Gå til innhold

Dohs dager med lillemann


Gjest Doh

Anbefalte innlegg

Tips : Lag masse fylte horn og frys ned før den lille kommer. Utrolig praktisk å bare kunne ta opp fra fryseren og fungerer utmerket både som middag og ikke minst nattmat om mini ikke vil sove om natten ;) Jeg bakte 100 horn, 100kanelboller og 100 boller før T kom, og det tok ikke mange måndene før lageret var tomt igjen. Det skal iallefall gjøres her til Lillebrøster melder sin ankomst også.

Vi har også hatt ukesmeny (før vi gikk ut i ferie vel og merke) og jeg synes det er kjempe kjekt. Da slipper vi den daglige diskusjonen om hva vi vil ha til middag, og i tilegg sparer vi masse penger på å handle bare en gang i uka. Suplerer kun med frukt om nødvendig. Utrolig kjekt. Skal nok bli flink til det igjen når hverdagen kommer tilbake, men nå i ferien lever vi et slarafenliv uten noe form for rutiner, og gud så herlig det er ;)

Vi tenkte ca likt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest åffårno

Tips : Lag masse fylte horn og frys ned før den lille kommer. Utrolig praktisk å bare kunne ta opp fra fryseren og fungerer utmerket både som middag og ikke minst nattmat om mini ikke vil sove om natten ;) Jeg bakte 100 horn, 100kanelboller og 100 boller før T kom, og det tok ikke mange måndene før lageret var tomt igjen. Det skal iallefall gjøres her til Lillebrøster melder sin ankomst også.

Prøver du å si at jeg kan spise kanelboller og boller til middag? :nigo: (jeg velger å tolke det sånn)

Jeg er allergisk mot nesten alt på Doh`s ukesmenyer - men jeg får veldig lyst på alt fordiom.............

Faktisk tok jeg meg sammen etter å ha lest den og lagde ukesmeny på middag selv! *klappe seg selv på skuldra*

Jeg skal lage......øhm.......skinkepai/kveite/kyllingwok eller nudelsuppe m kylling har-ikke-bestemt-meg/shepards pie/tomatsuppe fra bunn og ehm......ja. Ikke blandet sammen i en og samme middag, altså.

Klarte ikke hverken spise eller lage mat noe særlig de første 10-12 ukene, nå er jeg bare sulten hele tiden og vil ha mat igjen allerede en time etter middag :fnise: Mannen mener at "jammen da må du jo spise hele tiden, kanke gå rundt sulten", men jeg tror kanskje ikke det er så lurt eller nødvendig egentlig.

Hvordan orker man bake hundre boller/horn/kanelsnurrer, forresten! :sjokkert: Steike. Imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du å si at jeg kan spise kanelboller og boller til middag? :nigo: (jeg velger å tolke det sånn)

Når man har en liten tass på armen som har magevondt eller man er så trøtt at man nesten sovner med nesen inni kjøleskapet i håp om å finne noe man kan lage til middag er alt lov ;) Da er det bedre at man spiser noe enn at man tenker at mannen kan lage noe senere eller at man bare skal slappe av litt først ;) Jeg har spist verre ting enn kanelboller til middag mens T var liten altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen din ikke liker å gå utenfor stien får du interessere han i geocaching ;-) Litt mer artig enn orientering syntes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, nå fikk jeg kjempelyst på kanelboller :fnise: Kommer nok til å bake en haug med diverse til å ha i fryseren ja. Horn er jo fryktelig godt også da. Hm, kanskje jeg skal lage det en dag denne uka. Med ost og skinke i. Haha, nå ble jeg sulten! Som jeg har vært i hele dag egentlig. Har spist ett eple, to bananer og fire brødskiver i dag :sjokkert: Men tror det er litt pga torskemiddagen i går da, det er jo ganske lett mat. I dag blir det nachos, så forhåpentligvis spiser jeg ikke like mye i morgen.

åfforno: Nå fortjener du klapp på skuldern ja. Så ut som en finfin ukesmeny det der :) Har aldri smakt shepards pie jeg, men det høres jo fryktelig godt ut. Aff, nå har jeg lyst på det også. Og pai... Herregud, jeg kommer til å bli rund :fnise:

Ann Christin: Hva i all verden er geocaching? Jeg kan jo google det, men gidder ikke :)

Det er så koselig å komme hjem når katten kommer løpende og mjauende når du runder bodhjørtnet :rodmer: Tror han var ganske sulten, han spøy opp maten sin på morran i dag og så har han vært ute etter det så har ikke fått no mat stakkars. Nå løp han ut igjen da mannen kom hjem da. Noen elsker sitt nye uteliv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Tips : Lag masse fylte horn og frys ned før den lille kommer. Utrolig praktisk å bare kunne ta opp fra fryseren og fungerer utmerket både som middag og ikke minst nattmat om mini ikke vil sove om natten ;) Jeg bakte 100 horn, 100kanelboller og 100 boller før T kom, og det tok ikke mange måndene før lageret var tomt igjen. Det skal iallefall gjøres her til Lillebrøster melder sin ankomst også.

Imponert!!!

Hvis mannen din ikke liker å gå utenfor stien får du interessere han i geocaching ;-) Litt mer artig enn orientering syntes jeg!

jaaaaa, det er kjempemorro!! :hoppe:

Doh, det er litt av samme greia som orientering, men i stedenfor å finne disse postene, så skal man finne ting som andre har lagt ut og gjemt, som du finner via GPS :jepp: Det finnes ting å finne verden over!! Jeg mener virkeig verden over!! Det er litt mer komplisert men jeg harke tid til å skrive mere nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Jeg laget en runde med horn og fikk en stor pose kanelsnurrer av Surriball, veldig kjekt å ha de første ukene! :jepp:

I dag lager jeg ørret i pakke, fordi du inspirerte meg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget en runde med horn og fikk en stor pose kanelsnurrer av Surriball, veldig kjekt å ha de første ukene! :jepp:

I dag lager jeg ørret i pakke, fordi du inspirerte meg :nigo:

Så koselig med gode naboer som steller pent med deg :) Og så gøy at jeg inspirerte noen til å lage god middag. Ørret i pakke høres veldig godt ut, hva har du i den? Husker at mamma pleide å lage no laks med blåmuggost, veldig godt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det er veldig koselig :jepp:

Ooh, laks med blåmuggost hørtes digg ut!

Gjør det enkelt, grønnsaksblanding, smør, fisk og krydder. Men godt blir det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Blir fristet av ukesmenyen jeg også, og så flinke dere er til å spise fisk. Vi har også ukesmeny, dvs når det ikke er ferie, og vi sliter med å få inn et fiskemåltid. Kan være fordi jeg foretrekker rosa fisk, mens mannen mener at fisk er fisk og kjøtt er mat... :)

Og baking før permisjon høres genialt ut, særlig fylte horn, mmm, fikk lyst på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også mest glad i rosa fisk, men akkurat disse to torskerettene er veldig gode :) pleier ikke ha fisk mer enn en gang i uka egentlig, om det blir så ofte, så hadde litt flaks med fiskemiddagene denne uka. Men spiser mye kylling da, så blir egentlig ikke så veldig mye rødt kjøtt. Mannen er ikke overbegeistra for svin av en eller annen grunn, så det har vi ikke så ofte. Men han kan gjerne grille svin da :klo:

Vet ikke om jeg har gjort det før, men kan virkelig anbefale kokeboka "Alene hjemme" av Bent Stiansen. Middagsretter som er beregnet til en eller to personer, og masse gode oppskrifter. Neste uke blir det fram med kokeboka hans for å finne middager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geocaching er litt som skattejakt, men du bruker GPS/mobil til å finne cacher!

Når du finner den (ligger gjerne på steder så man må lete litt) så skriver du i logg boken når du var der og nicket ditt, også logger du den på nettet! I noen av boksene er det også bytte ting, og i juletider legges det ut julecacher en del steder, disse inneholder gjerne godteri :D

Var i kjøsterudjuvet på søndag og midt oppi skråningen ved den første stigen ligger det faktisk en cache :P Så de er liksom overalt ;)

Liten oversikt over hvor mange det er i Drammen og omegn liksom!

Link til sia kanskje ja :Phttp://www.geocaching.com/

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så ganske gøy ut :) Får se hva det blir til, vet ikke hvor mange av mine gale ideer jeg får med mannen på etter orienteringsfadesen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Jeg var med å lagde og sette ut en skatt en gang..

Dere husker sånn derre labyrint-spill fra barndommen?

Det var samme greia, man måtte klare å få kula igjennom hele labyrinten

før kula falt igjennom et rør som gjorde sånn at en luke i bånn åpnet seg.

Og vips, så falt tingen ut som man skal registere seg på, slik at an beviser at

man har funnet skatten :jepp:

Den ser ut som en fuglekasse og henger høyt oppe i et tre :fnise:

Det finnes mange skatter rett utenfor døra di og Doh! Eller ihvertfall innen 2 km radius :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rundt deg ja! ER jo bare å ta et par på kveldsturen! Kanskje la han ta seg av mobilen også så blir det enda mer morro! Jeg glemmer det hele tiden, men brått så kommer jeg på det, sjekker om det er noen i nærheten og vips, så er det mange og jeg må finne noen!

Mest morro var når jeg ventet på en kamerat på sykehuset. Setter meg ned på en benk og tenker jaja, kan jo sjekke siden jeg hadde god tid. Finner et par i nærheten og en veldig nærme. Leser hintet (ja, jeg jukser alltid), stikker hånda under benken og tada, der var det en boks :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Blir fristet av ukesmenyen jeg også, og så flinke dere er til å spise fisk. Vi har også ukesmeny, dvs når det ikke er ferie, og vi sliter med å få inn et fiskemåltid. Kan være fordi jeg foretrekker rosa fisk, mens mannen mener at fisk er fisk og kjøtt er mat... :)

Og baking før permisjon høres genialt ut, særlig fylte horn, mmm, fikk lyst på det nå.

Surr serranoskinke rundt steinbitfilet eller legg stekt bacon oppå torsk evt kveite så går det nok ned skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Andre dagen jeg sovner på sofaen etter middag. Så katten og jeg tok hver vår del mens mannen gikk ut for å plante ny busk foran boden. Fant ut at den som var der er så stygg at vi kjøpte noen nye. Og da er vi helt ferdige ute. Da har hver kvadratmillimeter blitt ordna :danse:

Ellers er det ikke så mye som skjer. Kanskje ikke så rart når jeg sover bort ettermiddagene :fnise: Var så utrolig trøtt på jobb i dag også. Og er fortsatt skrubbsulten på dagen. Men klarte meg med en banan, en pære og restemiddag fra i går. Og et eple på vei til jobb. Spiser snart opp hele fruktkurven alene om det fortsetter sånn. Jaja, frukt er ikke det verste da. Plukka to nye gulrøtter fra kjøkkenhagen i dag også. Hjemmedyrket er veldyrket altså. Skikkelig søte og gode er de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt er bra bare det ikke blir for mye sukker, iallefall hvis du har en litt høy BMI pga faren for svangerskapsdiabetes (jeg har nok pratet med for mange leger i det siste, hehe). Mmmm ferske gulrøtter :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tre frukt om dagen får holde i massevis. Tror jeg skal kjøpe inn litt grønnsaker jeg kan kutte opp og ha med i stedet. Gulrøtter og agurk i staver er jo namnam. Og blomkålbuketter er jo også veldig godt. I morgen skal jeg ta turen innom butikken på vei hjem fra jobb og handle inn litt :) Har ikke høy BMI, men har tenkt å spise så sunt jeg kan framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke spist like mye frukt :) Ikke fått spist så mye grønnsaker heller da. Får se om jeg kanskje går og plukker en gulrot etterpå. I dag har jeg sett at det begynner å komme små blomkålhoder og brokkolibunter i kjøkkenhagen :hoppendeglad: Holder på å drepe all bladlusa med vann med grønnsåpe i. Noen av bladene er jo helt borte, og så de hadde kommet litt på blomkålhodene også :( Får håpe det hjelper da. Har ikke lyst å sprøyte med noe unaturlig, men om det ikke hjelper må jeg jo bare ellers blir det ikke no grønnsaker. Naboen og datra kom bort mens jeg holdt på i kjøkkenhagen og lurte på hva jeg har der. De syns det er så hyggelig at vi gjør noe med huset, for de som bodde her før gjorde absolutt ingenting. Koselig å høre :)

Ellers er det en uke til ultralyd i dag. Det går så saaaaaakte (ja, jeg skal sutre om det helt fram til neste onsdag). Men lille frø har begynt å få fingre nå da. Da ser det ut som om den vokser av seg de padleårene jeg frykta den skulle beholde resten av livet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...