Gå til innhold

Er så lei..!


Apocalypse

Anbefalte innlegg

Jeg må nesten få ut litt frustrasjon her...

Dette er min 11. dag med mensen, som kom en uke etter at jeg startet rett på nytt p-pillebrett i stedet for å ta sukkerpiller. I tillegg begynte jeg å klø nedentil for en uke siden. Dro til legen på mandag og testet meg for klamydia, men svar får jeg ikke før om maks en uke. Legen sa jeg kunne bruke Canesten i tilfelle sopp, så jeg har smurt meg med det de tre siste dagene, og jeg syns kløen har blitt litt bedre, men blødningene stopper ikke... Blør ikke så veldig mye, men snart begynner jeg på sukkerpillene - tre uker med blødninger kan jo bli morsomt.

Så jeg satser på at salven virker og at jeg ikke blir ringt opp av legen. Antibiotika når man har sopp er jo ingen god ide. Drar uansett en tur dit neste uke og ber om gynekologisk undersøkelse enten jeg blør eller ei, for jeg vil bare bli ferdig med dette drittet og få en form for klar beskjed... Prøver å følge råd mot sopp, men det er upraktisk når jeg blør i tillegg - sover uten truse, men må vaske laken og håndklær, og man skal jo helst bare bruke bomullstruse, men har måttet bruke truseinnlegg, noe som er ekstremt ubehagelig i denne varmen. For ikke å glemme at jeg begynner å bli seksuelt frustrert og gruer meg til å måtte fortelle partnere om klamydia hvis jeg har det.

Noen som har opplevd noe av det samme her inne? Fins jo langt verre tilfeller, men jeg måtte bare få lettet litt på topplokket... det ordner seg sikkert.:P

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang. klamydia så hadde jeg ikke stolt på at legen ringer, ei venninne fikk samme beskjeden om at legen skal ringe og hun ble aldri ringt og tenkte at da er hun frisk. Ca 6 mnd senere ble hun gravid og under første kontroll så nevnte legen at "forresten den testen var positiv for 6 mnd siden". Ikke alle som sier at de skal ringe ringer.

Er det sopp så fortsett med canesten som det står i vedlegget og blir det ikke bedre så få deg en legetime. Jeg har skjønt det sånn at mensen kan gjøre det vanskeligere for canesten å fungere, men jeg kan ta feil. Og det er større sjanse å få sopp under eller rett etter mensen enn ellers, det VET jeg av erfaring.

Jeg har ikke opplevd det samme som deg når det gjelder å blø lenge, det må være frustrerende ja :( Du bør dra til legen igjen snart hvis du aldri slutter å blø. Hvor lenge har du gått på p-piller? Har du ikke gått så lenge så kan det være de som skaper hormonkrøll. Hvis du har gått på de en stund og er sikker på at det ikke er pillene så kan du isteden for å ha den pillefrie uken bare begynne på et nytt brett, for å slippe å blø enda mer. Men hvis det er hormonfeil så vet jeg ikke om det er trygt.. Hør med legen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...