Gå til innhold

Brystkreft?


augustjenta

Anbefalte innlegg

Jeg er 32 år. Jeg var til lege på tirsdag fordi jeg kjenner en liten hevelse under armen, eller i sida ved puppen. Jeg kjenner ingen klump, kjenner heller ikke no spes hevelse når jeg kjenner etter med fingrene. Men kjenner det når jeg går med armen rett ned. Var til legen med tanke på brystkreft. Legen kjente ingenting, men henviste meg til mammografi bare for å være 100 % sikker, men sa jeg ikke trengte å bekymre meg..

Men jeg gjør jo det da. Er det noen der ute som enten har hatt en slik hevelse? Eller kjenner noen som har hatt slik? Og har det da vært kreft, eller no annet helt uskyldig??

Håper noen har litt svar som forhåpentligvis gjør at jeg ikke går å bekymre slik som jeg gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt mange slike hevelser.. Og ofte har det blitt til en liten kul her og der også. Ikke direkte i brystet, men liksom under armen, foran ved brystet, og bak ved skulderbladet også. Hos meg har det vært ufarlige hevelser på lymfekjertler, betente sener, fettkuler osv. Det har som regel vært en litt sår hevelse først, så dukket opp en kul. Like skremmende hver jævla gang, men jeg begynner etterhvert å bli vant til det. Sjekker alle sammen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 år. Jeg var til lege på tirsdag fordi jeg kjenner en liten hevelse under armen, eller i sida ved puppen. Jeg kjenner ingen klump, kjenner heller ikke no spes hevelse når jeg kjenner etter med fingrene. Men kjenner det når jeg går med armen rett ned. Var til legen med tanke på brystkreft. Legen kjente ingenting, men henviste meg til mammografi bare for å være 100 % sikker, men sa jeg ikke trengte å bekymre meg..

Men jeg gjør jo det da. Er det noen der ute som enten har hatt en slik hevelse? Eller kjenner noen som har hatt slik? Og har det da vært kreft, eller no annet helt uskyldig??

Håper noen har litt svar som forhåpentligvis gjør at jeg ikke går å bekymre slik som jeg gjør..

Slik du beskriver det høres det ut som det kan være ømme muskler, en forstrukket sene, eller en senebetennelse.

Sistnevnte hadde jeg for ikke lenge siden, da den kroniske senebetennelsen i skulderen min bestemte seg for å involvere de på fremsiden også. Føltes som jeg gikk rundt med en diger pute under armen eller at puppen hadde blitt tre ganger så stor slik at jeg ikke klarte å holde armen helt inntil. Gikk over etter to uker med voltaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både meg og mamma har opplevd det. ikke vært noe farlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Blei litt mer beroliget nå. Så får vi håpe de ikke finner no dritt der, at det bare er no uskyldige greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...