Gå til innhold

Barbering av skrittet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er da ei med ganske mørk og kraftig hårvekst neddi der, og jeg er ikke særlig glad i å barbere meg heller. Jeg liker å være helt glatt, men det er et helvete da ALLE barberhøvlene jeg har prøvd ikke duger.

Jeg lurte på om noen hadde noen tips om hvordan jeg kommer til der hvor den "gropen" mellom de ytre kjønnsleppene og lårene? For når jeg bruker korte skjorts, små bikinitruser og slik synes de hårene. Og det er så irriterende og sjenerende... Og vet noen om en bra barberhøvel?

Ps: er det normalt at det vokser litt hår på de ytre kjønnsleppene selv om de er på "innsiden" liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barberblader ment på menn er bedre enn de ment for kvinner. Ellers vil jeg tipse deg om å prøve voksing eller epilering. Jeg har sterk, mørk hårvekst og epilerer bikinilinja (og så langt innover som jeg klarer), og får med alt i det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barberblader ment på menn er bedre enn de ment for kvinner. Ellers vil jeg tipse deg om å prøve voksing eller epilering. Jeg har sterk, mørk hårvekst og epilerer bikinilinja (og så langt innover som jeg klarer), og får med alt i det området.

Verken barberblader for menn eller epilator kommer frem i den "gropa"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken barberblader for menn eller epilator kommer frem i den "gropa"

Spriker du godt med beina når du barberer/epilerer? Hvis jeg står rett opp og ned kommer jeg heller ikke til der, men når jeg epilerer sitter jeg på en stol med beina på bordet foran meg (omtrent som hos gynekologen) og når jeg barberer sitter jeg på huk med veldig bred beinstilling eller på rumpa med beina omtrent oppover veggene i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefale seg å vokse :)

Har gjort det kanskje 5 ganger. Det gjør ikke sååå vondt, er ikke flaut og alt blir fjernet! det blir helt glatt også og du får ikke de røde nuppene som ved barbering.

Jeg gjør det på Alles Beauty i Oslo, tror prisen er på rundt 400?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verre med oss som bor i Ålesund, her finnes, så vidt jeg vet, ikke brasiliansk voksing, eller gjør det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spriker du godt med beina når du barberer/epilerer? Hvis jeg står rett opp og ned kommer jeg heller ikke til der, men når jeg epilerer sitter jeg på en stol med beina på bordet foran meg (omtrent som hos gynekologen) og når jeg barberer sitter jeg på huk med veldig bred beinstilling eller på rumpa med beina omtrent oppover veggene i dusjen.

Off. :sjokkert: Jeg får vondt i hele kroppen av å lese denne tråden jeg. :syk:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg epilerer underlivet lett ved å legge meg på et håndkle i senga, da er det ikke noe problem å strekke ut beina så man kommer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, takk for tips. Jeg spriker veldig med beina da, men jeg bør vel prøve enda mer da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, takk for tips. Jeg spriker veldig med beina da, men jeg bør vel prøve enda mer da..

Eller du kan la hele barberinga være og slippe det styret der.. Bare være naturlig og deilig med hårvekst,som alle jo har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan la hele barberinga være og slippe det styret der.. Bare være naturlig og deilig med hårvekst,som alle jo har :)

Jeg er ganske ung, og da vil jeg unødig bli kjent som den hårete jenta.. Dessuten lugger hårene hele tiden, og det er mye behageligere uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske ung, og da vil jeg unødig bli kjent som den hårete jenta.. Dessuten lugger hårene hele tiden, og det er mye behageligere uten :)

Jeg er også ganske ung,gutt og synes hårete jenter er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gropa kan være vanskelig men pass på å sprik godt, og sett f.eks det ene beinet oppå den mens du barberer... Det kan også hjelpe å stramme opp huden der mens høvelen gjør jobben sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken barberblader for menn eller epilator kommer frem i den "gropa"

Grop? Er du veldig overvektig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grop? Er du veldig overvektig?

Evt. undervektig - det er jo noen kraftige sener der som man kan få grop i mellom om man er tynn. (Jeg er ikke samme AB som jeg siterer her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det vanlig med mye hårvekst med svarte hår ? føler det virker litt flaut å gå og vokse da..går ganske langt opp også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grop? Er du veldig overvektig?

Jeg er undervektig.

Vet noen om bra barberhøvler forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym gjest

I ålesund er det mange som gjør brasiliansk voksing. Kan anbefale Lindas Velvære Salong (kjempeflink til voksing, kanskje ikke like flink med orddeling).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke ta brasiliansk heller, man kan ta bare vanlig bikinilinjevoks, da tar de jo den "gropen" også (mener jeg da, de tar jo da alt som evnt. stikker ut fra bikinien..) Gjør ikke like vondt som å vokse alt:) Det er forresten ikke uvanlig med hår på de ytre kjønnsleppene. Jeg barberer gropen men jeg må liksom dra litt i huden så det blir glattere der, ellers går det ikke..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...