Gå til innhold

Har en terapaut lov til dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest .-L-.

Hvorfor har ikke du sex med mannen din da? Hvis det er det som gjør han frustert så er vel egentlig svaret på problemet, at han trenger å ha sex.

Det er liksom litt dumt å fokusere energien sin på ting man ikke kan få gjort noe med. Det at terapauten satte ideer i hodet på mannen din har skjedd. Enten må jo du gi han litt action eller så kommer han jo til å gå rundt og være frustrert. I værste fall, finner han seg en elsker, og da er vel ekteskapet over for din del i alle fall?

Endret av .-L-.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blubberella

Nå er jeg kanskje litt vrang, men jeg synes det er rart at du fokuserer på det terapeuten sa istedet for å fokusere på hvor lett mannen din var å be når det ble foreslått å skaffe seg en elsker. Jeg hadde vært utrolig skuffet og såret over manglende respekt fra mannen min, og det hadde vært et så stort svik at det dårlige forslaget fra terapeuten hadde havnet helt i bakgrunnen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke fokusert på hva mannen din kan gjøre for at du skal få energi til å få lyst? Det ligger ofte mer bak enn kun barnefødsel. Hvis hun går hjemme dag ut og dag inn, frokost, rydde, vaske, handle, hente barn, lage middag (kanskje jobb ved siden av også) osv osv, så skjønner jeg veldig godt at sexlysten blir borte. Man trenger litt inspirasjon i livet, være seg selv og ikke husmora.

Så hvis mannen derfor skal få finne seg ei elskerinne så er han enda mer fraværende! Vil det hjelpe på forholdet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen par får faktisk en god løsning på problemstillingen ved å velge en slik løsning - men det var utrolig klønete av terapeuten, for det forutsetter jo at det er en løsning begge er komfortabel med!! Sikker på at du ikke har misforstått terapeutens intensjoner her, at han/hun mente å spørre etter om hvordan du opplevde det, ikke å si at "ja, dette burde dere vurdere"?

Sosionomer har ikke kompetanse til å bedrive parterapi. Oppsøk psykolog som spesialiserer seg på dette området og gjerne også på sexologiske problemstillinger samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Jeg synes det er flere ting her som skurrer.

Nr 1: Hvorfor har du ikke sex med mannen din?

Nr 2: Hvorfor er du så opptatt av terapeutens forslag, når det helt klart er mannen din som feilet her?

Nr 3: Hvorfor skulle det terapeuten foreslo være ulovlig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest zebra

Kjøp serien Dag på DVD og se den, like anvendte penger som å bruke de på terapeut ...

haha,enig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke sex med mannen din?

Du sier at det er vanlig å ikke ha sex med mannen etter fødsel? Og hvor lenge tror du de forholdene varer?

For å elske å begjære et annen menneske, så må det da litt sex til?

Nå er jeg på ingen måte psykolog, men prøver å se for meg situasjonen dere er i. Regner med at du har en kastrert og frustrert mann, som faktisk ønsker å ha sex, men har innfunnet seg med at du ikke vil. Derav all krangling, og sikkert en god del frustrasjons fra mannen din.

Tipper også at terapauten har sett dette, og prøvde å vekke deg litt til "live". Til å få liv i et døende ekteskap? Ikke vet jeg!

Sikkert uproft av terapauten, men hva sier man til et ekterpar hvor den ene ikke vil ha sex?

Og det er da ikke vanlig å ikke ha sex når man er i forhold. Stakkars mannen din.

Tror du bør gjøre et valg her. Enten å starte med et ordentlig samliv med din man, eller så slipper du ham fri!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skilt4ever

Ekteskap er en illusjon.

Når "the going gets though" vil både du og han knuse hverandre via sabotasje, trakassering, familievernkontor mm.

Hvis man viser ansikt så kraftig som skilt så viser det at de fleste ekteskap bare er tull. 7 år er et gjennomsnittlig ekteskap. Så er det krig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil ha sex med ham?

Selv hadde jeg nok forlatt kona hvis hun bestemte seg for at vi ikke lenger skulle ha et seksuelt forhold. Sex er grunnsteinen i et forhold for meg og mangen andre menn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskap er en illusjon.

Når "the going gets though" vil både du og han knuse hverandre via sabotasje, trakassering, familievernkontor mm.

Hvis man viser ansikt så kraftig som skilt så viser det at de fleste ekteskap bare er tull. 7 år er et gjennomsnittlig ekteskap. Så er det krig :-)

For noe forbannet vas du kommer med. Snakk om å generalisere. Jeg har vært gift en årrekke og alle jeg kjenner har vært det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skrevet lenger oppi her også.

Et forhold er også gi og få, det skal man heller ikke glemme. Om man kanskje ikke har lyst så burde man krype til korset innimellom å gi litt av seg selv selv om man ikke har så lyst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis begynner terapeutene å tenke utenfor boksen, og selv om de skal prøve å hjelpe paret, så må man jo også se på individene og stille vanskelige spørsmål. Hvorfor går dere ellers til terapeut?

Det er nok mange saker som kunne blitt løst hvis man hadde tort å stille slike spørsmål som terapeuten din gjorde.

Uansett, du er sur på terapeuten og ikke på din mann. Han har vel en egen gjerne uavhengig av hva terapeuten spør om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvor lenge siden er det du har født? Jeg har full forståelse for at en kvinne som har født ikke vil ha sex på en stund, det burde da alle forstå. Å gå gravid og gå gjennom en fødsel er veldig krevende og kroppen trenger tid til å restituere seg. Men samtidig, er barnet over 6-7 måneder og du fremdeles ikke er klar for sex, så skjønner jeg at mannen din blir frustrert - men det berettiger ikke oppførselen hans og planene han har. Vil han egentlig redde ekteskapet sitt eller tenker han kun på å tilfredsstille seg selv? Det siste alternativet passer ikke inn i et samliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Hva slags type forhold dere skal ha - monogamt, ikke monogamt etc - er det DERE TO I FELLESSKAP som skal bestemme. Mannen - eller kvinnen - kan ikke på egen hånd bestemme at nå er dette forholdet ikke monogamt lenger.

Men så kan heller ikke den ene part bestemme at det ikke skal være sex i forholdet lenger heller. Det er fantastisk tåpelig å bruke argumentet "holder sammen for barnas skyld" når en selv ikke er villig til å gi av seg selv i forholdet på det seksuelle området.

Terapeuten har vel ikke på noe vis sagt at din mann skal gå ut å få seg en elskerinne (jeg antar at det er det du mener, og ikke en mannlig elsker), men har stilt spørsmålet for å se hva dere er villig til å gi i forholdet deres. Din mann har benyttet sjansen til å ta dette som et OK for å ha elskerinne - da synes jeg du skal spørre han om det er greit at du også finner en elsker slik at du kan få tilfredsstilt dine behov for sex. Hvis han ikke synes det er greit, bør han avregistrere seg fra nettsiden og så får dere i fellesskap stille terapeuten de nødvendige spørsmål som skal til for at begge forstår hva terapeuten mente.

Det din mann har gjort - og det er HAN og ikke terapeuten som har gjort noe - er galt siden det er et brudd for forutsetningen på deres forhold. Det samme er din sexnekt.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mannen min nektet meg sex, hadde jeg funnet meg en elsker eller gått i fra han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så kan heller ikke den ene part bestemme at det ikke skal være sex i forholdet lenger heller.

Mener du at hvis man har gått inn i et forhold og hatt sex jevnlig i en periode, så er man pliktet til å fortsette å ha sex?

Jeg mener at man skal få bestemme over sitt eget sexliv, og vil man ikke ha sex så er det absolutt ingen plikt. Det er ens egen kropp, og ingen kan "tvinge" en til sex! Men, da må man jo (dessverre) regne med at partner går i fra en, selv om jeg personlig mener at å gå fra noen kun fordi man ikke får ha sex er en helt tåpelig ting å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Mener du at hvis man har gått inn i et forhold og hatt sex jevnlig i en periode, så er man pliktet til å fortsette å ha sex?

Her er spørsmålet hva en blir enig om i forholdet, ikke sant? Mannen er åpenbart ikke fornøyd med null sex, akkurat som hun ikke synes det er greit at han har elskerinner. Hvordan skal de løse dette hvis begge skal stå på sitt?

Jeg mener at man skal få bestemme over sitt eget sexliv, og vil man ikke ha sex så er det absolutt ingen plikt. Det er ens egen kropp, og ingen kan "tvinge" en til sex! Men, da må man jo (dessverre) regne med at partner går i fra en, selv om jeg personlig mener at å gå fra noen kun fordi man ikke får ha sex er en helt tåpelig ting å gjøre.

Hvis en ikke ønsker å ha sex, hvorfor skal en da være i et forhold? Nei en skal ikke tvinges til å ha sex, men så skal en heller ikke tvinge sin partner til ikke å ha det. Dersom en ikke kan bli enige på dette området er grunnlaget for et forhold over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...