Gå til innhold

yasmin - trenger litt hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann dere, jeg har kommet i en situasjon jeg trenger litt hjelp med. Jeg har lest pakkningsvedlegg og prøvd å google meg til et svar, men finner ingen som gir meg den sikkerheten jeg trenger. Jeg er i et avstandsforhold, og har nå booket billetter til å se min kjære igjen i midten av juli, og vil naturlig nok ikke ha mensen de 3 ukene jeg er hos han.

Jeg går på yasmin 21, og vet man kan utsette mensen ved å hoppe over den pillefrie uka, men dette tåler kroppen min dårlig, og jeg får gjennombruddsblødning etter bare et par dager. Men siden det er en stund til jeg skal dra, tenkte jeg å trikse litt, om det går ann.

Jeg lurer på å slutte på på p-pillebrettet jeg er på nå etter bare 2 uker, for så å ha en pillefri uke (blødning), så starte på nytt brett som om jeg hadde fullført det forige. Da tar jeg neste brett som normalt, altså fullt brett med 21 piller, og har normal pillefri uke etter det. Så starte på nytt brett som normalt osv. Er jeg da helt trygg når jeg er hos han? Altså etter 1 komplett brett med piller + pillefri uke + 3 dager med nytt brett når jeg kommer til han?

Jeg mener at man må bruke annen beskyttelse i 2 uker etter jeg nå skal slutte midt i brettet liksom, men jeg skal jo ikke ha sex før 11. juli.

Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg her, er veldig viktig at jeg ikke blir gravid, da jeg tar cellegift, og det er mildt sagt ikke en god kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg anbefaler deg å gå innom et apotek og spørre en farmasøyt, eventuelt høre med lege. Det er overraskende mnge på kvinneguiden som klarer å bli gravide på ppiller så ville spurt en sikker kilde :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt trygt, hun har tross alt tatt et helt brett før hun treffer han. Hun trenger ikke spørre om lege om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...