Gå til innhold

Overgangsalder?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

Er 38 år gammel og sliter med hetetokter om dagen. Det kommer helt plutselig kastende over meg. Er det ikke litt tidlig å komme i overgangsalderen???? Jeg har gått på cerazette i flere år med noen opphold i ny og ne. Er av pillen nå og har faktisk vært det i snart 3 mnd. Tenker å starte opp igjen ved første mensdag. Kan dette kanskje forklare hetetoktene?

Takker for svar på forhånd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Vanskelig å si sikkert. Overgangsalder kan starte tidlig, så tidlig som 38 ja. Og det kan vare lenge.. noen sliter i ti år...

Av og på P-piller er av og på hormonkarusell= bivirkninger. Og Cerazette er en pille med kun progesteron, følgelig oppfører kroppen seg hormonellt som om du var gravid. = fort vekk hetetokter etc.

Hvorfor hopper du av og på pillen? Jeg bruker cerazette og er storfornøyd, men av og på ville medført blødninger i hytt og gevær. Og det orker jeg ikke så jeg er påpasselig med å ta pillen. (Jeg er førti snart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Grunnen til at jeg går litt av og på er at flere gynekologer har sagt at man burde gjøre det et par ganger i året for å "la naturen gå sin gang". Men jeg har vel igrunn aldri fått noe svar på hvorfor. Er langt ifra noe fan av mensen selv, er såååå deilig å slippe den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Grunnen til at jeg går litt av og på er at flere gynekologer har sagt at man burde gjøre det et par ganger i året for å "la naturen gå sin gang". Men jeg har vel igrunn aldri fått noe svar på hvorfor. Er langt ifra noe fan av mensen selv, er såååå deilig å slippe den

Det der er en misforstått myte uten noen som helst rot i virkeligheten og fullstendig uten hensikt. Det finnes flere typer prevensjon som gjør at menstruasjonen opphører, hormonspiral er et eksempel. Den kan sitte inntil fem år, man tar den ikke ut et par ganger i året "bare for å la naturen gå sin gang".

Ta pillene hele tiden. Det er overhodet ikke farlig på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...