Gå til innhold

Dohs dager med lillemann


Gjest Doh

Anbefalte innlegg

Er litt sukker i gulrøtter og :fnise: Men vet ikke hvor mye, kanskje ikke så mye, de er iallefall fy å spise når man går på nullkarbo (ketolyse) og det gjør jo ikke du. Spis de med god samvittighet du, er mye bedre enn brus og boller! Lykke til med bladlusa! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inggolf

Ukokt blomkål er kjempegodt :strix:

kanskje nøtter kan være fint å knaske på Doh? Man skal vel være forsiktig med det og, men det må man jo med omtrent alt spisbart!

Jeg har ikke så mye greie på ting, er det for tidlig å se kjønnet neste uke? (vil dere foresten vite det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lille frø er altfor liten (1-2 cm) til at man kan se kjønn på UL, men det er klare forskjeller sånn egentlig. Kommer til å ville vite kjønn ja. Lurer veldig på hva det er. Har lyst på gutt, og derfor tror jeg det er jente :) Er nok bare fordi eneste ungen jeg har hatt masse å gjøre med er nevøen min så da føler jeg meg litt tryggere på de.

Har dilla på pistasjnøtter, så prøver å ikke spise så mye av det. Men er ikke så veldig glad i nøtter egentlig, ellers hadde jeg nok hatt en stor pose på kontoret :) Tar et par rugsprø om jeg blir skikkelig sulten på jobb da, det er jo veldig godt. Åh, tror jeg skal kjøpe stangselleri i morgen (ble ikke butikken i dag). Det var yndlingsgrønnsaken min da jeg var liten. Kalte det bare knaskknask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Om det viser seg at det er en jente dere skal få så er jeg helt sikker på at du håndterer det abolutt like bra! Det er rart med det, men det er jo en hel masse instinker som vekkes når man blir forelder...

Jeg tror nok ikke det bare er fordi ungen skal bli ferdigutviklet at man er gravid i 9 mnd...

Alle jeg kjenner som har fått barn i det siste og som er gravide nå har fått eller venter en jente, så nå må det vel være på tide med en gutt snart Så jeg tipper det blir deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja kanskje det. Har ikke så mange venner som har barn, men av de barna jeg kjenner er det omtrent 50/50. Blir spennende hvertfall. Er akkurat 8 uker i dag, og det skjer mye med lille frø om dagen. Den får masse organer, og ører, kjeve ol begynner å dannes. Ikke verst for noen som er på størrelse med et kirkebær og veier rundt ett gram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke så lett å ta inn over seg nøyaktig hvor kompleks og rask utviklingen er på noe som er så bitte lite... Det er jo virkelig et mirakel! :Nikke:

Angående kjønn, så tipper jeg gutt siden det er det du har lyst på. Og så skriver jeg under på at naturen er viselig innrettet, kommer det en jente susende så blir Doh jentemamma som den naturligste ting av verden. Jeg fikk meg jo en skikkelig overraskelse selv, på fødestua, da "jenta" fra UL-bildet skvatt ut og viste seg å være utstyrt med penis og fotballføtter. Det tok vel akkurat tre minutter før jeg indignert utbrøt at "Klart det var gutt, noe annet hadde jo vært helt feil!"... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Det er egentlig ganske magisk, det der. Det starter som en liten klump, og før det har trukket å bli tre måneder en gang så ser det ut som et lite menneske!

Husket å ta magebilde enda? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok magebilde hver uke alene sist svangerskap, takk for store speil sier jeg bare :P Blir nok det samme denne gangen også. :P Men utrolig morro å se tilbake på, og ikke minst kunne sammenligne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta et før-bilde der jeg holder inn magen :fnise:

Nå eeeeeeer jeg så trøtt! Har ikke sovet noe i kveld, for har hatt besøk av svigerfar. Og i morgen får vi besøk av bestevenninna mi og mannen så da må jeg være våken kjempelenge. Åssen skal dette gå? :fnise: De skal sove over, og da blir det alltid masse vin så må fortelle det til de. De blir første som får vite noe, resten får vite det etter UL om seks dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil de jo skjønne det om du legger deg tidlig ;) Selv om det er litt usosialt når man får besøk. Jeg er sjeldent opp lenger enn til kl 22 selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper på gledestårer :) Eller, jeg håper at det kommer gledestårer fra hvertfall noen når vi forteller det. Haha, sikkert bare fordi jeg begynte å grine da jeg fikk vite at broren min skulle ha barn :fnise:

Nå la jeg meg og fant ut en ting. Dere vet de postkortene fra Hellas med en fjelltopp med et lite hus på og så en pupp (med da samme form) i forgrunnen? Sånn ser puppene mine ut nå :fnise:

Edit: Eh,fordi de har vokst altså....

Endret av Doh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Jeg begynte også å gråte da broren min fortalte det, ikke bare litt heller!

Men det er vel nokså vanlig vil jeg tro...

Og jeg tørr ikke tenke på hvor mye jeg kommer til å grine når jeg (forhåpenligvis) får besøke dem for første gang i morgen :fred:

vet du hvordan du skal si det da? ... kanskje du ikke skal si noe, men bare servere dem mini(baby)mais og babygulerøtter til forett og grøt til hovedrett og fruktpurè til dessert og se om de skjønner noe? :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir vel noe sånn som "Eh, jeg er gravid da" :) Det er hvertfall en mer elegant måte å si det på enn jeg da jeg sa til mannen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Skulle egentlig ønske at jeg hadde noen morsomme måter å fortelle folk det på, men det ble bare "jeg er gravid" og lignende. Det enkleste er kanskje det beste? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ravgull

Kjøp en ferdigbolle og sett inn på en plate eller rist i en kald ovn.. Om venninnene dine hjelper deg på kjøkkenet, så be en om å ta ut rista. En venninne gjorde det med meg for noen år siden!

Venn: Kan du gi meg rista som står i ovnen?

Meg: OK!

Meg: Eeeeeeh.. Det ligger en bolle her inne.

Venn: Hva sa du?

Meg: Haha, du har en bolle i ovnen.

Venn: Jepp! Termin 10 juli!

Vi har ledd kjempemasse av det etterpå... :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir bare å si det rett ut her. Skal skrive det i kortet på bursdagen til bestefar da. Type: hilsen Doh, mr Doh og oldebarnet i magen. Kan ta det som en test på om han leser hele kortet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...