et tema i terapien da det er et problem for oss. I forbindelse med dette spurte terapauten mannen min om det hadde vært enklere for han og være en god ektemann om han hadde hatt en elsker på siden. Jeg trodde det var et retorisk spørsmål for at vi skulle reflektere over hva fravær av sex gjør for forholdet, men den gang ei! Da mannen svarte at ja, det trodde han så sa terapauten at dette kanskje var "noe vi skulle vurdere"?!?!

Som et resultat av dette har gubben registrert seg på en side for å møte en annen kvinne og mener han har sin fulle rett til dette!!! Er dette lovlig praksis for en terapaut???

Synes så absolutt du burde anmelde terapeuten, tenk at han fikk mannen din til å melde seg inn på ei datingside, stakkars mannen din da...herregud, hvor dum klarer du å bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering:

Da jeg ikke trodde ting kunne bli værre har jeg hatt en helt forferdelig dag. Gubben er tydeligvis mer attraktiv på nettet enn jeg hadde forventet for han har allerede kommet i kontakt med en kvinne som var interessert. Han nekter jo å fortelle meg noe mer, men han får sms'er og går rundt og smiler mens han tekser!!! Da han plutselig var borte på ettermiddagen i dag ringte jeg en advokat som søsteren min ga meg hjemme-nummeret til (hun brukte henne da hun gikk fra sin mann for et halvt år siden). Jeg vet det er lørdag, men jeg følte dette var en krise situasjon. Advokaten viste ingen forståelse for dette og behandler meg på en direkte ufin måte. I min frustrasjon så bare nevnte jeg den saken med den stakkars mannen som tente på seg selv utenfor tinghuset, etter å ha vært innom et advokat-kontor. Jeg vet jeg ikke burde gjort det, men det var ment som en fornærmelse mot advokater da hun var direkte ufin. Uansett så klikket det tydeligvis helt for henne for hun sa hun skulle hjelpe meg og 20 minutter senere så ringte politet på døra!!!!!!! Tror dere ikke den hora hadde sagt jeg utgjorde en fare for meg selv?? Og akkurat da kom gubben hjem også for han hadde tydeligvis bare vært på butikken. Han klarte heldigvis å overbevise politiet om at det ikke var nødvendig å ta meg med på legevakten. Jeg prøvde å følge rådene deres og sette han på plass, så jeg sa at hvis han skulle forsvinne sånn helt uten videre så kunne han finne seg et annet sted å være. Så jeg kastet noe etter han og latet som jeg var sur fordi han hadde glemt å gå ut med søppla og da han gjorde det så låste jeg han ute.

Hvor lenge burde jeg la han sitte der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ballejan

Ok jeg hadde litt medfølelse men det er jo tydelig at trollermor er ute på fanteri....synd! For det kunne vært et veldig viktig spørsmål som nok dessverre mange tenker men ikke nevner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er spørsmålet hva en blir enig om i forholdet, ikke sant? Mannen er åpenbart ikke fornøyd med null sex, akkurat som hun ikke synes det er greit at han har elskerinner. Hvordan skal de løse dette hvis begge skal stå på sitt?

Hvis en ikke ønsker å ha sex, hvorfor skal en da være i et forhold? Nei en skal ikke tvinges til å ha sex, men så skal en heller ikke tvinge sin partner til ikke å ha det. Dersom en ikke kan bli enige på dette området er grunnlaget for et forhold over.

Hvis begge står på sitt, så bør de jo vurdere å avslutte forholdet. Poenget mitt var at når det gjelder sex (og forsåvidt andre ting i et forhold) så har man lov til å endre mening. Har man f.eks. blitt enige om at man ønsker barn men en av partene ombestemmer seg, så skal man ikke få barn bare fordi "det var avtalen". Det samme mener jeg om sex.

Det finnes da mange andre grunner til å være sammen med noen, enn bare å ha noen å ha regelmessig sex med.. Et forhold som bare bygger på sex tror ikke jeg er så veldig sterkt.

At det er en tåpelig ting å gjøre, er faktisk det dummeste jeg har hørt

Dersom noen hadde ønsket å slå opp med meg fordi jeg ikke ville ha sex, så hadde det vært en person jeg uansett ikke ville ha vært sammen med.

Jeg har skjønt at folk flest ikke er enige med meg i dette, men jeg mener at sex ikke er en nødvendighet, verken i et forhold eller ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg og min mann har gått i par-terapi de siste par månedene, mer eller mindre ufrivillig. Etter at vi fikk vårt 2 barn har det blitt en del krangling mellom oss og vår eldste datter hadde visst fortalt om en av disse episodene på skolen. Det resulterte i et møte og en sterk anbefalning om å gå i terapi for at ikke dette skulle bli en barnevernssak.

Jeg syns egentlig dette var flott, da jeg aldri hatt fått med min mann om ikke han fikk et kraftig spark bak. Men nå føler jeg denne terapien utgjør den største trusslen for mitt ekteskap noensinne! Sex har ofte vært et tema i terapien da det er et problem for oss. I forbindelse med dette spurte terapauten mannen min om det hadde vært enklere for han og være en god ektemann om han hadde hatt en elsker på siden. Jeg trodde det var et retorisk spørsmål for at vi skulle reflektere over hva fravær av sex gjør for forholdet, men den gang ei! Da mannen svarte at ja, det trodde han så sa terapauten at dette kanskje var "noe vi skulle vurdere"?!?!

Som et resultat av dette har gubben registrert seg på en side for å møte en annen kvinne og mener han har sin fulle rett til dette!!! Er dette lovlig praksis for en terapaut???

Den terapeuten der kan ikke være mye profesjonell. Helt sykt å råde han til å være utro. Jeg har ikke ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du at hvis man har gått inn i et forhold og hatt sex jevnlig i en periode, så er man pliktet til å fortsette å ha sex?

Jeg mener at man skal få bestemme over sitt eget sexliv, og vil man ikke ha sex så er det absolutt ingen plikt. Det er ens egen kropp, og ingen kan "tvinge" en til sex! Men, da må man jo (dessverre) regne med at partner går i fra en, selv om jeg personlig mener at å gå fra noen kun fordi man ikke får ha sex er en helt tåpelig ting å gjøre.

Du om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

1) Lever en skriftlig klage til lederen/sjefen til terapeuten dere går til. Det er ikke mot loven hva han/hun har gjort, men det kan stride mot etiske retningslinjer.

2) Be om pga dette få en ny terapeut.

3) Ta en alvorsprat med mannen din. Si hvordan det får deg til å føle at han skal møte ei annen.

4) Dere må trolig uansett gå til terapi, hvis dere skal unngå trøbbel med barnevernet, så når dere kommer til den nye terapeuten forteller du om dette problemet med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For noe absurd tull ...

Blæh!

Par som ikke har intimt samvær er nå uansett på vei fra hverandre, selv om det virker som TS bare tuller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et resultat av dette har gubben registrert seg på en side for å møte en annen kvinne og mener han har sin fulle rett til dette!!! Er dette lovlig praksis for en terapaut???

Utradisjonelt, men neppe ulovlig.

Har du tenkt gjennom om dette vil kunne lette på det presset du muligens føler rundt sex? Hva om du fikk din egen husvenn? En må være åpen for og å tenke gjennom alle muligheter før en avfeier dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...