Gå til innhold

Dohs dager med lillemann


Gjest Doh

Anbefalte innlegg

Eh, hæ? Hva har jeg gått glipp av nå? Forvirra :fnise:

Haha, siden du nevnte du aldri får med deg ting før det skjer, det var jo ikke alltids så bedre på vgs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ravgull

Det er så rart at sånt bare.. ordner seg selv. Det er litt magisk, denne embryo-til-foster-til-baby-perioden. Utrolig hva kroppen kan! :)

Gleder meg med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Takk, Noz. Koselig at andre gleder seg på egne av oss. Foreløpig er det jo bare dere her inne som vet noe :)

I stad gjorde jeg noe jeg aldri har gjort før: jeg kjørte forbi en bil selv om det var dobbel sperrelinje. Havna bak en som øvelseskjørte og som tydeligvis var helt fersk bak rattet. Pleier aldri å bli irritert på folk som øvelseskjører, men når man ikke tør å kjøre i mer enn 30 i 50-sona har man ingen ting på veien å gjøre. Det burde den som sitter ved siden av skjønne. Har jo vært helt fersk øvelseskjører selv, men fikk heldigvis ikke lov å kjøre på veien før jeg klarte å kjøre over 30 og holde bilen rett på veien. Jeg rakk såvidt banen, men måtte løpe siste 50 m så om jeg ikke hadde kjørt forbi da jeg gjorde hadde jeg vel så vidt rukket den som går 15 min senere. Så jeg har ikke veldig dårlig samvittighet for det, selv om jeg selvfølgelig ikke burde gjort det. Og kommer aldri til å gjøre det igjen. Var forresten oversiktlig der jeg kjørte forbi altså, så var ikke en farlig manøver :)

Det gjør jeg så absolutt! Og desuten så synes jeg det er skikkelig stas å vite det selv om det egentlig er hemmelig enda :lol: Jeg er nok litt rar, men føler meg liksom litt beæret :fnise: (selv om jeg vet jo at du skriver dette her offentlig på nettet men)

apropo kjøregalskap; Idag tidlig var jeg vitne til at en dame la seg i feil kjøreretning etter å ha kjørt ut av en rundkjøring.......Det var dobbelfil, så det kom biler mot henne fra begge filene som tutet på henne noe voldsomt før de la seg over i den andre filen (altså den andre enn hun gale dama) og IDIOTEN av en dame FORTSATTE å kjøre! :balltre: Hun fortsatte å kjøre 20,30,40 meter til før en ny liten pulje med biler kom på samme måte mot henne å tuta.....Etter dem, DA tok hun en u-sving og styra noe frrrryktelig med å få bilen i riktig retning...Hun hadde god plass men var åpenbart ikke mester i rygging og snuing.... Jeg bare stod der å visste ikke om jeg skulle le eller gråte....

Helgeplaner Doh? :)

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke noen store planer. Tenkte jeg skulle prøve å få med mannen på en skikkelig tur i morgen om det ikke blir for varmt. Og så skal vi "flytte inn" på det nye badet. Var ferdig i går, men måtte vente noen dager for at alt skulle tørke. Så det må vel vaskes og ryddes inn i. Deilig å få bad i samme etg som soverommet igjen :)

Du da, Noz? Store planer?

Ja, er altfor mange idioter på veien. Er sååå mange ganger jeg skulle ønske at jeg var sivilpoliti :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Nei, ikke noen store planer. Tenkte jeg skulle prøve å få med mannen på en skikkelig tur i morgen om det ikke blir for varmt. Og så skal vi "flytte inn" på det nye badet. Var ferdig i går, men måtte vente noen dager for at alt skulle tørke. Så det må vel vaskes og ryddes inn i. Deilig å få bad i samme etg som soverommet igjen :)

Du da, Noz? Store planer?

Ja, er altfor mange idioter på veien. Er sååå mange ganger jeg skulle ønske at jeg var sivilpoliti :fnise:

aaah, i see :) kan dere bo der dere bor nå når bebisen kommer? (hvor mange soverom har dere?)

Neeej, ingen store planer her heller akkuratt....tenkte meg en tur i en hundepark med bissevovven min i morgen, men ellers enn det så blir det nok fryktelig stille gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har tre soverom så masse plass til barn :) Er litt trangt på soverommet vårt da, så må nok ommøblere litt når mini kommer for å få plass til sprinkelseng ved siden av. Mannen mente at den kunne jo bare stå i fotenden, men ser ikke helt at det er praktisk med amming. Er jo bare for en periode, så får vi ommøblere tilbake igjen når den skal på eget rom.

I dag har mannen lagd ferdig en platting nede ved kjøkkenhagen og så har han lagt hvite småstein mellom boden og cellene ved inngangspartiet. Ble kjempefint, og nå er vi helt ferdig ute :hoppendeglad: Og så har vi gått en tur rundt Rykkinn. Er så mange små gangveier her at man kan gå tur sikkert femti ganger uten å måtte gå samme stedet to ganger. Minst. Alle veier fører til et system av gangveier på midten, og det er utrolig koselig å gå rundt her. Er veldig fornøyde med hvor vi har flytta, og skulle vi ønske å flytte til enebolig en gang (som jo er målet egentlig) blir det nok her. Har alt her, det er koselig og stille, og det er barnevennlig. Helt perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Helt enig! Jeg elsker det stedet, men det kan nok ha noe med at jeg har utrolig gode, fantastiske, komiske, tragiske og alle mulige slags minner fra "hver krik og krok" derfra, i tillegg :lol:

Nå som senteret bygges ut og, så blir det jo enda mer som er i nærheten der også!

Vet du foresten hvilke nye butikker som kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit bare at KappAhl kommer. Hadde håpa på H&M eller Cubus, men er bare deilig at det kommer en stor klesbutikk :) Vet ikke helt hva annet som kommer, men skal jo bli ganske stort så kommer sikkert noen kjekke butikker. Mannen håpa på Vinmonopolet, men det er jo på Kolsås så det får han tåle :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Det kommer faktisk bare 15 nye butikker... Hadde faktisk regna med noen fler når de først slår til med utviding men... Jeg misliker sterkt hvordan det utvikler seg, nemlig at alle må bygge ut og bygge ut om og om igjen for å holde tritt med konkurransen...jeg velger aller helst de små senterne for å støtte dem og handler kun på storsenteret om jeg MÅ. Og det Må jeg svært sjeldent :fnise: jeg fikser ikke han sleskete senterlederen som baaaaare bryr seg om penger, penger og atter penger! Jeg skjønner jo at man er ute etter overskudd men etter 22.juli så mistet jeg det lille som var igjen av respekt for han....Alt var stengt på minnemarkeringsdagen, men neida, ikke storsenteret! De ansatte som hadde mistet sine eller var sterkt preget selv uten å miste noen fikk ikke delta i rosetoget fordi de ikke fikk fri......Han er rett og slett bare en kvalm persontype på alle slags vis :lol:

men over til gravering; Har du fått tatt "før"-bilde av magen din? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fint ut hvor dere bor, dere er heldig som har masse veier å gå tur på, og senere trilleturer :) Er ikke så mange veier å velge imellom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer faktisk bare 15 nye butikker... Hadde faktisk regna med noen fler når de først slår til med utviding men... Jeg misliker sterkt hvordan det utvikler seg, nemlig at alle må bygge ut og bygge ut om og om igjen for å holde tritt med konkurransen...jeg velger aller helst de små senterne for å støtte dem og handler kun på storsenteret om jeg MÅ. Og det Må jeg svært sjeldent :fnise: jeg fikser ikke han sleskete senterlederen som baaaaare bryr seg om penger, penger og atter penger! Jeg skjønner jo at man er ute etter overskudd men etter 22.juli så mistet jeg det lille som var igjen av respekt for han....Alt var stengt på minnemarkeringsdagen, men neida, ikke storsenteret! De ansatte som hadde mistet sine eller var sterkt preget selv uten å miste noen fikk ikke delta i rosetoget fordi de ikke fikk fri......Han er rett og slett bare en kvalm persontype på alle slags vis :lol:

men over til gravering; Har du fått tatt "før"-bilde av magen din? :hoppe:

Jaja, 15 er jo en del det da. Om vi skal på shopping drar vi heller et annet sted :) Visste ikke om det med minnemarkeringsdagen jeg. Minner meg om da en på jobben til søstra mi drukna. De fikk ikke lov å holde stengt de få timene begravelsen varte, for de "kjente han vel ikke såå godt" (var en som hovedsakelig var der etter stengetid og vasket). Mange kunder som reagerte på det. Men da sjefen for hele selskapet døde, da holdt hovedkontoret stengt en hel dag. Forskjellsbehandling, much?

Har helt glemt magebilde jeg :sjenert: Må få gjort det en dag. Må ta det en morgen da, for hvis ikke er jeg så oppblåst det ikke ser ut som et før-bilde....

Ja, vi er heldige som har så mange fine stedet å gå, Yesterday. Og om vi blir lei er det heldigvis fort gjort å kjøre et annet sted.

I dag skulle vi gå turorientering. Det var nok ikke det lureste vi har gjort. Jeg sjekka ikke hvilken vanskelighetsgrad vi tok, jeg ville bare gå den turen på Kolsåstoppen. Endte med å finne en stakkarslig post. Og en hoggorm. På samme sted :fnise: Var bare rett opp, og mannen takler ikke å bli varm så godt. Sorry mannen, om du leser dette, men det var myyyyye sutring. Endte med at vi (jeg) bare fant korteste vei tilbake. Gikk i 1,5 time da, så ble endel trim. Så da var det jo lurt å spise masse godteri da jeg kom tilbake...... Jaja, jeg trengte energi. Holdt på å sovne på sofaen her.

I går hadde en nabo i rekka over oss fest, jææævlig irriterende at de sitter ute i hagen og skravler/roper klokka halv ett. Mannen gikk for å snakke med de, og jeg ble så flau. Han regelrett kjefta de ned. Ikke noe "vær så snill og dempe dere" der i gården nei. Var mer "enten holder dere kjeft eller så går dere inn!" :rasende::flau: Jaja, det ble stille etter hvert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukesmeny:

Torsk med chilismør (fra Trines matblogg)

Ovnsbakt torsk med sellerirotmos og balsamicoløk (også fra Trines matblogg)

Wok

Gai gaeng par (tror jeg det heter, kylling med chilipasta-saus) og indisk ris

Nachos med hjemmelagd salsa

Pasta med fløtesaus med bacon

Men svigerfar skal komme på grilling en dag, så får utsette en av disse til søndag. Hadde torsk med chilismør i dag, og det er veldig godt. Merka hvor stor forskjell det er på fryst og fersk torsk da :) Til lørdag vil mannen ha biff, så får ha det da. Kjedelig med gjennomstekt biff da, men det får jeg tåle. I går hadde vi forresten bakt potet med marinert kylling, bacon, mais, hjemmelaget kryddersmør og rømme. Også veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

denne orienteringen, er den organisert? kan man bare stille opp og være med?

det er typisk for sommeren ja- fester! ute på terrasen og gjerne at alle dører og vinduer står på vidt gap...

I en uke nå, og denne kommende uka, så er huseierne mine på ferie så datteren deres bor her for å passe katta og hunden.......hun er 17 år! (jeg er foresten utrolig nyskjerrig på hvorfor hun ikke bor hjemme lenger... begge barna flytta ut for et halvt års tid siden...15-16 år og en på 17 år)... såååh- det var ikke vært så lett å sovne her i det siste nei... nabogutten og, fest flere kvelder/netter i uka..

Kan jeg få låne den tøffe mannen din ved neste fest her eller? :fnise:

For en ukesmeny Doh! Du er så flink til å variere og planlegge! Og ikke minst så er jeg fryktelig imponert over at du i det hele tatt lager middager jeg da! (men det blir kanskje ikke et så stort tiltak når man ikke bor alene :) )

skal dere fortelle noe til svigerfar denne uka om graviditeten eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøper en konvolutt med kart, og så er det bare ut på tur. Bare å gå inn på flaggspretten.no :) Vi kommer nok ikke til å finne så mange flere poster, mannen liker ikke å gå utenfor stiene, men er greit å ha kart med stier sånn at man blir kjent i marka. Er ikke så mange skilt oppi der akkurat :)

Høres litt slitsomt ut med tenåring alene hjemme ja. Sånn sett kan vi ikke klage på en liten fest, selv om det var litt irriterende. Bare å si fra så skal jeg sende han nedover vettu, han klarer sikkert å få henne til å begynne å grine :fnise:

Hadde aldri i verden orka å lage skikkelig mat om jeg var alene. Skikkelig tiltak hver gang jeg er alene hjemme en eneste dag. Da blir det pølser :fnise: Kommer nok ikke til å fortelle noe. Vil vente til etter UL, og så er mamma på ferie i to uker så vil ikke at han skal få vite det to uker før henne. Mamma skal få vite det først syns jeg, nemlig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tekola

Åh, ukesmenyene dine frister så veldig!

Må virkelig bli flinkere til å lage ordentlig middag her i heimen. Har blitt litt for late i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt i perioder her også. De siste ukene har jeg ikke laget noen ukesmeny, og da merker jeg at det blir vanskeligere å spise variert og billig. Da vi handla på lørdag brukte vi rundt 400 kr tror jeg, det var da til syv middager (kjøtt til alt og en del basisting hadde vi fra før av da). Men tror ikke jeg kommer til å være like flink når vi får en liten en altså, da skal jeg si meg fornøyd om det blir noen skikkelige middager i uka. Og wienerpølser kan være fryktelig godt innimellom det også :) Eller grandis med ekstra ost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips : Lag masse fylte horn og frys ned før den lille kommer. Utrolig praktisk å bare kunne ta opp fra fryseren og fungerer utmerket både som middag og ikke minst nattmat om mini ikke vil sove om natten ;) Jeg bakte 100 horn, 100kanelboller og 100 boller før T kom, og det tok ikke mange måndene før lageret var tomt igjen. Det skal iallefall gjøres her til Lillebrøster melder sin ankomst også.

Vi har også hatt ukesmeny (før vi gikk ut i ferie vel og merke) og jeg synes det er kjempe kjekt. Da slipper vi den daglige diskusjonen om hva vi vil ha til middag, og i tilegg sparer vi masse penger på å handle bare en gang i uka. Suplerer kun med frukt om nødvendig. Utrolig kjekt. Skal nok bli flink til det igjen når hverdagen kommer tilbake, men nå i ferien lever vi et slarafenliv uten noe form for rutiner, og gud så herlig det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går i perioder her og, trur at det er vanlig hos folk flest :) 400kr for 7 middager er jo en grei pris! Jeg har tenkt å lage noen middager som kan fryses, før termin, så når ungen er født så kan vi bare varme opp de dagene vi ikke orker å lage noe. Kanskje du og skal gjøre det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...