Gå til innhold

drakk du i svangerskapet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ja, drakk du mens du gikk gravid? kanskje du ikke visste du var gravid og drakk (og kanskje også røyket) helt til du fant ut at du var gravid... eller sluttet du ikke (evnt bare trappet ned) når du oppdaget at du var gravid? hvordan ble barnet? friskt og sunt eller sykdommer som følge av alkohol/røyk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ha drukket de 2 første ukene, men frem til uke 4 hadde jeg aldri lyst på alkohol selvom jeg ikke ante at jeg var gravid.. Samme med røyk. Nå er selvfølgelig alt kuttet ut !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Nei, jeg har ikke drukket alkohol. Ville ikke falt meg inn å gjøre det heller, jeg har sett og hørt for mye om alkoholrelaterte skader til å ta noen sjanser. Røykte ikke før jeg ble gravid, så det har selvfølgelig også vært uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg drakk en del i de 4 første ukene av svangerskapet. Gikk på Cerazette og hadde ikke mensen mer enn ca. 2 ganger i året, så det tok litt tid før jeg oppdaget at jeg var gravid. Men sluttet selvfølgelig da jeg fant ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rökte och drack en del de första sex veckorna. Graviditeten var inte planlagd. Både jag och sambon slutade samma sekund vi fick reda på det (6e v), han drack bara tre ggr på nio månader.

Vårt barn är frisk men jag var MINST så långt ifrån alla tända ciggaretter så att jag.inte kände lukt/rök från dem.

Kom ihåg att snus är minst lika farligt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nopp, null alkohol fra første prøve mnd. Klæga etter 2 mnd. Tok et halvt glass vin når jeg var på overtid, kjerringråd fra jordmor.. Har aldri røyka/snusa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drakk ingenting, det er sjelden jeg drikker, jeg røykte inntil graviditetstesten sa gravid da var jeg 8 uker på vei. Alt i orden med lillegutt, han har ingen varige men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Selvfølgelig ikke. Graviditeten var planlagt, så da drakk jeg ikke etter EL, frem til pos test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig drakk jeg ikke når jeg hadde funnet ut at jeg hadde et menneske i magen !!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei vennine har røyka under svangerskapet på alle sine fem barn, to av de har endt opp med astma, mens resten er helt friske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært gravid, men mamma både røykte og drakk litt under graviditeten. Vet ikke om det er grunnen til at jeg har fått astma og bipolar lidelse, men ingen andre i slekta har noe av dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg drakk alkohol fram til positiv test. Røykte gjorde jeg hele svangerskapet. Barnet hadde litt lite å gå på etter fødsel, så det ble raskere sultent enn "normalt", men ser ikke ut til å ha fått noen varige mén.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid ved IVF, så jeg holdt meg unna all alkohol mellom innsetting og testing.

Under prøveperioden kunne det hende jeg tok meg ett glass vin mellom EL og test, men ikke mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drakk ikke i noen av svangerskapene. Snuste litt i svangerskap nr to, kanksje seks ganger i løpet av de ni månedene. Friske barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ikke falle meg inn å drikke somt kjent gravid, men jeg vet at jeg drakk en øl eller to et par dager før positiv test. Knerten var ikke akkurat planlagt for å si det sånn...

Uansett så må jeg være ærlig å si at dette ikke er noe jeg har ofret en tanke. Gjort er gjort og spist er spist. Man tjener ikke noe på å gå å tenke på alt som man potensielt kunne ha gjort annerledes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Ei vennine har røyka under svangerskapet på alle sine fem barn, to av de har endt opp med astma, mens resten er helt friske!

Og med dette svaret mener du...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drakk og røyka frem til positiv test, da var jeg ca 5 dager etter IKM. Hadde til og med tatt en real fest bare noen dager tidligere!

Samme dagen som jeg testa røyka jeg som en skorstein, hun var ikke planlagt for å si det sånn!

Men etter den dagen har jeg enda ikke tatt meg en røyk, det er over 5 år siden! :)

Smakte ikke alkohol etter positiv test.

Edit: Barnet er 100 % friskt.

Endret av MaiTai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLÅ! VARFÖR GLÖMMER ALLA ATT SNUS ÄR MINST LIKA FARLIGT? NI SOM INTE SNUSADE KAN JU SKRIVA DET :) FÖR LITE INFO OM FARORNA MED ATT SNUSA, VET FLER SOM HAR.GJORT DET FÖR "DE HAR INTE HÖRT ATT DET ÄR FARLIGT".

RÖK: En "bekant" rökte sig genom två graviditeter och båda barnen var för små och de har spenderat de första två åren i många ambulansturer pga andstopp. När hon fortsatte röka i sv nr 2 så pratade jag aldrig med henne igen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swipper

Ifølge kalkulator på nett (som man ikke kan stole 100% på) så ble barnet unnfanget 22 desember og jeg tok et glass vin på julaften. Ellers så har jeg ikke drukket noe og heller ikke hatt lyst på. Men jeg har drømt en del at jeg har røyket og snuset. Har ikke lyst på det, men er vel heller det at jeg ikke kan og derfor drømmer om det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Eg var gravid "i gamle dagar", og drakk vel kanskje eit lite glas vin i veka, sånn ca., gjennom begge svangerskapa. (Eg kjende meg aldri berusa, og i byrjinga var det mindre, fordi eg var kvalm.) Den gongen sa jordmor at det gjorde ingen skade, så eg høyrde på henne. Begge barna mine er friske og raske, og har ikkje hatt nokon utfordringar verken når det gjeld helse eller læring. Eg har aldri røykt, så det var ikkje eit valg eg måtte ta. Røyking vart på det sterkaste fråråda, også då. Eg spiste også spekemat, røykelaks og mjuke ostar, det var heller ikkje advart mot då.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...