Gå til innhold

Slått ut av varmen


Gjest Varm

Anbefalte innlegg

Plutselig ble det 31 + grader i skyggen, vindstille og kokende hett...

Sitter inne med kjøling på fult, tung i hodet og klam på kroppen.

Har hatt noen småturer utenfor i går. Da bare i skyggen noen minutter av gangen, kanskje tilsammen 20 min spredt ut over dagen. Selv da har jeg faktisk klart å bli rosarød på alle steder klær ikke har dekket kroppen.

Var ikke kjemperød, men nok til at en ser en svak rødfargen og noe sjollete rødfarge. I dag er det enda mindre. Alikevel brenner og svir huden så en skulle tro jeg var knallrød med blemmer eller noe slikt.

Å gå ut i varmen blir det ti ganger verre, blir også uvel, svimmel og får hodepine nesten med en gang, så jeg sitter inne med kjøleanlegg på for fult.

Kjedelig siden jeg helst vil sitte ute sammen med de andre og kose meg i sola.

Er omtrent 10 år siden sist vi hadde det så varmt, så kjedelig å sitte inne når sola først kom også :sjenert:

Noen som har opplevd noe lignende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, kjenner også at jeg sliter i varmen. Blir tungt i hodet og små svimmel. Må ta pauser der jeg sitter inne og kjøler meg ned. Blir i dårlig humør og smågretten. Får ikke sove godt på nettene heller. I tilegg er det pollenallergien som gjør meg utmattet med snue og tårer :trist: . Nyter å være nattevakt akuratt nå =)

Dette høres jo noe emo ut, men det er virkelig for varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elihol

Anbefaler deg å bli med i klageklubben i tråden; Er jeg rar? Sliter i varmen

Herlig å kunne klage litt på KG når det er umenneskelig varmt ute, for personlig kjenner jeg ingen som forstår at norsk sommer er mer enn ille nok! :jepp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg sliter også med varmen. Svetter konstant og må dusje i kaldt vann flere ganger daglig for å holde ut. Og jeg blir svimmel, uvel og slapp jeg også, selv om jeg passer på å drikke mye. Når luften i tillegg står bom stille, er det nesten ikke til å holde ut. Ikke ETT eneste lite vindpust er det! :kjefte: Føler nærmest at jeg ikke får puste:(

Og som om ikke dette er nok, må en høre på at alle andre lovpriser det varme været så til de grader. Alle er sååå lykkelige! :roll: Når jeg prøver å ymte frempå om hvordan jeg sliter i varmen, så ser de på meg med åpen munn, som om jeg skulle vært en utenomjordisk raritet. Folk blir nesten irriterte og sier at jeg ikke burde klage når det er så varmt og fint. Men hadde de selv slitt som meg, hadde nok pipen fått en annen låt, tenker jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er uutholdelig varmt. I går hadde vi 27 grader, og jeg trodde seriøst jeg skulle omkomme. Helt jævlig. Går ikke ut i det hele tatt når det er så varmt, med mindre jeg må.

Alle er så glade for at det er sol og varmt, men jeg kjenner at det blir litt heftig når det blir over et par og tjue grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også i varmen. Jeg synes det er deilig på en måte, og prøver å kose meg som best jeg kan i skyggen, med kald drikke. Men utslått ja, jeg blir trøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne gitt mye for å få muligheten til å slite i varmen nå! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ut som en kokt hummer uten å ha vært i sola i det hele tatt, rett og slett fordi det er så varmt at core-temperaturen min går opp en grad eller to. Så jeg går rundt med kroppstemperatur på ca feber, uten at jeg har feber. Ikke rart kroppen blir litt rar da.

I morges våknet jeg med knusktørre øyne og lepper, sitter nå og drikker vann til den store gullmedaljen for å rehydrere meg selv, samt måtte dryppe øya med saltvannsdråper tre-fire ganger før de kjentes ut som øyer igjen.

Alle vinduer åpne, alle vifter på, og krysser fingrene for at det ikke blir 45 grader inne igjen idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du smurt deg med solkrem og allikevel blir du rosa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker varmen, men takler ikke tropevarmen :(

I dag blåser det litt kaldt og det er så deilig å kunne sitte ute og nyte sola samtidig som at man ikke kreperer.

Drikk ofte, men lite. En liten slurk med vann hvert 5. minutt gjør underverker for meg. Og en iskald dusj etter en veldig varm dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du smurt deg med solkrem og allikevel blir du rosa?

Jeg blir også solbrent om jeg er for lenge i sola, selv om jeg smøret meg godt inn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er ganske deilig vær ute. :danse:

Blir fort varm da og svett, men det er vel ikke så ille. Er ca 28 grader her.

Føler ikke at jeg blir slått ut og får heteslag eller noe, for så varmt er det ikke. Det sier jeg kanskje fordi jeg har vært i India en sommer og gikk da rundt i 44 grader :lur: Nei da ble jeg så svett og merket DEN klamme og varme lufta, måtte sitte foran vifta hele dagen. Men fikk sykt fin og sunn hud, så det anbefales. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du smurt deg med solkrem og allikevel blir du rosa?

Solkrem og laaangt inn i skyggen, alikevel rosa og veeeldig glad for at jeg ikke satte meg i sola sammen med naboen.. da hadde det blidt akutten på kvelden tror jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...