Gå til innhold

Omega-3 og omega-6


Gjest Vodka

Anbefalte innlegg

Gjest Vodka

Mange spiser i dag mye mer omega-6 enn omega-3 og ratioen blir da skeiv, og man kan bli syk av det.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12442909

Tenker dere noe over omega-3 og omega-6-ratioen i maten dere får i dere?

Hva er den beste måten å få en god omega-3-omega-6 ratio på? Begynne å ta tran kanskje?

Tenkte jeg skulle begynne å spise makrell i tomat, men så er det jo palmeolje i det, og da blir det kanskje ikke mye vits. Det er jo palmeolje i alt mulig. Og en annen ting, jeg lurer også på om oppdrettslaks egentlig er så sunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir syk om jeg ikke tar omega 3. Deprimert og vondt i hodet. Dette fordi jeg får i meg for mye omega 6 og omtrent ingen omega 3 gjennom mat (fisk). Tar ganske mye tran hver dag (kapsler). Pass på å få en som ikke inneholder omega 6 i tillegg, det er en del som kjører på med omega 3 + omega 6 (og gjerne omega 9 også...) fordi det høres veldig sunt ut.. men det er ikke det. Omega 3 kapsler er det beste som har hendt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vodka

Jeg blir syk om jeg ikke tar omega 3. Deprimert og vondt i hodet. Dette fordi jeg får i meg for mye omega 6 og omtrent ingen omega 3 gjennom mat (fisk). Tar ganske mye tran hver dag (kapsler). Pass på å få en som ikke inneholder omega 6 i tillegg, det er en del som kjører på med omega 3 + omega 6 (og gjerne omega 9 også...) fordi det høres veldig sunt ut.. men det er ikke det. Omega 3 kapsler er det beste som har hendt meg.

Såpass, bra du har funnet en løsning da. :) Jeg skal kjøpe tran eller kapsler uten omega6 snart, og begynne å ta det hver dag :) Og spise mere fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...