Gå til innhold

Barn reddet ut av glovarme biler!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10070655

Andre som stusser over det som står i teksten? "Foreldrene hadde vært på badeplassen". Eh...hadde de vært på badeplassen mens de lot den 3 år gamle datteren sitte igjen i bilen?

Er det mulig?? Håper disse foreldrene blir sjekket av barnevernet!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest kittycat
Skrevet

jaa BV tar de nok ;) stakkars barn..

Skrevet

Herregud så fælt! Det er dessverre ikke alle som egner seg som foreldre:/ dette er drøyt uansvarlig..

Gjest Peaches
Skrevet

frustrerende at slike mennesker er foreldre!!!

• Liker 1
Skrevet

Helt utrolig at noen går på stranden uten at 3-åringen får være med, men må sitte inni en bil! Har ikke folk sett det bildet som går rundt på facebook, om hvor varmt det blir inni en bil?!?

Lar aldri ungene mine sitte alene i bilen, mye som kan skje. De kan bli redde, det kan bli varmt, noen kan komme og stjele bilen for den saks skyld. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig.

Håper BV kommer inn i bildet her.

Gjest Også mamma
Skrevet

Kjenner ikke saken, men tenker umiddelbart at barnet kanskje sovnet og de ville gi barnet mulighet til å sove litt. Tankeløst i varmen - det er vi enige i, men på den annen side: vi gjør vel alle tankeløse ting innimellom. Og her tror og håper jeg at foreldre fikk seg en støkk.. Trenger jo ikke være på en stor strand hvor de ikke så bilen heller? Og - nei: dette hadde jeg ikke gjort i denne varmen - men ellers kunne jeg nok latt barnet sove i bilen dersom jeg kunne se bilen fra der jeg satt..

• Liker 3
Skrevet

Kjenner ikke saken, men tenker umiddelbart at barnet kanskje sovnet og de ville gi barnet mulighet til å sove litt. Tankeløst i varmen - det er vi enige i, men på den annen side: vi gjør vel alle tankeløse ting innimellom. Og her tror og håper jeg at foreldre fikk seg en støkk.. Trenger jo ikke være på en stor strand hvor de ikke så bilen heller? Og - nei: dette hadde jeg ikke gjort i denne varmen - men ellers kunne jeg nok latt barnet sove i bilen dersom jeg kunne se bilen fra der jeg satt..

Vi lar også barna sove litt etter at vi har stoppet. Men da ser vi bilen og har opp dørene. Disse foreldrene så ingen ting. Politi og publikum var en stund på stedet før de dukket opp !

Jeg bli ufattelig provosert.

Min mann jobbet mange år som vekter og har knust flere ruter i garasjeanlegg i Trondheim.

Små babyer alene i bilen og ingen mor og far i sikte. Han har da ringt politi som igjen ringer barnevernet.

Forledrene har blitt kontaktet og er på shopping mens babyen ligger alene i bilen.

Sist gang det skjedde gikk det 40 minutter fra han oppdaget babyen til politiet fikk kontakt med moren hennes!

Grunnen til at vekterne patruljerer garasjeanleggene på dagtid er at brann er et faremoment. At folk lar unger sitte alene i bil er for meg en gåte!

Jeg skjønner det ikke.

• Liker 4
Skrevet

Var vel to unger til som også ble reddet ut av en bil. Var vel i Skien hvor foreldrene var på shopping! Det har allerede dødd en hund pga eieren bare skulle! Det er i mine øyne helt forferdelig! At man kan gjøre det samme med unger er tusen ganger verre!

AnonymBruker
Skrevet

Var vel to unger til som også ble reddet ut av en bil. Var vel i Skien hvor foreldrene var på shopping! Det har allerede dødd en hund pga eieren bare skulle! Det er i mine øyne helt forferdelig! At man kan gjøre det samme med unger er tusen ganger verre!

Vel, nå kan ganske små barn få opp dør og vinduer. Det kan ikke et dyr.

Syns det er like ille.

• Liker 1
Skrevet

Syns det er like ille.

Jeg er enig med deg i at en 3-4 åring kan få opp vindu eller dør hvis de ikke er låst og hvis de ikke er fastspent i barnesete :tristbla:

Vår treåring (snart 4) Får ikke opp sentrallåsen eller ned de elektriske vinduene hvis vi låser bilen og går.....

Han kommer seg ikke ut av barnesetet en gang!

De fleste moderne biler er som et fengsel om de blir låst fra utsiden !

Det må være helt grusomt å sitte der inne og kjenne på at det blir varmere og varmere :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

Man skal jo i utgangspunktet ikke gå fra barn i bilen overhodet, med mindre man er sikker på at barnet kommer seg ut om noe skulle skje.

De få gangene jeg går fra vår ettåring, er det maks to-tre minutter (løpe inn på nærbutikken, få biler utenfor så jeg vet det går fort, for å handle én ting som vi må ha der og da), ikke hvis det er veldig varmt, kun hvis jeg føler meg 99% sikker på at hun ikke våkner og blir redd mens jeg er borte, og aldri med låste dører.

Hvordan folk får seg til å gå fra barnet sitt uten oppsyn over lengre tid, det er for meg fullstendig uforståelig - om det er i bil eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Man skal jo i utgangspunktet ikke gå fra barn i bilen overhodet, med mindre man er sikker på at barnet kommer seg ut om noe skulle skje.

De få gangene jeg går fra vår ettåring, er det maks to-tre minutter (løpe inn på nærbutikken, få biler utenfor så jeg vet det går fort, for å handle én ting som vi må ha der og da), ikke hvis det er veldig varmt, kun hvis jeg føler meg 99% sikker på at hun ikke våkner og blir redd mens jeg er borte, og aldri med låste dører.

Hvordan folk får seg til å gå fra barnet sitt uten oppsyn over lengre tid, det er for meg fullstendig uforståelig - om det er i bil eller ikke.

Dette holder ikke! Hva hvis det skulle skje noe med deg? Hvem vet at ungen sitter i bilen?

Ikke ta sjansen på det.

Jeg så en episode på Animal Planet om en hund som ble funnet død i en bil. Eieren skulle bare en kjapp tur i butikken, men fikk hjerteproblemet i butikken. Ingen visste at det satt en hund i bilen hans og eieren kunne ikke si fra. (tror han døde)

• Liker 4
Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Retards.

Tenker det samme om folk som setter igjen bikkjene sine i bilene på glovarme sommerdager. "Jeg skal bare være vekke i 10 min liksom!" Mye kan skje på 10 minutter, spesielt om de etterlatte i bilen har drukket lite vann timene før og vinduene er stengt igjen. Barn skjønner jo ikke at de skal gå ut av bilen heller om de føler seg dårlige eller blir svimmel.

Endret av BabyBlue
Gjest Gjest
Skrevet

Dette holder ikke! Hva hvis det skulle skje noe med deg? Hvem vet at ungen sitter i bilen?

Ikke ta sjansen på det.

Alle de som jobber på nærbutikken vet at jeg har et lite barn, og de vet hvilken bil jeg kjører. Jeg snakker med dem, nevner ofte at jeg må være snar fordi barnet sover i bilen.

Det er forskjell på Oslo og indre gokk.

• Liker 1
Skrevet

Norge er et forholdsvis trygt land enda, men ting har endret seg.

Her i Trondheim har vogn med baby i blitt forsøkt bortført hele TO ganger de siste to årene. Begge gangene har det gått bra fordi foreldre eller forbipassernede har stoppet ugjerningen.

Jeg har aldri vært hysterisk føler jeg, men tidene har endret seg.

Jeg går ikke fra ungene mine uten oppsyn uansett. Tre minutter er alt som skal til for å ta barnet ut av bilen, over i egen bil og så får jeg mitt livs sjokk når jeg kommer ut av butikken til tom bil.

Jeg hadde aldri klart å leve med meg selv etterpå :tristbla:

Vi bor i et borettslag vi anser som trygt.

Allikevel er det alltid foreldre ute sammen med barna.

Det er en god ting, for bare ett år siden ble to av jentene kontaktet av en mann med skumle hensikter .

En mor la merke til ham og satte kurs mot dem.

Da sprang han....

Jeg tenker- gå ikke fra barna uansett. Ha et øye på dem.

Vi kan ikke fotfølge dem, men vi må være observante på en helt annen måte enn de måtte på 70- og 80tallet.

Dette sporet litt av fra utgangspunktet for tråden, men jeg tror det er på tide at vi nordmenn slutter å være så naive i vår fremferd når det gjelder unger alene i det offentlige rom.

Det er ikke som det var før i verden i dag. Unger er verdt mye penger i pedofile samfunn- og disse miljøene har blomstret opp etter at alle kan kommuniserer vi internett.

Vi har en god venn i Politiet som jobber med å jakte på seksualforbrytere på nett som kan bekrefte dette :tristbla:

Triste tider å vokse opp i :tristbla:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle de som jobber på nærbutikken vet at jeg har et lite barn, og de vet hvilken bil jeg kjører. Jeg snakker med dem, nevner ofte at jeg må være snar fordi barnet sover i bilen.

Det er forskjell på Oslo og indre gokk.

Ja, får jo håpe at det ikke er en vikar på jobben den dagen du svimer av i butikken.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det er helt uansvarlig av foreldrene å gå fra barna i varme biler, som tidligere vekter har jeg faktisk brutt meg inn i biler for å redde dyr og barn, fra overopphetning, har vanligvis gitt de vann etter at jeg har fått de ut av bilen.

Når jeg må ut og handle og barna på snart 4 og 5 sover i bilen , så vekker jeg dem og tar de med i butikken:) eller plasserer de oppe hos besteforeldrene(visst mannen min er på jobb), som har stor hage og oppblåsbart badebasseng. :) så henter jeg de når jeg kommer tilbake fra handelen:)(mams og paps bor 2 min fra meg).

Endret av Anciol
  • Liker 1
Skrevet

Så tankeløs er det ikke lov å være faktisk.

Jeg tenker mer at det her ikke er første gangen disse foreldrene utøver omsorgssvikt overfor barna sine. Og det er sikkert ikke første gangen de forlater barnet alene i bilen. Begge foreldreparene var lenge borte, og man forlater aldri et barn så lenge uten å se bilen - uansett hvor godt det måtte sove! Håper de får seg en skikkelig smekk, og lang oppfølging av barnevernet.

• Liker 5
Skrevet

Så tankeløs er det ikke lov å være faktisk.

Jeg tenker mer at det her ikke er første gangen disse foreldrene utøver omsorgssvikt overfor barna sine. Og det er sikkert ikke første gangen de forlater barnet alene i bilen. Begge foreldreparene var lenge borte, og man forlater aldri et barn så lenge uten å se bilen - uansett hvor godt det måtte sove! Håper de får seg en skikkelig smekk, og lang oppfølging av barnevernet.

Skrevet

Syns det er like ille.

I den forstand er det like ille! Men en hund "kan man" sette igjen i bilen mens man bare skal 5 minutter inn i butikken, det gjør man ikke med unger! Idioter som putter dyra sine i bilen og drar på kjøpesenter skulle vært like mye skutt som disse idiotene som glemmer ungene i bilen i varmen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...