Gå til innhold

Dohs dager med lillemann


Gjest Doh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Kjøp en ferdigbolle og sett inn på en plate eller rist i en kald ovn.. Om venninnene dine hjelper deg på kjøkkenet, så be en om å ta ut rista. En venninne gjorde det med meg for noen år siden!

Venn: Kan du gi meg rista som står i ovnen?

Meg: OK!

Meg: Eeeeeeh.. Det ligger en bolle her inne.

Venn: Hva sa du?

Meg: Haha, du har en bolle i ovnen.

Venn: Jepp! Termin 10 juli!

Vi har ledd kjempemasse av det etterpå... :fnise:

:hoho:

Den var helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe artig Ravgull :fnise: Jeg sendte en mms med bilde av en bolle i ovnen til søstra mi og brodern og med teksten "ferdig stekt 24. oktober". Ellers har jeg bare fortalt det til folk. Samboer sa "nei dere skal bli besteforeldre" til sin mor når hun tilbydde meg hjemmelaget kirsebærvin og jeg bare satt der "eeeh eeeeh" for viste ikke helt om jeg skulle si at jeg var gravid :P Jeg ble litt paff sjøl da fordi jeg trudde at han ville vente litt til med å si noe, men var jo greit for meg.

God helg Doh! Og dere andre da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Blir vel noe sånn som "Eh, jeg er gravid da" :) Det er hvertfall en mer elegant måte å si det på enn jeg da jeg sa til mannen :fnise:

Skulle egentlig ønske at jeg hadde noen morsomme måter å fortelle folk det på, men det ble bare "jeg er gravid" og lignende. Det enkleste er kanskje det beste? :P

Broren min går på kveldsskole og en kveld han var på skolen så fikk han en melding. Tok opp telefonen for å lese den. Det var en MMS fra samboeren. En positiv graviditetstest!!!! ........Vet dere hva han gjorde!? :hoho: Han reiste seg brått og fort opp midt i undervisninga og stamma fram " eehh..ehh,,,,eeehh....JEG MÅ GÅ! Samboeren min er........SYK!!" før han bokstavligtalt storma ut av klasserommet! Han løp ut av skolen og på bussholdeplassen så stod det at det enda var noen minutter til bussen skulle komme, men han hadde virkelig ikke tolmodighet til å bare stå der, så han løp liksågodt helt hjem! Han løp så fort at han holdte på å besvime stakar :hoho: (Dette er det samboeren hans som har fortalt meg, for han tørr jo ikke innrømme det sjæl!) Og da han kom hjem så klarte han ikke å prate fordi han var så andpusten men han bare kosteskviste samboeren ihjel :rodmer:

Kjærleik :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

God helg, fine Doh! Håper du skal noe fint og hyggelig :)

Selv skal jeg i bryllup. Ny runde med juksedrikking, der altså. Jeg pleier å ta det jeg får å drikke til middagen og late som jeg nipper til det, blir fort mer styr om man skal prøve å få noe alkoholfritt uten at noen merker noe. Men mannen begynner å bli rå på å kamuflere det for meg! I et bryllup vi var i tidligere i sommer hadde han plutselig tømt vinglasset mitt uten at noen andre ved bordet la merke til det - inkludert meg selv. Imponert!

Når det gjelder å fortelle om graviditeten, er vi nok litt kjedelige. Nå har vi bare sagt det til foreldrene våre enn så lenge, men da har det vært i form av en telefon til svigers og et "er det ok for deg å bli bestemor?" til mamma. Men det fungerte det, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de som får budskapet driter i hvordan man sier det egentlig. Stort sett da :)

Så koselig med bryllup da, Nesevisa! Haha, mannen din synes nok ikke det er den verste oppgaven han kunne fått, kjenner jeg mannfolk rett :fnise: Du er vel straks over den magiske grensa, er du ikke?

Noz: broren din høres så utrolig herlig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nesevisa

Hehe, han er ikke direkte misfornøyd med sin egen rolle foreløpig, nei :fnise:

Det stemmer, jeg er 12 uker i morgen! Men vi kommer nok til å drøye det enda en stund før vi forteller om det til så mange. Vi reiser på ferie neste uke og blir borte i to uker, og etter det kommer vi nok til å dele nyheten med søsken og de nærmeste vennene våre. Skummelt og gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst skikkelig møkkavær i dag. Høljeregn, lyn og torden. Glad katten var inne i natt og at han ikke ville ut i regnet da jeg skulle slippe han ut (før det begynte å tordne). Sitter og venter på at de andre skal våkne. Jeg holdt ut til halv to i natt, da var jeg så trøtt at jeg ikke fikk med meg samtalene lengre. De andre la seg vel en time senere, men de drakk jo vin så sover nok litt ekstra lenge pga det. Sånn sett er det jo deilig å være gravid, jeg slipper unna fyllesyken dagen derpå. Har fortsatt ikke noe kvalme, er jo noen som føler seg fyllesyke hele tiden stakkars...

Ellers er det fire små dager til ultralyd. Er ei på jobb som vet det nå (hun spurte siden hun vet at vi var prøvere) og hun lurte på om jeg kanskje hadde fått litt mage. Den er nok bare oppblåst, men den har nok blitt litt større ja. Får gå og holde magen inne og ikke gå med tettsittende topper framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst skikkelig møkkavær i dag. Høljeregn, lyn og torden. Glad katten var inne i natt og at han ikke ville ut i regnet da jeg skulle slippe han ut (før det begynte å tordne). Sitter og venter på at de andre skal våkne. Jeg holdt ut til halv to i natt, da var jeg så trøtt at jeg ikke fikk med meg samtalene lengre. De andre la seg vel en time senere, men de drakk jo vin så sover nok litt ekstra lenge pga det. Sånn sett er det jo deilig å være gravid, jeg slipper unna fyllesyken dagen derpå. Har fortsatt ikke noe kvalme, er jo noen som føler seg fyllesyke hele tiden stakkars...

Ellers er det fire små dager til ultralyd. Er ei på jobb som vet det nå (hun spurte siden hun vet at vi var prøvere) og hun lurte på om jeg kanskje hadde fått litt mage. Den er nok bare oppblåst, men den har nok blitt litt større ja. Får gå og holde magen inne og ikke gå med tettsittende topper framover :)

Halv 2 synes jeg er mer enn seint nok ;) Jeg har ikke sjans til å holde meg våken til over 12 en gang om dagen :P helt kaputt på kveldstid. I går hadde jeg faktisk litt innslag av kvalme også for første gang ever når jeg er gravid, men det virker bedre igjen i dag heldigvis :)

Tenk, snart skal du få se lillebabyen i magen :strix: Jeg lover deg det er den beste underholdningen du noen gang har sett på en tvsjerm, og jeg tipper du ikke kan se deg mett på bildene etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at formen virker bedre allerede da :) Lurer veldig på reaksjonen til mannen når han får se lille frø jeg. Tipper det blir mye glising fra begge to den dagen :fnise: og lite produktiv jobbing etterpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har lille frø fått albuer i dag. Og begynner å få tær. Helt utrolig at det går an å ha det når man er så liten :rodmer:

De andre har fortsatt ikke stått opp. Trøttinger ass... Katten har også lagt seg igjen. Tror jeg setter på Fødeavdelingen jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Jeg er helt i ørska i 11tiden! Og våkner av en litt fyllesyk følelse, så du har det da fint :)

Satser på at det bedrer seg etterhvert.

Så spennende med ul snart da! Hvor mange uker vil du da være på vei? :)

Og hvordan føler du deg ellers i kroppen? Med matcravings, humør, soverytme?

Rart hvordan kroppen innstiller seg når en er gravid etter hva man vil/ikke vil spise, at man sovner tidligere og våkner tidlig..hvertfall slik her i gården.

Men for all del, jeg ønsker ikke å klage! :) håper du har en fin helg og lørdag til tross for været. Her detter det ned med regn! Lyn og torden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jetlagget og kjente jeg ble litt uvel bare ved tanken på å skulle være opp helt til halv to. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil være 8+6, så tror det går an å se ganske mye :)

Jeg kjenner egentlig veldig lite. Ikke cravings, humøret er helt stabilt (har vært et par ganger jeg har begynt å grine, som den gangen all rømmen kom på samme sted på tacoen :grine::fnise: ), har ikke fått bedre luktesans eller avsmak på noe. Er trøttere enn før da, sovner gjerne en halvtime på sofaen etter middag. Blir fryktelig trøtt etter lunsj også, så den første halvtimen etter det er ikke min mest produktive på jobb for å si det sånn. Puppene er fortsatt store, harde og litt ømme, men ikke plagsomt. Ikke noe problem å ha på BH eller dusje som noen andre har det. Har vært flere ganger jeg har trodd at kvalmen har kommet da, men det gir seg etter noen minutter. Ser at jeg er ganske heldig :) Hvordan er formen din da, Roseduft?

juliane: Jetlag er noe av det verste jeg har vært med på tror jeg. Ene gangen vi hadde vært i USA var jeg helt ødelagt og sovna klokka fem på ettermiddagen. Kjenner jeg ble litt uvel av å tenke på det nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trøttheten er ganske intens, altså. Selv nå, når jeg er oppe og mater flere ganger om natta, savner jeg ikke tiden som nygravid- var helt i ørska mesteparten av tiden... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, den trøttheten er kjip. Nå har jeg sovet i to timer, det var fryktelig deilig :) Sov jo bare 7-7,5 time i natt, og det var litt lite. Og styra masse i går også. Merker at ting er litt annerledes, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Heheheee, staaaakar Doh som fikk all rømmen på samme sted på tacoen :fnise:

(Det sier jo litt om hvor sterke og intense og merkelige disse gravidhormonene er!)

Men du Doh!? Hvordan reagerte vennene dine i går?

Hvordan foregikk hele seansen da du fortalte det? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var ganske grusomt skal jeg si deg. Det verste var jo at mannen ikke kom til å skjønne hvor fælt jeg syns det var, og det var vel da jeg begynte å grine :fnise: Heldigvis begynte jeg å le også da. Vi spiste forresten taco i dag også, og jeg begynte ikke å grine. Ikke engang da jeg fikk paprika i vannet mitt :)

Jeg rakk egentlig ikke å si noe, venninna mi skjønte det da hun så at jeg ikke hadde øl. Hun hadde hatt det på følelsen før de dro hjemmefra faktisk. Jeg fikk en high five da :) De skal begynne med ivf nå, så det er en litt spesiell situasjon og jeg tenkte faktisk at det ikke kom til å bli helt fullstendig jubel. Men vi snakket mer om det utover kvelden da de hadde fått fordøyd det litt mer da, og det var veldig koselig :) Så nå åpner jeg at de kan komme med gode nyheter om ikke så lenge også. Nå gleder jeg meg bare til å fortelle det til familien. Skal på fest om en uke, så må fortelle det til noen før det. Må sjekke når mamma kommer hjem fra ferie, håper å kunne fortelle det til de på lørdag før festen. Om ikke får vi fortelle det på søndag eller no :) Og da skal jeg klare å si det selv, og kan jo ha med UL-bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

bursdagfesten til bestefaren din mener du? Jeg skjønner godt at du gleder deg til å fortelle det! Det må jeg faktisk innrømme at jeg har gledet meg til i mange år allerede jeg :ler: Men jeg er jo kronisk singel da, og jeg har begynt å tvile på at jeg noen gang kommer til å rekke å få barn.

Det blir ihvertfall sikkert deilig for deg at alle vet det og at du slipper å komme med teite unnskyldninger for å ikke drikke alkohol og sånt :Nikke: Du har jo mange å glede da! Tantebarna dine skal jo få en kusine eller fetter og søsknene dine skal bli onkler og tante... osv! Dette blir stas og jeg gleder meg til å høre om dette her videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...