Gå til innhold

Dohs dager med lillemann


Gjest Doh

Anbefalte innlegg

Nei, bursdagen til bestefar er om tre uker. Er en annen fest, og søstra mi skal på samme fest så må nok si det til henne litt før på dagen eller no. Og dagen før bursdagen til bestefar skal jeg på 30-årslag, og dit skal broren min så de må få vite det senest da :) Hehe, typisk at det plutselig skal være masse fester akkurat nå når jeg ikke har vært på fest på flere måneder. Vil gjerne si det til mamma før vi forteller det til flere, men blir nok ikke før etter festen.

Kjenner forresten flere som har møtt hverandre i 30-årene og fått barn så du har goooooood tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aff, er så slitsomt med blodtrykksfall hele tiden. Hatt det tre ganger i dag allerede. Må visst begynne å reise meg opp saaaaaakte. Men, jeg visste jo at jeg har lavt blodtrykk fra før av da. Bare glemmer det hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Aff, er så slitsomt med blodtrykksfall hele tiden. Hatt det tre ganger i dag allerede. Må visst begynne å reise meg opp saaaaaakte. Men, jeg visste jo at jeg har lavt blodtrykk fra før av da. Bare glemmer det hele tiden :)

Åh, det er så slitsomt! Husker jeg måtte løpe med overkroppen bøyd framover når jeg skulle på badet for å kaste opp, slik at jeg ikke skulle gå rett i gulvet etter å ha reist meg fra sofaen :P

Du kan være utrolig glad du slipper kvalmen, Doh! (Værtfall døgnet rundt i 11 uker :dry: ) Eller har du litt morgenkvalme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, har vært en tur i Drammen og gått en to timers tur rundt elva. Deilig :) da vi kom hjem plukket jeg to gulrøtter, og kameraten til naboen som stod ved siden av og utbrøt "nææh, hu fant gulrøtter hu!" :fnise: Han ville ikke ha da, ikke nabogutten heller. De er 9-10 år :)

Mannen var forresten og handla i går mens jeg sov, så i dag blir det pølser til middag. Er godt innimellom det da. Etter at vi hadde torskemiddag for en uke siden har jeg forresten fått helt avsmak på torsk. Vil absolutt ikke ha. Tror det var fordi den var litt vassen etter å ha vært frosset. Noen forslag til middager neste uke? Trenger inspirasjon og nye oppskrifter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Pølser er kjempegodt det da! Skulle gjerne ha spist det nesten hver dag jeg :lol:

Blodtrykksfall er ikke noe særlig nei.... har god erfaring med det for å si det mildt! er det noe du kan gjøre med det da, eller må det bare være sånn?

middagsforslag? hmm....pannekaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, må vel bare være sånn. Tenkte jeg skulle snakke med legen om det når jeg skal dit. Men det er jo 3,5 uke til.

Pannekaker var faktisk et veldig godt forslag! Lenge siden vi har hatt, og det er jo fryktelig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde og pølser i dag :)

Å drikke mye vann syns jeg hjelper mot lavt blodtrykk. Kjenner du at du er svimmel så slapp av og ikke ta en dusj, jeg har iallefall hatt flest blodtrykksfall i dusjen, fordi varmen utvider blodårene så blodtrykket blir enda lavere. Leger har sagt til meg at det ikke er noe å gjøre enn å passe på at man ikke besvimer, er jo skummelt hvis man slår f.eks hodet. Men kanskje du får noen tips av legn din som jeg ikke har hørt før og da vil jeg gjerne få vite de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Fiskegrateng/fiskekaker? Ørret/laks i pakke (med gulerøtter og purreløk, for eksempel). Kylling på grønnsaksseng. Quesedillas? Eller noe? :fnise:

Jeg er så elending på å komme opp med middagsforslag at det er helt flaut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Nei, må vel bare være sånn. Tenkte jeg skulle snakke med legen om det når jeg skal dit. Men det er jo 3,5 uke til.

Pannekaker var faktisk et veldig godt forslag! Lenge siden vi har hatt, og det er jo fryktelig godt :)

men det kommer av at du er gravid?

kanskje det bedrer seg etterhvert?

Ja, pannekaker er virkelig godt! Jeg tørr ikke tenke på hvor mange pannekaker mamma har stekt opp igjennom barndommen min :fnise:

Sånn her så også godt ut da!

---> http://www.matprat.no/oppskrifter/sunne-oppskrifter-god-samvittighet/frittata-med-tomater-og-spinat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er pga graviditeten. Tror det er veldig vanlig, men håper det bare er nå i begynnelsen :)

Fritatta så ikke dumt ut nei. Kanskje jeg skap prøve det en dag. Fint å ha som lunsj også det :) Nå sover katten på magen min. Er er veldig søt innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

så koselig med en god og varm sovende katt på magen :rodmer:

Men tenkt når du får en bebis som sover på brystet ditt da!!

Det tviler jeg på at noe kan måle seg med....

Men det er utrolig hvor glad man blir i disse dyra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bebis på brystet og katt på magen da :fnise:

Ble skikkelig svimmel etter at jeg stod opp i stad. Etter å ha lagd meg niste måtte jeg bare legge meg ned på gulvet litt. Det hjalp heldigvis, og jeg kom meg ut døra til vanlig tid. Må innom Narvesen og kjøpe en sjokolade tror jeg, har ikke lyst å plutselig ligge langflat på jobb :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, da har jeg fortalt sjefen min at jeg er gravid. Fant ut at det var like greit siden jeg skal på UL om to dager ( :strix: ) Han tok det akkurat som jeg håpet og trodde. Han er en av fire på jobben som har fått barn det siste året, så vi er en produktiv gjeng (sju ansatte pluss en vikar) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Så bra! Her utsetter jeg det litt til...

Nå er vi jo generelt trege med å fortelle denne nyheten til folk, og det er viktig for oss at familie og nærmeste venner får vite det aller først, så jobben må nesten vente til vi har somla oss til å snakke med en del andre... :) men nå i helgen har vi sagt fra til alle de kommende tantene og onklene, og jubelen er stor :) det er jo egentlig veldig gøy å slippe en sånn nyhet! Gleder meg til å fortsette med det i ukene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Inggolf

det var riktig gjort synes jeg doh! :jepp:

med tanke på at du har skrevet her inne at du er sliten og ikke akkuratt den mest produktive på jobben i disse dager så synes jeg det var bra at du fortalte sjefen din det..

Ble han overrasket eller satt han egentlig bare å venta på det? :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit egentlig ikke. Han syntes det var bra at jeg får jobba der et år før permisjonen da, er mye å sette seg inn i der så greit å ha kommet litt inn i rutiner og sånn før man plutselig blir borte et år :)

Jeg gleder meg også til å fortelle det til familien, Nesevisa. Og etter UL i morgen kan vi begynne å fortelle det. Er så spent på UL altså, håper det er et levende frø inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Heldigvis er det jo veldig sannsynlig at alt faktisk er bra der inne! Det kan være litt lett å glemme når man googler seg i hjel om alt som kan være galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er vel over 90% sannsynlighet for at det skal gå bra. Blir bare litt skremt av alle disse historiene om MA. Men, om et døgn har jeg fasit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...